Mitä mieltä olette tt-tuella elävistä tubettajista jotka näyttävät miten/mitä kaikkea yhteiskunta tarjoaa heille ilmaiseksi ja silti kritisoivat tukien määrää
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha sanonta kuuluu, että lahjahevosen suuhun ei katsota.
Eli lahja hyväksytään sellaisena kuin se annetaan.
Mitäpä muuta tt-tuki on saajalleen kuin lahja yhteiskunnalta?Jos tuki ei ole riittävä, sitä kai voidaan tarveperusteisesti JA harkinnanvaraisesti korottaa.
MUTTA sen tarkoitus ei ole luoda samanlaista elintasoa kuin omilla tuloillaan elävälle.
Luulen, että tätä kyseiset henkilöt eivät ole sisäistäneet.
No mulla ainakin on tukien kanssa lähes samat tulot kuin töissä ollessani.
Kansalaispalkka ratkaisisi tämänkin ongelman.
Tuo on totta
Jos sitä joku tilaa ja / tai katsoo niin sillä on viihdearvoa. Eli siinä tapauksessa ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä heille tarjotaan ilmaiseksi ja miksei sitä voi kritisoida tukien määrää silti?
Googlaa videot ja katso jos et tiedä
Eli mikä video? Puhutko jostain ruokakasseista, joita kaikki eivät todellakaan saa, joten sitä nyt ei voi tukien tasoon laskea, ja niitä siis voi aivan hyvin kritisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä heille tarjotaan ilmaiseksi ja miksei sitä voi kritisoida tukien määrää silti?
Eli mikä video? Puhutko jostain ruokakasseista, joita kaikki eivät todellakaan saa, joten sitä nyt ei voi tukien tasoon laskea, ja niitä siis voi aivan hyvin kritisoida.
Harkinnanvaraiset
Yotube videon katsomisesta tubettaja saa 0.01€ Eli 1000 katsontaa on 1€.
Verottajan on helppo selvittää tubettajien tulot ja lätkäistä mätkyt.
Kela perii myös tuet takaisin. En meni ylpeilemään tubettamisella koska suosio ei kauaa kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkinnanvaraiset
Noh, niitä eivät kaikki saa joten mielestäni tukien tasoa saa kritisoida ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä muuta tt-tuki on saajalleen kuin lahja yhteiskunnalta?Jos tuki ei ole riittävä, sitä kai voidaan tarveperusteisesti JA harkinnanvaraisesti korottaa.
MUTTA sen tarkoitus ei ole luoda samanlaista elintasoa kuin omilla tuloillaan elävälle.
Kansalaispalkka ratkaisee saajan kannalta monta ongelmaa mutta milläköhän maalla olisi koskaan sellaiseen varaa? Että kaikille rahaa. Takuulla vähentää vielä työssäkäynti aktiivisuutta josta niitä maksajia syntyy.
Vähän kuin tyhmä koira, joka EI YMMÄRRÄ että ruokkivaa kättä ei purra.
Vierailija kirjoitti:
Seuraan aika montaa suomalaistubettajaa mutta en kyllä ketään joka ensinnäkään eläisi toimeentulotuella ja toisekseen jotenkin leveilisi asialla tai valittaisi tuen tasosta. Toisaalta jos kerran saavat tt-tukea niin kyse ei voi olla kovinkaan suosituista tubettajista, ehkä siksi en tunne heitä.
En usko, että ap tarkoittaa näitä suosittuja tubettajia, vaan pienempiä tekijöitä. Sellaisia, joilla tilaajamäärät ovat muutamassa tuhannessa satojen tuhansien sijaan. Sellaisissahan löytyy näitä sossun/kelan asiakkaita, jotka kuitenkin tienaavat sossurahojen päälle aikamoisia summia lahjoitusten ja mainostulojen muodossa. Tuskin maksavat veroja näistä, sillä eiköhän ne "sivutulot" mene jonnekin PayPal-tilille tai vastaavalle.
Sinänsä mielenkiintoinen ilmiö ja taidan tietää, keitä ap tarkoittaa. Pummeja viimeiseen asti: pummaavat sekä valtiolta että yleisöltä.
Vierailija kirjoitti:
Yotube videon katsomisesta tubettaja saa 0.01€ Eli 1000 katsontaa on 1€.
Verottajan on helppo selvittää tubettajien tulot ja lätkäistä mätkyt.
Kela perii myös tuet takaisin. En meni ylpeilemään tubettamisella koska suosio ei kauaa kestä.
1000 kertaa 0.01 ei ole 1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansalaispalkka ratkaisee saajan kannalta monta ongelmaa mutta milläköhän maalla olisi koskaan sellaiseen varaa? Että kaikille rahaa. Takuulla vähentää vielä työssäkäynti aktiivisuutta josta niitä maksajia syntyy.
Et selvästikään ole ymmärtänyt, mitä kansalaispalkka tarkottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikuinen on ihan oikeasti niin lapsellinen, että katsoo jotain tubettajia..??
Minä ainakin katson vaikka olen aikuinen. Sisältö on monesti parempaa kuin vaikka mainosrahoitteisilla tv-kanavilla
Joku "vuoden homo" esittelee lätkäkamojaan ja kilpailee itsensä kanssa puhenopeudesta - jos telkkarista tulee huonompaa, niin onneksi en edes omista koko laitetta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikuinen on ihan oikeasti niin lapsellinen, että katsoo jotain tubettajia..??
Minä ainakin katson vaikka olen aikuinen. Sisältö on monesti parempaa kuin vaikka mainosrahoitteisilla tv-kanavilla
Joku "vuoden homo" esittelee lätkäkamojaan ja kilpailee itsensä kanssa puhenopeudesta - jos telkkarista tulee huonompaa, niin onneksi en edes omista koko laitetta!
Kuka pakottaa katsomaan jotain "vuoden homoja"? Esim. itse seuraan vlogit.fi -listalta 25 tilatuimman joukosta vain kahta, ja 50 joukosta neljää. Lisäksi n. kourallista pienempiä suomalaisia kanavia (sekalaisiin mielenkiinnonkohteisiini pohjaten), sekä muutamia ulkomaalaisia. Ei sitä nyt tarvitse lampaana mukana juosta seuraamassa kaikkea mikä sattuukaan olemaan sillä hetkellä suosittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa katsomaan jotain "vuoden homoja"? Esim. itse seuraan vlogit.fi -listalta 25 tilatuimman joukosta vain kahta, ja 50 joukosta neljää. Lisäksi n. kourallista pienempiä suomalaisia kanavia (sekalaisiin mielenkiinnonkohteisiini pohjaten), sekä muutamia ulkomaalaisia. Ei sitä nyt tarvitse lampaana mukana juosta seuraamassa kaikkea mikä sattuukaan olemaan sillä hetkellä suosittua.
Ei kukaan pakota. Yhden ainoan kerran olen katsonut pätkän tubetusta ja tällainen tapaus tuli vastaan. En saanut selvää, oliko tämä tapaus nainen/mies, mutta selitys oli hirveä. Puolisen minuuttia jaksoin katsoa sitä selitystä.
T: 33
Ällöttää tubettajat ja sossupummit
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäarvoa tuo tubettajana oleminen tuo tähän asiaan?
Miten se mielestäsi eroaa vaikka perinteisestä puistokemian tutkintoa suorittavasta tt-tuella eläjästä joka mölisee systeemistä?
Mitä jos kyse on nyt yksin nimenomaan tästä ryhmästä mikä on aikamoisessa kasvussa. Luetunymmärtäminen !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pakota. Yhden ainoan kerran olen katsonut pätkän tubetusta ja tällainen tapaus tuli vastaan. En saanut selvää, oliko tämä tapaus nainen/mies, mutta selitys oli hirveä. Puolisen minuuttia jaksoin katsoa sitä selitystä.
T: 33
Törmäsit siis sisältöön, joka ei miellyttänyt juuri sinua. Tämä selvä. Mutta kaiken YouTube-sisällön tuomitseminen yhden hölmön videon perusteella on, kuin nuoruudessasi ensimmäinen kuuntelemasi levy olisi ollut kehno ja sen perusteella olisit tullut siihen tulokseen, että kaikki musiikki on roskaa. Mutta toisaalta, mikäpä minä olen kenenkään päätä kääntämään – niin tubesisällön kuin sen musiikinkaan suhteen. Hyvät päivänjatkot!
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset voivat hyvinkin katsoa tubettajia.
Vaikea olla mitään mieltä kun en ole koskaan elämässäni nähnyt sellaista tubettajaa. Jos Viherahoa meinaat niin eikö se ole jollain sairaseläkkeellä mielenterveysongelman takia?