Rytyrehellinen ketju, mitä me oikeasti ruoanlaittoa vihaavat syömme päivittäin. Listataan, pöllitään ruokavinkkejä
Eikä kaivata sitten kokkinaisten kauhistelua. :)
Valmisruoat kyllästyttää itseäni etenkin näin kesällä, niin olen alkanut korvaamaan niitä salaattibaarin salaateilla ja välillä jopa viitsinyt näpertää itse heittämällä tonnikalaa jatai fetajuustoa viherjuttujen sekaan. Tosi monipuolisesti saa syötyä valmisruokahyllylläkin monenlaista: keittoja, kiusauksia, muhennuksia, patoja, hamppareita, hodareita, pizzoja, lihapiirakoita. Täytetyt leivät, pinaattiletut ja suolaiset paistopisteiden tuotteet sopii hyvin myös ateriaksi.
Mites te muut samankaltaiset?
Kommentit (110)
Tämä vaatii uunin lämmityksen... muutama kalapuikko leivinpaperille ja Pirkan porkkana-linssi mikälie kasvispihvi, 200 astetta ja 15 minuuttia, ruoka suuhun ja paperi roskiin. Tällä on menty aika monena päivänä kesän aikana.
Apetitin Crispy Chicks kasvispihvit ja Kariniemen kananugetit, täysipainoinen lounaani tänään 😂
Vihreät kasvikset, Kreikan jogurtti ja hedelmää tehosekoittimeen. Sit vaan juomaan.
Raviolit (keittäminen noin 5 min), ilmakuivattu kinkku ja pesto. Nam. :D Ja salaatti kylkeen jos jaksaa.
Nachoja pellille, kasviksia viipaleiksi päälle, öljyä ja mausteita sekaan, juustoa pintaan ja uuniin. Voi latoa vuokaankin kerroksittain ja rikkoa kananmunan joukkoon jos haluaa aamiaiseksi.
Jos haluaa voi surauttaa kastikkeen esim tomaateista ja yrteistä joukkoon.
Juon lähinnä Naturdietin ateriankorvikkeita, lempimaut suklaa-banaani ja persikka-mango.
Ja joo, olen tosissani. En vaan jaksa kiinnostua ruoasta.
Valmiit falafel-pyörykät on hyviä, kylkeen vaikka riisiä ja/tai salaattia. Salaattibaarin salaatit täälläkin. Take awayta kiinalaisesta tai wokkipaikasta. Valmiit kalaleikkeet pakastealtaasta.
Pakastealtaasta saa aika hyvin kyllä jos uuniin viitsii laittaa. :) Sitten joskus innostun food preppaamaan, eli parin tunnin kärsimyksellä teen itselleni koko seuraavan viikon ruuat laatikoihin ja laitan jääkaappiin. Sitä tapahtuu tosin hyvin harvoin sillä vihaan kokkaamista.
Valmisruuat on kyllä hyvä keksintö.
Minulla on muutamia einessuosikkeja, kuten pinaattilätyt tai -keitto, kalapaistos, janssoninkiusaus tai minikarjalanpiirakat.
Ostan Romainesalaattia, luumutomaatteja, fenkolia, tuoreita herneenpalkoja, kurkkua ja suippopaprikaa, joita syön salaattina tai leivän kanssa. Toisinaan ostan raejuustoa tai leipäjuustoa ja Abban tonnikalaa. Rikkaina hetkinä ostan Aleksin Stockalta loimulohiviipaleita. Pidän Yosa-kauratuotteiden marjaversiosta.
Toisinaan teen sieni- tai pinaattikeittoa.
Jos voisin, söisin vain suklaata ja salmiakkia. :D
Syön lounaan joko työpaikkaravintolassa tai työn lähellä jossain lounasravintolassa. Muuten juuri salaattibaarin antimia, valmisruokia (yleensä keittoja) tai/ja voileipiä.
Voileipiin ei koskaan kyllästy, päälliset vaihtelevat paahtopaistista, savulohen kautta ihan perusjuustoon. Suolakurrkua, paprikaa, kananmunaa, yrttejä ja oikeastaan mitä vain lisäksi. Leipien kirjo on valtava.
