Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rytyrehellinen ketju, mitä me oikeasti ruoanlaittoa vihaavat syömme päivittäin. Listataan, pöllitään ruokavinkkejä

Vierailija
28.06.2018 |

Eikä kaivata sitten kokkinaisten kauhistelua. :)

Valmisruoat kyllästyttää itseäni etenkin näin kesällä, niin olen alkanut korvaamaan niitä salaattibaarin salaateilla ja välillä jopa viitsinyt näpertää itse heittämällä tonnikalaa jatai fetajuustoa viherjuttujen sekaan. Tosi monipuolisesti saa syötyä valmisruokahyllylläkin monenlaista: keittoja, kiusauksia, muhennuksia, patoja, hamppareita, hodareita, pizzoja, lihapiirakoita. Täytetyt leivät, pinaattiletut ja suolaiset paistopisteiden tuotteet sopii hyvin myös ateriaksi.

Mites te muut samankaltaiset?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittää...

Vierailija
42/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulatan ensin piirakkapohjaa 2 tuntia, kun en viitsi tehdä 5 minuutissa pohjaa käsin ja halvemmalla. Ei vaan jaksa.

Laita mikroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeastaan aika hyvä kokki ja vielä parempi leipomaan. Itselleen ei vain viitsi tehdä mitään, kun molemmat ovat tylsiä hommia, enkä oikein viitsisi vieraillekaan.

En edes pidä "hienoista" ruuista, päinvastoin. Joten miksi nähdä vaivaa?

Mä en tykkää siitä kun ruuan tekemisessä on aina kauhea vaiva. Aikaa menee ja työtä ja tiskiä on paljon. Ja sitten kun ruoka on valmis, sen hotkaisee kymmenessä minuutissa suihinsa.

Sen siitä saa vaivanpalkaksi.

Vierailija
44/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulatan ensin piirakkapohjaa 2 tuntia, kun en viitsi tehdä 5 minuutissa pohjaa käsin ja halvemmalla. Ei vaan jaksa.

Laita mikroon.

Tai jo edellisenä iltana jääkaappiin.

Niin mä ainakin sulatan pakastimesta otetut jauhelihat esim.

Vierailija
45/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita mikroon.

En omista en tarvitse. Vai ostaisinko vielä mikron tuonhon hommaan erikseen, hyvä idea.

Vierailija
46/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 lisää, että pakastevihanneskeitto ja -pinaattikeitto on myös ollut paljon ruokalistalla. Ennen oli myös valmis pyttipannu, mutta on liian rasvaista kamaa herkästi lihovalle.

Vierailija
47/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan ruoanlaittoa, koska se on hellan edessä päivystämistä. Keksin niin paljon kaikkea mielenkiintoisempaakin tekemistä kuin kattiloiden vahtimisen. Leipominen sen sijaan on ihan kivaa aina joskus. Se myös sujuu minulta hyvin.

Vierailija
48/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita mikroon.

Näinpä. Ei mee montaa sekuntia heittää illalla taikina jääkaappiin ja seuraavana päivänä se onkin jo heti leivontavalmista. Ei mee edes sitä viittä minuuttia siihen.

Vierailija
49/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kauhistele, vaan aidon kiinnostuneena kysyn miksi vihaatte ruoanlaittoa? Vihaatteko myös leipomista? Onko se siksi ettei osaa, tulee sotkua, vie aikaa vai joku muu syy?

Itse olen kokki, joten kokkaan ja leivon sen 8-12h tuntia ensin töissä ja kotona päälle lähes joka päivä, joten tuntuu itselle todella vieraalta että jotkut inhoavat ruoanlaittoa. Vapaapäivinä tykkään leipoa niitä haastavempia ja "kalliimpia" juttuja mitä harvoin töissä tulee tehtyä kuten macaronsit ja karjalanpiirakat alusta pitäen. 

Tosin välillä syyllistyn itsekin eineksiin kun yksinkertaisesti korvista tulee ulos kaikki perkeleen pilkkomiset, kuorimiset, tiskaaminen ja vatkulointi. Mutta on muuten outoa että jotkut einekset on oikeasti aivan kauheita, ihan kuin ei-kokkaajilla ei olisi mitään makuaistia. Grandiosan havajipizza on kyllä hyvää, ja hodarit sekä lihikset. 

Tässä omia syitäni, olen 27-vuotias nainen:

- Tylsää kattiloiden päivystämistä, kuten joku mainitsikin. On ns. parempaakin tekemistä. Av:n selailukin on minusta huomattavasti kiinnostavampaa, puhumattakaan sitten muista harrastuksista.

- Ei ole tiskikonetta ja kokkaamisesta tulee hitosti tiskiä.

- Päivittäistä, toistuvaa, rutiininomaista hommaa. Kun en ole hyvä kokkaamaan, niin lopputuloskaan ei palkitse. Valmisruoat ovat paremmanmakuisia kuin omat kokkailuni.

- Leipominen on ihan kivaa mielestäni, koska lopputulos on yleensä maukas ja leivon hyvin harvoin, muutaman kerran vuodessa. Sellaista spesiaalijuttua, ei arkista puurtamista pakon edessä.

Vierailija
50/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä helpoin tapa saada nopeasti kunnon syötävää on heittää blenderiin runsaasti lehtikaalia/babypinaattia, banaania, avokado, kiivi, 1 pss pakastemangoa ja chiansiemeniä tai pellavarouhetta ehkä vähän hamppuproteiinia. Kyllä sen jälkeen jaksaa.

Nopeammin (tai ainakin helpommin) saa kun jeittää vaan jotain uuninpellille ja uuniin. Ei tuu tiskiäkään. Paperi vaan roskiin.

Tarkoitinkin ruokaa, joka tuo energiaa . Itse mielummin olisin nälässä kuin söisin nakit +ranskalaiset tyyppisesti ☺

Vierailija
51/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä helpoin tapa saada nopeasti kunnon syötävää on heittää blenderiin runsaasti lehtikaalia/babypinaattia, banaania, avokado, kiivi, 1 pss pakastemangoa ja chiansiemeniä tai pellavarouhetta ehkä vähän hamppuproteiinia. Kyllä sen jälkeen jaksaa.

Nopeammin (tai ainakin helpommin) saa kun jeittää vaan jotain uuninpellille ja uuniin. Ei tuu tiskiäkään. Paperi vaan roskiin.

Tarkoitinkin ruokaa, joka tuo energiaa . Itse mielummin olisin nälässä kuin söisin nakit +ranskalaiset tyyppisesti ☺

Laita uunilohta ja uunivihanneksia. 😋

Vierailija
52/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita mikroon.

Näinpä. Ei mee montaa sekuntia heittää illalla taikina jääkaappiin ja seuraavana päivänä se onkin jo heti leivontavalmista. Ei mee edes sitä viittä minuuttia siihen.

Ei niin, kaupassa kun käy niin voi ostaa pakkasen täyteen kerralla valmispohjia niin ei tarvitse duunata itse. Avot ovat paremman makuisiakin kuin itsetehty tuore pohja. Vähän niinkuin itse tehty bearnaise on ihan surkeaa tai vaniljakastike tai pitsa. Kyllä pakastepitsa aina sen oikean voittaa. Ei tarvitse tuhlata 45 minuuttia elämästään sen pizzan duunaamiseen kun se on niin hankalaa.

Pizzankin voi tehdä valmiiseen piirakkapohjaan. Vielä parempi on jos ostaa tortilla wrappeja ja laittaa niihin päälle suoraan täytteitä ja uuniin.

Yksi kaveri teki nuudeleita kahvinkeittimellä kun yksinkertainen on aina parasta muutenkin.

Vierailija
53/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän riisin ja lämmitän pannulla pakastevihanneksia ja chilitonnikalaa tölkissä. Sen monimutkaisempaa en yleensä jaksa kokata. Toinen on sapgetin keittäminen, valmis Barilla pastakastike ja sekaan esim. fetajuustoa.

Höyryttämällä lämmitettyjä valmislihapullia ja mummon perunamuusia jauheesta. Valmissalaattia (esim. aurinkosalaatti, rasilan hapankaali yms) viereen.

Vierailija
54/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruokatiskistä kevätkääryleitä. Lämmitetään mikrossa ja syödään valmiin makean chilikastikkeen kanssa. Jos haluan hifistellä niin paistan kääryleet pannulla ja laitan kylkeen fetakuutioita + pilkon melonia, kurkkua tjms. Tätä voisin syödä joka päivä.

Vierailija
55/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mun laiskuusruokien aatelia: Nuudelipussin mausteet kattilaan kiehumaan ja samaan liemeen kourallinen soijasuikaleita. Soijasuikaleiden ollessa pehmeitä, lisätään jotain aasialaistyyppisiä pakastevihanneksia ja loppuvaiheessa itse nuudelit. Koko höystö maustetaan lopuksi reilulla lorauksella Sriracha-soosia ja ehkä soijakastiketta. Kuulostaa aika kauhealta, mutta oon joskus elänyt viikkoja putkeen tuolla sörsselillä.

Vierailija
56/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken söin siemennäkkileipää paljaaltaan, juomana kraanavesi.

Vihaan ruuanlaittoa, mutta silti olen laittanut ruokaa joka päivä yli 20 v. ajan. Olen ihan kelpo kokki, minulle voi lätkäistä melkein mitä vaan eteen ja saan siitä maukkaan aterian aikaiseksi.

Mutta tänään olen yksin kotona, muu perhe on kuka missäkin, enkä todellakaan aio kuoria enkä pilkkoa mitään.

Joku kysyi mikä siinä vastustaa. Minä vihaan pilkkomista yli kaiken, erityisesti sipulin. Toinen mikä uuvuttaa on jo mainittu ruokalajien keksiminen.

Vierailija
57/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastettu kalaleike, jota pidän uunissa 20 min, kahden ruisleivän väliin.  Oikea kesäinen iltapala.

Vierailija
58/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuotteista lohilaatikko on hyvää, samoin kasviskaalikääryleet. 

Vierailija
59/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja juustovoileipiä kaikilla aterioilla. Rehuja leivän päälle.

Vierailija
60/110 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokille vastaus:

Täällä on jo mainittu, että se kattiloiden ääressä päivystäminen ja touhuilu päivittäin ei kiinnosta pätkääkään. Todella tylsää ja vastenmielistä hommaa. Löydän ajalleni paljon muutakin, itsestäni mielenkiintoisempaa tekemistä siksi ajaksi, kun tekisin ruokaa. Ja täälläkin sama juttu, että leipominen on kivaa, kun sitä voi tehdä vain joskus eikä välttämättä pakosta.

En ihmettelisi, miksi jotakuta ei kiinnosta ruuanlaitto. Mietipä jotakin muuta tekemistä maailmassa, mikä sinua ei kiinnosta. Tunne on täysin sama, ei siinä sen ihmeellisempää. Esim. itse rakastan paria liikuntalajia, ne ovat todellinen nautinto minulle, mutta moni muu ei todellakaan haluaisi tehdä niitä. Tai toinenkin esimerkki: itse pidän saunomisesta todella paljon. Joinakin viikkoina saunon joka päivä. Jotkut taas eivät pidä saunomisesta lainkaan ja jos ajattelisin samalla tavoin kuin sinä, ihmettelisin, että miten joku ei voi pitää saunomisesta, mutta en. En ajattele, että jonkun ajatusmaailma olisi jotenkin negatiivisesti ihmeellinen, kun ei pidä jostakin itselleni kivasta jutusa. Ihmiset ovat erilaisia ja heillä on eri syitä pitää jostakin tai olla pitämättä. Sinänsä kysymyksesi "sävy" oli erittäin asiallinen ja sinun kanssasi olisi mielenkiintoista keskustellä tästä asiasta, koska näkökulmat ovat niin erilaiset. Mukavaa kesää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan