Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoin traumatisoitunut ihminen elää monessa eri todellisuudessa, hän on matkustaja niiden välillä

Vierailija
29.06.2018 |

Traumatisoitunut ihminen on kuin Harry Potter. Hän elää aivan erilaisia elämiä rinnakkain. Nykyhetki on harvoin hänelle pelkkä nykyhetki, koska menneisyys tunkeutuu sen keskelle.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ajatus on helpottanut omaa oloani. Olen ihan hyvä tällaisena kuin olen, traumojeni kanssa.

Vierailija
2/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako liikaa painoarvoa niille ihmisille, jotka vaativat, että menneisyys on jätettävä taakse. He eivät elä samaa elämää kuin mitä sinä elät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain typerys elää menneessä.

Vierailija
4/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain typerys elää menneessä.

Usein noin kommentoivat elävät itse menneessä, mutta eivät ole siitä tietoisia: oltiinko sinulle lapsena yhtä ilkeitä kuin sinä olet nyt muille?

Vierailija
5/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti jättää menneisyyden huomioimatta.

Vierailija
6/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Jos menneisyyden merkityksen kieltää itseltään, niin on hyvin vaikea keskittyä olemaan läsnä nykyhetkessä.

Vierailija
7/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumatisoitunut ihminen on kuin Harry Potter. Hän elää aivan erilaisia elämiä rinnakkain. Nykyhetki on harvoin hänelle pelkkä nykyhetki, koska menneisyys tunkeutuu sen keskelle.

Täällä pahoin traumatisoitunut morjenttesta päivää. Minun elämäni on yhtä helvettiä traumojeni kanssa ja takanani on pitkä terapia ja lisää tarvitsisi ehkä hakea taas. Minua vaivaa vaan terapiaväsymys.

Tässä ei ole mitään hienoa, ei mitään

Vierailija
8/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menneisyydestä kannattaa säilyttää kaikki hyvät muistot ja opetukset.

Loput pitää kipata kaatopaikalle, muuten se on vain turhaa painolastia.

Vierailija
9/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mahdollista. Kaatopaikat eivät vastaanota huonoja muistoja.

Vierailija
10/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä pahoin traumatisoitunut morjenttesta päivää. Minun elämäni on yhtä helvettiä traumojeni kanssa ja takanani on pitkä terapia ja lisää tarvitsisi ehkä hakea taas. Minua vaivaa vaan terapiaväsymys.

Tässä ei ole mitään hienoa, ei mitään

Olet kulkenut jo pitkän matkan. Ole ylpeä itsestäsi. Voimia sinulle! ❤️

Vierailija
11/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tavoin voit järjestää autotallisi, mutta ihmismieli ei toimi noin. Ei voi pakottaa itseään olemaan ajattelematta mielessä olevia asioita.

Vierailija
12/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa traumatisoituneista pystyy olemaan vapaa traumoistaan silloin, kun elämä on riittävän turvallista ja ympärillä hyviä ihmisiä. He ovat äärimmäisen herkkiä ilmapuntareita inhottaville ja epäempaattisille ihmisille, mitä kommentteja tässäkin ketjussa on muutama. On ihan luonnollista, että ihminen käyttää "eläimen" vaistojaan, jos kerran on joutunut niitä käyttämään aiemminkin uhkaavassa tilanteessa. 

Vierailija
13/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa traumatisoituneista pystyy olemaan vapaa traumoistaan silloin, kun elämä on riittävän turvallista ja ympärillä hyviä ihmisiä. He ovat äärimmäisen herkkiä ilmapuntareita inhottaville ja epäempaattisille ihmisille, mitä kommentteja tässäkin ketjussa on muutama. On ihan luonnollista, että ihminen käyttää "eläimen" vaistojaan, jos kerran on joutunut niitä käyttämään aiemminkin uhkaavassa tilanteessa. 

Todella hyvin sanottu. Näinhän se on.

Vierailija
14/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe kantavani menneisyyttä mukanani ja mitenkään erityisesti haluavani pitää siitä kiinni. Tästä esimerkkinä se, että pystyin 15 vuotta olemaan ihmissuhteessa niin, että traumat olivat ohimeneviä vilauksia, jotka eivät haitanneet elämää isommin. Kun ihmissuhde ajautui kriisiin, menin ihan tolaltani ja käytökseni oli täysin trauman aktivoitumisen aiheuttamaa sekavaa käytöstä, joka ihmetytti ja rasitti toista osapuolta ja itse olin täysin tunteen syövereissä ja uupunut ja väsynyt kohtausten jälkeen. Kun saimme välimme korjattua, käytökseni ja sisäinen maailmani korjautui saman tien. Eli traumalla on varjo nykyisyyteen, vaikka sitä ei mitenkään muistelisi ja vaalisi mielessään. 

Vierailija
15/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyys ennustaa tulevaisuutta.

Sinkkumies

Vierailija
16/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Just, eli jos joku on ryöstänyt sinut tai ajanut lapsesi päälle autolla, sama tapahtuu uudelleen. Mieti nyt itsekin mitä kirjoittelet. 

Vierailija
17/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe kantavani menneisyyttä mukanani ja mitenkään erityisesti haluavani pitää siitä kiinni. Tästä esimerkkinä se, että pystyin 15 vuotta olemaan ihmissuhteessa niin, että traumat olivat ohimeneviä vilauksia, jotka eivät haitanneet elämää isommin. Kun ihmissuhde ajautui kriisiin, menin ihan tolaltani ja käytökseni oli täysin trauman aktivoitumisen aiheuttamaa sekavaa käytöstä, joka ihmetytti ja rasitti toista osapuolta ja itse olin täysin tunteen syövereissä ja uupunut ja väsynyt kohtausten jälkeen. Kun saimme välimme korjattua, käytökseni ja sisäinen maailmani korjautui saman tien. Eli traumalla on varjo nykyisyyteen, vaikka sitä ei mitenkään muistelisi ja vaalisi mielessään. 

Todella pitkä ajanjakso, jolloin olet voinut hyvin. Tuo kuulostaa tosi hyvältä myös tulevaisuuden suhteen, että oireilusi on pysynyt noin vähäisenä silloin, kun elämä on tasaista.

Vierailija
18/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Just, eli jos joku on ryöstänyt sinut tai ajanut lapsesi päälle autolla, sama tapahtuu uudelleen. Mieti nyt itsekin mitä kirjoittelet. 

Mietippä ihan itse. Nuo tapahtumat eivät ole vahinkoja.

Jo Einstein tiesi sen.

Sinkkumies

Vierailija
19/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Kiinalaisesta onnenkeksistäkö tämän mietelauseen ongit? Ja keksit hienossa yhteydessä siteerata sitä. Mikä älykkö oletkaan! 😖

Vierailija
20/50 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Kiinalaisesta onnenkeksistäkö tämän mietelauseen ongit? Ja keksit hienossa yhteydessä siteerata sitä. Mikä älykkö oletkaan! 😖

Kiitos, niin olen.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan