Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen laiskottelee mökillä

Vierailija
28.06.2018 |

Kyseessä minun perheeni mökki. Olen tottunut että miehet hoitaa miesten askareet ja naiset naisten. Eilen kannoin hiki hatussa lautoja mökille uutta varastorakennusta varten. Odotin että naisystäväni olisi puolestaan hoitanut ruokapuolen, tiskaamisen jne mutta sain vaikka kuinka kauan patistella häntä ennen kuin mitään tapahtui.. Voiko tuollaisesta laiskuudesta oppia eroon? Exäni ovat aina mielellään hoitaneet vastapainoksi naisten askareet.

M32

Kommentit (517)

Vierailija
21/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laiskottelee eikä rakenna minun sukumökilleni uutta saunaa, vaikka tein aamupalankin valmiiksi sille. Luulisi nyt osaavan tarttua miesten töihin kun on ammatiltaan rakennusmies, mokoma laiskuri. Tuollainen helppo lomahomma. 

Vierailija
22/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis "lomailemaan" mökille, jos mökillä mies kantelis lautoja ja mä joutuisin kyökkipiiaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten työt ,naisten työt? Niin sen pitäisi mennä että yhdessä tehdään ja yhdessä levätään, tuntuu että nyky  naiset olettevat että miehet vaihtaa autonrenkaan, avaa oven, vaihtaa sulakkeen, korjaa räystäs kourun, maalaa talon yms... ja sen lisäksi vielä tiskaa, valmistaa ruuan ,hoitaa pyykit, vaihtaa vaipat. eli roolit  ovat sekoittuneet niin että mies hoitaa lähes kaiken , ja naiset lukevat glooriaa, ja  suunnittelevat uutta hiusväriä ja irtoripsiä, ja ovat ahdistuneita.

Saatoit olettaa että kirjoittaja on mies, mutta olen 56v mummeli, joka on seurannut sivusta näitä nyky naisia, toki poikkeuksia on, mutta tuntuu että ulkonäkö on monelle paljon tärkeämpää kuin arjen pyöritys. Meillä mieheni kanssa yhdessä vietettyä aikaa 40 vuotta, ja molemmat on tehneet" toistensa" töitä, avittaneet parhaansa mukaan, kun ollut kiirettä, rakkaus ja toisen kunnioutus on kantanut tähänpäivään asti.

Vierailija
24/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapas ketjun naiset, mikä mielestäsi enää kuuluu naisen velvollisuuksiin?

Makaaminen , av-palstailu ja somettaminen?

Täältä teitä kotona makaajia ainakin löytyy vastaajiksi. Kertokaa ihmeessä.

Vierailija
25/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se lautojen kantaminen on palon mukavampaa kuin keittiötyöt. Kyllä ärsyttäisi, jos mies haluaisi aina valkata hauskimmat hommat itselleen ja jättäisi tylsät minulle, koska olen nainen. 

Vierailija
26/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun velvollisuuksiini ei ainakaan kuulu leikkiä kodin hengetärtä luolamiehelle.

Vierailija
27/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa ensin mitä kuuluu miehen velvollisuuksiin.

Ei kenelläkään ole automaattisesti sukupuolensa perusteella mitään velvollisuuksia. Toki täytyy sopia tapauskohtaisesti miten esim kodin yhteiset työt hoidetaan ja kuka tekee mitäkin. Miltä vuosisadalta sinä oikein olet tänne tipahtanut?

Vierailija
28/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko ihmisen velvollisuuksiin?

Jos olet pyytänyt vieraan mökille niin miksi kantelet lautoja?

Jos menet kaverin mökille niin kaveri kantelee lautoja ja sinä kokkaat tiskaat, ja peset pyykkiä laulellen?

Vierailija
29/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisukot...huoh..

Vierailija
30/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen velvollisuus on huolehtia itsestään, sitähän te miehet toitotatte.

Vierailija
31/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies rakentaa perheensä mökille varastoa eli kyse on sellaisen omaisuuden kasvattamisesta, josta nainen ei mitenkään hyödy. 

Silti miehen mielestä naisen pitäisi osallistua tähän huolehtimalla miehen ruokahuollosta ja mahdollista miehen mökin varustelutason paraneminen ja arvonnousu. 

Saman miehen mielestä naisen varmaan pitää hoitaa lapset kotona ja menettää eläkkeensä samalla kun mies tienaa itselleen.

Vierailija
32/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olet oikein tottunut toimimaan näin, ja oletat, että uudelle naisystävälle tämä tottumus on ilmiselvää ja ok. Eikö olisi kivempaa tehdä yhdessä? Vai oletko niin tottumustesi orja, että et osaa lainkaan ottaa huomioon toisen tarpeita?

Mä vihaan mökkeilyä, mutta suostun miehen suvun mökillä käymään pari kertaa kesässä mieheni takia.  Ei tosin ole mikään työleiri. Ja jos rakentelutarvetta on, niin joko tehdään yhdessä tai mä jään kotiin. Mulla sen verran fiksu mies, ettei oleta mun olevan piika mökillä.

Vierailija
33/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni kirjoitti:

Miesten työt ,naisten työt? Niin sen pitäisi mennä että yhdessä tehdään ja yhdessä levätään, tuntuu että nyky  naiset olettevat että miehet vaihtaa autonrenkaan, avaa oven, vaihtaa sulakkeen, korjaa räystäs kourun, maalaa talon yms... ja sen lisäksi vielä tiskaa, valmistaa ruuan ,hoitaa pyykit, vaihtaa vaipat. eli roolit  ovat sekoittuneet niin että mies hoitaa lähes kaiken , ja naiset lukevat glooriaa, ja  suunnittelevat uutta hiusväriä ja irtoripsiä, ja ovat ahdistuneita.

Saatoit olettaa että kirjoittaja on mies, mutta olen 56v mummeli, joka on seurannut sivusta näitä nyky naisia, toki poikkeuksia on, mutta tuntuu että ulkonäkö on monelle paljon tärkeämpää kuin arjen pyöritys. Meillä mieheni kanssa yhdessä vietettyä aikaa 40 vuotta, ja molemmat on tehneet" toistensa" töitä, avittaneet parhaansa mukaan, kun ollut kiirettä, rakkaus ja toisen kunnioutus on kantanut tähänpäivään asti.

Eiköhän tämä ole jokaisen pariskunnan oma asia miten työnsä ja tehtävänsä jakavat. Mikä toimii yksille , ei välttämättä toimi toisille ja sivullisilla ei ole asiaan nokan koputtamista. Mistä sivullinen sitä paitsii tietää toisten järjestelyjen kokonaisuudesta mitään? Hän näkee vaan tietyn osan ja tulee sen perusteellaestaroimaan ja pätemään.

Vierailija
34/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ketjun naisten mielestä se nainenkaan ei syö mökillä ja siksi on oikeutettu vain makaamiseen?

Vierailija
35/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ketjun naisten mielestä se nainenkaan ei syö mökillä ja siksi on oikeutettu vain makaamiseen?

Eli jos nainen haluaa syödä juuri hänen on ryhdyttä kyökkipiiaksi. Kyllä yleensä se, joka kutsuu vieraaksi , tarjoaa ruuat. Monestikko kylässä sinut on pantu kaikille ruuat valmistamaan ja tiskaamaan ja siivoamaan kaupan päälle? Nainenhan on tuossa vieraana siellä mökillä.

Vierailija
36/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos nainen haluaa syödä juuri hänen on ryhdyttä kyökkipiiaksi. Kyllä yleensä se, joka kutsuu vieraaksi , tarjoaa ruuat. Monestikko kylässä sinut on pantu kaikille ruuat valmistamaan ja tiskaamaan ja siivoamaan kaupan päälle? Nainenhan on tuossa vieraana siellä mökillä.

Naisystävä = kutsuttu vieras?

Eipä mene ihan teidän rusinat pullasta poimijoiden mukaan tämäkään.

Itse aloittajana lähtisin hakemaan kaupalta ruuveja ja kävisin samalla nauttimassa tukevan aterian ravintolassa sekä ostaisin vain itselleni helppoa valmisruokaa myöhemmin syötäväksi.

Nainen saisi edelleenkin jatkaa makaamistaan, ettei vain rasitu.

Ja mökkireissun jälkeen välitön ero.

Vierailija
37/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (nelikymppisiä) on aika perinteinen työnjako, mikä on täysin ok, kumpikaan ei rasitu liikaa ja tekee sitä osaa ja mistä tykkää. Kokkaan kyllä mielelläni, omalla mökilläkin, mutta en oletusarvoisesti kokkaisi jonkun tuoreen miesystävän sukumökillä.

Vierailija
38/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aloittajana lähtisin hakemaan kaupalta ruuveja ja kävisin samalla nauttimassa tukevan aterian ravintolassa sekä ostaisin vain itselleni helppoa valmisruokaa myöhemmin syötäväksi.

Eli varmaan sitten rakentelet naisesi perheen mökille varastoa ruokapalkalla?

Vierailija
39/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulle naisystävä=ilmainen piika? Eipä ihme, että niitä exiä kertyy...

Vierailija
40/517 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtis "lomailemaan" mökille, jos mökillä mies kantelis lautoja ja mä joutuisin kyökkipiiaksi. 

Siellä ilmoittautui toinen laiskuri.