Ruuanlaittoon olen yksinkertaisesti kyllästynyt perheaikoina. Nyt olen yksinelävä ja kokkaan vain vieraille. Osaan kokata jopa hyvin. En vain voi ajatellakaan laittavani yksin itselleni ruokaa alusta loppuun.
Sulatan ensin piirakkapohjaa 2 tuntia, kun en viitsi tehdä 5 minuutissa pohjaa käsin ja halvemmalla. Ei vaan jaksa.
Keitän munia, joita viipaloin sitten seuraavina päivinä voileiville ja pussisalaatin sekaan. Sekavihannespussi kattilaan kasvisliemikuution kanssa ja sekaan puolikas lenkki tai nakkeja. Herkkusienimunakas.
Ranskalaisia ja kasvispyöryköitä uunissa tai lautaselle ihan vaan kurkkua, tomaattia ja fetajuustoa kutioina. Koko salaatin tekeminen olisi jo liioittelua :D
Lisää vain jauheliha ja vesi -tyyppiset jutut ovat olleet hyviä.
Sitten olen opetellut tekemään nopean ja maittavan pastakastikkeen tomaattimurskaan.
Kalaruokaa kun haluan, pistän uunivuokaan paketillisen seitiä, tötsän ruokakermaa (ne maustetut on hyviä), 1 tomaatti viipaleina ja 1 sipuli (valmiit kuutiot pakastealtaasta ovat hieno keksintö) ja ylimääräiset kasvikset jääkaapista/pakastimesta jos on ja koko komeus uuniin 30-45 min. Keitän riisiä kaveriksi.
Nää on kaikki sellaisia eväitä, jotka eivät maksa älyttömiä eikä itse valmistamiseen kulu kuin max 10 min. Uunissa oloaikaa en laske koska siinä uuni tekee töitä, en minä.
Aika usein tulee ostettua tiskiltä grillattuja broilerinkoipia, paahtokylkeä, mustaa makkaraa tai lohta ja siihen kylkeen joku valmissalaatti.
Syön salaattia, jossa on yleensä lohta/tonnikalaa/raejuustoa/salaattijuustoa jne. Saatan syödä myös pakastevihanneksia esim. raejuuston kanssa. On mielestäni oikeasti hyvää. Saatan korvata aterian myös leivällä, jonka päälle laitan suunnilleen kourallisen kurkkua/tomaattia/paprikaa/jäävuorisalaattia ja jotain proteiinin lähdettä. Välillä käyn todella laiskasti kaupassa ja saatan sitten elää viikon suunnilleen näkkileivällä ja tonnikalalla. Minulla ei ole oikeastaan ikinä mielihaluja "lämmintä ruokaa" kohtaan. Kyllä joskus kokkaan kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Lisää vain jauheliha ja vesi -tyyppiset jutut ovat olleet hyviä.
Sitten olen opetellut tekemään nopean ja maittavan pastakastikkeen tomaattimurskaan.
Kalaruokaa kun haluan, pistän uunivuokaan paketillisen seitiä, tötsän ruokakermaa (ne maustetut on hyviä), 1 tomaatti viipaleina ja 1 sipuli (valmiit kuutiot pakastealtaasta ovat hieno keksintö) ja ylimääräiset kasvikset jääkaapista/pakastimesta jos on ja koko komeus uuniin 30-45 min. Keitän riisiä kaveriksi.
Nää on kaikki sellaisia eväitä, jotka eivät maksa älyttömiä eikä itse valmistamiseen kulu kuin max 10 min. Uunissa oloaikaa en laske koska siinä uuni tekee töitä, en minä.
Pitsit oikeen kikkailuksi. Seiti ja pakastekasvikset antaa kaiken tarvittavan ravinnon.
Ootteko te kaikki sinkkuja? Meitä on 5 - 6 henkeä ruokittavana ja ajoittain vielä lisäaikuisia. Ei oikein toimi nuo salaattibaarit tai lapset jäävät nälkäiseksi. Ja take away -tyyppiset ratkaisut kovin usein tulevat kalliimmaksi kuin mihin meillä normaalituloisilla on varaa.
En ole muuta ratkaisua keksinyt kuin tehdä se ruoka tunnollisesti vaikka kuinka vituttaa. Ja yritän keksiä itselleni sitten palkintoja siitä, kun olin niin reipas.
Salaattia syön käytännössä aina. Eipä kukaan kauhistele kun on tuoretta ja terveellistä.