Gynellä otettiin joku koe joka sattui aivan s..tanasti
Lääkärin puhe meni vähän ohi mutta ymmärsin että näyte otettiin kohdun limakalvolta.
Tulos tulee parissa viikossa.
Ja minä olen aina pitänyt kipukynnystäni korkeana.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Papakoe on ihan lasten leikkiä verrattuna tohon kohdun limakalvolta, yleensä pipelle-imukyretillä otettavaan kokeeseen. Itselläni ei papa ole tuntnut ikinä oikein miltään, mutta kohdun limakalvonäytteen otto oli yksi kovimpia kipuja joita olen ikinä kokenut. Taju meni hetkeksi kipushokin takia.
Ja te pipipäät pidätte tätä normaalina. Miesten palleihin tai siittimiin ei tungeta yhtään neulaa tai kojetta, mutta teidän sukuelimiinne saa tunkea kaikkea steroideista kojeisiin, neuloihin, injektioihin ja repiä sieltä palojakin.
Olisiko aika ottaa järki käteen ja lopettaa tämä itsenne mutilointi?
Luulen että myös itselläni otettiin viime kerralla näyte limakalvosta ja se kyllä sattui. Halusin kyllä itse että ottavat näytteen. Onneksi siinä oli kaikki ok. Näytteen jälkeen olin ensin ok vaikka ottaminen sattuikin, mutta noin tunnin päästä vatsaan sattui ja tuli niin epämääräinen huono olo moneksi tunniksi etten ollut edes huomannut kahvilassa viereisessä pöydässä istunutta tuttua.
Vierailija kirjoitti:
Omakannasta selvis että koe oli Ts-PAD-1.
ap
Eli siis koepala. Varmaan sattuu, kun jotain irrotetaan ihmisestä. Ei ole itselleni tehty, mutta helppo uskoa.
Joillakin sattuu jo sen avaajan työntäminen kohtuun. Varsinkin jos on jo iäkkäämpi tai emätin on jotenkin kuivahko sillä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjakokeeksi minun gyneni sitä sanoi ja se sattui aivan helvetillisesti!! Gyne vaan ihmetteli "ei tämän pitäisi sattua", kun tuskanhiki kihosi otsalleni ja maailma musteni silmissä. Jollen olisi ollut jo valmiiksi makuulla, olisin pyörtynyt.
Kaikenlaisia kipuja, isoja ja pieniä, olen kyllä kokenut. Tuo oli yksi pahimmista, jollei pahin.
Niin siitä se vauvakin tulee, jos sulla sattuu tulitikun ohuinen näyteharja siinä niin mieti miltä tuntuu 3-4 kg vauva tulee siitä läpi.
Eli, koska synnytys sattuu, niin tämän varjolla kaikki gynekologiset tutkimuksetkin voidaan suorittaa mahdollisimman kivuliaasti (ilman puudutteita ja kipulääkkeitä). Näinhän se tuntuu terveydenhuollossa menevän. On se kivaa olla nainen.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin sattuu jo sen avaajan työntäminen kohtuun. Varsinkin jos on jo iäkkäämpi tai emätin on jotenkin kuivahko sillä kerralla.
Ei tarvitse olla iäkäs tai kuiva, että se sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Onko papa-kokeessa aiemmin ollut muutoksia? Jos on, niin sitten yleensä otetaan kohdunkaulalta koepala. Sattuu vähän enemmän kuin papa-koe mutta ei minun mielestäni ollut kovin paha homma.
Ikinä ei ole mikään sattunut niin paljon kuin tuo!
Papa on epämiellyttävä, oon oppinut pyytämään että käyttää sitä ihan pienintä "nokkaa".
Kun jäisikin vaan siihen näytteenottoon, mutta ei. Joka kerta tulee vielä kaupan päälle kohtutulehdus, kun joutuvat ronkkimaan oikein kunnolla, että saavat näytteet otettua. Jos oikein hyvin menee, vähättelevät ja sanovat, että paikat ovat vaan ärtyneet näytteenotosta.
Vierailija kirjoitti:
Kun jäisikin vaan siihen näytteenottoon, mutta ei. Joka kerta tulee vielä kaupan päälle kohtutulehdus, kun joutuvat ronkkimaan oikein kunnolla, että saavat näytteet otettua. Jos oikein hyvin menee, vähättelevät ja sanovat, että paikat ovat vaan ärtyneet näytteenotosta.
Jos oikeasti tulee joka kerta kohtutulehdus, niin sulla on kyllä immuunijärjestelmässä häikkää ja pahasti.
Papakoe on ihan lasten leikkiä verrattuna tohon kohdun limakalvolta, yleensä pipelle-imukyretillä otettavaan kokeeseen. Itselläni ei papa ole tuntnut ikinä oikein miltään, mutta kohdun limakalvonäytteen otto oli yksi kovimpia kipuja joita olen ikinä kokenut. Taju meni hetkeksi kipushokin takia.