Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****JOULUTÄHTÖSET*****perjantaita!

28.04.2006 |

Aloitanpa pinon kun tänne jo aamusella eksyin.

Lähinnä tulin etsimään eilistä pinoa ja toivoin löytäväni Carolinen kuulumiset.

Hänhän lähti eilen ultraan peläten kohdunulkoista..

Toivottavasti sinulla, Caroline, on kaikki hyvin! Tulethan kertomaan kuulumisiasi?

Omassa voinnissa ei mitään erikoista.. Nälkä on kova ja mussutan triplakokoista aamiaistia..

Aurinko paistaa jälleen kirkkaalta taivaalta.. kylläpäs meitä nyt kauniilla ilmoilla hemmotellaan =)

-mm- 6+2

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehätin juuri tuossa alkuviikosta kehumaan, että ei tässä kummoisempia oireita ole, ja ettei pahoinvointikaan vaivaa jne.

Mutta eilen se sitten iski, sellainen koko päivän kestävä pieni etova olo ja kuvotus. Ei auta syöminen eikä juominen, ainakin eilen paha olo vain lisääntyi lounaan jälkeen. Ja juuri äsken vatsataudin sairastaneena voin sanoa, että ei tämä vatsatautia ole, vaan sellaista hiipivää hiljaista pahoinvointia. Ei tule oksennusta, mutta koko ajan etoo. Ja sama olo jatkui tänä aamuna. Huhhuijaa, ei ollut esikoisen aikana tällaista. Siksipä oletin, että nytkin pääsen yhtä helpolla.

Mitäs keinoja teillä muilla on pahoinvoinnin selättämiseen? Hyviä neuvoja kaivataan, kun pitäis jaksaa töissäkin käydä.

Eilen oli hieman puhetta siitä juomisesta tai oikeastaan juomattomuuden peittelystä, vappukin tulossa ja meillä kaikilla raskaus vielä näin alkutaipaleella ettei välttämättä halua vielä paljastua. Meillä nyt vappu menee ihan kotosalla oman perheen kesken, mutta parin viikon päästä on tulossa työreissu ja siellä isommat illanistujaiset. Tässä jo mietin kuumeisesti, että miten peittelen juomattomuuteni. En nyt mikään viskisieppo ole aiemminkaan ollut, mutta kohtuudessa minulle on aina viini maistunut. Ajattelin, että siellä illallisella otan kyllä viinilasin, mutta maistan vain pari kertaa ja sitten vaivihkaa jätän sen juomatta... Luuletteko että onnistuu ;) Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin siellä on kaikki muut niin vauhdissa, ettei kukaan huomaa onko minun viinilasiani täytetty vai ei...

Vierailija
2/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on laskettua aika 24.12... eli nyt on 5 + 5. Tässä vaan vähän kummastelen oireettomuuttani. Miten muilla, joilla odotus on suunnilleen tässä vaiheessa? Olen nimittäin aikaisemmissa raskauksissani kärsinyt melko rajusta pahoinvoinnista, mutta kun en ihan tarkalleen muista milloin se kuvotus ja sitten oksentelu on alkanut... Jaksaisitteko vastata niin ehkä saisin hieman tätä epätietoisuuden oloa pois...Kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin pirteä olo. Nuha on nyt selätetty ja sen kyllä tuntee, vielä kun menin eilen ajoissa nukkumaan niin pitkästä aikaa tuntuu että on virtaa tehdäkin jotain. Hyvä näin koska tänään pitäisikin pestä ikkunat ja muutenkin vähän siivoilla ettei tarvitse vastaanottaa vappua kaaoksessa.

Tuosta juomisesta mitä monet miettii, niin toimisikohan niin että koittaa vaan pitää matalaa profiilia ja juoda vaikka simaa, jos joku jotain kysyy niin voisihan vaikka vaan sanoa ettei nyt tee mieli, ehkä sitten myöhemmin. Tuskin kukaan kiinnittää asiaan huomiota enää loppuillasta.

Kyllä tämä vatsa taitaa jo jonkin verran pömpöttää, eilen tuli ensimmäinen kysymys mahdollisesta perheenlisäyksestä. Tosin kysyjä tiesi että vauva olisi tervetullut, osasi ehkä siksi katsella sillä silmällä vatsanseutua.

Ihmettelen kyllä kuinka jotkut voi juosta ja jumpata normaalisti lähes koko raskausajan, itse ei tarvitse kun koiran kanssa tehdä reipas lenkki niin tuntuu kuin koko lantio olisi tulessa ja alavatsaan sattuu. Eipä siis ihme että kiloja kertyy vaikkei ruoka kauheasti maistukaan. Asiaa ei kyllä yhtään auta se että on tullut himo hedelmäkarkkeihin joita en normaalisti syö ollenkaan. Toisaalta taas suklaa ei maistu vaikka ennen kyllä söin melkein päivittäin.

Toivottavasti kaikki ultraan menijät saavat iloisia uutisia.

Nyt ikkunan pesuun. Mukavaa vapun odotusta kaikille.

rv 9+1

Vierailija
4/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mulla on nyt muutaman päivän ajan ollut etovaa oloa ja nyt on eilisestä läjtien mahaan koskenut ajoittain... tuntuu oudolle tuo mahakipu kun edellisissä raskauksissa ei oikeastaan sellaista ollut ollenkaan. Mutta niinhän kaikki raskaudet on erilaisia toivottavasti mikään ei ole hullusti masussa ja masuasukki pysyy joulukuulle asti matkassa. Ajattelin ensi viikolla soittaa neuvola aikaa ja joku sanoikin ettei välitä kuunnella niitä terkkarin höpinöitä, sama täällä!! Näin viime yönä kyllä niin levottomia unia... Olin olevinaan ultrassa ja poika siellä mahassa minulle vilkutteli... mies toivois poikaa mutta minulle kyl on aivan sama kumpi tulee kunhan on terve...

Meidän tyttö (5v.) on puhunut jo pitempään et haluaisi meille vauvan ja en ole vielä sanomut mitn jos jotain vaikka tapahtuu... Jännittää vähän miten tuo meidän poitsu vauvaan suhtautuu kun on niin äitin poika ja sit kun vauva syntyy niin huomiota pitää antaa vauvallekin... Mites muilla jännittääkö omien lasten suhtautuminen uuteen tulokkaaseen?? Heips taas!!

Vierailija
5/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkatarha:

Minulla on laskettua aika 24.12... eli nyt on 5 + 5. Tässä vaan vähän kummastelen oireettomuuttani. Miten muilla, joilla odotus on suunnilleen tässä vaiheessa? Olen nimittäin aikaisemmissa raskauksissani kärsinyt melko rajusta pahoinvoinnista, mutta kun en ihan tarkalleen muista milloin se kuvotus ja sitten oksentelu on alkanut... Jaksaisitteko vastata niin ehkä saisin hieman tätä epätietoisuuden oloa pois...Kiitos

Mulla olis viikkoja kasassa 6+6 eli huomenna tasan 7. Ja tuo etova olo siis alkoi eilen, joka oli 6+5.

Edellisessä raskaudessa mulla ei taas ollut pahoinvointia ollenkaan, joten voi ne raskaudet sen suhteen erilaisiakin olla.

Vierailija
6/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin podetaan kuvottavaa oloa,jo kolmatta päivää.Itse koen hankalimmaksi kestää kuvotavaa oloa töissä,kun ei vielä oikein haluaisi" paljastua" siellä...vaikka toisaalta, ei sillä kait ihmeempää merkitystäkään olisi, jos kiinni jäisi.Asiakaskäynnit on vain hankala hoitaa ,kun naama harmaankalpeena joudun niistä suoriutumaan.Ja valitut " valkoiset valheet" ovat käytössä esim.kun en voi juoda kahvia ja tavallisen ruoan haju etoo..heh ja nykyinen ruokavalioni koostuukin maidosta ja juustoleivästä.Ajattelin vasta ensiviikolla tilata ensimmäisen neuvola-ajan.Kun ei sinne ensikäynnille kiirettä ole.Olisihan se mukava kuulla sydänäänet ja nähdäkin,että kaikki siellä masussa on hyvin.Kun välistä epätodellinenolo valtaa ajatukseni.Mutta olen tietoisesti laittanut jäitä hattuun,tarkoittaen että kaikki kyllä ajallaan..no täytyy kai tästä iltavuoroon suoriutua..Hyvää perjantaita kaikille ja vapun odotusta.

Vierailija
7/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset kipeinä :(

enpä ole hetkeen ehtinyt palstailla, mutta hienoa että meitä jouluntähtösiä tulee vain lisää :) Upea homma!

Olo on mitä on, eka neuvola takana. Paikalla oli harjoittelija ja vain noin 10 min oma neuvolatäti, joten vähän tylsä mieli jäi. Olo on epäuskoinen, jotenkin tuntuu että tää koko raskaus on varmaan joku huijaus.. nälkä on kuin sudella, mutta ei muuta.

[color=blue]Pahoinvoinneista! Käsittääkseni kunnon pahoinvoinnit alkavat kun istukka alkaa toimia about vko 8 jälkeen, mut ei ole omia kokemuksia kun en ole yökkääjä tyyppiä.[/color]

Ei sen kummenpia tänne, Oikein hauskaa vappua kaikille ja vointeja!

Ilmis rv 8+1

Vierailija
8/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kenelläkään ollut alkuraskauden verenvuotoa, minä aloin vuotamaan eilen, kirkasta verta tuli ehkä teelusikallinen. kävin tänä aamuna neuvolassa ja katsottiin vaginan kautta ultralla, kohtu oli selvästi suurentunut ja se ns. ruskuaispussi näkyi ultrassa, samoin pieni möykky, jota kätilö epäili sikiöksi, sydämensykettä ei saatu (sinäänsä ei yllätys, harvoin saa näillä viikoilla). Nyt vaan sitten odotellaan, että alkaako vuotamaan runsaammin ja ens viikolla uusi ultra. Samalla otettiin verestä HCG-määritys, jos matala, se tarkoittaa keskenmenoa, mutta vappu sotkee pahimmoilleen ja saan tuloksen vasta tiistaina. Pitäkää peukkuja, että kaikki on kunnossa, viikkoja mulla on 6+6 ja aiemman raskauden yhteydessä ei ole esiintynyt verenvuotoa. Kipuja minulla ei ole. Nyt tulee harvakseltaan tippa vanhentunutta verta. Verenvuoto alkoi rakastelun yhteydessä, mutta kätilö sanoi, ettei sillä ole ollut merkitystä vuodon alkamiseen.

Tuosta juomisesta. Minun kaverini joi yhteisissä bileissa, kun ei halunnut vielä raskauttaan julistaa, viinilasista vaaleaa limpparia ja kaikki luuli että juo viiniä. Vain minä tiesin hänen olevan raskaana ja käytiin aina yhdessä jääkaapilla " hakemassa viiniä lisää" ja Kopperbergilla on alkoholiton siideri, joka voisi käydä hyvin vappujuomaksi, jos siiderin maku ei tee pahaa. Meille on tulossa huomenna viereita. Itse ajattelin ostaa yhden alkoholittoman siiderin (siinä on alkoholia muistaakseni 0,7 % eli täysin vaaraton) ja kaataa sen lasiin itselleni. Hörpin sitä sitten pikku hiljaa, en usko, että kukaan seuraa kuinka paljon juon. Eikä kenenkään ole varmaan tarkoitus juoda paljon kun lapset on mukana. Toivon vaan, että raskauteni jatkuu.

Vierailija
9/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

en ole aikasemmin tänne vielä kirjoitellut mutta lukenut ahkerasti teidän kirjoitteluja.

Olin vuodon takia sairaalassa tutkimuksissa ja viimeisen ultran mukaan viime perjantaina 21.4 lääkäri sai viikoiksi 6+9. Luulin kuulleeni väärin, mutta kun sain lapun sairaalasta tällä viikolla niin siinäkin luki rv 6+9. Miten se voi olla noin? Osaako kukaan teistä kertoa?

Putosin jostain syystä la listalta pois, täytynee rekiseröityä uudestaan sinne. =)

Vierailija
10/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pelot osuivat sitten kuitenkin oikeaan, tai siis ei ollut kohdunulkopuolinen mutta kuollut sikiö kuitenkin :-(

Sykettä ei siis eilisessä ultrassa saatu ja sikiön mitta vastasi viikkoja 7+6, olisin ollut 8+6 siis eilen. Eli viikko sitten oli lakannut kasvamasta.

Nyt vaan lääkärin käskystä odotan muutaman päivän vuodon alkamista ja jos ei ala, varaan ajan kaavintaan.

En kyennyt menemään töihin tänään. Naama on ihan turvoksissa jatkuvasta itkemisestä. Vähän liian tiheeseen nämä keskenmenot tulivat. Edellinen oli siis joulukuussa. Yritän pitää itseni järjissäni ajattelemalla, että minulla onnellisella on kuitenkin yksi ihana 4-vuotias lapsi, kaikille ei ole suotu sitäkään. Tällä hetkellä vaan on kauhean vaikea ajatella positiivisesti yhtään mistään, ahdistus on niin kova. Ihan tyhmätkin asiat harmittaa, kuten se että turhan takia voin niin pahoin 5 viikkoa..

Mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että meille ei tule enempää kuin yksi lapsi. En ihan heti henkisesti kestäisi kolmatta keskenmenoa ja alan olemaan liian vanha (38 v) yrittämään uudelleen muutaman vuoden kuluttua.

Kiitos kaikille ihanista kannustavista kommenteista ja toivon todellakin, että pysytte kaikki mukana joulukuuhun asti :-) :-)

Minut voi siis poistaa listalta.

Caroline

Vierailija
11/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi - olen niin pahoillani Caroline!

Tuli ihan fyysisesti suru pintaan, tuli kylmä ja ihokarvat nousivat pystyyn lukiessani viestiäsi.

Voimaa sinulle ja läheisillesi!

Milonmi

Vierailija
12/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä lohdutuksen sanoja, mutta olen niin pahoillani puolestasi.

t.päivikki

Vierailija
13/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla onneksi yksi positiivinen ajatus jäljellä nimittän teidän esikoinen :) Mutta on varmasti paha olo ja toivotaan että aika parantaa vaikka ei ehkä siltä juuri nyt tunnu.

Joku kyseli niistä pahoinvoinnin alkamisista niin kuten yksi jo vastasikin että kun istukka alkaa tuottamaan jonkin nimistä hormoonia kehoo niin se aiheuttaa sen pahanolon ja alkaa varmaan talvallisesti 7-8 viikoilla, joillan voi alkaa enemminkin hyvin yksilöllisiähän me olemme.

Ja noista vappu juomisista niin voihan sitä teeskennellä juovansa esim vaan pelkkää limpparia ja on muka sinne sekoitellut jotain väkevämpää.. eihöän sitä kukaan huomaa.

Hyviä vappuja teille kaikille, vaikka noita huonoja uutisia taas tuli... rv.8+1

Vierailija
14/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani puolestasi. Onneksi se yksi neljävuotias siellä kotona pitää arjessa kiinni ja tuo iloa. Toivottavasti annat itsellesi aikaa toipua keskenmenosta, aikaa ja tilaa surra pientä syntymätöntä :´(

[color=green]suuma[/color], pahoinvointiin auttaa laimea inkivääritee. On turvallista raskausaikana, vaikka esim. inkiväärikapseleita ei suositellakaan käytettäväksi. Laimeana keitteenä kuitenkin tehokasta! Katselin muuten tuosta esittelystä, että meillä on paitsi sama laskettu aika (neuvolan mukaan 16.12., näiden sivujen laskurin 17.) olemme myös samanikäisiä, meillä on samanikäiset esikoiset ja mekin asuimme Tampereella vielä viime vuonna :)

Täällä edelleen kokopäiväetomista ja hirveä himo bulgarianjogurttiin ja Brunnebyn vadelmamehuun :D

Tinuri ja Itu 6+6

Vierailija
15/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle!

Tinuri: kyllä vaan nämä piirit on pienet... Ollaankohan oltu esikoisesta laitoksella samaan aikaan tai peräti samalla osastolla...

Vierailija
16/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin että ihme himo tullut, mutta on sitä " onneksi" muillakin :)

Niin mä en käsitä noita kohuja inkiväärikapseleista tai siitä heksavitistä kun mulle neuvolasti nimen omaan suositeltiin kokeilemaan noita jompaa kumpaa kun ruoka ei pysy muuten sisällä? Mutta jos se on eriasia sitten jos ei ole kun paha olo vaan ja ei oksenna kaikkea pois...? Otan kyllä tämän sen neuvolatädin kanssa puheeksi vielä että kun on näin ristiriitaista tietoa näistä että miten ne voi tollasta suositella...

Vierailija
17/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kuinka pahalta sinusta tuntuu nyt. Itsellänikin on monta keskenmenoa takana.

Toivottavasti pääset pian pahimman tuskan yli, ja jaksat sitten miettiä uskallatteko yrittää vielä kerran.

Paljon lohdutusta ja parantavia ajatuksia sinulle.

-mm-

Vierailija
18/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Caroline! Kauheita uutisia. Tuota en kenellekään soisi, koeta jotenkin jaksaa *halaus*.

Minulla pikkusiskon kanssa samanlainen tilanne. Olin kanssa tänään toisessa ultrassa. Eka siis vk 6, jossa sydämen sykette ei vielä näkynyt ja nyt kun lähestyy vk 8 (km tammikuussa vk 8), niin pelko rupesi kaihertamaan mieltä. Tänään onneksi sydämen syke näkyi ja kaikki kunnossa. Mittaa huikeat 11 mm, eli vastaa kuulemma 7+3, menkkojen mukaan nyt 7+6.

Neuvolassa järkytyin vain, kun vaaka näytti niiiin paljon. Kotona olen parin kilon kanssa " tapellut" viime viikkoina, mutta neuvolassa näytti 3 kg enemmän. Plääh! Nyt pakko yrittää vaan syödä hedelmiä ja marjoja naposteluun ruuan lisäks ja jumppaankin vaan ensi viikolla mentävä. (En ole pariin viikkoon ollu) Aattelin pari kertaa viikossa ainaskin käydä.

Olo mulla ihan hyvä. Vointeja muiilekin!

Alice 7+6 (kai sitten...)

Vierailija
19/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caroline: VOIMIA!! tiedän miltä sinusta tuntuu :( meillekin tuli kaksi keskenmenoa viime vuonna, touko ja marraskuussa. Nyt ollaan taas raskaana, vihdoin.

Toisen keskenmenon jälkeen olo oli kyllä aika kamala, olin masentunut ja epätoivoinen. Mutta jos tämä nyt onnistuu niin kyllä kannatti pysyä pinnalla ja uskoa että kyllä se vielä tärppää. Niinkuin meillä, teilläkin on yksi lapsi joten kaikki on vielä mahdollista, pieni irtaantuminen on hyvä nyt mutta älä kokonaan luovuta! Halaus ja voimia!!

Täällä ollaan niiin väsyneitä että.. olen koko päivän vaan istunu ja syönyt, ei jaksa yhtään mitään. Mies on paiskinut tehdä hommia, siivonnut koko kämpän ja mua ihan hävettää kun en ole saanu aikaan yhtään mitään. Tänään ei ole ollut iskiaskipua jota oli muina päivinä aika kovana.

Mainostanpa vielä kaikille uusille yahoon listaa:

http://groups.yahoo.com/group/joulutahdet2006/

Alkaa varmaan kohta kaikki joulukuiset olla kasassa, eli plussat varmistuneet :)

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa vappua.

Annine 5+0

Vierailija
20/26 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyynel tuli silmään puolestasi. Voimia!

Nyt mä en muista yhtään mitä ajattelin kirjoitella kun tuo Carolinen uutinen oli niin surullinen. Täällä voidaan ihan ok, väsyttää aika paljon ja joskus etoo eli sama meno jatkuu. Varasin sitten sen neuvolankin, on rv 10. Meillä oli neuvolan täti vaihtunut eikä kuulostanut puhelimessa kovin mukavalta. No, mä vaan odotan sitä ultraa 2 viikon päästä. Vappupirskeistä ajattelin selvitä niin että ostan pullollisen alkoholitonta kuoharia ja juon sitten sitä. En todellakaan halua kertoa vielä kenellekkään, en edes kavereille. Musta on ihanaa kun saa olla rauhassa, sitten kun asian julkistaa niin hyvästit " oma rauha" kyllä tulee kyselyä ja kommenttia yms joka suunnalta. No, jotkut pitää siitä jotkut ei.

Voi että, kyllä vetää mielen maahan kun joku kertoo surullisia uutisia.

senna