Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv21+ ja jatkuva nälkä!?!

30.01.2006 |

Saman kokeneita äitejä etsiskelen - ei varmaan vaikeeta tällä palstalla. Nyt viime viikkoina on alkanut tuntumaan, että on jatkuva nälkä. Vielä pari viikkoa sitten kehuin, että en syö juuri normaalia enempää, mutta nyt tuntuu että vaikka syö 2 tunnin välein, niin nälkä ehtii tulla ennen seuraavaa ruokailua. Aamullakin on inhottava herätä, kun nälkä jo kurniin masussa.

Normaali ruokarytmini:

pika-aamupalaksi esim banaani klo 6.30 (ennen töihin lähtöä)

aamupala 2 leipää klo 8

lämmin ruoka klo 11

välipalaksi pari palaa leipää klo 14.30

lämmin ruoka klo 17.30

iltapalaksi pari leipää+ jogurttia tms klo 20

Ja näiden välissä 1-3 hedelmää tai muuta pientä purtavaa.

Kai tämä on ihan normaalia, kun on kaksi vauhdilla kasvavaa kaverusta mahassa. Onko jatkossa odotettavissa vielä suurempaa energian tarvetta, vai onko tämä pahin vaihe? Maha tuntuu kasvavan nyt ihan kohtuu vauhtia, joten ehkä sekin kertoo vauvojen kasvusta. Painoarvioit oli rv 20+3 380g ja 370g. Seuraavat ultraukset rv 24+2.

Olisko ideoita, mitkä olis hyviä energiapitoisia välipaloja? Kuitenkin semmoisia, että ei olis kauheen epäterveellisiä. Niin ja alkupainoltani olin normaali (bmi 21,25), joten laihduttamisen tarvetta ei ole.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellistä ruokaa. Vauvathan kasvavat koko ajan ja tarvitsevat juuri hiilaripitoista ruokaa. Huolehdi myös riittävästä kalsiumista, jottei sun luusto kärsi. Loppuraskaudessa joillakin mammoilla, ei mulla ;), käy niin, että iso vatsaa vetää vatsalaukun niin pieneksi ettei edes voi syödä enää isompia annoksia. Ja normaalipainoisena sulle voi tulla kiloja hyvinkin, jotka varmaankin lähtee sitten imetyksessä pois tai sitten ei - nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja.

Mulle ehdoton välipala oli kylmät ananaslohkot (ananas poistaa myös nestettä), ja myslipatukat liikkeelle lähtiessä, sillä verensokerien romahdus toi tosi huonon olon. Siksi pyrinkin syömään aina jotain joka 3 tunti, että verensokeri pysyisi tasaisena.

Vierailija
2/3 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ihan jatkuva nälkä, mutta maha jo niin iso ettei pysty kovinkaan paljon kerralla syömään..

viinirypäleet ja mandariinit, samoin kuin ananas on kivoja naposteltavia mutta kyllä mä olen karkkiakin syönyt :S

Mulla BMI oli yli 25 joten kovinkaan ei tarvis lihota, huomenna taas näkee paljonko on tullut, viimeksi oli kokonaissaldo + vajaa 10kg..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa raskautta söin jo hieman reilummin kuin tavallisesti, mutta loppuraskaus oli ihan omaa luokkaansa. Mä oisin voinut vain syödä ja nukkua. Eikä tosiaan ollut mitään ongelmia syödä isoja annoksia..!:)

Kyllähän mulla painokin nousi ' vaivaset' 25 kiloa ilman mitään oudompia mässäilyitä, joten tuli syötyä.. Lähtöpaino oli kyllä reilusti alipainonen, joten mun kohdalla tuo oli ihan sopiva määrä.

Syöt vain oikeeta ruokaa ja elimistö kyllä tietää, mitä tekee.

Dummy + touhutoopet (9kk)