Mitä viedä intialaiselle (rikkaalle) perheelle Suomesta?
Mies on lähdössä käynnistämään projektia Intiaan, samaan paikkaan ja samaan firmaan jossa teki pitkään hommia n. 10 vuotta sitten. Minäkin kävin siellä silloin ja olimme mm. illallisella parikin kertaa koko yrityksen pääjohtajan luona. Miehen esimies oli ollut siellä nyt alkukesällä ja ovat kuulemma aivan innoissaan siitä, että mies on tulossa sinne projektia hoitamaan ja johtaja oli kysellyte että tuleeko rouvakin (juu, ei tule, ellei firma yhtäkkiä PR-syistä päätä lennättää minua sinne mitä en tod. usko).
Ihan tavallinen työmatka muuttuikin nyt niin, että on pakko katsoa jotain vietävää miehen matkaan ainakin tälle johtajalle, mieluiten myös kahdelle projektipäällikölle. Olen tavannut vain johtajan vaimon, en näiden kahden, enkä edes tiedä ovatko naimisissa - kohtaamisesta on aikaa.
Johtajalle ajattelin Aallon metallista isoa vaasia tai sitä puista Aalto-maljakon muotoista levyä. Onko ok? Molemmat olisi helppo viedä matkalaukussa toisin kuin lasi. Heillä oli myös aika moderni koti, eli voisi sopia.
Mutta mitä noille kahdelle mysteerimiehelle, joiden perhetilannetta en tiedä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://riskimatkalla-intiassa.blogspot.com/2012/10/mita-intiaan-sopii-v…
Tuossa puhutiin naudanlihasta!!!
- intialaisille lehmä on pyhä ja sen lihan syöminen on johtanut jopa surmiin...
Ovat kasvissyöjiä monet - ehkä liki kaikkikin???
Siinä sanottiin että :"elintarvikkeiden vienti edellyttää tuliaisten vastaanottajien ruokailutottumusten tuntemista. Yläkastisille hinduille ei sovi vielä naudanlihaa eikä islaminuskoisille sianlihaa. Alkoholia kannattaa viedä vain ihmisille, jotka ovat ennestään tuttuja."
Yks kontillinen imodiumia ja "näin estät raiskauksen"-kirjan
Intialaisen puolisona ja Intiassa paljon erilaisissa piireissä pyörineenä veisin ihan vaan laadukasta suklaata. Se on turvallinen valinta. Kaikki esineet on turhaa krääsää millä ei mitää oikein tee. Kynttilöitä ei käytetä (paitsi öljy). Ei ne rikkaat sen kummoisempia ole. Arvostavat varmasti elettä enemmän kuin itse tuotua tavaraa. Mutta siis suklaalla menisin.
Kuvakirja Suomesta. Kun kävin Intiassa tapaamani paikalliset olivat erittäin ihastuneita talvisiin maisemakuviin.