Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen vanhin lapsi, Oliver, on vielä nukkumassa. Hän on siivonnut vessoja yhteen asti yöllä, sillä Suviseuroissa on tapana

Vierailija
30.06.2018 |

Perheen vanhin lapsi, Oliver, on vielä nukkumassa. Hän on siivonnut vessoja yhteen asti yöllä, sillä Suviseuroissa on tapana, että kaikki osallistuvat talkoisiin.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005739442.html

Alle 18-vuotiaat eivät lain mukaan saa työskennellä klo 22.00 jälkeen. Mutta nämähän ovatkin talkoot.

Kommentit (203)

Vierailija
21/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu, tekisi todella hyvää jokaiselle suomalaiselle lapselle, sekä pojille että tytöille, oppia siivoamaan vessa!

Laittaisitko oman  lapsesi talkoisiin pesemään yleisiä vessoja  yhteen asti yöllä?

Kai lapsi saa tuohon jotain mielipidettä itsekin esittää, en usko että on pakotettu. Olen ollut teininä samantapaisissa talkootöissä ihan vapaaehtoisesti, se oli tosi hauskaa kavereiden kanssa valvoa samalla kun tehtiin töitä. 

Yhteisön Paine pakottaa ns. Vapaaehtoiseen raatamiseen

Vierailija
22/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suviseuroissa moni perhe lähettää lapsensa myymään jäätelöä tai keräämään roskia, että lapset saavat ruokalipun palkaksi ja näin perheellä säästyy rahaa.

Ulkopuoliset ovatkin kummastelleet suviseurakentällä kylmälaukkujen tai roskapussien kanssa kiertäviä nassikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta huomatkaa - se 13v ei ole nenä kiinni puhelimessa peliriippuvaisena kuten palsta mammat valittavat omiensa tekevän.

se vessojen siivoaminen on sitä, että kerätään käsipyyhkeet lattialta roskikseen ja tyhjennetään roskis, ei siis heiluta vessaharjan kanssa. Ja täytetään paperitelineet ja varmistetaan,että joka hanasta tulee vettä.

PS. en ole itse lesta tai hellari

Vierailija
24/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ja teineille varmaan vuoden kohokohta ja saa valvoa myöhään kavereiden kanssa. Talkootyöt menee siinä sivussa.

Vierailija
25/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne naskit ihan itse hinkuvat sinne jätskimyynnin ja roskankeruun pariin. Palkkio on jäde, ei ruokaa. Kukapa lapsi ei haluaisi jäätelöä...

Vierailija
26/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ja keiden kassaan valuvat nämä Suviseurojen tulot?   

https://kenttamaksu.suviseurat.fi/  

Vierailija
27/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakanoille uimahousuja Afrikkaan?

Vierailija
28/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta huomatkaa - se 13v ei ole nenä kiinni puhelimessa peliriippuvaisena kuten palsta mammat valittavat omiensa tekevän.

se vessojen siivoaminen on sitä, että kerätään käsipyyhkeet lattialta roskikseen ja tyhjennetään roskis, ei siis heiluta vessaharjan kanssa. Ja täytetään paperitelineet ja varmistetaan,että joka hanasta tulee vettä.

Siellä ei ole vesivessaa. Lattia lakaistaan ja istuimet pyyhitään. Roskapussi vaihdetaan ja lisätään paperia. Vessa haisee messevälle. Työntekijöillä on kokohaalari.

Vierailija
29/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kenttävuokraan, ei se alue ole ilmainen. Sähköön ja sähkötöihin + valaistukseen (ei saa tehdä talkoilla), vesi- ja viemäröintitöihin jne. Erilaiset rakennelmat maksavat, ei rakennustarvikkeet ole ilmaisia.

Vierailija
30/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näissä perheessä lasten osa on rankin, sillä he joutuvat hoitamaan periaatteessa kaikki kotiin ja lastenhoitoon liittyvät asiat. Vanhemmat ovat lähinnä vapaamatkustajia, ja peitto heiluu ahkeraan. 

Vierailija
31/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakanoille uimahousuja Afrikkaan?

Kukaan ei anna peltoaan ilmaiseksi käyttöön. Infra ei synny tyhjästä.

Vierailija
32/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkää tai puhelinta on turha demonisoida. Se on hyvä keksintö ja tuo paljon iloa elämään. Keino viestä kamujen kanssa

Vierailija
33/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei ole vesivessaa. Lattia lakaistaan ja istuimet pyyhitään. Roskapussi vaihdetaan ja lisätään paperia. Vessa haisee messevälle. Työntekijöillä on kokohaalari.

Kyllä siellä ainakin tänään sai kätensä pestyä eli sotketkohan nyt Tuska-festarit ja suviseurat?

Vierailija
34/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te luulette, että jossain partiolerillä tehdään? Lapset ja nuoret hoitaa itse kaikki hommat ja valvotaan myöhään. Apua.

Vierailija
35/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiparka.

Aikuisten pitäisi siivota vessat.

Vierailija
36/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee, yli 80 lastenlasta tuon naisen vanhemmilla. Ei mahda isovanhemmat olla kovin läheisiä lastenlasten kanssa. Ja tuo perhe ei mahdu koskaan yhdessä saman pöydän ääreen esim. jouluna. Isohko perhe varmasti ihan kiva, mutta tuo olisi minun mieleen jo liian iso, kun ei muistaisi kaikkia perheenjäseniä eikä voisi viettää yhteistä joulua.

Vierailija
37/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että edes jotkut lapset oppivat tekemään töitä, eikä kaikki ole vaatimassa rahaa tyhjästä, niin kuin on nykyään tapana.

Vierailija
38/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhee, yli 80 lastenlasta tuon naisen vanhemmilla. Ei mahda isovanhemmat olla kovin läheisiä lastenlasten kanssa. Ja tuo perhe ei mahdu koskaan yhdessä saman pöydän ääreen esim. jouluna. Isohko perhe varmasti ihan kiva, mutta tuo olisi minun mieleen jo liian iso, kun ei muistaisi kaikkia perheenjäseniä eikä voisi viettää yhteistä joulua.

Et muistaisi nimeä, olemassaoloa vai lahjalla?

Vierailija
39/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suurperhe mahtuu yhteen pöytään.

Jos ei omia perheenjäseniään muista, voi olla syytä hankkia dementikkohoitokodista paikka.

Vierailija
40/203 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurperhe mahtuu yhteen pöytään.

Jos ei omia perheenjäseniään muista, voi olla syytä hankkia dementikkohoitokodista paikka.

Mun lapsuudenystäväni oli lestadiolainen, ja heidän perheensä ei ainakaan sopinut ruokapöytään yhtä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän