Kuinka sisustaisit, jos ei tarvitsisi välittää, mitä muut ihmiset ajattelevat?
Esim. täysin yleisesti hyväksyttyjen keskiluokkaisten trendien vastaisesti? Oudosti, lapsenomaisesti, kitchiä?
Kuviakin saa laittaa ja perustelut!
Kommentit (84)
Ei ole käynyt mielessäkään, että sisustaisin muiden katseita varten, vaan ihan sisustan niin kuin mieli tekee.
Väreinä olisi lähinnä valkoista, mustaa ja punaista sisustuksessa. Joka huoneessa yhdellä seinällä olisi iso animetyyliin maalaus. Jos mahdollista voi olla ihan koko seinän peittävä, esim makuuhuoneessa.
Mies32vuotta kirjoitti:
Itse olen mies ja sinkku 32 vuotta.
Jos saisin ns. itse valita minulle riittäisi, että olisi vaan joku sänky, missä nukkua ja pöytä, missä syödä. Niiden ulkonäöllä ei olisi mitään merkitystä, kunhan saisi vaan kätevästi pidettyä puhtaana. Taulut, matot, viherkasvit ym. pelkästään sisustukseen liittyviä asioita ei olisi ollenkaan. Kun ei kiinnosta.
Olen sisustanut asuntoni lähinnä äitini takia. Jos en sisustaisi, En jaksaisi kuunnella hänen napinaa, siitä että: "ethän sää voi tällä tavalla asua"... "Mitähän sukulaisetkin ajattelee, jos sulla ei ole mattoja lattialla".
Surullista, mutta tota :D
Sisustaminen on kyllä loppujen lopuksi turhaa ja pinnallista. Eikä sillä ole juurikaan merkitystä yhtään mihinkään. Varsinkin jos on rahat tiukassa, niin tuskinpa kannattaa jotain sisustustauluja ruveta hankkimaan.
Sisustan kuinka haluan koska tärkeintä on että viihdyn itse kodissa eikä kiinnosta paskaakaan toisten mielipide. Mutta aika tavanomainen sisustus kuitenkin asunnossa.
Itämaista tunnelmaa, värejä, kuvioita jne. Suomesta hankala löytää makuani vastaavia LAADUKKAITA kodintekstiilejä ja huonekaluja. Syy nykyisen asunnon "tylsyyteen" ei suinkaan siis ole siinä, että en uskaltaisi toteuttaa itseäni häpeän pelossa..
Samalla tavalla, kun ei tarvinnut piitata toisten mielipiteistä pätkän vertaa. Graafisen tyylikästä ja designia. Tissikalentereita yms. ei tee mieli seinille nostaa, vaikkei vieraitakaan kävisi.
Mullakin on kyse rahasta eikä muiden ajatuksista.
Oliks tää vitsi? En koskaan ajattele mitä muut ajattelee vaan sitä mistä minä ite tykkään. Suosittelen samaa.
Sisustaisin just niinkun sisustan nytkin. Kotini on minua ( ja perhettä ) varten, ei vieraita. Meillä on sulassa ”sovussa” marimekkoa, Ikeaa, 50-luvun tiikkihuonekaluja, aito silkkimatto ja vanhoja huonekaluja . Ilmeisesti olen onnistunut sisustamaan joidenkin makua miellyttävästi kun sisustusta on kehuttu. Ja jos ei tykätä niin ei haittaa, itse viihdyn kyllä 😃
Jos saisin sisustaa kuten haluan, eli ei tarvitsisi välittää miehen mielipiteistä tai miettiä mikä olisi käytännöllistä lapsiperheessä, sisustaisin hyvin paljon vaalealla puulla. Haluaisin oikein luomukodin! Hirsiseinät, leveää kuusilankkua lattioihin, valkolakatut seinät, puuvillaa ja pellavaa tekstiileihin. Mahdollisimman vähän mitään ylimääräistä. Katosta roikkuva puinen sänky millä voisi "keinua". Rottinki kalusteet muuten..pöytä vahvaa laadukasta massiivipuuta. Vähän neliöitä, maks 80.
Aa että....
Mutta mies, hän haluaa halpaa ja käytännöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Oliks tää vitsi? En koskaan ajattele mitä muut ajattelee vaan sitä mistä minä ite tykkään. Suosittelen samaa.
Kyllä sen AV,n pelokas maailma tarttuu.
Kaikessa määitään mikä on wt ja mikä on muuta.
Vierailija kirjoitti:
Esim. täysin yleisesti hyväksyttyjen keskiluokkaisten trendien vastaisesti? Oudosti, lapsenomaisesti, kitchiä?
Kuviakin saa laittaa ja perustelut!
Kerrotko miksi ihmeessä minun pitäisi välittää siitä mitä muut ihmisen mun kodistani ajattelevat? Eiköhän se ole ihan heidän oma häpeänsä jos minun itseäni varten sisustama koti ei heille kelpaa? Minähän siellä asun, ne muut ovat vaan käymässä, joten olen sisustanut sen just tasan niin kuin mulle sopii, miettimättä sekuntikaan miltä se muiden silmissä näyttää.
Onko sulla noin huono itsetunto ettet edes sisusta itseäsi vaan muita varten?
Typerintä mitä olen hetkeen lukenut.*myötähäpeä*
Sinkkuna on helppo sisustustaa ihan kuten itse haluaa, mutta jos taloudessa asuu joku muukin, on minusta vähän pakko ottaa hänetkin huomioon. Barbie-tyylinen pinkki pehmoleluin täytetty makuuhuone ei välttämättä inspiroi aikuista suomalaista miestä kovinkaan kiihkeisiin lemmenleikkeihin :D
Mun ei tarvitse huomioida muita (vanhempi lapsistani asuu jo omillaan eikä nuorempi ole kiinnostunut kuin oman huoneensa sisustuksesta), joten kotini on jokaisen kiinteistövälittäjän pahin painajainen. Makuuhuoneessa on mustaa, tummaa ja vaaleaa harmaata sekä yksi viininpunainen lipasto. Koko huone on sisustettu goottihenkisesti. Keittiöni taas on 70-luvun retrotyylinen. Työhuoneeni on remontin alla, mutta sen sisustuksen punainen lanka tulee olemaan steampunk. Yläkerran käytävä on sisustettu intialais-iranilais-marokkolaisittain. Olohuoneen sisustus on vielä hakusessa. Toisesta kylpyhuoneesta olisi jossain vaiheessa tehdä savusaunamainen, sellainen harmaa ja hämärä, jossa voi kuvitella saunatonttujen ja maahistenkin käyvän vähintään jälkilöylyissä. Pienempään kylpyhuoneeseen haluaisin jotain Aurinkokuninkaan tyyliä: kullanvärinen vessanpönttö, kattoon kristallkruunu, punaista samettia ja kärpännahkaa. Tosin en halua mitään aitoa kärpännahkaa, mutta ajatus on tuo. Kuopuksen huone on US Army-henkinen, mutta kun hän aikanaan muuttaa omilleen, haluaisin tehdä siitä shabby chic -tyylisen. Ainoa huone, johon suostun laittamaan yhtään mitään valkoista.
Laittaisin hirveästi viherkasveja, kaikkia kukkivia ja hienoja, semmoinen kunnon viidakko. Kasvit tosin ovat tätä vastaan, kun asuntoni on pimeä ja kuiva kerrostaloyksiö, eikä kasvilamput ole kovin hyviä silmille pidemmän päälle. Ei tänne paljon mahtuisikaan.
Kotona huonekalut ovat vain taustasorinaa, töissä saa tuijottaa asiakkaiden sisätiloja ja ratkoa sisustuspulmia ihan tarpeeksi. Omat huonekaluni ovat periaatteella että mikä vain sopii käyttöä varten, en ole jaksanut miettiä mitään sisustusta kotiini tai juosta joidenkin verhojen tai kippojen perässä. Mieluiten asuisin itse hirsimökissä aika minimaalisilla kalusteilla ja ilman turhaa tavaraa.
Terv. Arkkitehti
Vierailija kirjoitti:
frrorfkrlörgkrop kirjoitti:
Ajatteleeko moniki muka et mitä MUUT ajattelee?! :D Eihän tollasessa voi VIIHTYÄ, enkä usko et moni ajattelee mitä muut ajattelee vaan enemmänkin ehkä ottaa esimerkkejä jostain mallista. Kuka nyt tollanen ois et ajattelee mitä MUUT ajattelee?!?!?!?!? Sitä paitsi ihmiset pitää hienoista asunnoista ja hieno voi olla useen eri tyylinen jos osaa sisustaa.
Itelle ei ainakaan "keskiluokkainen" sanasta tuu yhtäkään positiivista adjektiivia mieleen. Kuulostaa liian tylsältä.
No varmaan suurin osa ihmisistä ei ole mitään sisustajia. Heille on tärkeää, että koti näyttää samanlaiselta kuin naapureillakin ilman sen suurempia intressejä kehittää kodista omanlaistaan. Huomaat sen hyvin, kun käyt "tavallisessa kodissa" tai katselet asuntoilmoituksia. Koteja ei tyylillisesti ja sisustuksensa puolesta juuri erota toisistaan.
Siis täh? Ei se ole tärkeää että koti näyttää samanlaiselta kuin naapurilla, vaan se että itse siinä kodissa viihtyy .Sun väitteesi on todella typerä ja kertoo että sä sisustat muita kuin itseäsi varten. Tsiisus.
Kuka prkl muka sisustaa naapureiden takia? HALOO? Ei kuulu kukaan täysjärkinen ihminen.
Itsehän asuisin mieluiten muumitalossa, siis sellaisessa kun se niissä animaatioissa on. Mies ei oikein innostunut, ja voi olla että ei saisi lupia rakentaa semmoista taloa ulkoapäin. No, vitsillähän minä...
Siis ihanko oikeesti joku sisustaa muiden mielipiteiden mukaan oman kotinsa??? En ole hullumpaa kuullut!
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko oikeesti joku sisustaa muiden mielipiteiden mukaan oman kotinsa??? En ole hullumpaa kuullut!
Kaikilla ei ole sama sisustusmaku puolison kanssa eli joo, aika monikin joutuu ottamaan sisustuksessa huomioon myös puolison toiveet.
Minä ainakin olen sisustanut kotini siten kuten itse haluan. Tämä on minun kotini ja saan sisustaa sen välittämättä, että mitä muut ajattelevat. Muiden mielestä esimerkiksi 3 akvaariotani kaloineen ja kasveineen, asunnossani olevat kymmenet viherkasvit, seinillä olevat Severus Kalkaros-fanijulisteet ja esim. sängyn päädyn yläpuolella seinällä oleva unisieppari ovat turhia, mutta minusta ei.