Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet Hollywood-elokuvien "naisversioista"? Girl Poweria vai yäk?

Vierailija
29.06.2018 |

Kysely on laitettu miesten suosimalle sivustolle, joten heitetäänpä tännekin. Eli onko uusi Ocean's 8 mahtava, entä miten Ghostbusters, joka "loukkasi" monia amerikkalaisia nuoria miehiä "häpäisemällä" alkuperäisen jne. Pitäisikö moiset naisversiot kieltää vai onko se vaan hyvää tunkkaisten filmien tuuletusta?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tollasia naisversioita nähnyt, mutta höllywoodin tuntien kaikki naispuoliset sankaretkin on aina bimbohempukoita korkokengissä, joten eittämättä tulee mieleen että näkin elokuvat koostuu juuri hempukoista, ja minä en sellasista naisista oikein löydä ihailtavaa ja esikuvamatsua tytöille tekemälläkään, joten vastaan nyt ennakkoluuloisesti yäk. 

Mutta jos hollywoodista joskus tulisi nais-sankareita jotka näyttävät touheilta ja rankoilta, olisin ihan eri mieltä.

Mutta eniten haluan nähdä elokuvia jossa ryhmä koostuu molemmista sukupuolista, mutta seksi ei liity mitenkään elokuvaan. Haluan nähdä että nnaiset ja miehet työskentelevät yhdessä pahiksia vastaan. 

Vierailija
22/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo tollasia naisversioita nähnyt, mutta höllywoodin tuntien kaikki naispuoliset sankaretkin on aina bimbohempukoita korkokengissä, joten eittämättä tulee mieleen että näkin elokuvat koostuu juuri hempukoista, ja minä en sellasista naisista oikein löydä ihailtavaa ja esikuvamatsua tytöille tekemälläkään, joten vastaan nyt ennakkoluuloisesti yäk. 

Mutta jos hollywoodista joskus tulisi nais-sankareita jotka näyttävät touheilta ja rankoilta, olisin ihan eri mieltä.

Mutta eniten haluan nähdä elokuvia jossa ryhmä koostuu molemmista sukupuolista, mutta seksi ei liity mitenkään elokuvaan. Haluan nähdä että nnaiset ja miehet työskentelevät yhdessä pahiksia vastaan. 

siis piti sanomani

*sankaritkin

*nääkin

*rouheilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin toimintaleffoista joissa nainen olis juonikas pahis. Ninjataitoja osaava seksipommi 😎

Vierailija
24/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varmaan nähnyt elokuvaa missä esiintyisi pelkästään miehiä tai naisia.

Se jos jompaakumpaa sukupuolta pakotetaan valkokankaalle, tulee vaan huono leffa

John Carpenterin "The Thing" kauhuklassikossa on vain miehiä.

Miksi? Koska se sijoittuu tarinallisesti vuosikymmenten takaiselle Antarktiksen tutkimusasemalle, eikä siellä nyt vaan ollut yhtään naista töissä.

Leffa on silti loistava, eikä millään tavalla naisia syrjivä tai naisvihamielinen.

Leffa on loistava.

Se on kuitenkin tehty muistaakseni 80-luvulla, machovuosikymmenellä, joten vain naisten puuttuminen esti naisvihan.

Vierailija
25/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko huomanneet jos amerikkalaisissa sarjoissa tai elokuvissa on esim neljä naista, ne eivät puhu muustam kuin seksistä ja miehistä ja käyvät vaateostoksilla kenkiä ja laukkuja himoiten.

VMP.

Että ei kiitos.

Naiset ja miehet rinta rinnan vain kamppailemaan pahiksia vastaan ja ystävinä suojelemaan toistensa selkämykset, se on paras ratkasu. 

Ne hollywoodwlokuvat antaa naisista niin idioottimaisen ja ällön vaikutelman, että itse olen löytänyt sieltä esikuvia vain mieshahmoista, joihin voi samaistua paljon paremmin ja ihailla. Muutamaa naishahmoa lukuunottamatta ne ovat 98%sti paskaa ja feikkiä potaskaa, joissa ei ole mitään totuuspohjaa ainakaan mun elämään ja mielenkiinnon kohteisiin maailmassa. Kengät, käsilaukut, miessuhteet ja seksikkyys kun ei ole se mikä minua kiehtoo, ei niin yhtään. Naisia ei kai ole amerikassa vielä luokiteltu ihmisiksi.

Vierailija
26/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää ja niin ennalta arvattavissa. Minua tollaset leffat ei kiinnosta, enkä koe niiden olevan mitään girl poweria. Minulle naisten poweria edustaa esim. Erin Brockowich, ei mikään Tomb Raider.

Tässä juuri ollaan rakenteellisen epätasa-arvon syvässä ytimessä. Mies voi elokuvassa olla pullistelija, proffa, bisnesmies, autisti, supersankari, tavis tai kyborgi, eikä kukaan ala jauhaa kakkaa siitä, edustaako hän nyt sukupuoltaan oikealla tavalla. Korkeintaan voidaan arvostella hänen näyttelijänsuoritustaan tai elokuvan tasoa/genreä.

Mutta naisen taas pitää aina olla oikeanlainen milloin kenenkin näkökulmasta.

Kyllä nainen voi olla noista kaikkea, paitsi pullistelija, riippuen toki vähän siitä mitä pullistelijalla tarkoitat.

Nainen voi fyysisesti rökittää toisen naisen, mutta yhdessäkään realistisessa elokuvassa ei pitäisi olla kohtausta, missä nainen pyörittää miestä nyrkkitappelussa kuin märkää rukkasta. Niin ei vain tapahdu oikeassa elämässä, paitsi jos vastakkain laitetaan Laila Ali ja Gandhi.

Supersankarileffoissa taasen kaikki on mahdollista, koska normaalit fysiikan lait eivät päde.

Vierailija
27/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää ja niin ennalta arvattavissa. Minua tollaset leffat ei kiinnosta, enkä koe niiden olevan mitään girl poweria. Minulle naisten poweria edustaa esim. Erin Brockowich, ei mikään Tomb Raider.

Tässä juuri ollaan rakenteellisen epätasa-arvon syvässä ytimessä. Mies voi elokuvassa olla pullistelija, proffa, bisnesmies, autisti, supersankari, tavis tai kyborgi, eikä kukaan ala jauhaa kakkaa siitä, edustaako hän nyt sukupuoltaan oikealla tavalla. Korkeintaan voidaan arvostella hänen näyttelijänsuoritustaan tai elokuvan tasoa/genreä.

Kyllä nainen voi olla noista kaikkea, paitsi pullistelija, riippuen toki vähän siitä mitä pullistelijalla tarkoitat.

Nainen voi fyysisesti rökittää toisen naisen, mutta yhdessäkään realistisessa elokuvassa ei pitäisi olla kohtausta, missä nainen pyörittää miestä nyrkkitappelussa kuin märkää rukkasta. Niin ei vain tapahdu oikeassa elämässä, paitsi jos vastakkain laitetaan Laila Ali ja Gandhi.

Supersankarileffoissa taasen kaikki on mahdollista, koska normaalit fysiikan lait eivät päde.

Pullisteluelokuvissa nyt yleensäkin tapahtuu paljon sellaista, missä normaalit fysiikan lait eivät päde. Jos tappelukohtaus on hyvin toteutettu ja naisen taistelutaidot jollakin tavalla tarinassa pohjustettu, niin ei tuo rökitys illuusiota riko.

Vierailija
28/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisin toimintaleffoista joissa nainen olis juonikas pahis. Ninjataitoja osaava seksipommi 😎

Kill Bill?

Vierailija
29/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuvissa realismia ylipäätään vähän venytellään. Miksi juuri se on ongelma, että nainen pyörittää miestä nyrkkitappelussa? Ja onko se ongelma, että vaikka Blues Brothersissa tiilitalo tippuu miesten niskaan, ja nämä pyyhkivät pölyt hatuistaan?

Kysymys on aina siitä, suostuuko katsoja ostamaan tapahtuman osana elokuvan juonta. Ostatko sinä sen, että välillä Tom Cruise pistää paljon isompaa miestä pataan?

Vierailija
30/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullisteluelokuvissa nyt yleensäkin tapahtuu paljon sellaista, missä normaalit fysiikan lait eivät päde. Jos tappelukohtaus on hyvin toteutettu ja naisen taistelutaidot jollakin tavalla tarinassa pohjustettu, niin ei tuo rökitys illuusiota riko.

Kamppailulajien harrastajana ja fanina rikkoo, koska tiedän ettei se oikeasti ole mahdollista.

Samaan henkeen voi lisätä, että illuusiota rikkoo myös ihan miespullistelijoiden väliset leffatappelut, koska ne ovat yleensä niin älyttömän epärealistisia. Mutta tuo on oma keskustelunsa...

-ohis

Vierailija
31/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät, että esim kiinalainen mies on yleisesti puolta pienempi suomalaista naista.

että riippuu ihan yksilöistä, vaikka yleisesti ottaen mies onkin joka puolella maailmaa isompi kuin vastaavan maalainen nainen.

Mutta joskus kyllä on päinvastoinkin. Itse esim olin voimakkaampi kuin hintelä exäni. 

Vierailija
32/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin nämä uudet Star Warsit ovat edeltäjiään parempia, mm. vahvoja naisrooleja. Paitsi flopannut ja vanhanaikainen Han Solo..

Solo muka huonompi kuin TFA ja TLJ, buahhaha, täytyy olla todella vahvoissa aineissa jos näkee TFA ja TLJ hyvinä leffoina. TFA nyt jotenkin toimi mutta TLJ oli kyllä hirveä se on fakta. Juoni täysin p*rseestä ja se alun avaruustaistelukohtaus surkeinta mitä olen ikinä nähnyt jne. se vaan oli huono, piste. Solo sen sijaan vaikka ei nyt parhaiden tasoa ollut niin ihan viihdyttävä ja juonikin ok. Floppaus vaan johtui siitä kun lammaslauma ei osaa ajatella itse vaan hypätään fanijunaan eikä muodosteta omia mielipiteitä vaan haukutaan leffa edes katsomatta sitä kun halutaan boikotoida. Ja se boikotointikin johtui TLJ:stä kun se oli niin huono etteivät fanit halunneet soloa katsoa koska olettivat sen olevan vielä huonompi, no olivat väärässä.

Vierailija
33/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin nämä uudet Star Warsit ovat edeltäjiään parempia, mm. vahvoja naisrooleja. Paitsi flopannut ja vanhanaikainen Han Solo..

Solo sen sijaan vaikka ei nyt parhaiden tasoa ollut niin ihan viihdyttävä ja juonikin ok. Floppaus vaan johtui siitä kun lammaslauma ei osaa ajatella itse vaan hypätään fanijunaan eikä muodosteta omia mielipiteitä vaan haukutaan leffa edes katsomatta sitä kun halutaan boikotoida. Ja se boikotointikin johtui TLJ:stä kun se oli niin huono etteivät fanit halunneet soloa katsoa koska olettivat sen olevan vielä huonompi, no olivat väärässä.

Jep.

Minulla lähti koko Star Wars -saaga boikottiin TLJ:n takia. En katso Soloa, enkä tule katsomaan trilogian viimeistä osaa.

Kathleen Kennedy pilasi Star Warsin. En tule suorasti tai epäsuorasti antamaan hänelle enää pennin jeniäkään.

Vierailija
34/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Solo muka huonompi kuin TFA ja TLJ, buahhaha, täytyy olla todella vahvoissa aineissa jos näkee TFA ja TLJ hyvinä leffoina. TFA nyt jotenkin toimi mutta TLJ oli kyllä hirveä se on fakta. Juoni täysin p*rseestä ja se alun avaruustaistelukohtaus surkeinta mitä olen ikinä nähnyt jne. se vaan oli huono, piste. Solo sen sijaan vaikka ei nyt parhaiden tasoa ollut niin ihan viihdyttävä ja juonikin ok. Floppaus vaan johtui siitä kun lammaslauma ei osaa ajatella itse vaan hypätään fanijunaan eikä muodosteta omia mielipiteitä vaan haukutaan leffa edes katsomatta sitä kun halutaan boikotoida. Ja se boikotointikin johtui TLJ:stä kun se oli niin huono etteivät fanit halunneet soloa katsoa koska olettivat sen olevan vielä huonompi, no olivat väärässä.

Tuttavapiirissäni on sen verran faneja, että voin kertoa heidän kyllä katsovan joka elokuvan.

Muuten totean vain, että mielipiteesi ovat ihailtavan omaperäisiä.

Vierailija
35/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa jostain syystä vastata tähän ketjuun, vaikka en kirjoita yhtään arveluttavaa sanaa? 😳 Kaikki jää haaviin.

Olisin halunnut muistuttaa ihmisiä Sarah Connorista, joka esim T2: ssa ei todellakaan ole mikään ylimeikattu epäuskottava tyttönen vaan hyvin tiukka täti ja pieksee pahimmatkin vastustajat. Mielestäni tällaisia naissankareita tulisi olla lisää.

Vierailija
36/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TLJ:n juoni oli sankarileffojen melko täydellinen dekonstruktio. Siksi kai siitä ei ole pahemmin pidetty.

Alun sankarillinen soololentely, torjuntatykkien tuho ja pommituslento? Ei merkitystä.

Vanhan jediritarin värvääminen takaisin rintamaan? Ei onnistu.

Ei onnistu myöskään hakkerin saaminen palkkalistoille. Tuodaan väärä tyyppi joka pettää.

Hyvän ja pahan välimaastossa tasapainoilevan miehen houkuttelu hyvän puolelle? Ei onnistu.

Juoni pakoon livahtamiseksi, ja itsensä uhraaminen viimeisessä iskussa? Ei onnistu.

Viimeinen toivo, tukijoukkojen pyytäminen tukijoilta? Eivät tule.

Jediritarin kaksintaistelu korkeintaan viivyttää väistämätöntä.

Pahispuolella Kylo Ren yrittää olla cool naamarissaan. Hän on omille pelkkä naurun aihe.

Vierailija
37/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa jostain syystä vastata tähän ketjuun, vaikka en kirjoita yhtään arveluttavaa sanaa? 😳 Kaikki jää haaviin.

Olisin halunnut muistuttaa ihmisiä Sarah Connorista, joka esim T2: ssa ei todellakaan ole mikään ylimeikattu epäuskottava tyttönen vaan hyvin tiukka täti ja pieksee pahimmatkin vastustajat. Mielestäni tällaisia naissankareita tulisi olla lisää.

Ja Ellen Ripley. Tiukkoja tätejä jotka pieksevät vastustajat, silti pysyvät ihmisinä, naisina ja äiteinä.

Vierailija
38/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Ellen Ripley. Tiukkoja tätejä jotka pieksevät vastustajat, silti pysyvät ihmisinä, naisina ja äiteinä.

Joooooo, niin muuten todellakin! Kuka edellä väitti, että naiset olisivat pilanneet scifin? Päinvastoin!

Vierailija
39/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi feministi versioit kys leffoista nyt vaan ovat kamalaa kuraa näyttelis siinä kuka vaan. Huonot kässärit on yritetty puhaltaa henkiin naisnäyttelijöillä, eikä niissäkään ole parhaimpia valittu.

Oikeasti hävettää, että noita on edes tehty. Nytpä saadaan sitten valittaa, ettei naiset osaa, eikä ne ole hauskoja. Ansoja kumpikin leffa.

Vierailija
40/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi Ghostbusters oli vain huono. Se, että pistetään naiset pääosaan ei riitä ideaksi, vaan pitäisi olla käsikirjoituskin.

Kun Hollywood pistää naisen pääosaan, tuloksena on useimmiten väkivaltainen psykopaattinainen, joka mätkii miehet läjään. Saa varmaan odottaa vielä kauan, että girl power tarkoittaa älykkäitä naisia.

Jollei sitten Ocean's 8 ole loistava, mitä vähän epäilen. Pitää katsoa.

Sun täytyy vähän laajentaa tuota leffavalikoimaasi. Onhan niitä älykkäitä naisia ollut. Oma suosikkini erin brockowitzsc.. joo en tiedä miten kirjoitetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän