Nainen laiskottelee mökillä
Kyseessä minun perheeni mökki. Olen tottunut että miehet hoitaa miesten askareet ja naiset naisten. Eilen kannoin hiki hatussa lautoja mökille uutta varastorakennusta varten. Odotin että naisystäväni olisi puolestaan hoitanut ruokapuolen, tiskaamisen jne mutta sain vaikka kuinka kauan patistella häntä ennen kuin mitään tapahtui.. Voiko tuollaisesta laiskuudesta oppia eroon? Exäni ovat aina mielellään hoitaneet vastapainoksi naisten askareet.
M32
Kommentit (517)
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että ollaan naisvoittoisella palstalla. Jos roolit olisivat toisinpäin niin mammat kehottaisi vain jättämään kyseisen sian koska ”ei se enää tuosta tule muuttumaan”
Kukaan nainen ei raahaisi uutta miesystäväänsä sukunsa mökille ja vaatisi sitä sitten tekemään itselleen ruokaa ja keittelemään kahvia sillävälin kun nainen tekisi mökkiremppaa tai kaivelisi mökin kukkapenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset on nykyään tosi avuttomia.
Puhelimen räplääminen on pääasia vaikka kaikki muut tehtävät kaatuu niskaan.
Kuules sinä kaikkitietävä mies: lopeta tekosyiden varjolla nälviminen, avaa sanainen arkkusi ja kerro tarkemmin, että mitä tehtäviä niillä mökkivieraaksi kutsutuilla, etenkin naispuolisilla ihmisillä, mielestäsi tarkalleen ottaen oikein on? Itse kun olen kasvatettu siihen, ettei itse kutsumia vieraita aleta komentelemaan ja patistelemaan, kun ovat kerran vieraiksi tulleet. Toki vieraatkin saavat osallistua töihin, mutta vapaaehtoisesti, ilman pakkovelvoitteita, mäkätystä, selän takana puukottamista tai muuta vihamielisyyttä. Kuinka sinä muuten kohtelet omia vieraitasi?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tätä lautojen kantamista kiellettykkään. Sain aloituksesta sellaisen kuvan että naikkonen ei halunnut osalistua eikä tehdä, vaan laiskotella.
Täällä vikistiin siitä, ettei nainen tehnyt naisten hommia. Jos itse olisin joutunut mökille miehen kanssa, joka olettaa mun tekevän keittiötöitä, olisin varmaan suutuspäissäni laiskotellut vain. Jos taas tuota ei olisi odotettu, olisin varmaan mennyt kantamaan niitä lautoja ja sitten myöhemmin illalla kokkaillut (joko yksin tai yhdessä, tilanteen mukaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden kuukauden seurustelun jälkeen minäkin olisin tehnyt mökillä mieluummin jotain ihan muuta mitä kökkinyt mökissä tekemässä ruokaa ja siivoamassa. Ihmettelen, miksei mies halunnut viettää aikaa naisen kanssa, tuossa vaiheessahan toisen seurassa ei vaan voi olla yhtään liikaa. Mutta kertoohan se miehelle, mitä hän naisesta haluaa eli uuden äidin itselleen.
Itse en tekisi tuota uudelle miesystävällekään, kun joku epäili, että toisinpäin tulisi ihan erilaisia kommentteja.
Sellaiset ihmiset jotka eivät esimerkiksi omista mökkiä tai taloa, eivät näköjään tajua että koko elämä ei ole muna pillussa olemista, ei edes uudessa suhteessa. Elämään kuuluu työtä ja velvollisuuksia. Ja niitä on hyvä tehdä sekä teettää kumppanilla niin eroaa ne vinkuvat pissikset kunnon naisista.
Mun mielestä uudessakin suhteessa on mielekästä tehdä hommia yhdessä. Mutta sellaista ajatusta inhoan, että työt pitäisi jakaa sukupuolen mukaan.
Sitten AP:n nainen on hyvä ja tunkee mukaan rakennushommiin. Turha vinkua jos ei itse mene mukaan.
Niin ja ap olisi voinut vinkua siitä, ettei nainen kantanut hänen kanssaan lautoja EIKÄ siitä, että nainen ei kokannut hänelle. Olisi voinut myös patistella naista kantamaan lautoja EIKÄ laittamaan ruokaa.
Tai edes pitänyt vaihtoehdot avoimina: "Tulisitko mun kaveriksi kantamaan lautoja? Tai laittaisit meille ruokaa?"
Eikä tyyliin "Minä mies ugh kantaa lautoja. Nainen keittiö ruoka MURRR!"
