Mies osti treffeilla lasin skumppaa vain itselleen!
Sovittiin treffit yhteen kivaan kahvilaan miehen kanssa. Kassajonossa kun oltiin niin en oikein heti keksinyt mitä ottaisin, mies sen sijaan töräytti takaani että ”olen lasin kuohuvaa”.
Hölmistyneenä sitten tilasin lasin itsellekin, sen jälkeen kun mies oli omansa maksanut.
Aika kummaa ettei tilannut sitten kahta samalla?
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Jätä heti. Ei tuo tuosta paremmaksi muutu.
Juu. Rahahanat pysyvät kiinni.
Minä olen kyllä aidosti pahoillani, jos sinulla ei ole ollut saumoja sellaisiin kumppaniehdokkaisiin, joiden kanssa se tykkääminen ja haluaminen olisi ihan molemminpuolista. Kun on kerrankin sellaisen suhteen kokenut, niin ei tulisi mieleenkään lähteä drinkkipalkkiosta treffeille jonkun ei-niin-kiinnostavan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävi viikonloppuna treffeillä, mies tarjosi illallisen, juomat ja konsertin ja kyydin kotiin ja juu oltiin ekoilla treffeillä. Mut mun mielestä toisia ei edes tule kaikesta huolimatta....
....kannattaa vähän miettiä millaisia miehiä tapailee, mulle tärkeää on käytöstavat ei niinkään mitä mulle tarjotaan....
Ei sinulle sitten tullut mieleen maksaa osuuttasi koska jäit miehelle kertatuttavuudeksi?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä aidosti pahoillani, jos sinulla ei ole ollut saumoja sellaisiin kumppaniehdokkaisiin, joiden kanssa se tykkääminen ja haluaminen olisi ihan molemminpuolista. Kun on kerrankin sellaisen suhteen kokenut, niin ei tulisi mieleenkään lähteä drinkkipalkkiosta treffeille jonkun ei-niin-kiinnostavan kanssa.
Lainaus jäi uupumaan, kommentti oli 275:lle tarkoitettu. Ja miksei toki muillekin, jotka jostain syystä kokevat tarpeelliseksi tapailla ruoka- ja juomapalkalla miehiä joita eivät huolisi ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua vähän harmittaisi, jos olisin halunnut toisaalta olla kotona ja lukea hyvää kirjaa. Olla tukka likaisena pyjamassa.
Sitten kuitenkin halusin olla kohtelias (ja kiinnosti tutustua kutsujaan) ja mennä treffeille. Pesin sen tukan, laitoin naamani ja vaihdoin toiset vaatteet. Käytin omaa aikaani siihen treffeihin valmistautumiseen.
Ehkä meni myös aikaa ja (rahaakin?) matkaan?
Sitten odotin edes kahvikuppia miehen tarjoavan, ei ollut paljon toivottu, mielestäni.
Mies esimerkiksi on saattanut ehdottaa itselle lähelle olevaa paikkaa, johon pääsi nopeasti kävellen.
Tai nainen saattoi tulla treffeille kiireellä töistä tai muualta ehtimättä saada mitään suuhunsa. Nainen halusi olla kohtelias ja kuitenkin tulla treffeille. Odotti ehkä vastavuoroisesti mieheltä kohteliasuutta ja huomaavaisuutta.
Asoissa on aina puolensa ja puolensa.
Mua olisi hotsittanut olla rauhassa himassa, porkkaa katsellen, runk.kaillen ja olutta särpien.
Miksi ihmeessä sitten väen väkisin pyydät toista treffeille, joille et itsekään halunnut? Et kyllä vaikuta kovin fiksulta tyypiltä.
Onhan tässäkin ketjussa moni nainen sanonut, että nainen voi _suostua_ treffeille jolloin olisi kiva ele edes saada mies tarjoamaan jotain! Naiset tekevät hyvin selväksi että ovat mielestään palkintoja miehille.
Joo, naisten pitää ehdottomasti kieltäytyä, jos joku erehtyy treffeille pyytämään.
Tietenkin pitää jos ei kiinnosta.
Vai haluatko sinä treffailla miesten kanssa jotka pitävät sinua ihan b-luokan naisena?
Näitä koko aikisemman elämänsä miehen lompakolla eläneitä nyk. yh-äipäköitä en jaksa ymmärtää. Kaikki pitäis tulla ilmaseksi. Aina vaan. Siinäpähän vinkuvat, kun eivät ole muuta saaneet aikaiseksi kuin tenavat. Mies kyllästyy maksajan rooliin ja häipyy.
Olin kerran treffeillä. Käytiin ensin päivällisillä ravintolassa. Kumpikin maksoi oman laskunsa. Sen jälkeen menimme tunniksi keilaamaan, kun olin ostanut ennakkoon 10euron hintaisen lahjakortin, jolla kaksi henkilöä saa tunnin keilauksen. Sen jälkeen menimme kahvilaan, jossa mies heti sisään päästyään osti itselleen mustan suodatinkahvin, itselleni tilasin kaakaon.
Mielestäni olisi miehen ollut kohteliasta tarjota minulle se juoma, koska olinhan tarjonnut hänelle tunnin ilmaisen keilauksen ja maksanut siitä kympin, varsinkin kun ajattelee, kuinka paljon normaalisti maksaa tunnin keilaus/hlö
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole mikään katastrofi vielä, jos treffeillä maksetaan omat juomat ja syömiset, varsinkin jos ei edes kovin hyvin vielä tunne. Plussaa tietenkin on ja eduksi miehelle, jos tarjoaa, se on selvä.
Miehen maksaminen treffeillä viestii että mies kuvittelee naisen olevan ostettavissa, Kuten joskus muinaisina aikoina, kun naisilla ei ollut omia tuloja. Ällöttävää patriarkaalista elvistelyä. Kaikki maksakoot omat ostoksensa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua vähän harmittaisi, jos olisin halunnut toisaalta olla kotona ja lukea hyvää kirjaa. Olla tukka likaisena pyjamassa.
Sitten kuitenkin halusin olla kohtelias (ja kiinnosti tutustua kutsujaan) ja mennä treffeille. Pesin sen tukan, laitoin naamani ja vaihdoin toiset vaatteet. Käytin omaa aikaani siihen treffeihin valmistautumiseen.
Ehkä meni myös aikaa ja (rahaakin?) matkaan?
Sitten odotin edes kahvikuppia miehen tarjoavan, ei ollut paljon toivottu, mielestäni.
Mies esimerkiksi on saattanut ehdottaa itselle lähelle olevaa paikkaa, johon pääsi nopeasti kävellen.
Tai nainen saattoi tulla treffeille kiireellä töistä tai muualta ehtimättä saada mitään suuhunsa. Nainen halusi olla kohtelias ja kuitenkin tulla treffeille. Odotti ehkä vastavuoroisesti mieheltä kohteliasuutta ja huomaavaisuutta.
Asoissa on aina puolensa ja puolensa.
Mua olisi hotsittanut olla rauhassa himassa, porkkaa katsellen, runk.kaillen ja olutta särpien.
Miksi ihmeessä sitten väen väkisin pyydät toista treffeille, joille et itsekään halunnut? Et kyllä vaikuta kovin fiksulta tyypiltä.
Onhan tässäkin ketjussa moni nainen sanonut, että nainen voi _suostua_ treffeille jolloin olisi kiva ele edes saada mies tarjoamaan jotain! Naiset tekevät hyvin selväksi että ovat mielestään palkintoja miehille.
Joo, naisten pitää ehdottomasti kieltäytyä, jos joku erehtyy treffeille pyytämään.
Tietenkin pitää jos ei kiinnosta.
Vai haluatko sinä treffailla miesten kanssa jotka pitävät sinua ihan b-luokan naisena?
Minä en treffaile. Enkä edes menisi treffeille, jos en tuntisi toista.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran treffeillä. Käytiin ensin päivällisillä ravintolassa. Kumpikin maksoi oman laskunsa. Sen jälkeen menimme tunniksi keilaamaan, kun olin ostanut ennakkoon 10euron hintaisen lahjakortin, jolla kaksi henkilöä saa tunnin keilauksen. Sen jälkeen menimme kahvilaan, jossa mies heti sisään päästyään osti itselleen mustan suodatinkahvin, itselleni tilasin kaakaon.
Mielestäni olisi miehen ollut kohteliasta tarjota minulle se juoma, koska olinhan tarjonnut hänelle tunnin ilmaisen keilauksen ja maksanut siitä kympin, varsinkin kun ajattelee, kuinka paljon normaalisti maksaa tunnin keilaus/hlö
Heti jäi hampaankoloon kun jäit tappiolle? Tiedätkö, koko internet kaatuisi jos miehet vinkuisivat jokaisen rahallisesti tappiollisen tarinansa tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti jäi hampaankoloon kun jäit tappiolle? Tiedätkö, koko internet kaatuisi jos miehet vinkuisivat jokaisen rahallisesti tappiollisen tarinansa tänne.
Ei tuossa varmaan muutaman euron tappio ollut ongelma vaan toisen huomiointi, on ihan normaaleja käytöstapoja että jos toinen maksaa jotain niin toinen tarjoutuu maksamaan sitten jotain muuta. Myös kavereiden kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ku nyt eräät miehet tosiaan ymmärtäisivät, että kyse ei ole ensitreffeillä rahasta vaan ensivaikutelmasta.
Ajatellaan, että mies on kutsunut naisen ekatreffeille. Oletetaan myös, että kummallakin on jonkinverran rahaa.
Kun mies kutsuu, niin yleensä on toiveena, että olisi mukavat treffit ja seuraavatkin sitten mahdolliset. Oletan siis näin.
(suljetaan nyt vänkäämisen vuoksi heti pois poskeennotot sun muut epäasialliset)
Miehenä minä olisin kohtelias ja halutessani tehdä hyvän vaikutelman jatkoa ajatellen jopa haluaisin tarjota jotain naiselle.
Koska tietäisin, että se on plussaa minulle. Muutaman euron mentys ei ole silloin paha juttu, jos se vahvistaa minun mahdollisuuksiani miehenä "päästä jatkoon".
Vielä innokkaammin tarjoasin nyt, miehenä, kun lukisin näitä joidenkin epäherrasmiesten kommentteja täällä.
Kohtelias ja huomaavainen herrasmies saa näiden epäherrasmiesten rinnalla 110 % pisteet itselleen.
Jankkaamisen "minä en ainakaan maksa" ja "miksei se nainenkin voi" jne. sijasta viisas voisi ottaa järjen käteen, vaikka tunne- ja fiilisasioista nyt puhutaan.
Kumpi on tärkeämpää miehille:
A: Halu olla "oikeassa" tai saada jääräpäisesti pitää omasta näkökulmastaan kiinni olla tarjoamatta yhtäkään lasillista tai kahvikupposta ja jäädä ilman seuraavia treffejä
B: olemalla kohtelias, antamalla mukavan ja laajastiajattelevan miehen kuvan saada mahdollisuus seuraaviin treffeihin ja ehkä myös jatkossa mukavaa ja hyvää seuraa.
Ja entäs sitten kun nainen on kutsunut miehen ensitreffeille? Vieläkö se silloinkin on mies jonka pitää tehdä se hyvä ensivaikutelma vai olisiko naisen kutsujana paikallaan tarjota jos kerran toivoo jatkoa? Aloituksessa ei kerrottu kumpi treffeille kutsui ja kenet. Mutta kaikki ovat yhtä mieltä siitä, että juuri miehen olisi kuulunut tarjota? Ei ole tasa-arvo vielä päässyt kovin pitkälle naisten parissa.
Ihan maalaisjärjellä olen itse 40 vuoden seurusteluhistoriallani päätellyt, että sen kannattaa pyrkiä tekemään hyvä vaikutelma, joka on kiinnostunut tapaamaan uudestaan. Itse olen pyrkinyt siihen olemalla mahdollisimman mukavaa ja kiinnostavaa seuraa. Toki voi laskea aina mieluummin sen, mikä tässä tilanteessa on oikeudenmukaista (kuka kutsui, miten kutsui, minne kutsui), mutta yleensä kannattaa mieluummin miettiä, mikä tässä tilanteessa edistää mahdollisuutta uusiinkin treffeihin tämän ihmisen kanssa.
Sitähän minä mietinkin, mutta naisten näkökulmasta. Vai onko toiset treffit naisille aina niin itsestäänselvyys ettei heidän kannata panostaa hyvän vaikutuksen tekemiseen?
Mitä kohtaa tekstistäni et ymmärtänyt? Itse olen pyrkinyt siihen olemalla mahdollisimman mukavaa ja kiinnostavaa seuraa. Uskallan väittää, että yhdenkään miehen kiinnostus ei ole herännyt eikä lakannut siihen, olenko tarjoutunut maksamaan oman kahvikuppini tai peräti hänenkin.
En tiedä mikä näiden harva se päivä toistuvien jankutusketjujen tavoite on, mutta ainakaan omaa suhtautumistani nämä eivät ole muuttaneet eivätkä muuta. Jos kahvikupillisen maksaminen on miehelle kynnyskysymys, niin suhtautumisemme rahaan on liian erilaista. Ja kyllä, odotan ensitapaamisella nimenomaan miehen tarjoutuvan sen maksamaan. Jos meillä on kivaa, niin hän saa kyllä sen kahvinsa moneen kertaan takaisin, kun minä vuorostani tarjoan, ehkä jo saman tapaamisen aikana mennään jäätelölle tai jotain. Olen maksanut miesystävälleni ulkomaanmatkan ja paljon muuta, mutta en todellakaan olisi tehnyt sitä, jos hän olisi ollut moukka, joka olisi alkanut katsella seinille kun ensimmäisiä kahvikupillisia yhdessä oltiin ostamassa.
Minäkin miehenä olen pyrkinyt panostamaan ensivaikutelmaan olemalla mukavaa, hauskaa ja kiinnostavaa seuraa sekä pukeutumalla hyvin. Jos homma etenee, niin tarjoan kyllä kaiken mitä vain voin. Mutta jos kahvikupin tarjoamatta jättäminen ensitreffeillä on naiselle kynnyskysymys, niin käsityksemme tasa-arvosta ja hyvistä tavoista ovat liian erilaiset, jotta suhteemme voisi toimia.
Hienoa, kun toimit niin kuin periaatteesi vaatii, löydät taatusti naisen joka sopii juuri sinulle. Kaikki naiset eivät tietenkään sovi sinulle, koska osan mielestä se, että mies maksaa ensitreffeillä kertoo kaiken siitä, kuinka paljon mies naista arvostaa (tai ei arvosta). Ja en ymmärrä miksi näitä naisia syyllistetään? Jokaisella oma mielipiteensä ja toiveensa tästä asiasta.
Paras toimia omalla tavallaan, niin löytyy itselle sopiva nainen/mies.
Ja minä en ymmärrä miksi miehiä jotka eivät tarjoa ensitreffeillä syyllistetään?
Miten niin syyllistetään. Ihan vapaasti saat olla tarjoamatta, mutta näin et vaan välttämättä esiinny eduksesi kaikkien mielestä. Miksi edes haluat kaikkia miellyttää? Etsi semmoinen deitti, joka ajattelee asiasta samoin kuin sinä.
No mitenkä niitä naisia mielestäsi mielipiteestään syyllistetään?
Edellinen kirjoittaja kysyiiksi miehiä syyllistetään. Minä kysyin , että miten hänen mielestään miehiä sitten syyllistetään? Kukaan ei puhunut naisten syyllistämisestä yhtään mitään?
Lue tuota noita lainattuja viestejä hieman tarkemmin. Boldasin sinulle yhden kohdan valmiiksi.
Joku aiemmin kirjoitti ettei ymmärrä miksi näitä naisia syyllistetään. Minä vastasin siihen etten ymmärrä miksi miehiä, jotka eivät tarjoa ensitreffeillä syyllistetään. Sinä ilmeisesti aloit kyselemään miten mielestäni miehiä syyllistetään. Luulin sinua tuoksi ketä olin lainannut ja vastasin kysymyksellä, että miten naisia syyllistetään. Ihan vain siksi, koska mielestäni vastaus molempiin on ilmeinen. Tässä ketjussa molempia on syyllistetty ihan avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
justii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrasmiesmäisyys on so ladt season... Ikävä kyllä. Itse en vaivautuisi mokoman moukan kanssa uusille treffeille. Jos kyse olisi ollut ruuasta, niin sit ymmärrän että omat laskut. Lasillisen skumppaa jos ei edes naiselle tarjoa, niin kaverilta puuttuu pelisilmää, tai on äärimmäisen nuuka tai sitten ei vaan ole kiinnostunut susta.
Turhaapa siinä whineät. Nykyisin ei voi perustella millään että mies tarjoaa treffeillä juomat tai ruuat.. Se tasa-arvo nääs . Sitä saa mitä tilaa
Kovasti ihmettelen, miksi ihmeessä nämä saiturit haluavat treffeille naisten kanssa, kun heitä niin kovasti inhoavat ja vihaavat. Masokisteja?
Eihän tuossa missään sanottu mitään naisten vihaamisesta ja inhoamisesta. Vai onko tasa-arvosta muistuttaminen sitä? Siinä tapauksessa ihmettelen miten niin moni nainen haluaa etsiä miehen ja perustaa tämän kanssa lapsia vaikka eivät voi miehiä sietää. Ovat kuitenkin halunneet tasa-arvoa esim. palkkoihin ja kotitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, köyhät ja naisettomat miehet kitisemässä!
Mun edelliset ekat treffit. Mies pyysi leffaan ja maksoi herrasmiehenä liput. Mun edelliset tokat treffit. Mies (sama kuin edellinen) pyysi treffeille ja ehdotti keilaamista. Mä sanoin maksavani, mutta mies vaati saada maksaa. Kolmansilla treffeillä se olinkin jo minä, kuka maksoi... Ja maailma pyörii vieläkin!
Mutta joo, jos muutaman euron skumppa on liikaa (miehelle tai naiselle, kumpi siihen tiskille nyt ensin ehtiikään), niin oh my. Ei jatkoon. Kallis illallinen onkin sitten jo eri juttu.
Niin, ap oli siinä tiskillä ensin. Hän ei kyennyt päättämään edes omaa tilaustaan saati, että olisi miettinyt mitä treffikumppanilleen tarjoaa. Hänellä ei tainnut itse tarjoamisen mahdollisuus käydä mielessäkään. Eli ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Missä on ne kaikki miehet, joidenka mielestä on ok tarjota naiselle ekoilla treffeillä se parin euron juoma (ilman, että se loukkaa kenenkään tasa-arvoa tai todistaa miehen mielestä, että naiset ovat rahanahneita)?!
Ainii, nehän on niiden rakkaiden tyttöystävien tai vaimojen kanssa viettämässä laatuaikaa, ei itkemässä av:lla "tulonsiirrosta" tai "parisuhderahasta" :'D Tai töissä.
Tässä ketjussa on tainnut olla montakin sellaista miestä. Ei minullakaan ole mitään naiselle juoman tarjoamista vastaan. Luulen että monia miehiä, kuten minuakin, häiritsee se naisten kaksinaismoralismi, kun he ovat heti tuomitsemassa miehen täysin kelvottomaksi jos tämä ei parin euron juomaa tarjoa. Silti kovin harvalla naisella tulisi mielenkään tarjota itse miehelle sitä kahvikuppia. Ja tämä sen jälkeen kun on juuri toisaalla paasattu vanhoista epätasa-arvoisista käytännöistä luopumisesta vaan jotenkin pistää räikeästi silmään.
Ja kommentoin tätä kotoa lapsia hoidellessa, kun vaimo on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota miesten vikinää ettei voi yhtä kahvikupillista maksaa.. Tuollaiset luuserit voi mun puolesta jäädäkin sinkuksi. Tuossahan kyse ei ole ollenkaan rahasta vaan käytöstavoista. Itse voisin hyvin seuraavalla kerralla pyytää luokseni vaikkapa syömään ja vastavuoroisesti tarjoaisin ruuat. Joka maksaa helposti muutaman kympin. Mut ei tuu mieleen alkaa vikisee, että maksapa näistä tarvikkeista puolet.
Ei se vikinä ole siitä parin euron kahvikupista vaan siitä oletuksesta että mies tarjoaa. Itse en ole vielä nähnyt tai kuullut lähipiirissäni yhdenkään naisen tarjonneen treffeillä miehelle (siis muualla kuin kotonaan, jossa harvoin ekoilla tai tokilla treffeillä ollaan). Omakin vaimo alkoi tarjoamaan vasta kun asuimme yhdessä ja oli yhteinen tili.
Voin hyvinkin tarjota naiselle kahvin, oluen , sisäänpääsyn baariin tai vaikka ruoat ravintolassa silloin kun siltä tuntuu. Tarjoanhan kaverillekin joskus. Mutta se, että minun oletetaan tarjoavan aina ja vain koska olen mies, on se mikä ottaa aivoon.
Vierailija kirjoitti:
Kade kirjoitti:
Maksoin viime vuonna varmaan tonnilla vastapuolen tilauksia. En maksa enää kuin max kahvin. Rajat tuli vastaan ja en ole enää herrasmies.
Tonnilla? Olet idiootti. Kahvin saa parilla eurolla, kuoharin kympillä. Seuraavat nainen maksaa tai ainakin tarjoutuu maksamaan, tai on osoittautunut lokiksi. Vain hullu tarjoaa TONNILLA ennen kuin tajuaa.
Kahvi ja leivos on melkein kympin, sisäänpääsy baarikeikalle helposti parikymppiä, illallinen helposti 50e. Ekat jos kohteliaana tarjoaa, niin vasta kun seuraavankin joutuu maksamaan, voi huomata naisen lokiksi. Tarkoittaa ettei ole treffaillut edes joka viikko. Tuskin nuo samalla naiselle on mennyt vaan useille.
Vierailija kirjoitti:
Oishan se mies voinut ehdottaa kivasti et otetaan skumpat vaikka, jos naistakin jännittää. Mutta ei...dorka mies
Olisihan sen nainenkin voi tarjota miehelle tai olla vetämättä hernettä nenään siitä, että mies hermostuksissaan ei hoksannut tarjota. Dorka.
Miten tämä aina on niin, että miehen pitää ymmärtää naisen käytöstä, koska sitä ja tätä? Miehen sen sijaan voi tuomita kerrasta, koska mitään lieventäviä asianhaaroja ei voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Eikä minulle tulisi mieleenkään että kiinnostavuuteni mahdollisena kumppanina on drinkistä kiinni.
Jätä heti. Ei tuo tuosta paremmaksi muutu.