Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet Hollywood-elokuvien "naisversioista"? Girl Poweria vai yäk?

Vierailija
29.06.2018 |

Kysely on laitettu miesten suosimalle sivustolle, joten heitetäänpä tännekin. Eli onko uusi Ocean's 8 mahtava, entä miten Ghostbusters, joka "loukkasi" monia amerikkalaisia nuoria miehiä "häpäisemällä" alkuperäisen jne. Pitäisikö moiset naisversiot kieltää vai onko se vaan hyvää tunkkaisten filmien tuuletusta?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin tässä linkki kyselyyn

Vierailija
2/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minulta pois, mutta eikö voisi kehittää uusia ideoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tuon uuden Ghostbustersin Netflixistä ja sehän oli yllättävän hauska ihan omana itsenään. Ei se alkuperäisiä mitenkään häpeään saattanut, ykkönen on edelleen hauska ja osat 2-3 silkkaa kuraa.

Vierailija
4/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitsi. Naispakottamista. Itse ehkä näkevät että uskomaton taito on landannut nämä roolit heille..

Vierailija
5/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Ghostbusters oli vain huono. Se, että pistetään naiset pääosaan ei riitä ideaksi, vaan pitäisi olla käsikirjoituskin.

Kun Hollywood pistää naisen pääosaan, tuloksena on useimmiten väkivaltainen psykopaattinainen, joka mätkii miehet läjään. Saa varmaan odottaa vielä kauan, että girl power tarkoittaa älykkäitä naisia.

Jollei sitten Ocean's 8 ole loistava, mitä vähän epäilen. Pitää katsoa.

Vierailija
6/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tuon uuden Ghostbustersin Netflixistä ja sehän oli yllättävän hauska ihan omana itsenään. Ei se alkuperäisiä mitenkään häpeään saattanut, ykkönen on edelleen hauska ja osat 2-3 silkkaa kuraa.

Samaa mieltä. Odotin jotain vaivaannuttavan huonoa sen kohun vuoksi ja yllätyin iloisesti. Erityisesti Chris Heminworthin (vai mikä se Thor näyttelijä nyt onkaan) esittämä yliöveri versio bimbosta miessihteeristä oli huippu, samoin vanhan alkuperäisen elokuvan cameot.

Vierailija
7/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvassa pitää olla muutakin ideaa kun että tehdään uusi versio pelkillä naisilla. En ymmärrä alkuunkaan tätä logiikkaa, miksei voida kehitellä täysin uusia elokuvia joissa naispääosat?

-n23

Vierailija
8/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan nähnyt elokuvaa missä esiintyisi pelkästään miehiä tai naisia.

Se jos jompaakumpaa sukupuolta pakotetaan valkokankaalle, tulee vaan huono leffa

Vierailija
9/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan vanhojen elokuvien uusversiointia harjoitettu jatkuvasti ihan miesnäyttelijöilläkin, vaikka eivät ne vanhat mitään tunkkaisia ole. Itsekin toivoisin uusia tarinoita, ihan riippumatta mitä sukupuolta ja etnistä ryhmää näyttelijät ovat.

Vaan toisaalta, eiväthän naispääosilla tähditetyt, vanhoihin jatkumoihin sijoittuvat uudetkaan elokuvat ole kiitosta saaneet. Naisten "tarkoitushakuinen" roolittaminen pääosiin on kuulemma pilannut Star Warsin, Star Trekin ja Doctor Who:n, vaikka scifiväki miten suvaitsevana ja toiseuden suhteen vastaanottavaisena itseään on pitänytkin.

Vierailija
10/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusintaversiot eivät ole välttämättä hyviä. Esim. 7 samuraita = loistavaa, 7 rohkeata miestä = why?

Vierailija
11/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tietysti Thelma ja Louise, mikä onkin sitten oma lukunsa. Leffa jossa on suurin piirtein normaaleja naisia, joista ainakin toinen on vahva.

Samantyyppinen on Lumotut sisaret.

Vierailija
12/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin nämä uudet Star Warsit ovat edeltäjiään parempia, mm. vahvoja naisrooleja. Paitsi flopannut ja vanhanaikainen Han Solo..

Vierailija
13/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa sinänsä, että naiset saavat uusia roolituksia, mutta jotenkin toivoisin Hollywoodilta uusia ideoita. Muutenkin homma pyörii yhä enemmän jatko-osien ja vanhojen ideoiden uudelleen lämmittelyn ympärillä.

Uusinta Ghost Bustersia en ole nähnyt, mutta en yleensäkään mene katsomaan vanhojen ideoiden uusia toteutuksia, koska ne harvoin ovat hyviä. 

Vierailija
14/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisia floppeja ovat kerta toisensa perään.

Ehkä Hollywood jossain vaiheessa tajuaa, ettei se tee leffasta hyvää kun sinne laitetaan pelkästään naisia tai LGTBQLOLWTF!+-vähemmistöjen edustajia.

Tarvitaan myös se hyvä käsikirjoitus ja kunnon juoni.

Vierailija
15/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varmaan nähnyt elokuvaa missä esiintyisi pelkästään miehiä tai naisia.

Se jos jompaakumpaa sukupuolta pakotetaan valkokankaalle, tulee vaan huono leffa

John Carpenterin "The Thing" kauhuklassikossa on vain miehiä.

Miksi? Koska se sijoittuu tarinallisesti vuosikymmenten takaiselle Antarktiksen tutkimusasemalle, eikä siellä nyt vaan ollut yhtään naista töissä.

Leffa on silti loistava, eikä millään tavalla naisia syrjivä tai naisvihamielinen.

Vierailija
16/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää ja niin ennalta arvattavissa. Minua tollaset leffat ei kiinnosta, enkä koe niiden olevan mitään girl poweria. Minulle naisten poweria edustaa esim. Erin Brockowich, ei mikään Tomb Raider.

Vierailija
17/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää

Vierailija
18/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nauttinut hyvistä elokuvista ja sarjoista ihan riippumatta keskeisten henkilöiden sukupuolista ja -suuntautumisista, ihonväristä jne. En koe niitä mitenkään tärkeäksi. Sonequa Martin-Green on toiminut ihan yhtä hyvin oman sarjansa keskushenkilönä kuin William Shatner tai Avery Brooks, noin esimerkiksi.

Kai minä olen vain sokea, kun en ymmärrä ongelmaa.

Vierailija
19/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandra bulloc on ainakin tosi hyvän näköinen.

Vierailija
20/95 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää ja niin ennalta arvattavissa. Minua tollaset leffat ei kiinnosta, enkä koe niiden olevan mitään girl poweria. Minulle naisten poweria edustaa esim. Erin Brockowich, ei mikään Tomb Raider.

Tässä juuri ollaan rakenteellisen epätasa-arvon syvässä ytimessä. Mies voi elokuvassa olla pullistelija, proffa, bisnesmies, autisti, supersankari, tavis tai kyborgi, eikä kukaan ala jauhaa kakkaa siitä, edustaako hän nyt sukupuoltaan oikealla tavalla. Korkeintaan voidaan arvostella hänen näyttelijänsuoritustaan tai elokuvan tasoa/genreä.

Mutta naisen taas pitää aina olla oikeanlainen milloin kenenkin näkökulmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi