Nainen laiskottelee mökillä
Kyseessä minun perheeni mökki. Olen tottunut että miehet hoitaa miesten askareet ja naiset naisten. Eilen kannoin hiki hatussa lautoja mökille uutta varastorakennusta varten. Odotin että naisystäväni olisi puolestaan hoitanut ruokapuolen, tiskaamisen jne mutta sain vaikka kuinka kauan patistella häntä ennen kuin mitään tapahtui.. Voiko tuollaisesta laiskuudesta oppia eroon? Exäni ovat aina mielellään hoitaneet vastapainoksi naisten askareet.
M32
Kommentit (517)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ruuanlaitossa on niin hankalaa?
Ehdottomasti olisin kokannut sillä aikaa kun mies tekee ulkotöitä.
Kun käyn tuttavan mökillä, aina auta mökin askareissa. Sitten jää enemmän yhteistä aikaa rupatteluun.
Ei kaikki naisetkaan osaa tehdä ruokaa, niin kuin ei kaikki miehetkään. Nainenkin on vain ihminen ja se tuntuu aina välillä unohtuvan.
Palstamammoilta tuppaa unohtumaan se, että mieskin on ihminen ja sillä omat sukupuolensa puolesta tietyt asiat mitä paremmin osaa. Naisten mielestä miehen pitää osata ja tehdä ihan samat hommat mitä nainenkin. Mutta aika harvoin naisia näkee saunamökkiä rakentamassa ja auton jarruja korjaamassa vaikka puheissa jutut suuria onkin.
Lisäksi selkeästi huomaa ettei kukaan nainen sano asiallista vastakommenttia tähän vaan vastaus on alapeukkua ja murjotusta??? Miehellähän aina pitäisi teoriassa osata kaikkea tehdä tai on epäviehättävä mutta naiselta ei saa vaatia mitään? Sanokaa asiallinen vasta-argumentti älkääkä vaan alapeukuttako
No kun se on jo sata kertaa sanottu. Niitä ns perinteisiä miesten töitä kun ei enää juurikaan ole. Perinteiset miesten työt on olleet peltojen viljely. Hevosella tehty auraukset ja karhitseminen, jalan kävelty pellolla kun on kylvetty siemenet peltoon. Sen jälkeen on tullut koneet ja työt on tehty konelilla. Ja tehdään edelleen, kenellä viljelystä on, eli siis todella harvoilla. Sen lisäksi miehet teki puhdetöinä rekiä, katiskoita, kirveenvarsia jne. Talvisin miehet teki metsätöitä. No harvempi enää tekee. Ja sitten miehet rakensivat perheelleen talon. Ottivat puun metsästä siitä tehtiin lautoja, kaivoivat alustan lapiolla ja rakensivat talon omin käsin. No nykyään sitten: Talojaan ei juuri kukaan enää rakenna itse, saatika, että tekisi kaiken alusta asti itse(kaataisi puut, niistä lautoja, tekisi tiilet jne) tai autojen korjaus. Tässä meidän naapurustossa on yksi ainoa mies, jolla on autonromuissa koko ajan nokkapelti pystyssä, kun se niitä roinnii. Taitaa olla harrastus. Kaikki muut vievät autot huoltoon tai korjaamolle. Nurmikko ajetaan kesällä ja sitäkin näyttää naiset tekevän ihan yhtälailla jasamoiten lumitöitä tekee aika moni nainenkin. Ja sitten se suurin miesten työ, joka aina muistetaan mainita, kun miesten töistä tulee puhe, eli RENKAANVAIHTO: 2x vuodessa tapahtuva tapahtuma joka sekin sujuu molella nykyään huoltamolla tai rengasliikkeesä. Ns naisten työt ei taas juurikaan ole vähentyneet ja ruuanlaitto on sellaine taito, jonka luulisi jokaisen opettelevan. Onhan se aika orpoa, jos et osaa itsellesi mitään ruokaa laittaa, vaan joudut aina menemään jonnekin syömäään tai odotat että joku tulee ja tekee sinulle ruokaa. Urpoa. Eri juttu on tietenkin, jos et edes halua syödä mitään ruokaa vaan tyydyt napostelemaan jotakin.
Tässä pyydettiin naista tekemään ruokaa ja se oli hänelle liikaa. Kaikki tekeminen oli naiselle liikaa. Nykyaikana mies tekee myös naisten töitä. Itse teen nuo kaikki ja hoidan myös lapset, enkä siitä kitise.
Naisen olisi aloittajan mielestä pitänyt tehdä kaikki työt samalla kun hän puuhailee omiaan. Puolet kotihommista on maksimi, mitä vieraalla voi teettää. Ei missään tapauksessa kaikkia.
Kuvittelepa itse, että menet päiväksi naisystävän kotiin. Nainen ilmoittaa, että hän käyttää tämän päivän vaatevarastonsa ompelemiseen. Sinun pitäisi sillä aikaa tehdä kaikki ruuat, tiskit ja siivoukset. Olisiko kiva ja mielekäs vierailu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas tätä nsisten raatamista. Kyllä minä ainakin miehenä grillailen paljon mielummin kun teen rakennustöitä. Olisin melko onnellinen mies jos arkiasioidenpyörittämisellä meille valmistuisi uusi talo ja autot ja mökki pysyisi kunnossa. Nämäkin vaimoni on halunnut, mutta ei ymmärrä sitä että nämä pienet miestentyöt vievät myös aikaa. Hoidan myös kotitöitä parhaani mukaan aina kun vain pystyn ja ehdin. Jos ap:n puoliso on lähtenyt mökille mukaan, niin kuinka vaikeaa muun elämän tarvitsee olla jos ruokapuoli aihettaa kohtuutonta vaivaa, varsinkin jos toinen sitä pyytää? Jos ajatellaan että mökki onkin naisen suvun ja mies on vieraana ja kieltäytyy esim grillaamasta niin sekö olisi ok? Eniten minua ihmetyttää etteikö se nainen syö itse ollenkaan?
Kyseessä ei ollut puoliso vaan melko tuore tuttavuus eli vieras mökillä. Jota ei aloittajan puuhastelut hyödytä yhtään. Joka nähtävästi oli pyydetty mukaan vain hoitamaan hommat kun toinen puuhailee omiaan.
Työnjako perheessä, missä molemmat tosiaan hyötyvät toisistaan on täysin eri asia. Kyllä jokainen oikeasti pitää oikeana sitä, että jos toinen rakentaa YHTEISEKSI perheelle taloa, toinen voi tehdä jotain muuta enemmän. Nykymaailmassa toki ammattilaiset rakentavat talot, ja mies ja nainen voivat molemmat yhtä hyvin olla työmaalla siivoamassa ja lautoja maalaamassa. Ainakin omassa tuttavapiirissäni se menee näin.
Edellenkin, se aloittajan naisystävä tai sinäkään ette siis syö mökillä mitään?
Miehen siis pitäisi rehkimisensä lisäksi laittaa ruokaakin vielä tälle makaajalle?
Mies ei rehkinyt vaan puuhaili omiaan. Ja varmasti nainen olisi oman puolikkaansa ruokahommista hoitanut. Yhdessä ruuanlaitto ja tiskaus on mukavaa.
Alkeellisia käytöstapoja on olla kutsumatta vieraita silloin kun ei ole aikaa olla vieraiden kanssa eikä lainkaan huolehtia heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas tätä nsisten raatamista. Kyllä minä ainakin miehenä grillailen paljon mielummin kun teen rakennustöitä. Olisin melko onnellinen mies jos arkiasioidenpyörittämisellä meille valmistuisi uusi talo ja autot ja mökki pysyisi kunnossa. Nämäkin vaimoni on halunnut, mutta ei ymmärrä sitä että nämä pienet miestentyöt vievät myös aikaa. Hoidan myös kotitöitä parhaani mukaan aina kun vain pystyn ja ehdin. Jos ap:n puoliso on lähtenyt mökille mukaan, niin kuinka vaikeaa muun elämän tarvitsee olla jos ruokapuoli aihettaa kohtuutonta vaivaa, varsinkin jos toinen sitä pyytää? Jos ajatellaan että mökki onkin naisen suvun ja mies on vieraana ja kieltäytyy esim grillaamasta niin sekö olisi ok? Eniten minua ihmetyttää etteikö se nainen syö itse ollenkaan?
Kyseessä ei ollut puoliso vaan melko tuore tuttavuus eli vieras mökillä. Jota ei aloittajan puuhastelut hyödytä yhtään. Joka nähtävästi oli pyydetty mukaan vain hoitamaan hommat kun toinen puuhailee omiaan.
Työnjako perheessä, missä molemmat tosiaan hyötyvät toisistaan on täysin eri asia. Kyllä jokainen oikeasti pitää oikeana sitä, että jos toinen rakentaa YHTEISEKSI perheelle taloa, toinen voi tehdä jotain muuta enemmän. Nykymaailmassa toki ammattilaiset rakentavat talot, ja mies ja nainen voivat molemmat yhtä hyvin olla työmaalla siivoamassa ja lautoja maalaamassa. Ainakin omassa tuttavapiirissäni se menee näin.
Laiskalta ja itsekkäältä vaikuttaa, ei jatkoon. Auttaminen ei liene sanavarastossa. Noh tuollaisia tämä palsta on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen suuntaus tässäkin, että naisen ei oleteta tekevän mitään.
Kyllähän täälläkin moni nainen on ilmaissut halunsa auttaa lautojen kantamisessa ja rakentamisessa, jonka jälkeen ruokapuoli hoideltaisiin yhdessä. Sinänsä kyllä on aika omituinen ajatus, että nainen kutsutaan mökille ja kuvitellaan, että tämä vieras hoitelee huushollauksen hänelle täysin vieraassa paikassa yksin. Ei tosiaan kannata tuolla kyläillä toista kertaa.
Mitä helvetin omituista siinä on, että joutilaana oleva tekee ruuan? Sehän on itsestäänselvyys, kun toinen ei ehdi, ihan sama kumpi, oli mies tai nainen. Kummallisia akkoja tällä palstalla
Teetkö sinä kyläillessäsi useinkin talonväelle ruokaa yksin? Miksei se apu niihin kanto ja rakennushommiin kelpaa? Jos apllä olisi miespuolinen kaveri kylässä mökillä, niin pitäisikö senkin ruuanlaittoon yms ryhtyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ketjun naisten mielestä se nainenkaan ei syö mökillä ja siksi on oikeutettu vain makaamiseen?
Eli jos nainen haluaa syödä juuri hänen on ryhdyttä kyökkipiiaksi. Kyllä yleensä se, joka kutsuu vieraaksi , tarjoaa ruuat. Monestikko kylässä sinut on pantu kaikille ruuat valmistamaan ja tiskaamaan ja siivoamaan kaupan päälle? Nainenhan on tuossa vieraana siellä mökillä.
Naisystävä = kutsuttu vieras?
Eipä mene ihan teidän rusinat pullasta poimijoiden mukaan tämäkään.
Itse aloittajana lähtisin hakemaan kaupalta ruuveja ja kävisin samalla nauttimassa tukevan aterian ravintolassa sekä ostaisin vain itselleni helppoa valmisruokaa myöhemmin syötäväksi.
Nainen saisi edelleenkin jatkaa makaamistaan, ettei vain rasitu.
Ja mökkireissun jälkeen välitön ero.
No millä tavalla on tämän naisystävän ongelma, mitä tämä äijä siellä oman sukunsa mökillä touhuaa. Eihän se mökki ja sen hoitaminen kuulu millään tavalla sille naiselle. Hän on siellä vieraassa paikassa vieraana ja isäntä päättää kanniskella lautoja sen sijaan, että viettäisi aikaa sinne raahaamansa ihmisen kanssa.
Tiesikö nainen mökille lähtiessä, että kyseessä onkin työleiri, jossa mies touhuaa 24 h jonkin oman projektinsa parissa, ja nainen saa olla yksinään järjestämässä ruokahuoltoa ja tiskaamassa hankalissa mökkiolosuhteissa? Vai olettiko nainen ehkä, että lähtee miesystävän kanssa mökille rentoutumaan, ottamaan aurinkoa, uimaan ja grillailemaan. Laiskan naisen ongelma ratkeaa itsestään, kun ei kyllästynyt nainen enää toiste lähde mökille, kun ei jaksa työleiriä ja miesystävän nillitystä.
Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Onnea elämään. Kiitos myös useista epäuskoisista nauruista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun käyn tuttavan mökillä, aina auta mökin askareissa. Sitten jää enemmän yhteistä aikaa rupatteluun.
Ei kaikki naisetkaan osaa tehdä ruokaa, niin kuin ei kaikki miehetkään. Nainenkin on vain ihminen ja se tuntuu aina välillä unohtuvan.
Palstamammoilta tuppaa unohtumaan se, että mieskin on ihminen ja sillä omat sukupuolensa puolesta tietyt asiat mitä paremmin osaa. Naisten mielestä miehen pitää osata ja tehdä ihan samat hommat mitä nainenkin. Mutta aika harvoin naisia näkee saunamökkiä rakentamassa ja auton jarruja korjaamassa vaikka puheissa jutut suuria onkin.
Lisäksi selkeästi huomaa ettei kukaan nainen sano asiallista vastakommenttia tähän vaan vastaus on alapeukkua ja murjotusta??? Miehellähän aina pitäisi teoriassa osata kaikkea tehdä tai on epäviehättävä mutta naiselta ei saa vaatia mitään? Sanokaa asiallinen vasta-argumentti älkääkä vaan alapeukuttako
No kun se on jo sata kertaa sanottu. Niitä ns perinteisiä miesten töitä kun ei enää juurikaan ole. Perinteiset miesten työt on olleet peltojen viljely. Hevosella tehty auraukset ja karhitseminen, jalan kävelty pellolla kun on kylvetty siemenet peltoon. Sen jälkeen on tullut koneet ja työt on tehty konelilla. Ja tehdään edelleen, kenellä viljelystä on, eli siis todella harvoilla. Sen lisäksi miehet teki puhdetöinä rekiä, katiskoita, kirveenvarsia jne. Talvisin miehet teki metsätöitä. No harvempi enää tekee. Ja sitten miehet rakensivat perheelleen talon. Ottivat puun metsästä siitä tehtiin lautoja, kaivoivat alustan lapiolla ja rakensivat talon omin käsin. No nykyään sitten: Talojaan ei juuri kukaan enää rakenna itse, saatika, että tekisi kaiken alusta asti itse(kaataisi puut, niistä lautoja, tekisi tiilet jne) tai autojen korjaus. Tässä meidän naapurustossa on yksi ainoa mies, jolla on autonromuissa koko ajan nokkapelti pystyssä, kun se niitä roinnii. Taitaa olla harrastus. Kaikki muut vievät autot huoltoon tai korjaamolle. Nurmikko ajetaan kesällä ja sitäkin näyttää naiset tekevän ihan yhtälailla jasamoiten lumitöitä tekee aika moni nainenkin. Ja sitten se suurin miesten työ, joka aina muistetaan mainita, kun miesten töistä tulee puhe, eli RENKAANVAIHTO: 2x vuodessa tapahtuva tapahtuma joka sekin sujuu molella nykyään huoltamolla tai rengasliikkeesä. Ns naisten työt ei taas juurikaan ole vähentyneet ja ruuanlaitto on sellaine taito, jonka luulisi jokaisen opettelevan. Onhan se aika orpoa, jos et osaa itsellesi mitään ruokaa laittaa, vaan joudut aina menemään jonnekin syömäään tai odotat että joku tulee ja tekee sinulle ruokaa. Urpoa. Eri juttu on tietenkin, jos et edes halua syödä mitään ruokaa vaan tyydyt napostelemaan jotakin.
Mihin ne miesten työt ovat vähetyneet jos kyseessä on mökkielämä? Kuka auraa/niittää pihatiet? Kuka huoltaa ja ylläpitää rakennuksia? Kuka rakentaa laiturin tai puuvajan ja tekee puut sinne? Kuka korjaa kaivopumpun jos se hajoaa? Kuka putsaa rännit ja laittaa uuden kattohuovan?
Naisethan ne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden kuukauden seurustelun jälkeen minäkin olisin tehnyt mökillä mieluummin jotain ihan muuta mitä kökkinyt mökissä tekemässä ruokaa ja siivoamassa. Ihmettelen, miksei mies halunnut viettää aikaa naisen kanssa, tuossa vaiheessahan toisen seurassa ei vaan voi olla yhtään liikaa. Mutta kertoohan se miehelle, mitä hän naisesta haluaa eli uuden äidin itselleen.
Itse en tekisi tuota uudelle miesystävällekään, kun joku epäili, että toisinpäin tulisi ihan erilaisia kommentteja.
Sellaiset ihmiset jotka eivät esimerkiksi omista mökkiä tai taloa, eivät näköjään tajua että koko elämä ei ole muna pillussa olemista, ei edes uudessa suhteessa. Elämään kuuluu työtä ja velvollisuuksia. Ja niitä on hyvä tehdä sekä teettää kumppanilla niin eroaa ne vinkuvat pissikset kunnon naisista.
Mun mielestä uudessakin suhteessa on mielekästä tehdä hommia yhdessä. Mutta sellaista ajatusta inhoan, että työt pitäisi jakaa sukupuolen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden kuukauden seurustelun jälkeen minäkin olisin tehnyt mökillä mieluummin jotain ihan muuta mitä kökkinyt mökissä tekemässä ruokaa ja siivoamassa. Ihmettelen, miksei mies halunnut viettää aikaa naisen kanssa, tuossa vaiheessahan toisen seurassa ei vaan voi olla yhtään liikaa. Mutta kertoohan se miehelle, mitä hän naisesta haluaa eli uuden äidin itselleen.
Itse en tekisi tuota uudelle miesystävällekään, kun joku epäili, että toisinpäin tulisi ihan erilaisia kommentteja.
Sellaiset ihmiset jotka eivät esimerkiksi omista mökkiä tai taloa, eivät näköjään tajua että koko elämä ei ole muna pillussa olemista, ei edes uudessa suhteessa. Elämään kuuluu työtä ja velvollisuuksia. Ja niitä on hyvä tehdä sekä teettää kumppanilla niin eroaa ne vinkuvat pissikset kunnon naisista.
Yhdessä oleminen on paljon muutakin kuin naiskentelua. Se on sitä, että tehdään asioita yhdessä. Se ei ole sitä, että toinen puuhaa ulkona asiaa x ja toinen sisällä asiaa y. Yhdessä puuhailu on mukavampaa kuin se, että tekee yksin, kun samalla voi jutella.
Minäkin olen tuoreessa suhteessa tehnyt asioita, joista en itse oikein välitä. Olen palellut talvella mukana jäärata-ajoissa ja mennyt mukana pilkille. Olin mukana, kun mies rakensi vanhemmilleen autotallia ja olin apuna vaikken itse osaa rakentaa. Olin rakastunut ja halusin olla miehen seurassa, mies halusi olla minun seurassa ja pyysi minut mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne miesten työt ovat vähetyneet jos kyseessä on mökkielämä? Kuka auraa/niittää pihatiet? Kuka huoltaa ja ylläpitää rakennuksia? Kuka rakentaa laiturin tai puuvajan ja tekee puut sinne? Kuka korjaa kaivopumpun jos se hajoaa? Kuka putsaa rännit ja laittaa uuden kattohuovan?
Naisethan ne...
Just viime viikonloppuna korjattiin miehen kanssa kattoa YHDESSÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulis, että nainen olis edes välipalaa laittanut miehelleen joka raataa liiterin kimpussa. Karjalanpiirakat ja jogurtti pöytään ei ole kai liikaa vaadittu?
Mies ja nainen lähtee viettämään lomaa mökille.
Mies häipyy liiteriin ja puuhailee omiansa omalla mökillään. Kantelee lautakasoja paikasta toiseen.
Sen takia aina kannattaa alussa lähteä kahdella autolla.
Että pääsee eroon tuollaisista.Miksi edes lähdet mökille jos asenne on noin lapsellinen? Miksi edes tavata näin yksinkertaista miestä..
Tätä varmaan apn seuralainenkin miettii kovasti.
Itsellä on koko lapsuuden ja nuoruuden ajalta runsaasti pakkotyöleirikokemusta kahdelta eri mökiltä, enkä vapaaehtoisesti lähde nykyisin kenenkään mökille ikinä. Nyt kun vanhemmat alkaa olla jo kovin huonokuntoisia yritämme saada heidät luopumaan niistä mökeistä, koska innokkaita käyttäjiä satokilometrien päässä oleville mökkirähjille ei ole.
Ei kai tätä lautojen kantamista kiellettykkään. Sain aloituksesta sellaisen kuvan että naikkonen ei halunnut osalistua eikä tehdä, vaan laiskotella.
Aika harva nainen haluaa tollaista parisuhdetta. Tuossahan tuli kerralla selväksi, että yhteiselämä tarkoittaa miehelle valmiiseen pöytään istuutumista. Ei jatkoon. Lapsiperheen isänä tuollainen on painajainen, eivätkä niiden liitot oikein kestäkään.
Onko tämä nyt taas huumoria kuten se mitä tekemistä 42v naiselle,jos niin en taaskaan ymmärrä.
Jotkut tykkäävät näistä mökinrähjistä ja ovat siellä onnellisia. Jos sinä et ole, niin se ei tarkoita ettei muut voisi olla. Minä en pidä valittavista ja laiskoista ihmisistä, mutta joku pitää, koska niin paljon niitä täälläkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano yksikin työ, minkä normiperheessä tekee mies, eikä nainen koskaan.
Normiperheellä tarkoitat varmaan punavuorelaista hipsteriperhettä joiden elämä pyörii 40m2 kaksion sekä ostareiden ja kahviloiden välillä?
Eiköhän tässä suurin osa ihmisistä ala olla sellaisia, joiden ei tarvitse itse rakennella ja korjailla ja hommailla muita junttijuttja.-eri
Vierailija kirjoitti:
Huutonauru kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on suuri osa mammoista asenteella että mies tehköön ruokansa. On ihmeellinen ajattelutapa että kaiken pitäisi hyödyttää suoraan naista. Nyt puut pysyy kuivana ja nainen pääsee lämpimään saunaan. Varmasti hyviä parisuhteita mammoilla kun ollaan heti ajattelemassa omaa hyötyä ja vaivaa.. kyllä se elämä sielt vielä valkenee.
Niin kuinka monta exää sinulla olikaan ja oletko tällä hetkellä sellainen "vapaaehtoisesti sinkku"?
Ihan parisuhteessa olen, lapsia jne. Meillä vaimo tekee enemmän noita remonttihommia ja minä hoidan näitä "naisten töitä". Jos näyn että toinen tekee hiki päässä jotakin, ihan mitä tahansa, niin pyrin auttamaan tai vähintäänkin huolehdin että käsillä on juotavaa ja jotain pientä purtavaa. Kyse on toisen kunnioittamisesta eikä hyödystä. Täällä on merkillinen tapa vertailla kuka tekee enemmän, sillä ei pitäisi olla merkitystä jos jokainen tekee omien kykyjensä mukaan parhaansa. Siksi käytin sanaa mammat, koska he ovat ensimmäisenä vähättelemässä. Pitäisikö minunkin nyt vaatia vaimoani hoitamaan ruokapuolensa?
Ohoh! Jännä juttu siinä tapauksessa, ettei se remonttihommia niin kovin tekevä vaimosi ole oppinut varustautumaan vähintään juoman kanssa jo ennen töiden aloittamista. Luulisi nimittäin perusasioiden olevan hanskassa, jos tekee rankempaa fyysistä työtä – etenkin, jos sitä tekee useammin kuin yhden kerran. Ja ei sen puoleen, kyllähän remonttiin ryhtyvä (sukupuolesta riippumatta) tekaisee äkkiä vaikka pari leipää itselleen kylmälaukkuun jos tarve vaatii, vaikka mainitsemasi passaaminen toki kilttiä onkin. Mutta ehkäpä teidän ruokakuntanne tapauksessa on kuitenkin ihan hyvä juttu, että sinä huolehdit vaimosi ruokapuolesta. Jokainen tekee omien kykyjensä mukaan parhaansa, kuten itse niin osuvasti sanoit.
[/quote]Sellaiset ihmiset jotka eivät esimerkiksi omista mökkiä tai taloa, eivät näköjään tajua että koko elämä ei ole muna pillussa olemista, ei edes uudessa suhteessa. Elämään kuuluu työtä ja velvollisuuksia. Ja niitä on hyvä tehdä sekä teettää kumppanilla niin eroaa ne vinkuvat pissikset kunnon naisista.[/quote]
Entä sitten? Joku valitsee ostaa mökin tai talon ja hyväksyy samalla siihen kuuluvat työt ja velvollisuudet, tai sitten varautuu kustantamaan näiden teettämisen ulkopuolisilla. Joku toinen ei ole valinnut ostaa taloa eikä mökkiä koska ei halua tehdä elämästään työleiriä. Ei siinä ole mitään pahaa. Elämä on valintoja ja niillä on seurauksia, joita ei pidä vierittää muiden niskaan. Ehkä teidän valittajien ei kannattaisi niitä mökkejä ostaa, jos ette jaksa niitä normaalien arkiaskareiden lisäksi huoltaa.
Kaikille kommenteille, joissa kritisoidaan sukupuoleen perustuvaa työnjakoa tai tuodaan esiin, että mies ja nainen voivat tehdä kaikenlaisia töitä yhdessä, tulee yksi miinus. Taitaa olla yksi kivikaudelle jäänyt luolamies tällä palstalla. :)
Vierailija kirjoitti:
Aika harva nainen haluaa tollaista parisuhdetta. Tuossahan tuli kerralla selväksi, että yhteiselämä tarkoittaa miehelle valmiiseen pöytään istuutumista. Ei jatkoon. Lapsiperheen isänä tuollainen on painajainen, eivätkä niiden liitot oikein kestäkään.
Aika harva mies haluaa sellaista parisuhdetta missä nainen ei tee mitään. Tuossahan tuli selväksi että nainen haluaa vain laiskotella ja syödä miehen valmistamaa ruokaa.
Tiesikö nainen mökille lähtiessä, että kyseessä onkin työleiri, jossa mies touhuaa 24 h jonkin oman projektinsa parissa, ja nainen saa olla yksinään järjestämässä ruokahuoltoa ja tiskaamassa hankalissa mökkiolosuhteissa? Vai olettiko nainen ehkä, että lähtee miesystävän kanssa mökille rentoutumaan, ottamaan aurinkoa, uimaan ja grillailemaan. Laiskan naisen ongelma ratkeaa itsestään, kun ei kyllästynyt nainen enää toiste lähde mökille, kun ei jaksa työleiriä ja miesystävän nillitystä.