Vähän sama kun pyytäisi kaverinsa viikonlopuksi kylään ja viettäisi sitten itse koko sen ajan jotain (OMAA) autoa rassaten tai (OMAA) taloaan rempaten. Sitten ihmettelisi miksi toinen ei kanna samantien ruokaa pöytään kun tulee tekemästä niitä omia hommiaan jotka eivät mitenkään sen kaverin elämään vaikuta.
Toki on vieraalta kohteliasta vaikka kysyä jos voi jossain auttaa, mutta tietääkseni vieraalle ei kuulu ruoasta huolehtiminen, ellei niin olla erikseen sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tätä lautojen kantamista kiellettykkään. Sain aloituksesta sellaisen kuvan että naikkonen ei halunnut osalistua eikä tehdä, vaan laiskotella.
Miksi häntä kiinnostaisi pilata viikonloppu/lomapäiviä kanniskelemalla tuoreen miesystävän sukumökillä lautoja? Älytön ajatus. Vaikka pilallehan ne päivät menivät jokatapauksessa tuolla reissulla. Tuskin lähti enää toiste.
Onneksi mulla ei ole AP:n murheita. Voin itse kanniskella lautojani omaan tahtiin ja samoin kokkailla.
Ihana rauhaisa kesäilta, sauna ja suven tuoksu. Suosittelen! Kyllä hermo lepää.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas ketjun naiset, mikä mielestäsi enää kuuluu naisen velvollisuuksiin?
Makaaminen , av-palstailu ja somettaminen?
Täältä teitä kotona makaajia ainakin löytyy vastaajiksi. Kertokaa ihmeessä.
Naisten velvollisuuksiin kuuluu sama kuin kaikkien ihmisten, pitää yrittää elää loukkaamatta pahasti toisia, ja kannettava vastuu mahdollisesta jälkikasvusta ja muista holhokeista, joita on itselleen ottanut, siinäpä se. Toinen aikuinen täysivaltainen ihminen ei kuuluu muihin holhokkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kun pyytäisi kaverinsa viikonlopuksi kylään ja viettäisi sitten itse koko sen ajan jotain (OMAA) autoa rassaten tai (OMAA) taloaan rempaten. Sitten ihmettelisi miksi toinen ei kanna samantien ruokaa pöytään kun tulee tekemästä niitä omia hommiaan jotka eivät mitenkään sen kaverin elämään vaikuta.
Toki on vieraalta kohteliasta vaikka kysyä jos voi jossain auttaa, mutta tietääkseni vieraalle ei kuulu ruoasta huolehtiminen, ellei niin olla erikseen sovittu.
Miehet luultavasti hoitaisivat hommat yhdessä, ilman että toinen vain makaa minkä makaamiseltaan ehtii.
Naisilla joka ikinen asia menee lässyttämiseksi, jahkailuksi, muovikassin 15 sentin kulun jakamiseksi jokaiselle tasaisesti, draamailuksi ja kyräilyksi.
Miehet hoitavat homman keskenään mukisematta ja reilussa hengessä.
Tämän olen nähnyt miljoona kertaa elävässä elämässä.
Ja edelleenkään aloittajan tapauksessa ei ole mikään satunnainen vieras,
vaan (toivottavasti tuleva ex-)naisystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ruuanlaitossa on niin hankalaa?
Ehdottomasti olisin kokannut sillä aikaa kun mies tekee ulkotöitä.
Kun käyn tuttavan mökillä, aina auta mökin askareissa. Sitten jää enemmän yhteistä aikaa rupatteluun.
Ei kaikki naisetkaan osaa tehdä ruokaa, niin kuin ei kaikki miehetkään. Nainenkin on vain ihminen ja se tuntuu aina välillä unohtuvan.
Palstamammoilta tuppaa unohtumaan se, että mieskin on ihminen ja sillä omat sukupuolensa puolesta tietyt asiat mitä paremmin osaa. Naisten mielestä miehen pitää osata ja tehdä ihan samat hommat mitä nainenkin. Mutta aika harvoin naisia näkee saunamökkiä rakentamassa ja auton jarruja korjaamassa vaikka puheissa jutut suuria onkin.
Lisäksi selkeästi huomaa ettei kukaan nainen sano asiallista vastakommenttia tähän vaan vastaus on alapeukkua ja murjotusta??? Miehellähän aina pitäisi teoriassa osata kaikkea tehdä tai on epäviehättävä mutta naiselta ei saa vaatia mitään? Sanokaa asiallinen vasta-argumentti älkääkä vaan alapeukuttako
No kun se on jo sata kertaa sanottu. Niitä ns perinteisiä miesten töitä kun ei enää juurikaan ole. Perinteiset miesten työt on olleet peltojen viljely. Hevosella tehty auraukset ja karhitseminen, jalan kävelty pellolla kun on kylvetty siemenet peltoon. Sen jälkeen on tullut koneet ja työt on tehty konelilla. Ja tehdään edelleen, kenellä viljelystä on, eli siis todella harvoilla. Sen lisäksi miehet teki puhdetöinä rekiä, katiskoita, kirveenvarsia jne. Talvisin miehet teki metsätöitä. No harvempi enää tekee. Ja sitten miehet rakensivat perheelleen talon. Ottivat puun metsästä siitä tehtiin lautoja, kaivoivat alustan lapiolla ja rakensivat talon omin käsin. No nykyään sitten: Talojaan ei juuri kukaan enää rakenna itse, saatika, että tekisi kaiken alusta asti itse(kaataisi puut, niistä lautoja, tekisi tiilet jne) tai autojen korjaus. Tässä meidän naapurustossa on yksi ainoa mies, jolla on autonromuissa koko ajan nokkapelti pystyssä, kun se niitä roinnii. Taitaa olla harrastus. Kaikki muut vievät autot huoltoon tai korjaamolle. Nurmikko ajetaan kesällä ja sitäkin näyttää naiset tekevän ihan yhtälailla jasamoiten lumitöitä tekee aika moni nainenkin. Ja sitten se suurin miesten työ, joka aina muistetaan mainita, kun miesten töistä tulee puhe, eli RENKAANVAIHTO: 2x vuodessa tapahtuva tapahtuma joka sekin sujuu molella nykyään huoltamolla tai rengasliikkeesä. Ns naisten työt ei taas juurikaan ole vähentyneet ja ruuanlaitto on sellaine taito, jonka luulisi jokaisen opettelevan. Onhan se aika orpoa, jos et osaa itsellesi mitään ruokaa laittaa, vaan joudut aina menemään jonnekin syömäään tai odotat että joku tulee ja tekee sinulle ruokaa. Urpoa. Eri juttu on tietenkin, jos et edes halua syödä mitään ruokaa vaan tyydyt napostelemaan jotakin.
Tässä pyydettiin naista tekemään ruokaa ja se oli hänelle liikaa. Kaikki tekeminen oli naiselle liikaa. Nykyaikana mies tekee myös naisten töitä. Itse teen nuo kaikki ja hoidan myös lapset, enkä siitä kitise.
Hoidat omat lapsesi teet ruokaa omalle perheellesi. Tämä nainen ei ollut omalla mökillä eikä edes mies ollut vielä naisen "oma" vaan ilmeisesti nainen oli käymässä aika uuden miesystävänsä suvun mökillä. Tuskin tämäkään nainen olisi oman perheensä jättänyt ilman ruokaa kun oma mies olisi tehnyt omalle perheelle vajaa. Turha tässä on jankuttaa, että minäkin teen omassa kodissa sitä ja tätä. Niin varmaan tämäkin nainen tekee omassa kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet luultavasti hoitaisivat hommat yhdessä, ilman että toinen vain makaa minkä makaamiseltaan ehtii.
Naisilla joka ikinen asia menee lässyttämiseksi, jahkailuksi, muovikassin 15 sentin kulun jakamiseksi jokaiselle tasaisesti, draamailuksi ja kyräilyksi.
Mies tekstinsä mukaan odotti, että nainen tekisi edes jotain vastapainoksi.
Kaiketi kohtuullinen odotus. Vai olenko väärässä?
*eri
Anonyymi ohikulkija #1 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen räplääminen on pääasia vaikka kaikki muut tehtävät kaatuu niskaan.Kuules sinä kaikkitietävä mies: lopeta tekosyiden varjolla nälviminen, avaa sanainen arkkusi ja kerro tarkemmin, että mitä tehtäviä niillä mökkivieraaksi kutsutuilla, etenkin naispuolisilla ihmisillä, mielestäsi tarkalleen ottaen oikein on? Itse kun olen kasvatettu siihen, ettei itse kutsumia vieraita aleta komentelemaan ja patistelemaan, kun ovat kerran vieraiksi tulleet. Toki vieraatkin saavat osallistua töihin, mutta vapaaehtoisesti, ilman pakkovelvoitteita, mäkätystä, selän takana puukottamista tai muuta vihamielisyyttä. Kuinka sinä muuten kohtelet omia vieraitasi?
No varmaan tämä kyseinen mies vie miespuoliset vieraat/mökkivieraat saunomaan ja juomaan kaljaa ja ehkä kalalle. Naispuoliset vieraat viedään keittiöön ja käsketään tekemään miehille ruokaa. Näin siin nämä miehet, jotka nälvii naisia siitä, että nämä käyttää puhelinta, vaikka pitäisi passata miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se emakko!
🐷 Älä karju! 🐷
Vierailija kirjoitti:
Anonyymi ohikulkija #1 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen räplääminen on pääasia vaikka kaikki muut tehtävät kaatuu niskaan.Kuules sinä kaikkitietävä mies: lopeta tekosyiden varjolla nälviminen, avaa sanainen arkkusi ja kerro tarkemmin, että mitä tehtäviä niillä mökkivieraaksi kutsutuilla, etenkin naispuolisilla ihmisillä, mielestäsi tarkalleen ottaen oikein on? Itse kun olen kasvatettu siihen, ettei itse kutsumia vieraita aleta komentelemaan ja patistelemaan, kun ovat kerran vieraiksi tulleet. Toki vieraatkin saavat osallistua töihin, mutta vapaaehtoisesti, ilman pakkovelvoitteita, mäkätystä, selän takana puukottamista tai muuta vihamielisyyttä. Kuinka sinä muuten kohtelet omia vieraitasi?
No varmaan tämä kyseinen mies vie miespuoliset vieraat/mökkivieraat saunomaan ja juomaan kaljaa ja ehkä kalalle. Naispuoliset vieraat viedään keittiöön ja käsketään tekemään miehille ruokaa. Näin siin nämä miehet, jotka nälvii naisia siitä, että nämä käyttää puhelinta, vaikka pitäisi passata miehiä.
Noin minäkin epäilen asianlaidan olevan, mutta annetaan kuitenkin hänelle itselleen mahdollisuus kertoa oma kantansa. Me saatamme nimittäin olla aivan väärässä! 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn. Mulla ja mieystävälläni tää olisi voinut mennä esim. niin, että oltaisiin kannettu lautoja yhdessä. Koska mulle se olisi ollut rankempaa, olisin mennyt varmaan jossain vaiheessa sisälle ja laittanut ruokaa. Mies ois tullut sisälle ja syönnin jälkeen oltaisiin yhdessä laiskoteltu. Sitten mies olisi alkanut tiskata ja minä olisin mennyt kantamaan puita ja lämmittämään saunaa.
Ap:n kaltaista törkimystä joka pitää naista kyökkipiikana en katselisi päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se juuri onkin, että miehet hoitavat homman YHDESSÄ; eikä mies vaadi toiselta mieheltä(mutta naiselta siis se mies voi vaatia, että se tekee), että sen pitää tehdä toiselle ruokaa, kun toinen tekee omia juttujaan. Tämäkin ap olisi voinut sanoa naiselle, että tehdään YHDESSÄ ensin vajaa ja sitten YHDESSÄ ruokaa. Mutta ei, piti raahata nainen sinne huotamaan hänen ruokatalouttaan sillä välin kun mies rustaa vajaa sukunsa mökille. Ei kahdelle naisellekaan olisi tullut närää, koska myös nämä naiset olisi ensin tehneet työn YHDESSÄ työt ja sen jälkeen tehneet ruokaa YHDESSÄ:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tekstinsä mukaan odotti, että nainen tekisi edes jotain vastapainoksi.
Kaiketi kohtuullinen odotus. Vai olenko väärässä?
*eri
Minkä vastapainoksi? Mies puuhaa sukunsa mökillä omiaan ja naisen täytyy sen takia tehdä jotain tylsiä " naisten" töitä. Vieraana, lomallaan ja yksin.
Kolikolla on tietenkin aina kaksi puolta ja tilanne on varmaan vähän laajempi kuin tämä muutaman rivin aloitusviesti. Mutta hämmästyin aloituksen alapeukuista. Jos olette pari, ja mökki on vain ns. "virallisesti" sinun nimissäsi mutta käytätte sitä yhdessä, on aika jännä ettei naisesi yhtään auta. Tällä lyhyellä aloitusviestistä saadulla tiedolla (en lukenut koko ketjua, en tiedä toiko aloittaja enemmän tietoa tiskiin) olen kyllä aloittajan puolella. Näin naisena.
Tätähän ap juuri halusi. Että hän saisi rauhassa tehdä juttujaan, ja naisystävä hänen mökillään tekisi kaikki kotityöt. Harva nainen kutsuu miestä oikeasti tuohon tilanteeseen. Katoaa vain omiin hommiinsa, ja odottaa, että mies ryhtyy kotitöihin.