Voiko laihtua, jos syö...
Aamulla smoothien niistä pakastevalmishedelmistä ja turkkilaisesta jogurtista tehtynä.
Lounaaksi pussikeitto.
Päivällinen lihaa, kasviksia ja salaattia.
Iltapala pari kananmunaa tai munakas.
Eli neljä pientä ateriaa päivässä.
Painoa on 23 kg liikaa pituuteeni nähden (152 cm / 80 kg, ihanne enintään 58 kg, tarkoitus päästä lähemmäksi normaalipainoa)
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla smoothien niistä pakastevalmishedelmistä ja turkkilaisesta jogurtista tehtynä.
Lounaaksi pussikeitto.
Painoa on 23 kg liikaa pituuteeni nähden (152 cm / 80 kg, ihanne enintään 58 kg, tarkoitus päästä lähemmäksi normaalipainoa)
Ihan hyvältä vaikuttaa, ootko laskenut kalorit?
Hyvä että saat tarpeeksi proteiinia, se pitää nälkää.
Vhh ajatuksena on että verensokeri pysyy tasaisena ja olo on kylläinen pienillä kaloreilla. Olin atkinsilla jo 90-luvun lopussa.
Tuota pussikeittoa vähän mietin. Jos tykkäät pinaattikeitosta, niin se täyttäisi paremmin. Sulaa sopivasti laukussa valmiiksi mikroon.
Itse olin vähän aikaa kananmunadieetillä ja paino putosi 3 päivässä kolme kiloa. Sitten tuli syötyä liikaa kaloreita ja 2kg palasi.
Mutta kokeile tuota ja tule viikon päästä kertomaan paljonko putosi. Varmasti toimii.
Enpä muuten tullut ajatelleeksi tuota pinaattikeittoa. Tykkään siitä kovasti.
Kyllä tämä oma ajatus menee kokeiluun. Kiitos stempistäsi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta kyllä kovin terveeltä meiningiltä lisätä voita tai muuta rasvaa joka ruokaan ja ruokalajiin.
Eikö teillä ole makuaistia ollenkaan????
Ja väitätte olevanne terveitä, normaalipainoisia ihmisiä???
No eivät ole, ylipainoisia kaikki. Sitä rasvaa on lanteilla, mutta pakko saada ruokaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lounaaksi pussikeitto.
Vhh ajatuksena on että verensokeri pysyy tasaisena ja olo on kylläinen pienillä kaloreilla. Olin atkinsilla jo 90-luvun lopussa.
Tuota pussikeittoa vähän mietin. Jos tykkäät pinaattikeitosta, niin se täyttäisi paremmin. Sulaa sopivasti laukussa valmiiksi mikroon.
Itse olin vähän aikaa kananmunadieetillä ja paino putosi 3 päivässä kolme kiloa. Sitten tuli syötyä liikaa kaloreita ja 2kg palasi.
Mutta kokeile tuota ja tule viikon päästä kertomaan paljonko putosi. Varmasti toimii.
Ja kerron kyllä kun haen ainekset ja pääsen aloittamaan.
En ole laskenut, mutta aion hyödyntää keittiöni vaakaa jotka olen leipomiseen käyttänyt tai muuhun uuteen ohjeeseen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta kyllä kovin terveeltä meiningiltä lisätä voita tai muuta rasvaa joka ruokaan ja ruokalajiin.
Makuaisti on tallella, kiitos maukkaan ja terveellisen ruuan voineen päivineen. Terveitä ja normipainoisia ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lounaaksi pussikeitto.
Mutta kokeile tuota ja tule viikon päästä kertomaan paljonko putosi. Varmasti toimii.Enpä muuten tullut ajatelleeksi tuota pinaattikeittoa. Tykkään siitä kovasti.
Kyllä tämä oma ajatus menee kokeiluun. Kiitos stempistäsi.AP
Pidä tuosta alkuperäisestä suunnitelmasta kiinni.
Kokeile sitten joku toinen kerta tuota voi-öljy-rasvadieettiä.
En sano, etteikö rasvan syöminen tee oloa sellaiseksi, ettei ole nälkä, mutta kaloridieettiä ja infernaalidieettejä ei kannata yhdistää. Jos toimii sulla miin itsekin koklaan!
Kokeile pätkäpaastoa 16:8, toiminut mulla tosi hyvin. Voin syödä aika normaalisti, herkkujakin välillä, kunhan syön kaiken 8 h aikana ja olen vuorokaudesta 16 h syömättä. Pari ekaa pvä on tietty hankalaa, mutta siihen tottuu. Täällä oli vähän aikaa sitten oma ketjunsa 16:8 pätkäpaastosta. Youtube on myös täynnä videoita ihmisten kokemuksista.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö lähipiirissäsi yhtäkään kuuskymppistä, joka ei syö lääkkeitä? Terveitäkö?
Vierailija kirjoitti:
Kokeile pätkäpaastoa 16:8, toiminut mulla tosi hyvin. Voin syödä aika normaalisti, herkkujakin välillä, kunhan syön kaiken 8 h aikana ja olen vuorokaudesta 16 h syömättä. Pari ekaa pvä on tietty hankalaa, mutta siihen tottuu. Täällä oli vähän aikaa sitten oma ketjunsa 16:8 pätkäpaastosta. Youtube on myös täynnä videoita ihmisten kokemuksista.
Kiitti vinkistä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lounaaksi pussikeitto.
Mutta kokeile tuota ja tule viikon päästä kertomaan paljonko putosi. Varmasti toimii.Ja kerron kyllä kun haen ainekset ja pääsen aloittamaan.
En ole laskenut, mutta aion hyödyntää keittiöni vaakaa jotka olen leipomiseen käyttänyt tai muuhun uuteen ohjeeseen.AP
No toisaalta, olipa kaloreita 1200 tai 1500, sillä ei niin väliä, yleensä käy niin että parin päivän päästä into lopahtaa, ainakin mulla. Tärkeintä että on helppoa, halpaa ja aineksia tarpeeksi. Jos tulee makean nälkä, syö jääkaapista kylmä appelsiini tai pari, se auttaa!
Pitäsköhän munki alkaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja väitätte olevanne terveitä, normaalipainoisia ihmisiä???Tiedätkö lähipiirissäsi yhtäkään kuuskymppistä, joka ei syö lääkkeitä? Terveitäkö?
Isäni. Raskasta työtä ikänsä teki. Söi rasvaisia ruokia.
Sairastui sitten kuusi vuotta sitten sydän-ja verisuonitautiin. Suonet tukkeutuivat ja sai lievän infarktin.
Että en kannata rasvaa lisäämään ruokiin.
Nyt on diabetes puhkeamassa myös.
151 jatkaa.
Käytti sitä voita kaikkeen. Ja käyttää edelleen.
Mitään öljyjä ei koskaan mihinkään.
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/ruoka/onko-aito-voi-parasta-rasvaa.
Ovatkohan nuo voin ystävät koskaan mitanneet kolesteroli arvojaan?
Ehkei sittenkään pelkästään lasten herkuttelu ole heidän ylipainon syynä. Myös se mamma joka niin rakastaa voita kaikessa ja kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja väitätte olevanne terveitä, normaalipainoisia ihmisiä???Tiedätkö lähipiirissäsi yhtäkään kuuskymppistä, joka ei syö lääkkeitä? Terveitäkö?
Sairastui sitten kuusi vuotta sitten sydän-ja verisuonitautiin. Suonet tukkeutuivat ja sai lievän infarktin.
Nyt on diabetes puhkeamassa myös.
Et kertonut, mitä isäsi söi, mutta kuvittelisin sinun tarkoittavan "rasvaisella ruualla" sellaista joka sisältää myös runsaasti hiilareita. Se on ihan eri asia kuin syödä rasvaa.
Diabeteksen hallintaan auttaa vhh. Siinä hiilareita vähennetään ja rasvaa syödään energian tarpeen verran.
En oleta sinun uskovan tätä, joten tee niin kuin sinusta parhaalta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/ruoka/onko-aito-voi-parasta-rasvaa.
Ovatkohan nuo voin ystävät koskaan mitanneet kolesteroli arvojaan?
Ehkei sittenkään pelkästään lasten herkuttelu ole heidän ylipainon syynä. Myös se mamma joka niin rakastaa voita kaikessa ja kaikkialla.
Viestistäsi päätellen et ymmärrä kolesterolista ja sen tehtävästä elimistössä. Et varmaan ymmärrä sitäkään, että esim. keski-iän ylittäneillä naisilla pitääkin olla kolesteroli "koholla"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on diabetes puhkeamassa myös.Et kertonut, mitä isäsi söi, mutta kuvittelisin sinun tarkoittavan "rasvaisella ruualla" sellaista joka sisältää myös runsaasti hiilareita. Se on ihan eri asia kuin syödä rasvaa.
Diabeteksen hallintaan auttaa vhh. Siinä hiilareita vähennetään ja rasvaa syödään energian tarpeen verran.
Kastikkeet voihin. Perunamuusi voihin. Keitettyihin perunoihin voita. Pyttipannu voihin. Joka paikkaan voita. Leivälle voita. Puuroon voita. Kasviksiin voita. Joka ruoka ui voissa.
Ei suostu myöntämään, että ruokavalio on pielessä.
On vähän niin kuin tämä voin mussuttaja. Pitkällä juoksulla ei ole tervettä sekään.
T. 151
Aika paljon voita kuluu, kun 500g paketti menee päivässä vai meneekö enemmänkin?
Huh huh... Ette ole muuta kuin pelkkää rasvaa noilla syömisillänne. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on diabetes puhkeamassa myös.Et kertonut, mitä isäsi söi, mutta kuvittelisin sinun tarkoittavan "rasvaisella ruualla" sellaista joka sisältää myös runsaasti hiilareita. Se on ihan eri asia kuin syödä rasvaa.
Kastikkeet voihin. Perunamuusi voihin. Keitettyihin perunoihin voita. Pyttipannu voihin. Joka paikkaan voita. Leivälle voita. Puuroon voita. Kasviksiin voita. Joka ruoka ui voissa.
Ei suostu myöntämään, että ruokavalio on pielessä.
On vähän niin kuin tämä voin mussuttaja. Pitkällä juoksulla ei ole tervettä sekään.T. 151
Se voi ei ole tuossa se pahis, vaan se muu. Perunat, leivät, puurot. Nostavat verensokeria nopeasti ja laskevat yhtä nopeasti. Varma diabeteksen aiheuttaja.
Mun vinkit:
-Valmisruoissa on paljon sokeria ja muuta ravintoköyhää ravintoa. Syö pussikeiton tilalla esim salaatti (on nopea tehdä) tai tee itse keittoa useammaksi päiväksi. Myös esim kana ja kirsikkatomaatit ja kurkkuviipaleet on hyvä ja nopea lounas
-Munat tai munakas kannattaa syödä aamupalaksi ja smoothie tarvittaessa väli- tai iltapalaksi. Kun syö tukevan aterian heti aamulla ei lankea niin helposti herkkuihin tai epäterveelliseen ruokaan nälän yllättäessä
-Muista rasva. Sitä syömällä laihtuu, koska nälkä ja mieliteot pysyvät kurissa, mutta hiilarit kannattaa jättää minimiin. Salaattiin lisää oliiviöljyä tai majoneesia, ota välipalaksi pähkinöitä, myös rasvaista juustoa kannattaa syödä.
-Hedelmiä max 1kpl päivässä, vältä banaania ja viinirypäleitä. Marjat on parempi vaihtoehto kuin hedelmät.
-Pari palaa 70% tummaa suklaata tai lasi viiniä silloin tällöin on ok
-Muuten tuo kuulostaa hyvältä, olen itse laihtunut 10 kg normaalipainon sisällä näillä ohjeilla! Silloin tällöin voi myös himmata, kunhan palaa seuraavalla aterialla ruotuun. Tsemppiä laihdutukseen!😊
Kananmunassa ja turkkilaisessa on rasvaa. Ja elimistö ottaa sieltä rasvakerroksesta rasvaa. Siksihän se on olemassa, vara-rasvana.