Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahkeruudella kuka tahansa saa hyvät tulot

Vierailija
30.06.2018 |

Olin koulussa melko hidas oppija. Tein joka päivä kuitenkin 3-6 tuntia omatoimista opiskelua, jotta opin asiat. Ylioppilaskirjoituksissa tuli 5 laudaturia. Lukion ajan tein ohessa myös mitä tahansa työtä mitä sattui löytymään, myös puhelinmyyntiä. Pääsin yliopistoon ja luin itseni diplomi-insinööriksi. Aloitin tähän asti kestäneen urani eräässä vientiteollisuuden merkittävässä yhtiössä, aluksi aivan harjoittelijana. Sieltä olen sitkeällä työllä kohonnut merkittävään asemaan. Olen aina ottanut kaikki lisätyöt vastaan ja olen muuttanut työn perässä aina kun on tarvinnut. Nyt tienaan yli 100 000 vuodessa. Jos minä olen onnistunut, kuka tahansa voi.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot keskivertoa älykkäämpi, paljon.

Ei kuka vain voi lukea itestään dippainssiä.

Vierailija
42/53 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkyy taas se klassinen ilmiö että he, joilla on ihan hyvä elämä, eivät näe hyvän mäihän vaikutusta lopputulemaan. Aplla ei ole ollut mitään kuluttavia pitkäaikaissairauksia, ei oppimisvaikeuksia, ei traumatisoivaa taustaa, hän on onnistunut keskittymään opintoihinsa silloin kun tarve on vaatinut, elämä on ollut tasaista ja tavoitteet ovat täyttyneet koska kognitiiviset edellytykset ja arjen olosuhteet ovat olleet otolliset. Ap laskee tämän oman työnsä tulokseksi, vaikka mukana on monta, monta oikein mennyttä muuttujaa. 

Nimenomaan just näin! Ihminen jonka elämä on mennyt ilman isompia vastoinkäymisiä, ottaa kunnian siitä itselleen, että on tehnyt oikeita valintoja ja tehnyt ahkerasti töitä ja opiskellut. Ja samalla rivien välissä syyttää toista, jonka elämässä on ollut vain vastoinkäymisiä, että tämä on tehnyt vääriä valintoja, vaikka tämä olisi vakavasti sairastunut tai vammautunut rattijuopon vuoksi tms. Aloituksesta paistaa kirkkaasti ärsyttävä asenne "jokainen on oman onnensa seppä", sanonta joka minun mielestäni pitäisi haudata ja syvälle. Sitä viljelee vain ihmiset joita ei onnettomuudet ole kohdanneet eli ovat päässeet elämässä liian helpolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkällä ahkeruudella saavuta hyviä tuloja. Voit olla vaikka kuinka ahkera ja sama paska palkka läpi elämän. Minä voin sanoa olleeni ahkera. Koulussa olin tunnollinen ja tein aina parhaani. 18-vuotiaasta lähtien olen tehnyt töitä. Minulta on kuitenkin puuttunut riskinottokyky. En ole uskaltanut lähteä haastamaan itseäni niinpä voin todeta jämähtäneeni paikoilleen. Vuosien saatossa olen ahkeruudella saavuttanut hyvän elintason, mutta olisinko saavuttanut enemmän jos olisin uskaltanut haastaa itseäni ja ottaa riskejä.

Ehkä, tai sitten olisit tehnyt ratkaisevan virheen ja päätynyt huonompaan tulokseen kuin tuolla strategialla.

Vierailija
44/53 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkyy taas se klassinen ilmiö että he, joilla on ihan hyvä elämä, eivät näe hyvän mäihän vaikutusta lopputulemaan. Aplla ei ole ollut mitään kuluttavia pitkäaikaissairauksia, ei oppimisvaikeuksia, ei traumatisoivaa taustaa, hän on onnistunut keskittymään opintoihinsa silloin kun tarve on vaatinut, elämä on ollut tasaista ja tavoitteet ovat täyttyneet koska kognitiiviset edellytykset ja arjen olosuhteet ovat olleet otolliset. Ap laskee tämän oman työnsä tulokseksi, vaikka mukana on monta, monta oikein mennyttä muuttujaa. 

Eikös sitä jo eläkkeelle pääse, jos on noin huono terveys. Allanit, ja Kyöstit pääsevät samojen vaivojen vuoksi eläkkeelle heti oppivelvollisuusiän päätyttyä. Ja kuitenkin ajelevat komeilla Mersuilla ja Volvoilla.

Kyllä niitä konsteja elintasolle on muitakin, kuin pelkkä työnteko.

Vierailija
45/53 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu kokoomuksen trolli. Älkää vastatko. Mielipiteenmuokkausta aktiivimalli 2 edellä.

Vierailija
46/53 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosalla ihmisistä ei ole mitään muita mainittavia esteitä kuin laiskuus ja/tai kunnianhimon ja itseluottamuksen puute. Olet niin oman tarinasi sokeuttama, että aivan tyynesti pystyt sivuuttamaan sen, että ap selkeästi totesi, että hän on korvannut huonon oppimiskykynsä poikkeuksellisilla lukuponnistuksilla. On alhaista mitätöidä toisten saavutukset "hyvänä mäihänä". 

Vierailija
47/53 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosalla ihmisistä ei ole mitään muita mainittavia esteitä kuin laiskuus ja/tai kunnianhimon ja itseluottamuksen puute. Olet niin oman tarinasi sokeuttama, että aivan tyynesti pystyt sivuuttamaan sen, että ap selkeästi totesi, että hän on korvannut huonon oppimiskykynsä poikkeuksellisilla lukuponnistuksilla. On alhaista mitätöidä toisten saavutukset "hyvänä mäihänä". 

Noin juuri! Monen mielestä AP:llä on ollut vaan tuuria.

Tuurimaisteritko täällä taas vinkuu?

Vierailija
48/53 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy menestymättömyydelle on laiskuus ja tyhmyys tulee hyvänä kakkosena. Jokainen voi tehdä parhaansa, jopa se kroonisesti sairas, mutta jos haluaa pienen ja synkän elämän, niin syyttelee muita ja elää sossun rahoilla. Mietittekö te koskaan, että elätte vain kerran ja senkin syytellen kohtaloa sen sijaan, että olistte tehneet aikanaan parhaanne? Huono elämäntilanteenne on oma valintanne, koska moni mielenterveyspotilas, reumaa sairastava ja alkoholistiperheen lapsi pystyy tekemään elämästään hyvän syyttämättä kohtaloa.

Vierailija
49/53 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten taas onnistuttekin kaikki olemaan niin hölmöjä. Rikkaat ja köyhät, menestystä arvostavat ja arvostamattomat.

Minä olen minä. Ja tämä on huippua. Ei tarvitse verrata.

Vierailija
50/53 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellä sanomallani en sitten pyri kieltämään sitä että on myös olemassa ihmisiä, joilla todella on sellaisia vaikeuksia ja olosuhteita elämässään että taloudellinen menestys tai ura ovat ihan toissijaisia tavoitteita. Toivotan heille voimia ja maksan iloisena veroja sikäli kun tiedän verojeni antavan heille mahdollisuuden ihmisarvoiseen ja antoisaan elämään. 

Vierailija
51/53 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sitten jos saa lapsia, niin se elmän painoarvo ei ole siinä tulojen määrässä, vaan niiden tasaisuudessa. Vakituinen työpaikka hoitoalalla keskituloilla alkaakin näyttää hohdokkaalta vaihtoehdolta, lapset saavat tasaisen ja varman elämän. Empatiakyvytön ja äkäinen insinöörimanageri by perkele ei välttämättä ole lapsille paras vaihtoehto.

Lsäksi opiskelet DI:ksi, sinut irtisanotaan, kun olet keski-ikäinen uuden laskusuhdanteen aikana, ei se uudelleentyöllistyminen olekaan niin helppoa. Siinä sulla alkaa työttömyysputket ja uudelleenkouluttautumiset ym. Siihen opiskeluihin käytetty aika ja opintolainat päälle. Pienituloinen, mutta varma työpaikka voikin olla rahakkaampi pitkällä aikavälillä.

On paljon helpompaa olla rento ja empatiakykyinen, kun on talous turvattu. Miksi leimaat DI:n tietynlauseksi. Teknologia vou viedä sairaanhoitajankin työt.

Vierailija
52/53 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

meesnyjjo onkimaan. ei ne kalat itsekseen pöydälle hypi ok?

Vierailija
53/53 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolololololooooooooooo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän