Kuinka sisustaisit, jos ei tarvitsisi välittää, mitä muut ihmiset ajattelevat?
Esim. täysin yleisesti hyväksyttyjen keskiluokkaisten trendien vastaisesti? Oudosti, lapsenomaisesti, kitchiä?
Kuviakin saa laittaa ja perustelut!
Kommentit (84)
Luopuisin liioista istuimista, muuttaisin aikuisten poismuuttaneiden lasten huoneet johonkin itselleni järkevään käyttöön sen sijaan että ne tuolla odottavat niitä lapsia perheineen, tai lapsenlapsia, tai muita vieraita käymään. Yleensäkin voisin itse asiassa myydä tämän saamarin mörskän ja asua jossain pienemmässä kämpässä. Ja hypätä tästä suvun yleisenä kaikenhoitajuuden oravanpyörästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Luopuisin liioista istuimista, muuttaisin aikuisten poismuuttaneiden lasten huoneet johonkin itselleni järkevään käyttöön sen sijaan että ne tuolla odottavat niitä lapsia perheineen, tai lapsenlapsia, tai muita vieraita käymään. Yleensäkin voisin itse asiassa myydä tämän saamarin mörskän ja asua jossain pienemmässä kämpässä. Ja hypätä tästä suvun yleisenä kaikenhoitajuuden oravanpyörästä pois.
Lisään vielä, että samalla lähtisivät kaikki nämä hemmetin ulkovarastot ja ullakot johon lapset ja miniät ovat hillonneet tavaroitaan.
En sisusta mitenkään, koska ei tarvitse ajatella mitä muut ajattelevat.
Muutamalla yhteensopivalla värillä, puuta, ei valkoista kuin korkeintaan kalusteissa.... Ai mut mulla on tälleen sisustettu asunto 😁. Oon aina ajatellut että seinät on helppo maalata uusiksi kun kyllästyy, mutta kalusteita on mälsä ostaa uusia/vaihtaa, joten ne on neutraalit ja ajattomat.
Vierailija kirjoitti:
Kotini olisi yhä samanlainen kevyt sekamelska tavaroiden, värien ja tyylien suhteen, kuin nytkin... MUTTA ottaisin olohuoneen asumiskäyttöön. Ketuttaa kun talon isoin huone on varattu sille, että istutaan sohvalla ja tuijotetaan toisella seinällä olevaa taikalaatikkoa... Minun olohuoneessani olisi sänky, tai ompelutila, tai jotain muuta elämää!
N-36
Ota se käyttöön. Meillä ei ole olohuonetta, sohvaa eikä taikalaatikkoa. Olohuoneesta tehtiin harrastehuone. Kuntolaitteet/maalaus-, piirustus- ja ompeluhuone.
En ajattele sisustuksessa mitä MUUT ajattelee, miksi pitäisi? Koti on meidän perheen rauhan paikka, yhdessä päätetyn hankinnoista. Lapset ovat päättäneet omista valinnoistaan ja mies monista häntä kiinnostavista hankinnoista kuten kotiteatteri ja jättitaulutv, musiikkilaitteet, kodin värimaailma jne.
Meillä on paljon antiikkia, mm silkkimattoja, huonekaluja, lamppuja, astioita jne. Huonekalut Boknäsiltä, sohvat ja nojatuolit Lauritzonin kankailla. Huonekalut tummaa puuta, sohvat valkoiset. Kirjahyllyjä. Olohuoneessa on ns lukunurkkaus. Verhot on vuoritetut silkkiverhot paitsi lastenhuoneissa. Ikeaa ei ole.
Huutokaupoista ostettu paljon täyspuisia huonekaluja. Sänky ja sohvat tosin uutena. Olen myös verhoillut huonekaluja uudelleen verhoilijalla. Joten värimaailma on harmoninen.
Huone voitava pimentää yöksi. Se jossa nukun, ei tarvita muuta kuin patja ja lamppu.
Keittiössä oltava pöytä mutta pelkkä taso jonka vieressä jakkara riittäisi.
En ikinä ostaisi kallista sohvaryhmää näyttääkseni ihmisille.
Muistan vieläkin miten kornilta tuntui kun olin kaverin perheen luona yötä ja hän laittoi valon kristallikruunuun vaikka tulimme sinne yöllä, "tämmöinen tämä on".
Vierailija kirjoitti:
Huone voitava pimentää yöksi. Se jossa nukun, ei tarvita muuta kuin patja ja lamppu.
Muistan vieläkin miten kornilta tuntui kun olin kaverin perheen luona yötä ja hän laittoi valon kristallikruunuun vaikka tulimme sinne yöllä, "tämmöinen tämä on".
Voi olla että minäkin olisin yöllä sytyttänyt valot🤔
Samalla tavalla kuin nytkin. Itselle minä sisustan. Tummaa puuta, ruskea nahka, teräs ja tumman vihreä tällä hetkellä. Ainoa vaan että nuo pähkinäpuu ja nahkakalusteet maksaa paljon.
Sisustan oman maun mukaan. Aika outoja juttuja on seinillä ja toisaalta myös ylimääräistä krääsää aika paljon. En kutsu ketään kylään, niin saan olla rauhassa yhteiskunnan normeilta.
Ei meillä mietitä muita ihmisiä. Pidän kierrebarokista ja steampunkista. Siihen suuntaan tämä koti onkin.
Mahtaa olla vaikea elämä jos miettii mitä muut ajattelee omasta kodista. Meillä ei esim ole mattoja ollenkaan! Helppo imuroida ja nopee pestä lattiat. Ajatelkaa mitä haluatte...
Raha minulla vaikuttaa eniten. Jos olisi rahaa sisustaa niin toiselta näyttäisi.
Vela -72 kirjoitti:
Ihan samalla tavalla sisustaisin kuin nytkin, koska en tunne tarvetta miettiä muiden kuin puolisoni mielipiteitä sisustusratkaisuistani. Ja mun miehellä ei juuri mielipiteitä aiheesta ole, joten varsin paljon ihan oman pääni mukaan kotiamme sisustan.
Suurin osa on vastannut, etteivät koskaan ajattele muita sisustaessaan ja lainaamani kommentoija tunnustaa, ettei ajattele edes kumppaniaan.
Oletteko te muut vastaajat yksineläjiä, vai eikö teistä kukaan ajattele niitä ihmisiä, joiden kanssa elätte?
Jotkut vastauksista kuulostaa vähän siltä, ettei kehdata tunnustaa, että muiden mielipiteet merkitsee, koska se olisi jotenkin hävettävää.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla vaikea elämä jos miettii mitä muut ajattelee omasta kodista. Meillä ei esim ole mattoja ollenkaan! Helppo imuroida ja nopee pestä lattiat. Ajatelkaa mitä haluatte...
Meillä on yksi matto eteisessä keräämässä kurat ja hiekat. Verhoja ei ollenkaan, verhotangot poistettiin kokonaan. Sälekaihtimet riittävät. Huonekalut tummaa puuta ja nahkaa. Ei taida olla aivan trendien mukainen :D
Anopin vanholla huonekaluilla. Jätti kotinsa meille, kun muutti Amerikoihin tyttärensä luokse. Menimme silloin avioon ja saimme kodin kaikkinensa. Olen iki onnellinen siitä. Tämä on, niin vintage huusolli kuin ollavoi. Olen vain tuonut itseni tähän ja olen tyytyväinen. Rahalla kun voi tehdä muutakin, kuin hurahtaa aina uusiin trendeihin sisustuksessa. Ekoloogistakin tämä on. Kaikki kiinteät kalusteet on jotain 70lukua ja niitä on kiva katsella ja käyttää. Jotenkin olen täällä kotonani, vaikka on toisen entinen kaikkinensa.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Kallis sohvaryhmä voi olla hankittu ihan vaan siksi että halutaan laatua ja kestävyyttä. Halvat sohvat vaan lötsähtää esim selkäjojat/tyynyt. Samoin kalliimmista sohvista kangas kestävämpää, kestää kulutusta nyppyyntymättä. Että jos ihan tämmönen vaihtoehto löytyisi sen ”muille näyttämisen” sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisustaosin- ja sisustankin- valkoisella ja harmaalla, koska pidän niistä. Mulla on myös sisustustekstejä. En tee näin muodin vuoksi, vaan koska viihdyn niin.
Pelkkä postauksesi aiheutti minulle syövän.
Sinä olet syöpä.
Rahasta se on enemmän kiinni kuin muiden mielipiteistä, mutta jos olisin rikas ja asuisin yksin haluaisin kunnon scifi-sisustuksen. Ehkä sellainen retro vieläpä. Tyyliin Kellopeliappelsiini tai avaruusseikkailu 2001.
Mulla olis seinissä violettia, huonekalut tummia, sohva semmoinen törkeän iso ja upottava. Yksityiskohtina olis esim. lohikäärme wc-rullateline. Nyt asun kliinisen valkoisessa opiskelijakoirankopissa ja mulla on ilmaiseksi kaikkien sukulaisten kaatiskuormasta koostettu sisustus, jossa jokainen asia on eri paria ja riitelee.