Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sarkasmia vai outoa huumoria miehellä?

Tinka
28.06.2018 |

Tapailemani mies alkanut viljelemään outoa huumoria? Vai onko tää sarkasmia?

Kun mennään ikeaan ja ostetaan paljon tavaraa niin sanoo kassalla myyjälle että näin siinä käy kun päästää muijan ikeaan.

Jos sanon että tuun bussilla kohta käymään viestillä niin laittaa vaan bussikuvan vastaukseksi viestiin. Tai muutenkin vastaa aina vaan jollain kuvalla ei viesteillä.

Jos kysyn että mentäiskö jonnekkin leffan niin sanoo että mee vaan ja ota vaikka systeris mukaan. En tiedä haluaako vai ei siis lähteä.

Jos en osaa jotain sanoo kvg ja et voi olla noin avuton

Jos ollaan jossai paikassa menee heti ottaa kaljaa ja sanoo et pakko saada olutta ei sua muuten jaksa katell vaikka siis olisi ihan hyvällä tuulella.

Mä en oikeen tiiä mitä näihin sitä vastaisi mut jotenkin noi kommentit on musta loukkaavia. Ja kun oon näistä sanonu niin suuttuu ja sanoo et oon tosikko ja mun kanssa ei voi koskaan olla kivaa. Mun mielestä kiva on jotai muuta.

Kuitenkin sanoo että tykkää. Onko tää sit jotai sarkasmihuumoria vai vittuilua ja mitä itse sanoisit noihin tai ajattelisit tämmöisistä heitoista?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En taas ymmärrä. Ensin haetaan huumorintajuista miestä ja sitten kun sellaisen saa niin se ei käykään. Olisit ottanut jäyhän jököttäjän.

Kohtelias huumori onkin paikallaan, muttei tuollainen piilovittuilu. Pahempaa tiedossa, joten pistä kiertoon AP.

Ihme vaatimuksia. Pitää olla huumoria, mutta senkin pitää olla kohteliasta. Samoin vaaditaan, että miehen pitää olla aggressiivinen. Sitten ei kuitenkaan saa olla väkivaltainen omaa naista kohtaan. Baarissa vaan pitäisi hakata muita.

Sä taidat kans olla näitä huumorintajuttomia, kun on kyse susta.

Vierailija
22/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei se aina loukkaavasti naljaile... joten kunnon mieshän sen täytyy olla?

Henkinen väkivalta on henkistä väkivaltaa, vaikka sitä ei olisikin koko ajan. Älä jää. Löydät jonkun paremman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja olen itse tuollainen. Mieheni on myös samanlainen. Ollaan oltu lähes 40 vuotta yhdessä. No meillä on outo huumorintaju, mutta se ei haittaa kun ollaan samanlaisia. Itse vastaan lapsilleni (aikuinen ja teini) yleensä kuvalla koska ne ovat lyhyitä ja kuvailevia. Lasteni mielestä ne ovat hauskoja. Tosin ne kiertää huumorimielessä lasten kavereillekin. Huumori on vaikea laji. Mutta puolisoksi kannattaa valita ihminen, jolla on samanlainen huumorintaju. Itse en kestäisi puolisoa, joka suuttuisi huumoristani.

Vierailija
24/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tuollainen mies ja lapsiakin siunaantunut. Alkuun oli ihan hauskoja jutut mutta nykysin tollasta piilovittuilua eikä tajua lopettaa.

Tänää viimeksi sano ku lapset kysy saako pelaa pleikkaa et pelataan sit ku äiti on töissä ku se ei anna pitää hauskaa. Koska haluan pitää jotkut rajat pelaamiseen. Enpä tiedä lähtisin jos ei olisi noita lapsia.

Toi kvg kans meidän miehellä käytössä. Viimeksi sanoin miksi ei sano noin kavereilleen niin sano et ne ei kysy niin ylsinkertaisia tai tyhmiä ku sä. Just

Vierailija
25/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja ootte...?

Vierailija
26/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on taas näitä "en kattelis hetkeäkään" ja "vaihtoon" -vastauksia, vaikka eikös hyvällä itsetunnolla varustetun ihmisen pitäisi ymmärtää tuommoiset vitsit? Se ikeajuttu on junttimainen, mutta ei mielestäni kovin ilkeä. Elokuvajuttu oli ilkeä. Bussihymiö taas kuulosti siltä ettei keksinyt mitään kommentoitavaa, joka tietty on vähän outoa, viisi kai sanoa edes että tervetuloa. Kaljajuttu kuulostaa juntilta. Arvelisin että ko. mies on juntti muttei välttämättä ilkeä narsisti kuten osa ehdottaa. Mistä ap pidät miehessä? Sanooko hän myös hyviä asioita? Kuulostaa osin mun kumppanilta, hänen huumorinsa on melko junttimaista välillä mutta hän usein semmoisen "hauskan" vitsin jälkeen rutistaa kainaloon ja sanoo että ei nyt oikeesti. Joten olen toistaiseksi koittanut ymmärtää kun olen selvittänyt että taustalla ei ole halu loukata vaan ainoastaan lievä junttius, jonka hyväksyn muuten mukavalta mieheltä.

Vierailija
27/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmi tarkoittaa purevaa ivaa, sellaista nokkelaa. Minusta nuo heitot ovat vain yksinkertaista vittuilua.

Vierailija
28/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös vanhemmilla oli tuttu kenen mies heitti todella ilkeitäkin "vitsejä" ja puoliso vain sitten kihersi kun muut sitten ihmetteli suu auki.

Exäni oli juuri tuollainen :o Esim. kahvipöydässä kylääs niitä "hauskoja" heittoja joissa minussa oli jokin "kiva" ominaisuus,teko jne.....ja oli niin hauskaa ja osa seurueesta nauroi mukana.Piilovittuilua !!!!

Muijaksi ei koskaan minua nimittänyt eli siitä pisteet hänelle kotiin.

Vierailija
29/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on taas näitä "en kattelis hetkeäkään" ja "vaihtoon" -vastauksia, vaikka eikös hyvällä itsetunnolla varustetun ihmisen pitäisi ymmärtää tuommoiset vitsit? Se ikeajuttu on junttimainen, mutta ei mielestäni kovin ilkeä. Elokuvajuttu oli ilkeä. Bussihymiö taas kuulosti siltä ettei keksinyt mitään kommentoitavaa, joka tietty on vähän outoa, viisi kai sanoa edes että tervetuloa. Kaljajuttu kuulostaa juntilta. Arvelisin että ko. mies on juntti muttei välttämättä ilkeä narsisti kuten osa ehdottaa. Mistä ap pidät miehessä? Sanooko hän myös hyviä asioita? Kuulostaa osin mun kumppanilta, hänen huumorinsa on melko junttimaista välillä mutta hän usein semmoisen "hauskan" vitsin jälkeen rutistaa kainaloon ja sanoo että ei nyt oikeesti. Joten olen toistaiseksi koittanut ymmärtää kun olen selvittänyt että taustalla ei ole halu loukata vaan ainoastaan lievä junttius, jonka hyväksyn muuten mukavalta mieheltä.

Kun tuollainen ihminen on vanhempana,niin aikuisuus meneekin sitten terapiassa juostessa,kun koko elämän mittaisen piiloveetuilun takia on suunnattoman epävarma kaikesta.

Vierailija
30/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tuollainen ihminen on vanhempana,niin aikuisuus meneekin sitten terapiassa juostessa,kun koko elämän mittaisen piiloveetuilun takia on suunnattoman epävarma kaikesta.

No ehkä sitten jos juttua ei osoiteta selvästi huumoriksi esim juuri kaappaamalla syliin, ja kyllä ap:n miehen jutut olivat asteen ilkeämpiä kuin minun, esim yksinkertaiseksi/avuttomaksi sanominen on ilkeää. Mutta minusta ratkaisee myös se, miten selittää käytöstään tai pyytääkö anteeksi. Lapsen saa epävarmaksi ja srkaisin varmaan juuri kaksoisviestinnällä eli että ei tee selväksi että mitkä jutut on vain pilaa, ehkä huonoakin sellaista.

t. tuo lainattu juntin kumppani

Vierailija
31/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsiä, missä ei olis puolet totta? Jospa mies alitajuisesti toivookin, että keräät kamppeesi ja lähdet.

Vierailija
32/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen pisara injlle olisi tuo, kun kerrot, ettet tykkää tuollaisesta niin mies suuttuu.

Kyllähän parisuhteessa täytyy kuunnella toista ja kunnioittaa.

Vierailija
33/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä sitten jos juttua ei osoiteta selvästi huumoriksi esim juuri kaappaamalla syliin, ja kyllä ap:n miehen jutut olivat asteen ilkeämpiä kuin minun, esim yksinkertaiseksi/avuttomaksi sanominen on ilkeää. Mutta minusta ratkaisee myös se, miten selittää käytöstään tai pyytääkö anteeksi. Lapsen saa epävarmaksi ja srkaisin varmaan juuri kaksoisviestinnällä eli että ei tee selväksi että mitkä jutut on vain pilaa, ehkä huonoakin sellaista.

t. tuo lainattu juntin kumppani

Osa ihmisistä ihan oikeasti nauttii siitä, kun he näkevät toisen hämmentyvän. Eivät he silloin ala korjata tilannetta, vaan nauttivat saamastaan yliotteesta.

Vierailija
34/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon "mee vaikka systeris kanssa" -vastaisin ok, enkä kyselis enää. Miehen sitä ihmetellessä vastaisin, ethän sä halua mun kans leffaan

Vierailija
35/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei arvosta sua tippaakaan. Olin kerran vähän aikaa samantyyppisen mulkeron kanssa. Ei maksa vaivaa, tuollaisilla miehillä ei ole mitään annettavaa.

Vierailija
36/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhoja ootte...?

AP:n mies on ilmeisesti jäänyt lapsen tasolle, jos hänen täytyy käyttää toisia ihmisiä hyväkseen oman itsetuntonsa rakentamiseksi. 

Etsi AP mielummin sellainen mies, joka kunnioittaa sekä itseään, että sinua niin ei tarviste kuunnella ilkeyksiä. 

Vierailija
37/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vähän nuo haiskahtaa siltä että mies joko ei välitä ap:sta kovinkaan syvällisellä tasolla, tai sitten on ongelmia intimiteetin kanssa, aina täytyy pitää toinen käsivarren päässä kun ei osaa päästää ketään lähelle. Kumpikaan ei ole oikein hyvä juttu.

Vierailija
38/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taas ymmärrä. Ensin haetaan huumorintajuista miestä ja sitten kun sellaisen saa niin se ei käykään. Olisit ottanut jäyhän jököttäjän.

Ei ole huumoria vaan henkistä pahoinpitelyä. Miksi ap viitsit katsella ja kuunella tuollaista öykkäriä? Etkö arvosta itseäsi sen enempää?

Vierailija
39/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Vierailija
40/42 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmihan on pääsääntöisesti piilovittuilua - ja siis nimenomaan kohteen kannalta. Tyypillisesti se puetaan sellaiseen muotoon, ettei se kaikille aukea, tai se ymmärretään väärin/toisin kuin on - kenties - tarkoitus, ja siksipä sarkasmia pidetäänkin erityisen vaikeana taiteenlajina. Joka tilanteeseen se ei sovi, ja voisi melkein väittää, ettei se sovi juuri mihinkään tilanteeseen - kaikkein vähiten parisuhteeseen.

Itse käytän sarkasmia aikalailla surutta - yleensä myös osuu ja uppoaa - ja erittäin harvoin itse kohde on siitä mielissään. Muita kyllä yleensä naurattaa - kunnes joutuvat mahdollisesti itse pienen piikin kohteeksi.

Sarkasmikin kuitenkin pitää sisällään vähintään totuuden siemenen - eli vähintään niin, että sarkasmia viljelevä ainakin jossain määrin itse uskoo siihen mitä sanoo. Eli jos/kun kaveri vihjaa, ettei pidä sinua kovinkaan älykkäänä, miellyttävänä, huumorintajuisena jne. niin hyvin todennäköistä on, että hän todellakin on sitä mieltä ja tämä kannattaa ottaa huomioon.

Suosittelen joka tapauksessa äijän laittamista vaihtoon, sillä kyllä parisuhde pitää olla ns. tasa-painossa tuon huumorintajunkin suhteen ja selvää on, että ette kumpikaan "ansaitse toisianne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän