Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan käsittämätöntä että on naisia jotka eivät PÄÄSTÄ miestä minnekään!!!

Vierailija
02.07.2018 |

Lomamatkalle tai vaikka baariin?
Miksi?
Kai parisuhteessa kuuluisi olla vapaus ja luottamus
Miksi kiellät toiselta menot? Pelkäätkö että pettää/jättää?

Kommentit (299)

Vierailija
241/299 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se päästämättä jättäminen aikuisen ihmisen kohdalla sitten konkreettisesti tarkoittaa, kun tuskin se puoliso siinä oven edessä haulikko kädessä vahtaa? Sitä, että teoilla on seuraamuksensa? Täälläkin jankutetaan, ettei parisuhde ole mikään vankila, mutta unohdetaan ettei se ole sitä myöskään sille kotihiiripuolisolle. Ketään ei voi pakottaa tai syyllistää jäämään suhteeseen joka ei itseä tyydytä.

Minä menin naimisiin ja tein lapset miehen kanssa, joka ihan oikeasti haluaa olla perheensä parissa ja viettää vapaailtoja pääasiassa minun kanssani yhdessä silloin kun lastenhoito järjestyy. Jos tilanne yhtäkkiä radikaalisti muuttuisi ja mies haluaisi viettää pitkätkin lomat erikseen, useimmista vapaailloista puhumattakaan, niin ei tämä olisi enää se suhde johon minä aikanaan sitouduin. Minulla on täysi oikeus toivoa ja etsiä perhekeskeistä elämäntapaa ja tiivistä kumppanuutta, ihan niinkuin kaikilla muillakin on oikeus etsiä itselleen sopivaan elämäntyyliin ja parisuhdemalliin soveltuvaa kumppania. Jos se "päästäminen" tarkoittaa sitä, että minulla olisi velvollisuus pysyä muuttuneessa suhteessa vaikkei se enää vastaisi tarpeitani, niin ei, siinä mielessä en sitten varmaan päästäisi. En minä millään tavalla miestä estäisi lähtemästä, mutta yksipuolisilla ja radikaaleilla muutoksilla yhteiseen elämäntapaan olisi väistämättä vaikutuksensa suhteeseen, mikä on minusta pelkästään luonnollista.

Tästä olen ihan samaa mieltä. Itselleni on ollut itsestäänselvyys se, että molemmilla saa olla myös omia matkoja ja menoja, mutta nimenomaan samasta oikeudesta on kysymys; oikeudesta etsiä itselleen sopivaan elämäntyyliin ja parisuhdemalliin soveltuvaa kumppania.

Vierailija
242/299 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä baarireissuille kun ne menee överiksi joka kerta. Sänkyyn kusemista, oksentelua, tuhlaa kaikki rahat ku tarjoaa kavereille. Haastaa riitaa minun sekä muiden kanssa. On kännissä myös perso muille päihteille ja käyttänyt kokaiiinia. Asutaan ulkomailla jossai katukauppa on helppo tapa ostaa huumeita. Varsinkin viiikonloppuisiin. Ai mistä tiedän että on käyttänyt? No siitä että vauhti on päällä vielä kahdeksalta aamulla.

Emme tavanneet baarireissulla ja huonot piirteet alkoholin kanssa ruöivat tutulsi vasta myöhemmin. Mutta minä tai päihteet. Mies valitsi minut ja hyvä niin koska selvinpäin on maailman ihanin. Muuten käyköön harrastuksissa ja tavatkoon kavereita. Rymyreissuja en halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/299 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän patistaa miestä edes joskus menemään johonkin ilman että mun pitää olla mukana. Mutta ei, hyvä jos joskus autopesussa käy yksin!

Vierailija
244/299 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä käytös on tavallaan sairaus.

Vierailija
245/299 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin natsi, että kiellän. Olen asian suhteen tehnyt kokeiluja ja joka kerta päädyn samaan tulokseen. Mielestäni viikonlopun juhlinnassa ei käytetä tuhansia(!!!!) euroja. Miehellä kännissä rahan käyttö täysin holtitonta. Muu perhe kärsitään sitten. Miehen mielestä hän saa käyttää omia rahoja. Toki, mutta mun ei kuulu myöskään maksaa yksinään kaikkea elämistä.

Vierailija
246/299 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhliessani juon usein itseni niin älyttömään känniin, että läheiset joutuvat olemaan huolissaan minusta vaikka olenkin ns. katujen kasvatti, eikä minulla ole koskaan mitään hätää ollut vaikka oksentelisin makuuasennossa jossain kylän raitilla. Ymmärrän kuitenkin läheisteni huolen. Vaimo juo myös juhliessaan itsensä muistinmenetystilaan, enkä hyväksyisi mitään laivareissuja tai ulkomaanmatkoja, joissa käytettäisiin alkoholia, jos en itse olisi mukana. En petä kännissä, enkä pelkää vaimonkaan pettävän, mutta olen järkevä, enkä halua vaimoa makaamaan sammuneena jonnekin ulkomaille ties minkälaisten ihmisten armoille. Olkaa hyvä, kivittäkää kieltäjämies.

Entä olisiko hallitumman alkonkäytön opettelu jotakin?

No tietenkin kohtuukäyttö on järkevää ihan kaikessa, mutta olen 13-vuotiaasta asti käyttänyt alkoholia maksimikänni-meiningillä, eikä kohtuukäyttö tuo sitä säväriä kuin kunnon kaatokänni.

Aika työväenluokkaista.

Niin. Yksikään akateeminen ei voi olla alkoholisti eikä ole vetänyt koskaan perskännejä.

Mä tiedän yhden ;). Filosofi Pekka Himanen hortoili vuosia sitten alushoususillaan kaupungilla, oli ip-lehdissäkin.

Vierailija
247/299 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies saa mennä joka kerta kun haluaa. Hän on sen verran viisas ettei sovi menojansa niille päiville/illoille kuin on jo menoa. Vastaavasti itse sovin sen enempää kyselemättä. Illan/päivän menot tällä logiikalla ja heti ilmoitetaan ajankohdasta ja menosta toiselle, jotta toinen tietää että silloin on lapsenvahtivuoro. Jos itse haluaa ko.ajankohtana jonnekin, niin itse sitten järjestää muun lapsenvahdin tai menon jonne voi ottaa lapsen mukaan. Muita lapsenvahteja ei kylläkään oikein ole käytettävissä. Hyvin on toiminut koko tämän ajan kun lapsi nyt kolme vuotta. Eikä kukaan huudata imuria seuraavana päivänä, mieluummin toinen lähtee lapsen kanssa ulos tms, sopii vaikka lapsikavereiden kanssa tapaamisen, niin ainakin itse teen niin ei todellakaan harmita jos ukko nukkuu krapulaansa kun itse ja lapseni näkee kavereita, leikkivät, jutellaan, uidaan ja grillataan, esimerkiksi. Ukko saa itse etsiä toki ruokansa krapulaansa, mutta osaa kyllä soittaa vaikka pizzan kotiin kuljetuksena. Illalla sitten palataan perhe-elämään tai vaihtuu vuoro. Eikä meillä tosiaankaan liuhuta mennen tullen, nyt ehkä heinäkuu on vähän täydempi, mutta muutoin todella maltillisesti, eli paljon vietetään perheenä aikaa ja tehdään yhdessä juttuja myös.

Olipa kiva teksti. Teillä on varmaan hyvä ja toimiva suhde. Kaikkea hyvää jatkossakin!

Vierailija
248/299 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole kyse "mihinkään pääsemisestä" vaan siitä, ettei sitten makaa koko halvatun päivää tekemättä mitään. Sitä minä en jaksa katsella yhtään. Enkä kyllä säälikään. Laitan joka kerta imurin huutamaan. Tulee pakollinen tarve imuroida just silloin, kun toinen on tullu kotiin klo 5.00 aamulla ympäripäissään eikä ole nukkunut kuin korkeintaan kolme tuntia.

Ja sitten täällä kuorossa syytetään miehiä lapsellisiksi...

Ei tämä mikään hotelli ole jossa voi vaan maata koko helvetin päivän tekemättä mitään. Jos jaksaa yöt läpeensä kännätä, sitä jaksaa myös seuraavana päivänä kotihommista tehdä osuutensa. Ja lastenhoitoon osallistua.

Kyllä minä vaadin, että kotini on "hotelli" jossa toisinaan saa nukkua ja levätä itsensä kuntoon.

Hommaa sinä ero ja puoliso joka ei käy missään, sairasta tuollainen keuhkoaminen.

Tuli mieleen, että tuollainen keuhkoaminen aloittajalla on varmaan lapsuuden opittu malli. Isä on ollut samalla lailla kotonaan tossun alla ja sama kuvio jatkuu seuraavassa polvessa. Niin se usein menee. Ei ole muuta mallia kuin se, että ukko täytyy pitää kurissa.

Vierailija
249/299 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet itsekin ottavat itseensä, jos perheen äiti päättää viikonloput viettää muualla kuin kotonaan. Eikä ole kokkaamassa, pyykkäämässä, hoitamassa lapsia.

Miesten vastuut lapsista?

Kuten tämä yksi tapaus joka jo kommentoikin, että mies on lähdössä saunailtaan huolimatta siitä, että oma lapsensa on tulossa ja jättää nyksänsä tämän perään katsomaan eikä voi jättää menemättä. Ei ole oikein. Miehen tulisi isänä ottaa vastuu omastaan eikä sysätä sitä vastuuta toiselle, jolla ei ole osaa eikä arpaa koko lapsen olemassa oloon ja jättää typerä menonsa väliin.

Näin naisena ei ole kovin rentouttavaa käydä ystävien luona, kun kotiin palatessa odottaa kaaos. Tiskit pöydillä, vaatteita sikin sokin, roskat viemättä, kauppaankin pitäisi heti lähteä ja ruokaa tehdä...

Miten se mies nyt yhden illan aikana kaiken sotkee ja syö? Ei ymmärrä.

Vierailija
250/299 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niin natsi, että kiellän. Olen asian suhteen tehnyt kokeiluja ja joka kerta päädyn samaan tulokseen. Mielestäni viikonlopun juhlinnassa ei käytetä tuhansia(!!!!) euroja. Miehellä kännissä rahan käyttö täysin holtitonta. Muu perhe kärsitään sitten. Miehen mielestä hän saa käyttää omia rahoja. Toki, mutta mun ei kuulu myöskään maksaa yksinään kaikkea elämistä.

Alkoholinkäyttöhän näissä useimmissa tapauksissa on se ongelma ja sitä se vaimo vahtii. Yksikään alkoholisti ei vielä vahtimalla raitistunut.

Vierailija
251/299 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten perustaa perhe, kun ne kaverit ja ryyppäjäiset ovat elämässä se tärkein ja ykkösjuttu?

Vastavuoroisesti voisi kysyä, että miksi hankkia ystäviä koskaan kun se tuleva perhe on tärkein asia elämässä ja kaikki muu jää? Miksi hankkia lemmikkiä kun lapset ja mies vaan ovat elämän tärkein asia :( koiraparkaa...

Kyllä mun lemmikkini ovat tärkeämpiä kuin mies. Jos mies vaatisi että koirat pois niin mies lentäisi kuin leppäkeihäs.  Mies on aikuinen ihminen. Koirista pitää huolehtia. Sama lasten suhteen, sanomattakin selvää.

Ihmisillä täällä karkaa mopo käsistä, kun jatkuvasti nopeasti uutta kiintokohdetta etsimässä eli eivät lue koko ketjua niin sekoitetaan viestejä, unohdetaan aiemmat jutut, ei tiedetä puhuuko nyt rouva x vai rouva y vaiko peräti herra ö ja silti laitetaan heidät samaan pakettiin ja annetaan tuomio koko sukupuolesta. Trolleja löytyy toki, mutta kyllä ne aidot viestit erottaa. Parasta on, kun näkee miten mediaseksikäs hienovarainen lööppiaivopesu on toiminut vuosien saatossa. Lakatkaa lukemasta: iltalehtiä, juorulehtiä+, viettäkää vähemmän aikaa somessa ja antakaa aivojenne puhdistua. Tällä palstalla hyvää on huumori ja aidot avunpyyntöviestit, mutta tällainen mustavalkoinen eipäsjuupas saa häpeämään että kuulun samaan lajiin.

Kaikista huvittavinta on se+, miten moni luulee tietävänsä syvällä tasolla asioita toisen parisuhteesta muutamien kokemusten perusteella. Ihmisen oppii tuntemaan hyvin vain asumalla yhdessä pitkään. Hauskojen juttujen jälkeen tällainen tuntuu vähän oksettavalta ja kiusaamistahan kaikenlainen sormilla osoittelu haukkuminen ja syyttely on. Itse en katso kieroon ketään muita paitsi hyväksikäyttäjiä ja väkivaltaisia. Läheisiin kuuluu rikkaita köyhiä keskituloisia vammaisia hulluja narkkareita masentuneita vanhoja nuoria naisia miehiä, tyhmiä, älykkäitä..

Aika julmaa ja ylimielistä on toista tuntematta ja kaikkia yksityiskohtia tietämättä tuomita. Kyllä täällä kuitenkin on paljon myös niitä jotka ottavat annetut neuvot, herjat, syytökset, julmat kommentit tosissaan. Mutta hei, on kivaa huudella kasvottomana kun ei tarvii ottaa koskaan vastuuta siitä, niin helppoa. Maailmassa on ihan tarpeeksi paskaa. Onko niin vaikeaa sanoa jotain hyvää ja välittää tuntemattomistakin? Älä kanavoi tuntemattomaan omaa paskaasi. Täytyypä palata takaisin hauskoihin juttuihin. XD

Vierailija
252/299 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vahtiminen tehnyt ketään onnelliseksi? Koskaan?

Vierailija
253/299 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on viikon ollut mielin kielin ja hyvitellyt jo etukäteen tulevia ryyppäjäisiään. Ei auta. En siltikään hyväksy asiaa, eikä mun ole pakko hyväksyäkään vaikka mitä tekisi ja miten hyvittelisi.

Vierailija
254/299 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tapauksen jossa nainen kiertää ulkomaat yksinään mutta mies saa vain tunnin vapaata ja kun tunti lähestyy loppuaan niin jo nainen soittaa tarkistussoiton. Ja mies on vielä kiltti uskovainen mies toisin kuin vaimonsa. Eivätkä ole mitään nuorukaisia enää.

Vierailija
255/299 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole käynyt yksin missään. Aina on otettava lapsi mukaan joka paikkaan. Siksi en enää käy missään. Lapsi alkanut tuntua riippakiveltä ja pallolta jalassa. Mies ei ikinä ota itse lasta mukaansa mihinkään minne on menossa.

Kun sanoin kaipaavani itsekin aikuista seuraa, niin taas ehdotus LÄHDE LAPSEN KANSSA JOHONKIN.

Ja onhan minulla seuraa, koska lapsi. Ei se ole sama asia. Itse juoksee ties missä kissanristiäisissä ja mulla on vaan tuo lapsi hoidettavana 24/7. Että sillä en tykkää miehen menemisistä yhtään. "Mä tarviin omaa aikaa" ja mulla moisia hienouksia ole ollenkaan. Aina vaan tuo lapsi.

Vierailija
256/299 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tämä johtuu siitä, että mies on aiemmin mokaillut ja vaimo yrittää välttää vastaavaa tilannetta. Usein asiaan liittyy alkoholi tai sitten aiempi pettäminen. Mun mielestä on ihan reilua jättää jonkinaikaa nää kännireissut väliin jos sellasella on tullut aiemmin mokattua pahasti. Ja pettämisestä kestää aika kauan selviytyä ja oppia luottamaan uudestaan, vuosia.

Vierailija
257/299 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä pitää olla oikeus uittaa kikuliaan joka reijässä ja vetää pää täyteen viinaa.

Vierailija
258/299 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nämä menohaluiset miehet menevät siksi naimisiin, koska tarvitsevat jonkun hoitamaan pyykkäyksen, ruuanlaiton ja muut kotityöt, kuten kodin siivoamisen.

Eli toisin sanoen tarvitsevat äidin korvikkeen elämäänsä jotta voivat sitten keskittyä olennaiseen eli baareissa juoksemiseen joka viikonloppu ja joka ikinen loma vietetään alkon parissa, kun on vara-äiti huolehtimassa kaikesta muusta.

Vierailija
259/299 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein nämä menohaluiset miehet menevät siksi naimisiin, koska tarvitsevat jonkun hoitamaan pyykkäyksen, ruuanlaiton ja muut kotityöt, kuten kodin siivoamisen.

Eli toisin sanoen tarvitsevat äidin korvikkeen elämäänsä jotta voivat sitten keskittyä olennaiseen eli baareissa juoksemiseen joka viikonloppu ja joka ikinen loma vietetään alkon parissa, kun on vara-äiti huolehtimassa kaikesta muusta.

Miksi ne naiset sitten suostuvat rooliinsa? Jos tuo on alusta saakka selvää, niin ihan omia valintojaanhan siinä saa syyttää.

Vierailija
260/299 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mies selittelee unohtaneensa poikansa tulon, kun lupautui osallistua ryyppäjäisiin -.-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi