Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka sisustaisit, jos ei tarvitsisi välittää, mitä muut ihmiset ajattelevat?

Vierailija
01.07.2018 |

Esim. täysin yleisesti hyväksyttyjen keskiluokkaisten trendien vastaisesti? Oudosti, lapsenomaisesti, kitchiä?

Kuviakin saa laittaa ja perustelut!

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleeko moniki muka et mitä MUUT ajattelee?! :D Eihän tollasessa voi VIIHTYÄ, enkä usko et moni ajattelee mitä muut ajattelee vaan enemmänkin ehkä ottaa esimerkkejä jostain mallista. Kuka nyt tollanen ois et ajattelee mitä MUUT ajattelee?!?!?!?!? Sitä paitsi ihmiset pitää hienoista asunnoista ja hieno voi olla useen eri tyylinen jos osaa sisustaa.

Itelle ei ainakaan "keskiluokkainen" sanasta tuu yhtäkään positiivista adjektiivia mieleen. Kuulostaa liian tylsältä.

Vierailija
2/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mies ja sinkku 32 vuotta.

Jos saisin ns. itse valita minulle riittäisi, että olisi vaan joku sänky, missä nukkua ja pöytä, missä syödä. Niiden ulkonäöllä ei olisi mitään merkitystä, kunhan saisi vaan kätevästi pidettyä puhtaana. Taulut, matot, viherkasvit ym. pelkästään sisustukseen liittyviä asioita ei olisi ollenkaan. Kun ei kiinnosta.

Olen sisustanut asuntoni lähinnä äitini takia. Jos en sisustaisi,  En jaksaisi kuunnella hänen napinaa, siitä että:  "ethän sää voi tällä tavalla asua"... "Mitähän sukulaisetkin ajattelee, jos sulla ei ole mattoja lattialla". 

Surullista, mutta tota :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käy vieraita, joten sillä ei ole mitään väliä mitä muut ajattelevat. Sisustan kotini kuten itse tykkään eli vanhoilla kirppislöydöillä.

Vierailija
4/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

frrorfkrlörgkrop kirjoitti:

Ajatteleeko moniki muka et mitä MUUT ajattelee?! :D Eihän tollasessa voi VIIHTYÄ, enkä usko et moni ajattelee mitä muut ajattelee vaan enemmänkin ehkä ottaa esimerkkejä jostain mallista. Kuka nyt tollanen ois et ajattelee mitä MUUT ajattelee?!?!?!?!? Sitä paitsi ihmiset pitää hienoista asunnoista ja hieno voi olla useen eri tyylinen jos osaa sisustaa.

Itelle ei ainakaan "keskiluokkainen" sanasta tuu yhtäkään positiivista adjektiivia mieleen. Kuulostaa liian tylsältä.

No varmaan suurin osa ihmisistä ei ole mitään sisustajia. Heille on tärkeää, että koti näyttää samanlaiselta kuin naapureillakin ilman sen suurempia intressejä kehittää kodista omanlaistaan. Huomaat sen hyvin, kun käyt "tavallisessa kodissa" tai katselet asuntoilmoituksia. Koteja ei tyylillisesti ja sisustuksensa puolesta juuri erota toisistaan.

Vierailija
5/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustaosin- ja sisustankin- valkoisella ja harmaalla, koska pidän niistä. Mulla on myös sisustustekstejä. En tee näin muodin vuoksi, vaan koska viihdyn niin.

Vierailija
6/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ajatella mitä muut ajattelee? Ei ole käynyt mielessäkään. Itsehän kodissani asun.

Vierailija
7/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koska on "pohja" huonekalut joissa ei oo paljoa edes valinnanvaraa. Ja harvat ihmiset on ulkonäkökeskeisiä silleen et jaksais jostain yksityiskohdista lähtien luoda jtn mielenkiintosta sisustukseen.

Mä en tiedä millaseks sisustaisin, se riippuis ihan siitä et paljonko mulla olis siihen rahaa, olisko autoa käytössä joka kuljettaa tavarat, kuka kokoais ne jne. Mul on niin laaja maku et mul olis vaikeuksia päättää. Mut jos mulle annettais tarpeeks rahaa niin luultavasti päättäisin koska mieluummin kuitenkin suunnittelisin tarkasti sen ympäristön ulkonäön jossa elän ku jättäisin sen tekemättä jos siis rahaa olis 50 000 ylimäärästä.

Luultavasti sisustaisin pohjan just aika "klassisesti" että sitä ois helppo muunnella sitten, ei mustaa ainakaan.... Ja sit kaikkia yksityiskohtia, en oo varma väristä, riiippuu niin paljon kaikesta.

Vierailija
8/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuin nytkin?? Sisustustyylini on tosi boheemi ja ei siis varmasti kaikkien makuun, mutta itse rakastan yli kaiken ja panostan tähän. Kaikki on harkittua ja silmääni kotini on hieno ja ennen kaikkea persoonallinen. 

Vierailija
9/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä nytkään mitä muut ajattelevat, joten varmaan tällä samalla tavalla. Kummallinen aloitus.

Vierailija
10/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan suurin osa ihmisistä ei ole mitään sisustajia. Heille on tärkeää, että koti näyttää samanlaiselta kuin naapureillakin ilman sen suurempia intressejä kehittää kodista omanlaistaan. Huomaat sen hyvin, kun käyt "tavallisessa kodissa" tai katselet asuntoilmoituksia. Koteja ei tyylillisesti ja sisustuksensa puolesta juuri erota toisistaan.

Tää on muuten niin totta. Kun mietin tuttavieni koteja, niin kaikki ovat loppujen lopuksi lähestulkoon toistensa kopioita. Siis sisutettu, mikä tällä hetkellä on sisustustrendi. Siis paljon valkoista ja harmaata ja sitä IKEAA!! 

Persoonallisia koteja näkee tosi harvoin. 

Vierailija
11/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla sisustaisin kuin nytkin, koska en tunne tarvetta miettiä muiden kuin puolisoni mielipiteitä sisustusratkaisuistani. Ja mun miehellä ei juuri mielipiteitä aiheesta ole, joten varsin paljon ihan oman pääni mukaan kotiamme sisustan.

Vierailija
12/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustaisin juuri niin kuin nytkin eli 40-, 50-, 60-, 70-luvun kerrostumasisustus + camp. Värit sovitettu toisiinsa.

Vierailija
13/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla kuin nyt sisustan. En kyllä valintoja tehdessäni ajattele, mitä muut tästä ajattelevat. Meillä on paljon värejä ja lähes kaikki huonekalut ovat vanhoja. Uudet huonekalut voi laskea yhden käden sormilla.

Vierailija
14/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustaisin niinkuin nytkin. Huonekalun on kirpparikamaa ja kahden aikuisen kodinyhdistämisen tulos. En mä koskaan ole tätä sisustamismielessä ajatellut, no okei kirpparilla oli kivat verhot joista ajattelin, että nuo sointuu sohva väriin kivasti. Mutta en ole koskaan tullut ajatelleeksi, että mitä muut ajattelee. Hupsu ajatus.

Vierailija
15/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modernin ja hiihtomajatunnelman sekoitusta mahdollisimman vähällä tavaramäärällä. Aika rauhalliset värit.

Vierailija
16/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini olisi yhä samanlainen kevyt sekamelska tavaroiden, värien ja tyylien suhteen, kuin nytkin... MUTTA ottaisin olohuoneen asumiskäyttöön. Ketuttaa kun talon isoin huone on varattu sille, että istutaan sohvalla ja tuijotetaan toisella seinällä olevaa taikalaatikkoa... Minun olohuoneessani olisi sänky, tai ompelutila, tai jotain muuta elämää!

N-36

Vierailija
17/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että olisin tehnyt valintoja ajatellen, että mitä muut ajattelevat.

On tietysti totta, että kyllä ympäristöllä on vaikutusta ajatusmaailmaan.  En kuitenkaan tiedosta olevani muiden orja.

Tietysti voi kuunnella muiden mielipiteitä, ja jos ne tuntuvat paremmilta kuin omat, niin miksei niiden mukaan voisi sisustaakkin tai muuten toimia.

Vierailija
18/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisustaosin- ja sisustankin- valkoisella ja harmaalla, koska pidän niistä. Mulla on myös sisustustekstejä. En tee näin muodin vuoksi, vaan koska viihdyn niin.

Pelkkä postauksesi aiheutti minulle syövän.

Vierailija
19/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin tosi paljon aasialaisia juttuja, punaista väriä.

Vierailija
20/84 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattieee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten niin totta. Kun mietin tuttavieni koteja, niin kaikki ovat loppujen lopuksi lähestulkoon toistensa kopioita. Siis sisutettu, mikä tällä hetkellä on sisustustrendi. Siis paljon valkoista ja harmaata ja sitä IKEAA!! 

Persoonallisia koteja näkee tosi harvoin. 

Toki ihmiset sisustavat samalla tavalla. Samoista kaupoista ostetaan niitä huonekaluja kun on kulloinkin tarjolla ja ihmiset nyt vaan tarvitsee suunnilleet samoihin tarkoituksiin esim.ruokapöydän ja sohvan. Itseäni ei sisustus kiinnosta muuta kuin siltä toiminnalliselta kannalta. Tarvitsen pöydän jolla syödä, sohvan jolla istua jne. Taloudelliset seikat ja huonekalujen helppo saatavuus vaikuttaa siihen, millaisia hankin. Pyrin toki maksimoimaan hinta-laatu suhteen ja monesti ostan tarjouksista ja loppuunmyynneistä. Mieluiten ostan sellaisia, jotka saan samantien mukaan- en jaksa jotain toimitusmyyntiä odotella ja ravata siellä liikkeessä montaa kertaa.