Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rytyrehellinen ketju, mitä me oikeasti ruoanlaittoa vihaavat syömme päivittäin. Listataan, pöllitään ruokavinkkejä

Vierailija
28.06.2018 |

Eikä kaivata sitten kokkinaisten kauhistelua. :)

Valmisruoat kyllästyttää itseäni etenkin näin kesällä, niin olen alkanut korvaamaan niitä salaattibaarin salaateilla ja välillä jopa viitsinyt näpertää itse heittämällä tonnikalaa jatai fetajuustoa viherjuttujen sekaan. Tosi monipuolisesti saa syötyä valmisruokahyllylläkin monenlaista: keittoja, kiusauksia, muhennuksia, patoja, hamppareita, hodareita, pizzoja, lihapiirakoita. Täytetyt leivät, pinaattiletut ja suolaiset paistopisteiden tuotteet sopii hyvin myös ateriaksi.

Mites te muut samankaltaiset?

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pakasteseiti uuniin, odotellessa syö tiiliskivi.

Sinkkumies

Vierailija
22/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko te kaikki sinkkuja? Meitä on 5 - 6 henkeä ruokittavana ja ajoittain vielä lisäaikuisia. Ei oikein toimi nuo salaattibaarit tai lapset jäävät nälkäiseksi. Ja take away -tyyppiset ratkaisut kovin usein tulevat kalliimmaksi kuin mihin meillä normaalituloisilla on varaa.

En ole muuta ratkaisua keksinyt kuin tehdä se ruoka tunnollisesti vaikka kuinka vituttaa. Ja yritän keksiä itselleni sitten palkintoja siitä, kun olin niin reipas.

Miksi sä hankit lapsia, jos kokkaaminen vituttaa. Mä olisin oikein tyytyväinen, jos voisin kokkailla useammalle hengelle. Yleensä vaiva on se, että kokkaan enemmän, kuin saan yksin syötyä.

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko te kaikki sinkkuja? Meitä on 5 - 6 henkeä ruokittavana ja ajoittain vielä lisäaikuisia. Ei oikein toimi nuo salaattibaarit tai lapset jäävät nälkäiseksi. Ja take away -tyyppiset ratkaisut kovin usein tulevat kalliimmaksi kuin mihin meillä normaalituloisilla on varaa.

En ole muuta ratkaisua keksinyt kuin tehdä se ruoka tunnollisesti vaikka kuinka vituttaa. Ja yritän keksiä itselleni sitten palkintoja siitä, kun olin niin reipas.

Olet oikeassa, kalliiksi tulee. Mutta jos ei ole sitä perhettä niin tämäkin toimii. Itsellä raha ei ole se suurin ongelma, vaan lähinnä oma arjen jaksaminen, joten mielellään ulkoistan ruokahuollon jotta jaksan paahtaa töissä. Meidän alalla rentoja duuneja ei oikein enää ole, vaan lähinnä sääntö että poltetaan porukkaa loppuun. Joten mennään nyt toistaiseksi ainakin näillä.

Omat ruokavinkit: thaikuutiot pakastealtaasta (s-ketjun halvin ehkä 2,90e) vie suuremmankin nälän; markettien valmispatongit (alesta saa halvalla) ja sitten pussikeitto kattilaan + smetanaa/raejuustoa sekaan. Leivälläkin mennään välillä.

Vierailija
24/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaupan tiskistä lähtee + vitamiineja.

Vierailija
25/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä hankit lapsia, jos kokkaaminen vituttaa. Mä olisin oikein tyytyväinen, jos voisin kokkailla useammalle hengelle. Yleensä vaiva on se, että kokkaan enemmän, kuin saan yksin syötyä.

Sinkkumies

Taas asiaton kommentti. Ei lapsien kanssa eläminen edellytä että vanhempana on täydellinen kaikissa puolin. Ehkä tämä vanhempi jaksaa ravata vanhempainkokouksissa, pitää kämpän siistinä, tuoda sen verran rahaa pöytään että lapsilla on ehjät vaatteet ja koulureput, sekä ehkä kustantaa yhden harrastuksenkin niille siihen ohelle. Jos voimat ei jollain riitä ruoan laittoon niin sitten ei, se ei ole sinulta pois vaikka oletkin tässä asiassa parempi kuin esim minä.

Vierailija
26/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, kalliiksi tulee. Mutta jos ei ole sitä perhettä niin tämäkin toimii. Itsellä raha ei ole se suurin ongelma, vaan lähinnä oma arjen jaksaminen, joten mielellään ulkoistan ruokahuollon jotta jaksan paahtaa töissä. Meidän alalla rentoja duuneja ei oikein enää ole, vaan lähinnä sääntö että poltetaan porukkaa loppuun. Joten mennään nyt toistaiseksi ainakin näillä.

Omat ruokavinkit: thaikuutiot pakastealtaasta (s-ketjun halvin ehkä 2,90e) vie suuremmankin nälän; markettien valmispatongit (alesta saa halvalla) ja sitten pussikeitto kattilaan + smetanaa/raejuustoa sekaan. Leivälläkin mennään välillä.

Meilläkin on paljon kiirettä töissä. Siksi näin lomalla otan kaljaa.

Sinkkumies

Vierailija
27/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Taas asiaton kommentti. Ei lapsien kanssa eläminen edellytä että vanhempana on täydellinen kaikissa puolin. Ehkä tämä vanhempi jaksaa ravata vanhempainkokouksissa, pitää kämpän siistinä, tuoda sen verran rahaa pöytään että lapsilla on ehjät vaatteet ja koulureput, sekä ehkä kustantaa yhden harrastuksenkin niille siihen ohelle. Jos voimat ei jollain riitä ruoan laittoon niin sitten ei, se ei ole sinulta pois vaikka oletkin tässä asiassa parempi kuin esim minä.

Mä vaan ihmettelen miksi ihminen hankkii itselleen ongelmia. Mulla on ihan samat asiat koiran kanssa, vaikka lapselliset eivät sitä aina ymmärrä.

Sinkkumies

Vierailija
28/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ok. Koirakoulussa ei ole pakko käydä, mutta muuten noin mitä huolehtimiseen tulee, niin aina se on kotiin tulleesa ja / lähdettäessä edessä.

Sinkkumies

Vierailija
29/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon näkkileipää. Päälle kinkkua, sinappia ja kurkkua. Mikroranskalaisia, broilerpyöryköitä, ja banaaneja.

Mikä vaan helpolla syntyy. Kesällä uuni lämmittää asuntoa liikaa, joten ei voi sitäkään juuri käyttää.

Vierailija
30/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauhistele, vaan aidon kiinnostuneena kysyn miksi vihaatte ruoanlaittoa? Vihaatteko myös leipomista? Onko se siksi ettei osaa, tulee sotkua, vie aikaa vai joku muu syy?

Itse olen kokki, joten kokkaan ja leivon sen 8-12h tuntia ensin töissä ja kotona päälle lähes joka päivä, joten tuntuu itselle todella vieraalta että jotkut inhoavat ruoanlaittoa. Vapaapäivinä tykkään leipoa niitä haastavempia ja "kalliimpia" juttuja mitä harvoin töissä tulee tehtyä kuten macaronsit ja karjalanpiirakat alusta pitäen. 

Tosin välillä syyllistyn itsekin eineksiin kun yksinkertaisesti korvista tulee ulos kaikki perkeleen pilkkomiset, kuorimiset, tiskaaminen ja vatkulointi. Mutta on muuten outoa että jotkut einekset on oikeasti aivan kauheita, ihan kuin ei-kokkaajilla ei olisi mitään makuaistia. Grandiosan havajipizza on kyllä hyvää, ja hodarit sekä lihikset. 

Vierailija
31/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ok. Koirakoulussa ei ole pakko käydä, mutta muuten noin mitä huolehtimiseen tulee, niin aina se on kotiin tulleesa ja / lähdettäessä edessä.

Sinkkumies

No ihmisiä kun ollaan niin tuskin kukaan meistä pystyy etukäteen ennakoimaan tulevaa. Kotieläin tai lapsi voi olla haasteellisempi kuin toivottiin tai töissä mennä pitempiä päiviä kuin oli aluksi puhe. Näillä mennään mitä on ja hyvä vain jos on erilaisia selviytymiskeinoja! :-)

Vierailija
32/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettua tai keitettyä kananmunaa + graavilohta tulee usein syötyä. Siihen kaveriksi kirsikkatomaattia.

Vierailija
33/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kauhistele, vaan aidon kiinnostuneena kysyn miksi vihaatte ruoanlaittoa? Vihaatteko myös leipomista? Onko se siksi ettei osaa, tulee sotkua, vie aikaa vai joku muu syy?

Itse olen kokki, joten kokkaan ja leivon sen 8-12h tuntia ensin töissä ja kotona päälle lähes joka päivä, joten tuntuu itselle todella vieraalta että jotkut inhoavat ruoanlaittoa. Vapaapäivinä tykkään leipoa niitä haastavempia ja "kalliimpia" juttuja mitä harvoin töissä tulee tehtyä kuten macaronsit ja karjalanpiirakat alusta pitäen. 

Tosin välillä syyllistyn itsekin eineksiin kun yksinkertaisesti korvista tulee ulos kaikki perkeleen pilkkomiset, kuorimiset, tiskaaminen ja vatkulointi. Mutta on muuten outoa että jotkut einekset on oikeasti aivan kauheita, ihan kuin ei-kokkaajilla ei olisi mitään makuaistia. Grandiosan havajipizza on kyllä hyvää, ja hodarit sekä lihikset. 

En tiedä muista, mutta itseäni ei rentouta ruoanlaitto tai leipominen yhtään. Tämä saattaa johtua myös tottumuksen puutteesta (emme esim kotona ikinä lapsena laittaneet yhdessä ruokaa tai leiponeet). Kokeilen mielelläni ajan kanssa esim viikonloppuina uusia ruokalajeja, mutta semmoinen jatkuva arjen "nopeasti jotain kasaan" on lähinnä stressaavaa ja hermoja vievää itselle. Yksi ruoanlaittotekniikka minkä olen huomannut toimivan itsellä, on saman reseptin toistaminen: olen mm tehnyt pitsaa 5 päivää putkeen ja loppupäivinä tämäkin menee ihan rutiinilla. Ongelmana on lähinnä se ettei kukaan muu kuin minä jaksa syödä samaa ruokaa jatkuvasti.

Henkisesti koen  kuormittavana uusien ruokalajien "keksimisen" pöytään, sekä ruokailun suunnittelemisen. Jos menen maanantaina kauppaan, pitäisi esim tajuta ostaa paprikoita sekä tomaattikastikkeeseen, että lihamurekkeeseen; ja riisiä sekä kaalikääryleisiin (joo turhan haastava esimerkki) että kanaviillokkiin. Mielessäni ei pysy niin montaa ruokalajia päässä samaanaikaan että osaisin ja jaksaisin tehdä kaupassa ruokasuunnitelmaa, tai kotona käyttää ainesosia ajallaan pois jääkaapista. Tämä kaikki on silmissäni todella vaativaa logistiikkaa! Mitä pitää ostaa? Kuinka paljon? Milloin menee vanhaksi? Mitä käytetään tähän ruokaan ja mitä säästetään seuraavaan? Miten ylitse jäänyt ruoka säilötään? Vaikeaa!

Leipomisesta en ole lapsuuden jälkeen oikein tykännyt kun joutuu itse siivoamaan ne jäljet. Inhoan jauhojälkien hinkkaamista pöydästä ja leivontavälineitten tiskaamista. Lopputuloksena tulee toki hyvä kakku tai keksejä mutta nekin lihottavat :D

Vierailija
34/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkon suoraan lautaselle tomaattia, paprikaa, kurkkua ja välillä revin jopa pari salaatinlehteä siihen. Sitten lisään sihen muutaman minuutin pannulla purkkibolognesekastikkeessa pyöriteltyjä soijasuikaleita, fetaa, majoneesia... mitä nyt sattuu olemaan.

Ostan myös usein valmiin nyhtökanapaketin, jonka lämmitys mikrossa vie 6 minuuttia. käytän sitä noiden tomaattieen, paprikoiden ja kurkun kanssa tai sitten lämmitän parsa- ja kukkakaalia sen lisukkeeksi.

Nyt kesällä olen kaksi kertaa ostanut grillimakkarapakkauksen. Kun tulee nälkä, niin sitä sitten mikrossa, ja sinapin kans naamaan.

Yritän vältellä leipää, mutta välillä ostan ruisleipää. Sitten syön sitä rosvopaistileikkeleen kans.

Aika ykstoikkoiseksi on ruokailut mennyt, kun tytär muutti himasta. Vannoin, että lopetan kokonaan ruoanlaiton, kun asun yksin, ja olen aika hyvin onnistunut siinä :) 

Vierailija
35/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeastaan aika hyvä kokki ja vielä parempi leipomaan. Itselleen ei vain viitsi tehdä mitään, kun molemmat ovat tylsiä hommia, enkä oikein viitsisi vieraillekaan.

En edes pidä "hienoista" ruuista, päinvastoin. Joten miksi nähdä vaivaa?

Vierailija
36/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinoituja porsasfileitä uunissa.  Valmistusohjeena oli pannulla paistaminen, mutta kaikki tulevat kerralla kypsäksi padassa kannen alla.  Ei tarvitse seisoskella hellan vieressä.  Siinä on monen päivän ruoka.

Lisukkeina salaatinlehtiä, tomaatteja, raejuustoa ja herne-maissi-paprikaa.

Vierailija
37/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä helpoin tapa saada nopeasti kunnon syötävää on heittää blenderiin runsaasti lehtikaalia/babypinaattia, banaania, avokado, kiivi, 1 pss pakastemangoa ja chiansiemeniä tai pellavarouhetta ehkä vähän hamppuproteiinia. Kyllä sen jälkeen jaksaa.

Vierailija
39/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä helpoin tapa saada nopeasti kunnon syötävää on heittää blenderiin runsaasti lehtikaalia/babypinaattia, banaania, avokado, kiivi, 1 pss pakastemangoa ja chiansiemeniä tai pellavarouhetta ehkä vähän hamppuproteiinia. Kyllä sen jälkeen jaksaa.

Nopeammin (tai ainakin helpommin) saa kun jeittää vaan jotain uuninpellille ja uuniin. Ei tuu tiskiäkään. Paperi vaan roskiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi