Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun Helsinki olisikin kaupunki, mutta se on uskonto

Vierailija
01.07.2018 |

Helsingin ylivertaista täydellisyyttä ylistetään paikallisten medioiden täydeltä kuin hurmoshenkisen lahkon autuutta. Ulkopuolelle jääviä, maakuntien asukkaita, kartetaan ja vähätellään minkä ehditään.

Tiedättekö, että kauempaa katsottuna tuo näyttää tolkuttoman naurettavalta?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ulkosuomalaisena ymmärrän täysin! Helsinki on ihan kiva, mutta ei se todellakaan ole Suomen viihtyisin paikka saati syy tehdä suurta pesäeroa muuhun Suomeen.

Säälittävintä on miten ns. modernina itseään pitävä helsinkiläistö kieltäytyy mökkeilystä, autoilusta, kotimaan matkailusta ja työnteosta muilla paikkakunnilla, koska elämiselle ja olemiselle ei saa olla Suomessa muuta vaihtoehtoa kuin Helsinki. Miten näiden ihmisten lapset oppii näkemään kansalaiset yhdenvertaisina riippumatta siitä asuuko Tapiolassa vai Enontekiöllä?

En ole huomannut mitään Helsinki tuuletusta tai muiden halveksuntaa kuin muutaman urpon suusta, vaikka olen kolmannen sukupolven helsinkiläinen. En koskaan edes ajattele olevani helsinkiläinen. Ainoa paikka missä koko käsite tulee esiin, on tämä vauva palsta. Ei minua kiinnosta edes kysyä mistä ihmiset ovat kotoisin, koska ei se ole useimmiten mitenkään olennaista. Ihan älytöntä alkaa luokittelemaan ihmisiä paikkakuntien perusteella.

Et sitten lukenut suurimmasta sanomalehdestä sitä otsikkoa, missä väitettiin että mökkiläiset ja matkailijat kannattelee pienten kuntien asukkaiden mielenterveyttä? Tai toista otsikkoa, että maaseudulla käydessä ei ole varmaa millä vuosisadalla siellä eletään? Nämä otsikot oli näkyvästi esillä netissäkin.

Ota nyt huomioon, että helsingin sanomat on äärivasemmistolainen propagandalehti, jonka tärkein agenda on suomalaisviha. Helsinkiä hehkutetaan juuri siitä näkökulmasta, että täällä suomalaisuus vähenee ja ulkomaalaisuus lisääntyy. Itse suomalaishelsinkiläisenä toivoisin tänne enemmän suomalaisia.

Kai sä tiedät, että vasemmistolaisuus liittyy käsitykseen julkisesta taloudesta? Hesarin linja ei ole äärivasemmistolainen, tuskin edes vasemmistolainen.

Ei sillä, että kommentissasi olisi muutkaan asiat kohdallaan.

Vierailija
42/44 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ulkosuomalaisena ymmärrän täysin! Helsinki on ihan kiva, mutta ei se todellakaan ole Suomen viihtyisin paikka saati syy tehdä suurta pesäeroa muuhun Suomeen.

Säälittävintä on miten ns. modernina itseään pitävä helsinkiläistö kieltäytyy mökkeilystä, autoilusta, kotimaan matkailusta ja työnteosta muilla paikkakunnilla, koska elämiselle ja olemiselle ei saa olla Suomessa muuta vaihtoehtoa kuin Helsinki. Miten näiden ihmisten lapset oppii näkemään kansalaiset yhdenvertaisina riippumatta siitä asuuko Tapiolassa vai Enontekiöllä?

En ole huomannut mitään Helsinki tuuletusta tai muiden halveksuntaa kuin muutaman urpon suusta, vaikka olen kolmannen sukupolven helsinkiläinen. En koskaan edes ajattele olevani helsinkiläinen. Ainoa paikka missä koko käsite tulee esiin, on tämä vauva palsta. Ei minua kiinnosta edes kysyä mistä ihmiset ovat kotoisin, koska ei se ole useimmiten mitenkään olennaista. Ihan älytöntä alkaa luokittelemaan ihmisiä paikkakuntien perusteella.

Et sitten lukenut suurimmasta sanomalehdestä sitä otsikkoa, missä väitettiin että mökkiläiset ja matkailijat kannattelee pienten kuntien asukkaiden mielenterveyttä? Tai toista otsikkoa, että maaseudulla käydessä ei ole varmaa millä vuosisadalla siellä eletään? Nämä otsikot oli näkyvästi esillä netissäkin.

Ota nyt huomioon, että helsingin sanomat on äärivasemmistolainen propagandalehti, jonka tärkein agenda on suomalaisviha. Helsinkiä hehkutetaan juuri siitä näkökulmasta, että täällä suomalaisuus vähenee ja ulkomaalaisuus lisääntyy. Itse suomalaishelsinkiläisenä toivoisin tänne enemmän suomalaisia.

Kai sä tiedät, että vasemmistolaisuus liittyy käsitykseen julkisesta taloudesta? Hesarin linja ei ole äärivasemmistolainen, tuskin edes vasemmistolainen.

Ei sillä, että kommentissasi olisi muutkaan asiat kohdallaan.

Vasemmistolaisuus ei enää tarkoita samaa kuin sinun nuoruudessasi. Tämän päivän vasemmistolaisuus ajaa kansainvälisen suurpääoman asiaa. Kansallisvaltiot halutaan lakkauttaa, ja tilalle tuoda kulutusyhteiskuntia, joista suurpääoma voi riistää luonnonvarat ja myydä tuotteitaan. Käynnissä olevat väestönsiirrot tuhoavat kansallistunteen, jotta alkuperäisasukkaat eivät pitäisi kiinni oikeuksistaan omaan maaperäänsä ja sen rikkauksiin. Esim. Suomessa lahjoitetaan kaivosoikeudet ulkomaisille yhtiöille, metsät hakataan kiinalaisten vessapaperiksi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin ylettömän kehumisen kyllä aloitti ammattikohkaaja Jan Vapaavuori. Olen itse helsinkiläinen eikä sinänsä mitään Vapaavuorta vastaan.

Vierailija
44/44 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa, toimittajien aihevalinnat ja läpinäkyvä asenteellisuus paistaa läpi enemmän kuin aikaisemmin HS:ssa ja Aamulehdessä, puhumattakaan YLE:stä. No ei kai se ole ihme kun toimittajakoulutukseen hakeutuu nykyään pääasiallisestio vihervassariporukkaa. Toisaalta sitä on oppinut lukemaan ja seuraamaan näitäkin juttuja vihervassarisuodatin päällä. Harmillista kun ei tahdo löytyä kunnollisia hyviä ideologisesti virittymättömiä juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme