Miehet useimmiten maksavat ostokset ruokakaupoissa. Minäkin haluan miehen!
Eli olen huomannut, että ruokakaupoissa useimmiten mies on se, joka maksaa pariskunnan laskun. Naiset sitten menevät pakkaamaan ostokset. Aika hyvä diili... naiselle. Taidan minäkin haluta miehen, koska tulisin säästämään mukavasti rahaa ruokaostoksissa :D Miten teidän perheessä? Onko todellakin niin, että miehet useimmiten maksavat teidän yhteiset ruuat?
Terveisin: 22-vuotias sinkkunainen, joka on tehnyt havaintoja...
Kommentit (43)
Hyvä havainto sulla. Minä sitten naisena maksan kaikki muut perheen kulut joten aika tasoissa ollaan mieheni kanssa. Sitähän sinä et edes näe kun tuolla kassalla kyyläät kumpi meistä maksaa ruuat sillä kertaa.
No jos meillä mies maksaa, hän maksaa tililtä, jonne menee myös minun palkkani. Joten ihan yhtä hyvä diili miehelle. Eiköhän useimmiten perheissä ruoka makseta yhteiseltä taloustililtä eikä kummankaan henk koht rahoista.
Yleensä minä maksan, koska käyn töissä ja mies opiskelee.
N25
Meillä mies maksaa, minä pakkaan. Mies maksaa meidän yhteiseltä tililtä.
Mäkin haluan maksavan miehen. En muunlaisia. Harmittaa, kun omista rahoistani olen niin tarkka. Tuskin olisin kovin pihi toisen rahoista.
Vierailija kirjoitti:
No jos meillä mies maksaa, hän maksaa tililtä, jonne menee myös minun palkkani. Joten ihan yhtä hyvä diili miehelle. Eiköhän useimmiten perheissä ruoka makseta yhteiseltä taloustililtä eikä kummankaan henk koht rahoista.
Mistä päättelet, että useimmissa perheissä on yhteinen taloustili? Siksikö, kun teillä on sellainen?
Utelias. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että useimmissa perheissä on yhteinen taloustili? Siksikö, kun teillä on sellainen?
Siitä että olen lukenut aiheesta tehtyjä juttuja, joissa referoidaan tutkimuksia asiasta. Osalla on täysin yhteiset käyttötilit, osalla yhteinen taloustili ja erilliset omat tilit. Mutta täysin erilliset rahat ilman yhteistä käyttötiliä on vähemmistö.
Niin meilläkin yleensä mies maksaa ja minä pakkaan mutta ne rahat on kyllä yhteisiä.
Meillä minä maksan aina kaupassa omista rahoistani. Omat rahat ja tilit. Mies maksaa sitten lainat ja laskut. Ihan hyvä diili mulle.
Usko minua: sinä et halua miestä.
No heh. Tosiaan meilläkin yleensä mies maksaa ostokset, jos ollaan yhdessä ruokakaupassa. Paha vaan, että se maksaa ne yhteiseltä tililtä, johon siis kumpikin laittaa yhtä paljon rahaa. Syy tähän että mies yleensä aina maksaa on se, että hän on aivan onneton pakkkaaja. Lämpimät ja pakasteet samassa kassissa, pehmeimmät ja herkimmät alimmaisena muusina jne. En jaksa sitä että puolet ruokatavaroista saa heittää roskiin kotiin päästyä, jos antaa miehen pakata. Tämä vain hieman kärjistettyä. Että sori vaan ap, kun nyt rikon kuvitelmasi "kaiken maksavista miehistä". Ei sellaisia ole.
Eli rahat olivatkin sitten yhteisiä. Eli naiset ei voittanutkaan vaan hävisivät, koska he joutuvat pakkaamaan ja mies vain seisoo kassalla vinguttamassa korttia.
-pettynyt ap
Vierailija kirjoitti:
No heh. Tosiaan meilläkin yleensä mies maksaa ostokset, jos ollaan yhdessä ruokakaupassa. Paha vaan, että se maksaa ne yhteiseltä tililtä, johon siis kumpikin laittaa yhtä paljon rahaa. Syy tähän että mies yleensä aina maksaa on se, että hän on aivan onneton pakkkaaja. Lämpimät ja pakasteet samassa kassissa, pehmeimmät ja herkimmät alimmaisena muusina jne. En jaksa sitä että puolet ruokatavaroista saa heittää roskiin kotiin päästyä, jos antaa miehen pakata. Tämä vain hieman kärjistettyä. Että sori vaan ap, kun nyt rikon kuvitelmasi "kaiken maksavista miehistä". Ei sellaisia ole.
Onko miehesi jotenkin kehitysvammainen tai henkisesti vajaa kun noin yksinkertaisessa tehtävässä voi epäonnistua noin pahasti?
Meilläkin mies maksaa yhteiseltä tililtä, kun minä pakkaan.
Meillä mies maksaa ja minä pakkaan, koska mies ei osaa pakata ostoksia järkevästi (voi laittaa salaatin limupullojen alle). Tili on yhteinen, eli ihan sama kuka korttia käyttää, samalta tililtä raha lähtee.
Meilläkin mies aina maksaa ruokaostokset ja paljon muissakin kaupoissa, mutta minä huolehdin sähkön, veden, jätelaskun, vakuutukset ja vastaavat nettipankissa. Toki pariskunnilla rahaa jää enemmän käyttöön, kun asumismenot on henkeä kohden pienemmät, mutta ei se ihan niin mene, että nainen vain hassaisi rahat. Voi se olla mieskin, joka polttaa rahat tekniikkaan, baareihin, urheilujuttuihin jne...
Sori vaan, mutta kassaneitinä tiedän kertoa, että aika tasan se täällä oikeassa todellisuudessa menee. Havaintosi ei kuvasta totuutta..
Jaa-a, itse maksan kyllä aina ostokseni vaikka miesystävä olisi mukana
Mies maksaa yhteiseltä taloustiiltä ja tulee sitten auttamaan pakkaamisessa.
Meillä on yhteiset rahat. Mies vaan käyttää korttia kaupassa ja mä pakkaan, koska osaan sen paremmin.