Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynellä otettiin joku koe joka sattui aivan s..tanasti

Vierailija
27.06.2018 |

Lääkärin puhe meni vähän ohi mutta ymmärsin että näyte otettiin kohdun limakalvolta.
Tulos tulee parissa viikossa.
Ja minä olen aina pitänyt kipukynnystäni korkeana.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinilla otetaan vain papa kohdunkaulalta, mutta se ei normaalisti satu. Nipistää ja tuntuu epämukavalta kyllä. Jos ei ollut papa, sulle olisi ehkä pitänyt paremmin avata, mitä ottivat ja miksi?

Vierailija
2/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko papa-kokeessa aiemmin ollut muutoksia? Jos on, niin sitten yleensä otetaan kohdunkaulalta koepala. Sattuu vähän enemmän kuin papa-koe mutta ei minun mielestäni ollut kovin paha homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjakokeeksi minun gyneni sitä sanoi ja se sattui aivan helvetillisesti!! Gyne vaan ihmetteli "ei tämän pitäisi sattua", kun tuskanhiki kihosi otsalleni ja maailma musteni silmissä. Jollen olisi ollut jo valmiiksi makuulla, olisin pyörtynyt.

Kaikenlaisia kipuja, isoja ja pieniä, olen kyllä kokenut. Tuo oli yksi pahimmista, jollei pahin.

Vierailija
4/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papakoe sattuu. Aina puhutaan paskaa ettei "yleensä" satu, mutta ite saan kyllä emätinorgasmejakin, ja toi on sen vastakohta!

Vierailija
5/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottavatkohan huvikseen tuollaisia ja sitten laskuttavat? Varmaan yksityisellä kävit?

Vierailija
6/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannasta näet, mikä koe otettu

Vierailija
7/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko se, miksi tuollainen näyte otettiin? Ei kai kuulu rutiinitesteihin.

Vierailija
8/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla vuotohäiriöitä?

Silloin sulta on voitu ottaa kohdusta limakalvonäyte, ns. pipelle-näyte. Se voi hiukan sattua, ei kuitenkaan saat..asti. Niitä ei oteta rutiininomaisesti, esimerkiksi minulta sellaista ei ole otettu ikinä.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

Yleisempi on kohdunsuun limakalvolta otettava papanäyte. Siinä hiukan rapsutetaan ihoa tylpällä puutikulla. Ei se nyt oikeasti satu.

N51

Vierailija
9/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rutiinilla otetaan vain papa kohdunkaulalta, mutta se ei normaalisti satu. Nipistää ja tuntuu epämukavalta kyllä. Jos ei ollut papa, sulle olisi ehkä pitänyt paremmin avata, mitä ottivat ja miksi?

Ei ollut papa, se ei juuri tunnu miltään. Menin vastaanotolle vuotojen ja kipujen takia joita ei pitäis enää olla.  Lääkärin mukaan ei ole syytä huoleen mutta otetaan näyte varmuuden vuoksi. Eiköhän tuo parissa viikossa selviä.

ap.

Vierailija
10/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa sattuu. Se on mulle hirveä toimenpide. Mun kohtu takana jossain vasemmalla, ja sitä suuta joutuu etsimään ja kaivelemaan. muutaman minuutin kokeeseen menee mulla n. 20 min. En käy kun 5 vuoden välein seulonnoissa.

Vierailija
11/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakannasta näet, mikä koe otettu

Kiitos, niinpä näenkin. En taas muistanut koko omakantaa. En kovin usein kirjaudu sinne.

ap

Vierailija
12/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että jotkut kommentoivat että ei satu vain siksi, että heitä ei ole sattunut. Jotain toista voi sattua. Ja varsinkin jos jotain on vialla ja jollain toisella taas ei ole vialla, niin on aika loogista että kiputuntemuskin on erilainen...

Vierailija
13/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo joku piilevä tulehdus voi tehdä limakalvosta tosia aran.

Vierailija
14/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla just tuo pipelle, multa on otettu se kerran kans kun jouduin vuotohäiriön takia sairaalaan. Otetaan siis tosiaan kohdun limakalvolta.

Vierailija
15/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että jotkut kommentoivat että ei satu vain siksi, että heitä ei ole sattunut. Jotain toista voi sattua. Ja varsinkin jos jotain on vialla ja jollain toisella taas ei ole vialla, niin on aika loogista että kiputuntemuskin on erilainen...

Totta kai kipukynnys voi olla joillain ihan älyttömän alhainen. Se ei silti tarkoita, että oikeasti tutkimus olisi kivulias.

Vierailija
16/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipukynnys vaihtelee. Ja kipu liittyy suuresti psykologiaan. Jos pelkää koetta ja tutkimustilannetta, mikä tahansa tuntuu kipeältä.

Vierailija
17/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kipukynnys voi olla joillain ihan älyttömän alhainen. Se ei silti tarkoita, että oikeasti tutkimus olisi kivulias.

Höpö höpö. Jos tutkimus x tuntuu henkille a kivuliaalta, silloin se tutkimus x on kivulias henkilölle a. Sillä ei ole henkilön a kannalta mitään merkitystä, onko tutkimus x kivuton vai kivulias henkilölle b.

Vierailija
18/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

X ja a ja b.

Hohhoijaa :D

Vierailija
19/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannasta selvis että koe oli Ts-PAD-1.

ap

Vierailija
20/46 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

X ja a ja b.

Hohhoijaa :D

"Jos minusta tuntuu joltain, niin kaikista muistakin tuntuu siltä." Hohhoijaa. ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan