Ihan käsittämätöntä että on naisia jotka eivät PÄÄSTÄ miestä minnekään!!!
Lomamatkalle tai vaikka baariin?
Miksi?
Kai parisuhteessa kuuluisi olla vapaus ja luottamus
Miksi kiellät toiselta menot? Pelkäätkö että pettää/jättää?
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole kyse "mihinkään pääsemisestä" vaan siitä, ettei sitten makaa koko halvatun päivää tekemättä mitään. Sitä minä en jaksa katsella yhtään. Enkä kyllä säälikään. Laitan joka kerta imurin huutamaan. Tulee pakollinen tarve imuroida just silloin, kun toinen on tullu kotiin klo 5.00 aamulla ympäripäissään eikä ole nukkunut kuin korkeintaan kolme tuntia.
Kasva aikuiseksi.
Kasvamaan itse ja lopettakaa tuo lapsellinen viinalla läträäminen. Lapset tuossa vain kärsivät, kun vanhemmilla on kova tarve päästä vetämään päätä täyteen.
Wt-meininkiä vetää vintti pimeäksi joka viikonloppu ja lomareissu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole kyse "mihinkään pääsemisestä" vaan siitä, ettei sitten makaa koko halvatun päivää tekemättä mitään. Sitä minä en jaksa katsella yhtään. Enkä kyllä säälikään. Laitan joka kerta imurin huutamaan. Tulee pakollinen tarve imuroida just silloin, kun toinen on tullu kotiin klo 5.00 aamulla ympäripäissään eikä ole nukkunut kuin korkeintaan kolme tuntia.
Ja sitten täällä kuorossa syytetää
n miehiä lapsellisiksi...Ei tämä mikään hotelli ole jossa voi vaan maata koko helvetin päivän tekemättä mitään. Jos jaksaa yöt läpeensä kännätä, sitä jaksaa myös seuraavana päivänä kotihommista tehdä osuutensa. Ja lastenhoitoon osallistua.
Ei ole aikuismaista riekkua aamuun asti ryyppäämässäkään. Varsinkin jos on perheellinen. Kyllä ne vastuut ja velvoitteet koskee sitä toistakin osapuolta.
Kyllä minä vaadin, että kotini on "hotelli" jossa toisinaan saa nukkua ja levätä itsensä kuntoon.
Hommaa sinä ero ja puoliso joka ei käy missään, sairasta tuollainen keuhkoaminen.
Aikuismaista tai ei, mutta mukavaa. :)
Mm. sen takia on hienoa, että lapsella on kaksi vanhempaa että molempien ei tarvitse olla vastuussa kokoajan ja yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n miehiä lapsellisiksi...Ei tämä mikään hotelli ole jossa voi vaan maata koko helvetin päivän tekemättä mitään. Jos jaksaa yöt läpeensä kännätä, sitä jaksaa myös seuraavana päivänä kotihommista tehdä osuutensa. Ja lastenhoitoon osallistua.
Kyllä minä vaadin, että kotini on "hotelli" jossa toisinaan saa nukkua ja levätä itsensä kuntoon.
Hommaa sinä ero ja puoliso joka ei käy missään, sairasta tuollainen keuhkoaminen.
Ei ole aikuismaista riekkua aamuun asti ryyppäämässäkään. Varsinkin jos on perheellinen. Kyllä ne vastuut ja velvoitteet koskee sitä toistakin osapuolta.
Tottakai vastuut ja velvoitteet koskee toistakin osapuolta mutta se ei tarkoita että kummankin tarvitsisi olla aina ja joka hetki juuri yhtä paljon vastuussa. Esimerkiksi itse käyn välillä Helsingissä "tyttöjen iltaa" viettämässä eli käydään ehkä syömässä, teatterissa ja ehkä vielä sen jälkeen parilla lasillisellakin ja nykyään yleensä otan hotellin yöksi vaikka taksillakin pääsisi.
Se on minulle ihanaa pientä luksusta, kiireetön hotelliaamu valmiine aamiaisineen, ilman sitä joka-aamuista lapsisirkusta - ja sen sijaan että mieheni koittaisi pilata tuon luksuksen minulta niin hän sen minulle mielellään suo. Ja minä tietysti suon miehelleni vastaavasti omat hengähdyshetkensä silloin kun hän sellaista tarvitsee. Yhteen hiileen voi puhaltaa vuorotellenkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten perustaa perhe, kun ne kaverit ja ryyppäjäiset ovat elämässä se tärkein ja ykkösjuttu?
Taas yksi mustavalkoisen ajattelun airut joka ei kykene käsittämään että vaikka perhe ja lapset olisivatkin tärkein juttu niin silti voi silloin tällöin tehdä jotain yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten perustaa perhe, kun ne kaverit ja ryyppäjäiset ovat elämässä se tärkein ja ykkösjuttu?
Onko teidän naisten aivotoiminta todellakin näin on/off? Mustavalkoista kaikki, päällä tai pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vastuut ja velvoitteet koskee toistakin osapuolta mutta se ei tarkoita että kummankin tarvitsisi olla aina ja joka hetki juuri yhtä paljon vastuussa. Esimerkiksi itse käyn välillä Helsingissä "tyttöjen iltaa" viettämässä eli käydään ehkä syömässä, teatterissa ja ehkä vielä sen jälkeen parilla lasillisellakin ja nykyään yleensä otan hotellin yöksi vaikka taksillakin pääsisi.
Se on minulle ihanaa pientä luksusta, kiireetön hotelliaamu valmiine aamiaisineen, ilman sitä joka-aamuista lapsisirkusta - ja sen sijaan että mieheni koittaisi pilata tuon luksuksen minulta niin hän sen minulle mielellään suo. Ja minä tietysti suon miehelleni vastaavasti omat hengähdyshetkensä silloin kun hän sellaista tarvitsee. Yhteen hiileen voi puhaltaa vuorotellenkin.
WT!!!
Vierailija kirjoitti:
Vastavuoroisesti voisi kysyä, että miksi hankkia ystäviä koskaan kun se tuleva perhe on tärkein asia elämässä ja kaikki muu jää? Miksi hankkia lemmikkiä kun lapset ja mies vaan ovat elämän tärkein asia :( koiraparkaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi mustavalkoisen ajattelun airut joka ei kykene käsittämään että vaikka perhe ja lapset olisivatkin tärkein juttu niin silti voi silloin tällöin tehdä jotain yksinkin.
Juu, niin teenkin kaikki lapsiin ja kotiin koskevat asiat yksin. Eipä täällä toinen osapuoli mitään tee. Nytkin on yksinäinen viikonloppu edessä. Tai onhan mulla lapset. Yksin vastuussa kaikista vastuista ja velvoitteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten täällä kuorossa syytetään miehiä lapsellisiksi...
Ei tämä mikään hotelli ole jossa voi vaan maata koko helvetin päivän tekemättä mitään. Jos jaksaa yöt läpeensä kännätä, sitä jaksaa myös seuraavana päivänä kotihommista tehdä osuutensa. Ja lastenhoitoon osallistua.
Meille taas on itsestäänselvää että jos toisella on jokin myöhään kestävä iltameno tai vaikka lento tulee myöhään / jetlagit jne niin toinen ottaa vetovastuun lapsesta ja kotihommista seuraavana päivänä, jotta toinen saa levättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, niin teenkin kaikki lapsiin ja kotiin koskevat asiat yksin. Eipä täällä toinen osapuoli mitään tee. Nytkin on yksinäinen viikonloppu edessä. Tai onhan mulla lapset. Yksin vastuussa kaikista vastuista ja velvoitteista.
Hoida tuota katkeruuttasi jotta ymmärrät, että kaikki eivät ole kuin te.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WT!!!
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että töihin päästää, kaikki muu on turhaa :)
Ainakaan minua ei vaimo päästä muualle. Ja töissäkin menee kuulemma liikaa aikaa, vaikka suunnilleen virastoaikaa teen.
Millaiseltahan kuulostaisi arki vaimosi kuvailemana?
Niin, eihän nainen jumalauta väärässä ja hullu voi olla! Nainen on uhri ja mies väärässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhliessani juon usein itseni niin älyttömään känniin, että läheiset joutuvat olemaan huolissaan minusta vaikka olenkin ns. katujen kasvatti, eikä minulla ole koskaan mitään hätää ollut vaikka oksentelisin makuuasennossa jossain kylän raitilla. Ymmärrän kuitenkin läheisteni huolen. Vaimo juo myös juhliessaan itsensä muistinmenetystilaan, enkä hyväksyisi mitään laivareissuja tai ulkomaanmatkoja, joissa käytettäisiin alkoholia, jos en itse olisi mukana. En petä kännissä, enkä pelkää vaimonkaan pettävän, mutta olen järkevä, enkä halua vaimoa makaamaan sammuneena jonnekin ulkomaille ties minkälaisten ihmisten armoille. Olkaa hyvä, kivittäkää kieltäjämies.
Entä olisiko hallitumman alkonkäytön opettelu jotakin?
mene kertomaan tuo seuraavaan AA kokoontumiseen
Suomalaiset ovat juoppoa kansaa. Niin miehet että naisetkin.
Tutun mies kuulemma usein valehtelee ettei "vaimo päästä", kun ei kehtaa sanoa ettei halua tai jaksa mennä jonnekin.
Vuoroviikkovanhemman silmään tämä vaikuttaa siltä että monesti on se puoliso joka hoitaa lapset ja se puoliso joka menee: saunailta tai jetlag, menijää kunnioitetaan ja paapotaan.
Missä tasapuolisuus? Miksei teillä ole vapaailta vapaaillasta? Jos iskä lähtee saunailtaan, niin sitten iskä voi toisen kerran (toki ei niissä saunailtakrapuloissa) lähteä lasten kanssa Hoploppuun tmv. ja äiti saa sitten nostaa jalat ylös kotona jos ei huvita lähteä hurvittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vapaus tulla ja mennä miten huvittaa on ihan väärinymmärrys perheellisten osalta. Yleensä ihmisellä on vastuita ja velvoitteita, ja silloin tulemiset ja menemiset asetetaan niin, että muut ihmiset huomioidaan. Vain aikuisella lapsettomalla sinkulla on vapaus tulla ja mennä miten huvittaa ja käyttää rahansa mihin lystää. Lapset, nuoret, perheellit aikuiset, parisuhteessa elävät, he huomioivat läheisensä ja sopivat asioista. Ja sopiminenhan ei tarkoita sitä, että minä ilmoitan aikeeni ja toinen aina sanoo selvä juttu. Vielä vähemmän sitä, että minä vaan häivyn, ostan ja teen ja toinen saa sen selville aikanaan.
Esimerkiksi jos oma ilta "viihteellä" tarkoittaa, että puoliso on yksin vastuussa lasten hoidosta, niin totta kai siihen tarvitaan lupa. Eihän kukaan voi omavaltaisesti nakittaa omia hommiaan puolisolle, ei vaikka olisi mies.
Jos se ilta "viihteellä" tarkoittaa, ettei pysty seuraavana aamuna heräämään lasten kanssa, niin siihenkin tarvitaan puolison suostumus. Ei voi omavaltaisesti nakittaa puolisoa heräämään aikaisin aamulla, jos yhteisistä lapsista kyse. Ei voi, vaikka olisi mies.
Jos sitten puoliso ei suostu tuohon viihdeideaan, kyse ei ole välttämättä siitä, etteikö puoliso "päästäisi" menemään, vaan siitä, ettei puoliso hoida sinun hommiasi tuommoisen mieliteon vuoksi. Turha syyllistää.
Sama juttu vaika ei olisi lapsia, jos kyse on rahankäytöstä ja yhteistaloudesta tavalla tai toisella. Jos toinen ryyppää ruokarahansa, toisen pitää sitten loppukuun ajan hoitaa kauppareissut. Ihan ymmärrettävää, että ryyppyreissuun ei näillä ehdoilla heltiä lupaa. Ja taas, lupaa pitää kysyä, jos toinen sitten joutuu elättämään kun rahat menivät sinne baariin tai matkaan tai muuhun hömppään.
Vielä viimeisenä kyse on ajankäytöstä. Ihmisillä on rajallinen määrä lomaa, ja jos toinen lähtee viikon reissuun kavereiden kanssa, sehän tarkoittaa toiselle yksin lomailua. Kyllä parisuhteessa pitää keskustella lomanvietot niin, että molemmilla on hyvä loma. Samoin ihmisillä on yleensä suunnitelmia viikonlopuksi. Siksi ei voi tostanoinvaan sopia jotakin, joka määrittää myös puolison viikonlopun. Pitää kysyä puolisolta, sopiiko.
Useinkin sitten miehet varsinkin ovat sillä lailla "kohteiliaita" ystävilleen, että syyttävät vaimojaan, jos eivät halua lähteä ryyppäämään tai reissuun tai mitä nyt ystävät keksitävkään. Jotkut jopa käyttävät puolisoitaan äidin korvikkeina siten, että on puolison hommaa huolehtia alkoholinkäytön kohtuullisuudesta tai riittävistä yöunista. Itse mennään kuin kaksivuotias karkkikaupassa.
Tästä kaikesta paistaa läpi se, että kirjoittaja haluaa määrätä ja kontrolloida kaiken. Kyllä se kunnollinen, työnsä, huushollinsa ja lastensa hoitava ja kotihommat tasapuolisesti jakava iskä pitäisi kohtuudella saada myös omaa aikaa ystävien kanssa siten että puoliso huomaavaisesti antaa aikaa ja ja tilaa. Ei niin, että jos vanha ystäväpiiri kokoontuu harrastuksen merkeissä viikonlopuksi vaikka jonkun mökille, mukaan tälläytyy muita tuntematon vaimo taaperon kanssa ja vielä määrää kovennettua lapsenhoitovuoroa isälle, joka ansaitsisi edes sen yhden viikonlopun kiireettömään ja häiriöttömään olemiseen ystäviensä kanssa.
Tuo samainen äitirouva on järjestänyt myös itselleen lapsivapaan vierailun siskonsa - jota koko ajan muutenkin tapaa - luokse sille ainoalle viikonlopulle vuodesta, jolloin miehen harrastukseen liittyvä viikonlopun kestävä kisa on vuodesta toiseen (ajankohta on fiksattu) ja käy kauppaa tyyliin osallistun viikonlopun harrastukseen kanssasi, jos vietetään sukulaisten Serbian-uima-altaalla kaksi viikkoa 40 asteen helteessä elokuussa.
Ymmärtäisin kontrollin, jos mies olisi rapajuoppo, joka katoaa viikoiksi, ryyppää kaikki rahat ja katkoo joka reissullaan jonkun luun ja harrastus tyyppiä nuuskan vetoa, uhkapeliä ja vieraita naisia paskojen kavereiden kanssa. Mutta sabotoidaan huolella ne pari kolme ajankohtaa vuodessa, ihmisen henkireiät.
Palsta mammojen vakio vastaus on, että se mies haluaa sitä itse, eihän se muuten olisi ottanut uutta akkaa ja tehnyt sen kanssa lasta. Jotkut vaan on niin kilttejä, että suostuvat mihin hyvänsä, että kotona rouva ei ole hyvin hyvin vihainen, koska pääsevät siten arjessa paljon helpommalla. Mutta oikeasti, miten kenelläkään riittää luontoa kohtelemaan toista kuin koiraa?
Vierailija kirjoitti:
Vuoroviikkovanhemman silmään tämä vaikuttaa siltä että monesti on se puoliso joka hoitaa lapset ja se puoliso joka menee: saunailta tai jetlag, menijää kunnioitetaan ja paapotaan.
Missä tasapuolisuus? Miksei teillä ole vapaailta vapaaillasta? Jos iskä lähtee saunailtaan, niin sitten iskä voi toisen kerran (toki ei niissä saunailtakrapuloissa) lähteä lasten kanssa Hoploppuun tmv. ja äiti saa sitten nostaa jalat ylös kotona jos ei huvita lähteä hurvittelemaan.
Ei meillä kyllä ole ikinä mitään kirjaa pidetty että meneekö just jetsulleen tasan mutta tottakai vastavuoroisuutta pitää olla. Varmaan silloin kun poika oli ihan pieni niin mies pääsi vähän vähemmällä mutta nyt kun tuo pääsi jo kouluun niin kuvio on kääntynyt toisin päin.