Mihin te rannalla laitatte puhelimet ja muut, jos menette uimaan?
Yksin ei kai voi ottaa puhelinta mukaan, jos ei ole kaveria mukana? ja kaverinkaan kanssa jos menee, niin ei voi samaan aikaan mennä uimaan?
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Hei siinähän vois olla ideaa, että rannoilla olisi lukolliset kaapit, joihin voisi tavaransa jättää rannalla oleilun ajaksi.
Idea on kyllä hyvä, mutta koska olemme Suomessa, nuo lukolliset kaapit olisi hyvin pian nakattu mereen tai järveen.
Vierailija kirjoitti:
Jätä himaan se puhelin. Äly hoi!
Äly hoi, mut silti on esim. lompakko mukana
Mulla on vesitiivispussi joten pystyn uimaan ja surffaamaan netissä samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyytänyt jotain läheistä seuruetta hetken aikaa pitämään silmällä
Seurueesta mieleeni tuli henkilöt, joita en missään tapauksessa pyytäisi pitämään silmällä tavaroitani. :D
Vierailija kirjoitti:
Tuon rannalle mukana kassakaapin kottikärryillä työntämällä. Laitan kaikki arvotavarat kassakaappiin. Varmuuden vuoksi tyhjennän kottikärryistä renkaan jotta rosmo ei voi viedä koko kaappia mennessään. Tietysti pitää olla pumppu mukana myös, että pääseen kotiin lähtemäänn uimisen jälkeen. Kassakaappi on myös ihan kiva piknik pöytä rannalla eväitä syödessä. Kannattaa kokeilla! Marjamehu pysyy hyvin viileänä raskaan rautakuoren sisässä.
Pitää myös muistaa että paksu teräskuori varastoi hyvin lämpöä. Tämän varastoituneen lämmön voi sitten käyttää hyödyksi kotona, yksinkertaisin käyttökohde on talon lämmitys. Sitten kun kassakaappi on viilentynyt, se viedään kellariin viilenemään vielä lisää ja näin se saadaan mukaan seuraavalle rantareissulle.
Mulla on tuon tapainen perässä hinattava poiju/pussukka missä on vedenpitävä tasku puhelimelle yms pikkusälälle. Pääasiallinen tarkoitus toki että kun pitkiä lenkkejä kylmässä vedessä vetää niin tulee usein kramppeja ja tuon varassa on helppo kellua sen aikaa että kramppi menee ohi, ja toisaalta veneilijät huomaa uimarin helpommin eikä tule yliajetuksi.
Mua ei niin kamalasti haittaisi, vaikka laukku pöllittäisiin. Puhelin on vanha ja sen saa kuoletettua jos pöllitään, pankkikortin saa samoin tapettua heti ja niitä on monta ja vain 1 mukana, käteistä en pidä ja muut tavarat ei ole arvokkaita. ray banin arskat pidän päässä :)
Eli tyhmästi jätän tavarat ulkomaillakin varkaiden armolle. Suomessa en ole koskaan vilkkailla rannoilla, pikkurannoilla luotan suomalaisiin (mikä ehkä tyhmää sekin)
Ihme kyllä, tällä asenteella olen ollut jo kauan että hällä väliä, ja mitään multa ei ole koskaan varastettu :D
Kannan pikkutavarat emättimessäni. Ihan vedepitäväksi todettu. Toki esim. älypuhelimessa markkinoiden suurinta mallia ei välttämättä kannata silloin valita.
Vierailija kirjoitti:
Kannan pikkutavarat emättimessäni. Ihan vedepitäväksi todettu. Toki esim. älypuhelimessa markkinoiden suurinta mallia ei välttämättä kannata silloin valita.
Ja unohdin, että värinähälytys on aina päällä. Tulee makeet fibat kun puhelin soi.
Vierailija kirjoitti:
Onko se luuri pakko ottaa mukaan ihan joka paikkaan?
Jos yksin lähtee päivää rannalle viettämään ja ilman autoa, niin kyllä se vähän pakko on ottaa mukaan. Vai lähdetkö sinä aina esim. lenkille tai kauppaan kävellen yksin ilman puhelinta?
Mulla on puhelimessani Book Beat -sovellus, josta mieluusti kuuntelisin äänikirjoja rannalla maatessani. Tykkään myös tsekata bussien kulkutiedot puhelimen sovelluksesta, kun koko kaupungin ollessa yhtä suurta remonttityömaata, saattaa bussin aikataulut heittää melkoisesti.
Samaa olen siis usein miettinyt kuin ap, enkä oikein muuta ratkaisua ole keksinyt kuin, että puhelin ja lompakko pitää vaan tunkea mahdollisimman syvälle rannalle jäävien kamojen sekaan, niin ettei ohikulkeva rosvo ilman kunnollista (aikaa vievää) penkomista tavaroita löydä. Sitten vaan pikapulahdus silmät selässä ja takaisin viltille.
Tillanen kirjoitti:
Hivakkaan
Mikä on hivakka?
Jätän hiekkaan pystyyn kuvaamaan, jotta voin tallentaa upeaa kuviokelluntaani.
Kyllä mä käyn lenkillä ja kaupassa ilman puhelinta.
Jätän yleensä kotiin. Asun noin 500m päässä uimarannasta tosin, mutta ei mua haittaisi, vaikka asuisin kauempanakin. Rannalla, jolla käyn, on aina kauniina päivänä muitakin, ja aina jollain on puhelin mukana, jos tulee joku niin suuri hätä. Uin yleensä sen verran kauas rannasta, lammen keskellä olevalle kivelle ja takaisin, että en edes näe valvoa tavaroitani. Tällä rannalla ei ole tarpeeksi hiekkaa haudata puhelin pussissa, on kallioranta. Ja jos alan liikaa kätkemään, unohdan vielä itse tavarani, koska mulla ei ole oravan muistia. :D
Laitan muovipussin sisälle ja hautaan vaivihkaa hiekkaan. Jos näen jonkun penkovan tavaroita, saan hetken lisäaikaa rynnätä itse paikalle. Ilman puhelinta en kuitenkaan lähtisi liian kauas, varsinkin ulkomailla se on hyvä olla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otat puhelimen rannalle, pistä se Minigrip-pussiin. Parempi jos et ota rannalle sitä, etkä muutakaan turhaa.
Varmaan pääset uimasta rosvon perään juoksemaan, mutta kiinni et saa.
Tuttu tuli etelänlomalta ja valitti, että lompakko vietiin rannalta, vaikka hän vahti sitä merestä. Kysyin, kompastuiko joku pyyhkeen kanssa hänen tavaroidensa kohdalla. Joopa, ja lompakko meni kymmenessä sekunnissa. Kaikki dokumentit kirjasto- ja bonuskortteja myöten oli uusittava.
Hauskaa uimaretkeä.
Miks hitossa joku ottaa lomalle ja sinne rannalle mukaan kaikki kortit?
Mulla ei ole koskaan uimarannalla varastettu mitään, varmaan koska lompakot ja muut jää kotiin tai hotellihuoneeseen.
Itse asiassa kysyin sitä korttiasiaakin häneltä ja arvasin oikein. Itse en ota lompakkoa moiselle matkalle mukaan. Tarvittavat kortit ja kopiot sisätaskuihin sekä kuvat kännykkään ja sähköpostiin. Rahat eri sisätaskuihin ja rahavyöhön. Joillakin on varassyöttilompakko takataskussa.
Laita puhelin muovipusiin. Sitten laita 10 muuta muovipussia päälle. Teippaa pussit teipillä niin että ei saa auki ilman saksia. Sitten laita pussit reppuun ja ota repusta vetoketju irti. Ompele repusta umpinainen ja laita 10 kilon painot reppuun. Eiköhän sitten pysy tallella. :)))
Vierailija kirjoitti:
Tillanen kirjoitti:
Hivakkaan
Mikä on hivakka?
Persereikä....
Minä kans ihmettelen, miksi jotkut kirjastokortit ja bonuskortit pitää raahata mukaan etelänmatkalle? Kun minä lähden reissuun, minne tahansa ulkomaille siis, niin ennen lähtöä teen huolellisen lompakkosiivouksen. Sinne ei yleensä jää mitään muuta kuin rahat. En vuokraa autoa koskaan ulkomailla, joten en tarvitse ajokorttia siellä. Bonuskorttia ja pankkikorttia voi tarvita vain Virossa, sielläkään en ole käynyt aikoihin. Mutta sinnekään en ottaisi mukaan kuin käteisen rahan. Minulta on nimittäin kerran viety lompakko Virossa. Voro sai saaliikseen vain siellä olleet rahat ja rikkinäisen vanhan lompsan.
Yhdeltä naiselta vietiin käsilaukku, jossa oli rahaa vain vähän eikä mitään kortteja ym. mutta siellä oli avainnippu. Siinä oli kuulemma kaikki tärkeät avaimet, työpaikan erikoisavainta myöten. Mihin ihmeeseen hän sitä tarvitsi lomamatkallaan? Ymmärrän kotiavaimen, jos tullessa kotona ei ole ketään avaamassa ovea, mutta miksi kaikki ne muut avaimet? Eikö olisi helpompaakin ollut irroittaa lähtiessä pois kaikki muut ja ottaa vain se kotiavain? Tai jättää sekin johonkin luotettavaan paikkaan odottamaan kotiintulijaa.
Rannalle en ottaisi mitään kännyköitä mukaan ollenkaan. Onko kovin todennäköistä, että sitä edes tarvitsee, jos on vaikka etelänlomalla? Ja kotimaassa voi sen sentään jättää pois uimareissun ajaksi. Onhan se laitettava äänettömälle muutenkin, jos on vaikkapa teatterissa tai jossain tilaisuudessa, kai sitä nyt yhden uimareissunkin ajan voi olla saavuttamattomissa.
Miks hitossa joku ottaa lomalle ja sinne rannalle mukaan kaikki kortit?
Mulla ei ole koskaan uimarannalla varastettu mitään, varmaan koska lompakot ja muut jää kotiin tai hotellihuoneeseen.