Mitä mieltä olette tt-tuella elävistä tubettajista jotka näyttävät miten/mitä kaikkea yhteiskunta tarjoaa heille ilmaiseksi ja silti kritisoivat tukien määrää
Kommentit (46)
Mitä lisäarvoa tuo tubettajana oleminen tuo tähän asiaan?
Miten se mielestäsi eroaa vaikka perinteisestä puistokemian tutkintoa suorittavasta tt-tuella eläjästä joka mölisee systeemistä?
Vierailija kirjoitti:
Miten se mielestäsi eroaa vaikka perinteisestä puistokemian tutkintoa suorittavasta tt-tuella eläjästä joka mölisee systeemistä?
Toinen on monelle nuorelle esikuva jota seurataan, toinen ei niinkään
Pyritäänkö videoilla ärsyttämään tietoisesti osaa yleisöstä ja keräämään sillä itselle lisää seuraajia
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan yleisellä tasolla heistä. En halua nimetä tässä nyt ketään.
Hitto, minä kun olin jo tulossa kyselemään keitä tällaisia tänä päivänä on. Kerro edes, onko kaikki samat naamat kuin 5-10 vuotta sitten, eli näitä "suomituben" "alkuperäisiä nimiä" – vai onko viime vuosina noussut pinnalle uusiakin tyyppejä?
Vierailija kirjoitti:
Pyritäänkö videoilla ärsyttämään tietoisesti osaa yleisöstä ja keräämään sillä itselle lisää seuraajia
Aivan varmasti. Ihmettelen silti, että eikö sillä tubettamisella tienaa mitään ja eikö se vaikuta niihin tukiin
Seuraan aika montaa suomalaistubettajaa mutta en kyllä ketään joka ensinnäkään eläisi toimeentulotuella ja toisekseen jotenkin leveilisi asialla tai valittaisi tuen tasosta. Toisaalta jos kerran saavat tt-tukea niin kyse ei voi olla kovinkaan suosituista tubettajista, ehkä siksi en tunne heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on monelle nuorelle esikuva jota seurataan, toinen ei niinkään
Miksi pultsari olisi jonku nuoren esikuva, en ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti. Ihmettelen silti, että eikö sillä tubettamisella tienaa mitään ja eikö se vaikuta niihin tukiin
Eikö niitä tuloja voi kierrättää jotain kautta? Esim. yhdellä tutulla on paypal-tili ja pitää siellä jotain nettihommista saamiaan rahojaan, ei tosin tukien väärinkäytön takia. Mulle toi koko juttu on ollut aika hepreaa, pärjännyt ihan normitileillä mutta nyt alkoi kiinnostamaan :-D
Vanha sanonta kuuluu, että lahjahevosen suuhun ei katsota.
Eli lahja hyväksytään sellaisena kuin se annetaan.
Mitäpä muuta tt-tuki on saajalleen kuin lahja yhteiskunnalta?
Jos tuki ei ole riittävä, sitä kai voidaan tarveperusteisesti JA harkinnanvaraisesti korottaa.
MUTTA sen tarkoitus ei ole luoda samanlaista elintasoa kuin omilla tuloillaan elävälle.
Luulen, että tätä kyseiset henkilöt eivät ole sisäistäneet.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä muuta tt-tuki on saajalleen kuin lahja yhteiskunnalta?Jos tuki ei ole riittävä, sitä kai voidaan tarveperusteisesti JA harkinnanvaraisesti korottaa.
MUTTA sen tarkoitus ei ole luoda samanlaista elintasoa kuin omilla tuloillaan elävälle.
No mulla ainakin on tukien kanssa lähes samat tulot kuin töissä ollessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä muuta tt-tuki on saajalleen kuin lahja yhteiskunnalta?Jos tuki ei ole riittävä, sitä kai voidaan tarveperusteisesti JA harkinnanvaraisesti korottaa.
No mulla ainakin on tukien kanssa lähes samat tulot kuin töissä ollessani.
en käyttäisi sanaa tulot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto, minä kun olin jo tulossa kyselemään keitä tällaisia tänä päivänä on. Kerro edes, onko kaikki samat naamat kuin 5-10 vuotta sitten, eli näitä "suomituben" "alkuperäisiä nimiä" – vai onko viime vuosina noussut pinnalle uusiakin tyyppejä?
Ketkä on nämä alkuperäistubettajat?
Kuka aikuinen on ihan oikeasti niin lapsellinen, että katsoo jotain tubettajia..??
Mielipidettä kysytään mutta ei ole antaa ainuttakaan linkkiä :D ...kun ei näköjään ole mitä antaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielipidettä kysytään mutta ei ole antaa ainuttakaan linkkiä :D ...kun ei näköjään ole mitä antaa.
En usko, että antaa lisäarvoa kysymykselle varsinkin jos linkin kysyjä ei tiedä ennalta yhtään tällaista tapausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä on nämä alkuperäistubettajat?
Rähjäisiä (tai "hyvin arkisen näköisiä") vanhempia miehiä, pääasiassa. Mukana saattaa olla myös muutamia parikymppisiä jannuja, jotka vain aloittivat "tubettamisen" tosi nuorina, esim. omina yläaste- tai amisvuosinaan. Jäänteitä ajalta, jolloin tubettaja-termiä ei vielä edes tunnettu, ja kanavien tilaajamäärätkin ovat pysyneet suht samoina vuodesta toiseen, kun sisältönsä ei kiinnosta nykyistä, nuorempaa katsojakuntaa. Yleensä sen 10 000-50 000 tilaajaa, joillain jopa alle 10k.
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikuinen on ihan oikeasti niin lapsellinen, että katsoo jotain tubettajia..??
Minä ainakin katson vaikka olen aikuinen. Sisältö on monesti parempaa kuin vaikka mainosrahoitteisilla tv-kanavilla
Siis mitä heille tarjotaan ilmaiseksi ja miksei sitä voi kritisoida tukien määrää silti?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä heille tarjotaan ilmaiseksi ja miksei sitä voi kritisoida tukien määrää silti?
Googlaa videot ja katso jos et tiedä