Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Kelan kanssa asioiminen on niin vaikeaa? Vai minullako vaan?

Vierailija
17.10.2025 |

Olen nyt lähettänyt sinne kaikki pyydetyt liitteet ja silti tiedot päätöksessä oli väärin. Nyt siis pitää aloittaa taas kaikki alusta ja tehdä valitus, joka kestää. Tässä ei ole kyse siitä, että rahat loppuu ihan just vaan periaatteessa heidän pitäisi osata tehdä päätökset annettujen tietojen perusteella.

En v*ttu jaksa miettiä asiaa enää tänään vaan vedän viikonlopun henkeä ja käyn taistoon ensi viikolla. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taistoihin tiemme kun käy..." 🎶

Vierailija
2/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallisesti on mennyt. Pyytävätkö jotain liitettä vielä vai mikä on ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kieroja savolaisia kaikki. Vääntävät asiat aina toisinpäin ja lopuksi lause: päätöksestä ei voi valittaa.

Vierailija
4/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitus tosiaan kestää, mutta jos käyt virkailijan luona (tai soitat) ja selität mikä on vikana niin virhe voidaan korjata heti.

Vierailija
5/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ehkä täyttänyt tietoja oikein?

Suosittelen että varaat kelan virkailijalle ajan ja teet hakemuksen yhdessä kelan virkailijan kanssa jos vaan mahdollista

Minulla ei ole ollut ongelmia kun olen noin tehnyt ja kannattaa olla  hyvällä ja nöyrällä asenteella ja muistaa hyvät käytöstavat sitten siellä tapaamisessa

Vierailija
6/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on kaikki sujunut, nyt odotan asumistukipäätöstä hiukan jännittäen.  

Vierailija
7/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan asiallisesti on mennyt. Pyytävätkö jotain liitettä vielä vai mikä on ongelma?

Tiedot eivät olleet oikein. Esim. yhtiövastike. Onhan se taas laitettava se sama liite, joka siellä jo on.

- ap

Vierailija
8/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmasti olet koko päätöksen lukenut? Myös ne perustelut ja laskelmat?

Vierailija
9/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitus tosiaan kestää, mutta jos käyt virkailijan luona (tai soitat) ja selität mikä on vikana niin virhe voidaan korjata heti.

Soitto menee ei sille virkailijalle vaan johonkin yleiseen numeroon.

- ap

Vierailija
10/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jossain vaiheessa paljon vääriä päätöksiä Kelasta.

Oon joko soittanut Kelaan tai laittanut viestiä verkkopalvelussa, jossa oon selittänyt asian juurta jaksaen. Lopulta saatu kuntoon.

Vierailija
11/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne annakku yleisen numeron

Vierailija
12/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on mennyt asiointi hyvin Kelan ja työkkärin kanssa. Työkkärissä yksi henkilö teki ison kiusanteon kylläkin mutta asia on kunnossa. Muiden virastojen kanssa ei niinkään ole asiointi ollut onnistunutta.

Vierailija
13/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät. Pyydetyt liitteet on lähetetty, mutta päätöksestä näkyy, että ne ei ole niin kuin mitä tietoja lähetin.

- ap

Vierailija
14/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asioinut opiskeluajan jälkeen vain lääkekorvausasioissa, esim hakenut lääkekorvausoikeuksia. Viimeksi myönteinen päätös tehtiin muutamassa päivässä, joskin tästä on jo muutama vuosi. 

Vierailija
15/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät. Pyydetyt liitteet on lähetetty, mutta päätöksestä näkyy, että ne ei ole niin kuin mitä tietoja lähetin.

- ap

Sinun tiedot voi olla myös väärin (tiedän, iiiiik!). Ei kaikkia menoja ja kustannuksia etuuksissa huomioida eikä varsinkaan 100%

Vierailija
16/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ehkä täyttänyt tietoja oikein?

Suosittelen että varaat kelan virkailijalle ajan ja teet hakemuksen yhdessä kelan virkailijan kanssa jos vaan mahdollista

Minulla ei ole ollut ongelmia kun olen noin tehnyt ja kannattaa olla  hyvällä ja nöyrällä asenteella ja muistaa hyvät käytöstavat sitten siellä tapaamisessa

Täytin tiedot ihan oikein ja lähetin pyydetyt liitteet. 

- ap

Vierailija
17/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja varmasti olet koko päätöksen lukenut? Myös ne perustelut ja laskelmat?

Kyllä. Luin tarkasti.

- ap

Vierailija
18/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitto menee ei sille virkailijalle vaan johonkin yleiseen numeroon.

- ap

Kelalla on eri numerot eri asioille ja ainakin mut on tarvittaessa yhdistetty käsittelijälle. Tai sitten vastannut virkailija on ottanut välipuhelun. 

Aika paljon olen härvännyt omia ja lapsen kuntoutusasioita tässä muutan vuoden ajan ja pääsääntöisesti kaikki on hoitunut oikein hyvin. Ovat myös tehneet pari korjausta ihan puhelinkeskustelun perusteella. Ei ole kuin hyvää sanottavaa. 

Vierailija
19/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Laita Kelan verkkopalvelussa viestiä ja kerro mikä on mielestäsi vialla. Ovat kyllä sinuun yhteydessä

Vierailija
20/38 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen myös asiointia ihan paikan päällä virkailijan kanssa. Varaat ajan, on paljon helpompi selvittää asioita kasvokkain. Muista ottaa kaikki dokumentit mukaan (yleensä ne ovat omassa puhelimessa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan