Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen laiskottelee mökillä

Vierailija
28.06.2018 |

Kyseessä minun perheeni mökki. Olen tottunut että miehet hoitaa miesten askareet ja naiset naisten. Eilen kannoin hiki hatussa lautoja mökille uutta varastorakennusta varten. Odotin että naisystäväni olisi puolestaan hoitanut ruokapuolen, tiskaamisen jne mutta sain vaikka kuinka kauan patistella häntä ennen kuin mitään tapahtui.. Voiko tuollaisesta laiskuudesta oppia eroon? Exäni ovat aina mielellään hoitaneet vastapainoksi naisten askareet.

M32

Kommentit (517)

Vierailija
181/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli halusit naisen tekemään niitä mökin hommia, mitä et itse halua tehdä?

Kohtuuton ajatus, että raahat (ehkä puoliväkisin, jos naista ei mökkityöleiri kiinnosta) naisen mökille kotipiiaksi. Olisiko mahdoton ajatus, että nainen kenties haluaa rentoutua lomallaan, eikä suoritta askareita pillisi mukaan?

Sinäkö et naisena mökillä syö mitään?

Vierailija
182/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin joskus vuosia sitten kaveripariskunnan kanssa pohjoisessa reissulla ja majoituttiin mökeissä. Miehet kalasteli ja me naiset vietettiin lomaa. Oman miehen sukulaismies halusi tulla reissuun mukaan ja mies oli luvannut. En oikein tykännyt ajatuksesta, mutta sanoin hänelle ennen matkaa, että minä ja kaverini ei olla reissussa mitään kyökkipiikoja. Silti se mies kehtasi valittaa, kun kalastuksen jälkeen ei meillä ollut ruoka ja kahvit odottamassa miesten paluuta. Yhdenkin kerran mökkiin tullessaan mies nuuhki ilmaa nenä pystyssä ja sanoi "eipä tunnut kahvin tuoksua".

Miesten kalastamat ja putsaamat kalat varmaan kelpasi kuitenkin naislosoperseille, eikö niin?

Mitkä kalat? Ne päästetään menemään! Sellaista on urheilukalastus!

Vai vielä kalaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulis, että nainen olis edes välipalaa laittanut miehelleen joka raataa liiterin kimpussa. Karjalanpiirakat ja jogurtti pöytään ei ole kai liikaa vaadittu?

Mies ja nainen lähtee viettämään lomaa mökille.

Mies häipyy liiteriin ja puuhailee omiansa omalla mökillään. Kantelee lautakasoja paikasta toiseen.

Sen takia aina kannattaa alussa lähteä kahdella autolla.

Että pääsee eroon tuollaisista.

Vierailija
184/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten hommat, naisten hommat, eletäänkö täällä edes 2000-luvulla?

Vierailija
185/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli meille kylään. Tein suursiivouksen ja mies ei edes kahveja keittänyt vaikka näki miten raadoin!

Saati auttanut!

Vierailija
186/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se lautojen kantaminen on palon mukavampaa kuin keittiötyöt. Kyllä ärsyttäisi, jos mies haluaisi aina valkata hauskimmat hommat itselleen ja jättäisi tylsät minulle, koska olen nainen. 

Oletko nyt ihan tosissasi? 😂

Lautojen ja painavien rakennusmateriaalien kantaminen helpompaa kuin tiskaus? Naisethan tarvitsevat kaikkeen läppäriä painavampaan aina kantoapua miehiltä! 😂 Voi olla että menisit kilttinä tyttönä keittiön puolelle parin kantosatsin jälkeen. 😂

Olen kantanut lautoja, tiilejä ja vaikka mitä. Se on kivan fyysistä puuhaa, johon normaali hyvässä kunnossa oleva nainen helposti kykenee. Päivän kun kantelee, eipä tarvitse punttisalille mennä. Kokkaaminenkin on kivaa, mutta ei yhtä kivaa kuin rakentelu. Ja tiskaaminen ja siivoaminen on hanurista. Eli meneppäs poika nurkkaan häpeämään ikiaiakisine ja alentuvine asenteinesi.

Vierailija
187/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas tätä nsisten raatamista. Kyllä minä ainakin miehenä grillailen paljon mielummin kun teen rakennustöitä. Olisin melko onnellinen mies jos arkiasioidenpyörittämisellä meille valmistuisi uusi talo ja autot ja mökki pysyisi kunnossa. Nämäkin vaimoni on halunnut, mutta ei ymmärrä sitä että nämä pienet miestentyöt vievät myös aikaa. Hoidan myös kotitöitä parhaani mukaan aina kun vain pystyn ja ehdin. Jos ap:n puoliso on lähtenyt mökille mukaan, niin kuinka vaikeaa muun elämän tarvitsee olla jos ruokapuoli aihettaa kohtuutonta vaivaa, varsinkin jos toinen sitä pyytää? Jos ajatellaan että mökki onkin naisen suvun ja mies on vieraana ja kieltäytyy esim grillaamasta niin sekö olisi ok? Eniten minua ihmetyttää etteikö se nainen syö itse ollenkaan?

Vierailija
188/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuli meille kylään. Tein suursiivouksen ja mies ei edes kahveja keittänyt vaikka näki miten raadoin!

Saati auttanut!

Pyysitkö apua? Jos pyysit niin vaihda miestä.

Vierailija
189/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulis, että nainen olis edes välipalaa laittanut miehelleen joka raataa liiterin kimpussa. Karjalanpiirakat ja jogurtti pöytään ei ole kai liikaa vaadittu?

Mies ja nainen lähtee viettämään lomaa mökille.

Mies häipyy liiteriin ja puuhailee omiansa omalla mökillään. Kantelee lautakasoja paikasta toiseen.

Sen takia aina kannattaa alussa lähteä kahdella autolla.

Että pääsee eroon tuollaisista.

Miksi edes lähdet mökille jos asenne on noin lapsellinen? Miksi edes tavata näin yksinkertaista miestä..

Vierailija
190/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ruuanlaitossa on niin hankalaa?

Ehdottomasti olisin kokannut sillä aikaa kun mies tekee ulkotöitä.

Kun käyn tuttavan mökillä, aina auta mökin askareissa. Sitten jää enemmän yhteistä aikaa rupatteluun. 

Ei kaikki naisetkaan osaa tehdä ruokaa, niin kuin ei kaikki miehetkään. Nainenkin on vain ihminen ja se tuntuu aina välillä unohtuvan.

Palstamammoilta tuppaa unohtumaan se, että mieskin on ihminen ja sillä omat sukupuolensa puolesta tietyt asiat mitä paremmin osaa. Naisten mielestä miehen pitää osata ja tehdä ihan samat hommat mitä nainenkin. Mutta aika harvoin naisia näkee saunamökkiä rakentamassa ja auton jarruja korjaamassa vaikka puheissa jutut suuria onkin.

Lisäksi selkeästi huomaa ettei kukaan nainen sano asiallista vastakommenttia tähän vaan vastaus on alapeukkua ja murjotusta??? Miehellähän aina pitäisi teoriassa osata kaikkea tehdä tai on epäviehättävä mutta naiselta ei saa vaatia mitään? Sanokaa asiallinen vasta-argumentti älkääkä vaan alapeukuttako

No kun se on jo sata kertaa sanottu. Niitä ns perinteisiä miesten töitä kun ei enää juurikaan ole. Perinteiset miesten työt on olleet peltojen viljely. Hevosella tehty auraukset ja karhitseminen, jalan kävelty pellolla kun on kylvetty siemenet peltoon. Sen jälkeen on tullut koneet ja työt on tehty konelilla. Ja tehdään edelleen, kenellä viljelystä on, eli siis todella harvoilla. Sen lisäksi miehet teki puhdetöinä rekiä, katiskoita, kirveenvarsia jne. Talvisin miehet teki metsätöitä. No harvempi enää tekee. Ja sitten miehet rakensivat perheelleen talon. Ottivat puun metsästä siitä tehtiin lautoja, kaivoivat alustan lapiolla ja rakensivat talon omin käsin.  No nykyään sitten: Talojaan ei juuri kukaan enää rakenna itse, saatika, että tekisi kaiken alusta asti itse(kaataisi puut, niistä lautoja, tekisi tiilet jne) tai autojen korjaus. Tässä meidän naapurustossa on yksi ainoa mies, jolla on autonromuissa koko ajan nokkapelti pystyssä, kun se niitä roinnii. Taitaa olla harrastus. Kaikki muut vievät autot huoltoon tai korjaamolle. Nurmikko ajetaan kesällä ja sitäkin näyttää naiset tekevän ihan yhtälailla jasamoiten lumitöitä tekee aika moni nainenkin. Ja sitten se suurin miesten työ, joka aina muistetaan mainita, kun miesten töistä tulee puhe, eli RENKAANVAIHTO: 2x vuodessa tapahtuva tapahtuma joka sekin sujuu molella nykyään huoltamolla tai rengasliikkeesä. Ns naisten työt ei taas juurikaan ole vähentyneet ja ruuanlaitto on sellaine taito, jonka luulisi jokaisen opettelevan. Onhan se aika orpoa, jos et osaa itsellesi mitään ruokaa laittaa, vaan joudut aina menemään jonnekin syömäään tai odotat että joku tulee ja tekee sinulle ruokaa. Urpoa. Eri juttu on tietenkin, jos et edes halua syödä mitään ruokaa vaan tyydyt napostelemaan jotakin.

Vierailija
191/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotitko naisen tekevän sisätyöt automaattisesti vai sovitteko työnjaosta etukäteen? Kaikki eivät älyä tarttua vastavuoroisesti toimeen vaikka muut ympärillä työskentelisivätkin.

Voi hyvänen aika ! Kyllä melkosen palikka eukko saa olla ellei ymmärrä mitään tehdä tai auttaa.

Kyllä mä kannan vaikka saunavesiä , kun mieheni ajaa nurmikkoa mökillä.

Tasi teen vaikka sitä ruokaa.

Ap, saat kyllä idioottimaisia vastauksia , mutta ei kaikki ole tollasia kermaperseitä.

Me ollaan oman mieheni kanssa toistakymmentä vuotta hoidettu kaikki hommat hyvässä yhteisymmärryksessä, jostain syystä ( onneksi) mulle on kertynyt kevyemmät taloushommat ja hänelle rankemmat hommat, puunkaadot, halkohommat ja sellaset.

Enkä mä edes ymmärrä, että onko se oikeesti joku henkilökohtanen loukkaus naista kohtaan, jos mies olettaa, että nainen esim. laittaisi jotain sapuskaa jos itse rakentaa jotain vajaa ???? Oikeesti??

Naiset, ikävä kyllä, vie aina kaikki jutut ihan äärilaitaan. Onneksi mä en ole tyypillinen nainen.

Palstanaiset ovat kummaa porukkaa kun heiltä onnistuu lankkujen kantamiset ja vajan rakentamiset siinä missä miehiltäkin! Ainakin puheissa. Tai sitten nämä ulkohommat ovat naisille enemmänkin puuhastelua, pääasia kun saa aurinkoa ja lopputuloksesta viis. Kannetaan lautaa ripa kerrallaan vinkuen kuin on raskasta ja kädet ruvella. Puhumattakaan siitä, että ymmärtäisi mitään miten sen vajan saisi pystyyn kyhättyä. No, onpa ainakin ulkoiltu, vaja sekä ruoka tekemättä joten mies menköön perunoita kuorimaan! Mies ja nainen tekevät "kotityöt" yhdessä, raskaammat hommat jää miehelle koska nainen puuhastelee niitä. Melko reilua.

Tuo vaan kertoo siitä maailamasta jossa sä elät. On naisia, jotka tekee miellään fyysisiä hommia kitisemättä ja jopa nauttii siitä.

Vierailija
192/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä kesämökin ideaa LOMApaikkana, jos on täysi työleiri ja pitäisi jatkuvasti olla jotain tekemässä ja näyttää kiireiseltä.

Vierailija
193/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun käyn tuttavan mökillä, aina auta mökin askareissa. Sitten jää enemmän yhteistä aikaa rupatteluun. 

Ei kaikki naisetkaan osaa tehdä ruokaa, niin kuin ei kaikki miehetkään. Nainenkin on vain ihminen ja se tuntuu aina välillä unohtuvan.

Palstamammoilta tuppaa unohtumaan se, että mieskin on ihminen ja sillä omat sukupuolensa puolesta tietyt asiat mitä paremmin osaa. Naisten mielestä miehen pitää osata ja tehdä ihan samat hommat mitä nainenkin. Mutta aika harvoin naisia näkee saunamökkiä rakentamassa ja auton jarruja korjaamassa vaikka puheissa jutut suuria onkin.

Lisäksi selkeästi huomaa ettei kukaan nainen sano asiallista vastakommenttia tähän vaan vastaus on alapeukkua ja murjotusta??? Miehellähän aina pitäisi teoriassa osata kaikkea tehdä tai on epäviehättävä mutta naiselta ei saa vaatia mitään? Sanokaa asiallinen vasta-argumentti älkääkä vaan alapeukuttako

Sano yksikin työ, minkä normiperheessä tekee mies, eikä nainen koskaan.

Normiperheellä tarkoitat varmaan punavuorelaista hipsteriperhettä joiden elämä pyörii 40m2 kaksion sekä ostareiden ja kahviloiden välillä?

Vierailija
194/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas tätä nsisten raatamista. Kyllä minä ainakin miehenä grillailen paljon mielummin kun teen rakennustöitä. Olisin melko onnellinen mies jos arkiasioidenpyörittämisellä meille valmistuisi uusi talo ja autot ja mökki pysyisi kunnossa. Nämäkin vaimoni on halunnut, mutta ei ymmärrä sitä että nämä pienet miestentyöt vievät myös aikaa. Hoidan myös kotitöitä parhaani mukaan aina kun vain pystyn ja ehdin. Jos ap:n puoliso on lähtenyt mökille mukaan, niin kuinka vaikeaa muun elämän tarvitsee olla jos ruokapuoli aihettaa kohtuutonta vaivaa, varsinkin jos toinen sitä pyytää? Jos ajatellaan että mökki onkin naisen suvun ja mies on vieraana ja kieltäytyy esim grillaamasta niin sekö olisi ok? Eniten minua ihmetyttää etteikö se nainen syö itse ollenkaan?

Kyseessä ei ollut puoliso vaan melko tuore tuttavuus eli vieras mökillä. Jota ei aloittajan puuhastelut hyödytä yhtään. Joka nähtävästi oli pyydetty mukaan vain hoitamaan hommat kun toinen puuhailee omiaan.

Työnjako perheessä, missä molemmat tosiaan hyötyvät toisistaan on täysin eri asia. Kyllä jokainen oikeasti pitää oikeana sitä, että jos toinen rakentaa YHTEISEKSI perheelle taloa, toinen voi tehdä jotain muuta enemmän. Nykymaailmassa toki ammattilaiset rakentavat talot, ja mies ja nainen voivat molemmat yhtä hyvin olla työmaalla siivoamassa ja lautoja maalaamassa. Ainakin omassa tuttavapiirissäni se menee näin.

Vierailija
195/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano yksikin työ, minkä normiperheessä tekee mies, eikä nainen koskaan.

Normiperheellä tarkoitat varmaan punavuorelaista hipsteriperhettä joiden elämä pyörii 40m2 kaksion sekä ostareiden ja kahviloiden välillä?

Normaalia sekin on. Me kyllä asumme omakotitalossa, joten sitä ajattelin.

Vierailija
196/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun se on jo sata kertaa sanottu. Niitä ns perinteisiä miesten töitä kun ei enää juurikaan ole. Perinteiset miesten työt on olleet peltojen viljely. Hevosella tehty auraukset ja karhitseminen, jalan kävelty pellolla kun on kylvetty siemenet peltoon. Sen jälkeen on tullut koneet ja työt on tehty konelilla. Ja tehdään edelleen, kenellä viljelystä on, eli siis todella harvoilla. Sen lisäksi miehet teki puhdetöinä rekiä, katiskoita, kirveenvarsia jne. Talvisin miehet teki metsätöitä. No harvempi enää tekee. Ja sitten miehet rakensivat perheelleen talon. Ottivat puun metsästä siitä tehtiin lautoja, kaivoivat alustan lapiolla ja rakensivat talon omin käsin.  No nykyään sitten: Talojaan ei juuri kukaan enää rakenna itse, saatika, että tekisi kaiken alusta asti itse(kaataisi puut, niistä lautoja, tekisi tiilet jne) tai autojen korjaus. Tässä meidän naapurustossa on yksi ainoa mies, jolla on autonromuissa koko ajan nokkapelti pystyssä, kun se niitä roinnii. Taitaa olla harrastus. Kaikki muut vievät autot huoltoon tai korjaamolle. Nurmikko ajetaan kesällä ja sitäkin näyttää naiset tekevän ihan yhtälailla jasamoiten lumitöitä tekee aika moni nainenkin. Ja sitten se suurin miesten työ, joka aina muistetaan mainita, kun miesten töistä tulee puhe, eli RENKAANVAIHTO: 2x vuodessa tapahtuva tapahtuma joka sekin sujuu molella nykyään huoltamolla tai rengasliikkeesä. Ns naisten työt ei taas juurikaan ole vähentyneet ja ruuanlaitto on sellaine taito, jonka luulisi jokaisen opettelevan. Onhan se aika orpoa, jos et osaa itsellesi mitään ruokaa laittaa, vaan joudut aina menemään jonnekin syömäään tai odotat että joku tulee ja tekee sinulle ruokaa. Urpoa. Eri juttu on tietenkin, jos et edes halua syödä mitään ruokaa vaan tyydyt napostelemaan jotakin.

Tässä pyydettiin naista tekemään ruokaa ja se oli hänelle liikaa. Kaikki tekeminen oli naiselle liikaa. Nykyaikana mies tekee myös naisten töitä. Itse teen nuo kaikki ja hoidan myös lapset, enkä siitä kitise.

Vierailija
197/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden kuukauden seurustelun jälkeen minäkin olisin tehnyt mökillä mieluummin jotain ihan muuta mitä kökkinyt mökissä tekemässä ruokaa ja siivoamassa. Ihmettelen, miksei mies halunnut viettää aikaa naisen kanssa, tuossa vaiheessahan toisen seurassa ei vaan voi olla yhtään liikaa. Mutta kertoohan se miehelle, mitä hän naisesta haluaa eli uuden äidin itselleen.

Itse en tekisi tuota uudelle miesystävällekään, kun joku epäili, että toisinpäin tulisi ihan erilaisia kommentteja.

Sellaiset ihmiset jotka eivät esimerkiksi omista mökkiä tai taloa, eivät näköjään tajua että koko elämä ei ole muna pillussa olemista, ei edes uudessa suhteessa. Elämään kuuluu työtä ja velvollisuuksia. Ja niitä on hyvä tehdä sekä teettää kumppanilla niin eroaa ne vinkuvat pissikset kunnon naisista.

Vierailija
198/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ollut puoliso vaan melko tuore tuttavuus eli vieras mökillä. Jota ei aloittajan puuhastelut hyödytä yhtään. Joka nähtävästi oli pyydetty mukaan vain hoitamaan hommat kun toinen puuhailee omiaan.

Työnjako perheessä, missä molemmat tosiaan hyötyvät toisistaan on täysin eri asia. Kyllä jokainen oikeasti pitää oikeana sitä, että jos toinen rakentaa YHTEISEKSI perheelle taloa, toinen voi tehdä jotain muuta enemmän. Nykymaailmassa toki ammattilaiset rakentavat talot, ja mies ja nainen voivat molemmat yhtä hyvin olla työmaalla siivoamassa ja lautoja maalaamassa. Ainakin omassa tuttavapiirissäni se menee näin.

Edellenkin, se aloittajan naisystävä tai sinäkään ette siis syö mökillä mitään?

Miehen siis pitäisi rehkimisensä lisäksi laittaa ruokaakin vielä tälle makaajalle?

Vierailija
199/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä menee mihen kanssa niin, että kumpikin osataan oman sukupuolemme mukaiset hommat paremmin, koska meidät on lapsina kasvatettu siihen. Ja molempia harmitti lapsina ja nuorina, ettei meitä kannustettu tekemään "toisen sukupuolen töitä". No nyt voidaan paikata tätä tilannetta tekemällä hommia yhdessä. Mies on oppinut multa paljon ruuanlaitosta ja leipomisesta; mies opettanut mut kaatamaan puita, tekemään pienet auton huoltohommat itse ja tekemään pientä remppaa. Kumpikin on päässyt toisen kanssa oppimaan asioita, joita on halunnut tehdä mutta ei jotenkaan ole kunnolla osannut eikä kukaan ennen ole kannustanut opettelemaan.

Vierailija
200/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pyydettiin naista tekemään ruokaa ja se oli hänelle liikaa. Kaikki tekeminen oli naiselle liikaa. Nykyaikana mies tekee myös naisten töitä. Itse teen nuo kaikki ja hoidan myös lapset, enkä siitä kitise.

Kerrotko missä ikäluokassa tuo muutos tapahtuu kun omassani (-79) ja vanhemmissa miehet, nuo viimeiset dinosaurukset, niin mielellään vaan kippaavat sekä kotityöt että lapset naisille. Sitä Punavuoren kulttuuriväkeä lukuunottamatta.