Vaimo ei hoida lapsia tarpeeksi
Olen viikot töissä ympäri Suomea ja kun tulen viikonlopuiksi kotiin en todellakaan jaksaisi vapailla hoitaa jatkuvasti lapsia. Vaimo on nuorimman kanssa vielä kotona eli tarvitse edes arkena töissä käydä. Silti aina, kun tuleen kotiin hän haluaisi lähteä käymään kahvilla kavereittensa kanssa tai salilla ja tuntuu, että joudun lähes yksin hoitamaan lapset. Miten saisin vaimon ymmärtämään, että tarvitsen viikonloput lepäämiseen ja työviikosta toipumiseen?
Kommentit (58)
Jakakaa viikonloppu puoliksi, toinen ottaa vastuun lastenhoidosta la ja toinen su. Kumpikin saisi yhden lepopäivän viikossa.
Miten niin pöljä? Vaimon ei tarvitse käydä töissä, minä elätän perheen ja töiden lisäksi joudun viikonloput hoitamaan lapsia? Kyllä minä osan ajasta tietenkin voin hoitaa, mutta kyllä päävastuu pitäisi vaimolla olla.
Meillä vastaava tilanne ratkaistiin siten, että toinen oli vapaalla lauantaina, toinen sunnuntaina.
Minkä ikäisiä lapset ovat? Lasten kanssa kotona olokin voi olla raskasta. Itse ainakin koin kotiäitiyden raskaammaksi kuin työssä käymisen. Silloin kun ainut oma aika oli se tunti tai kaksi iltaisin, kun lapset nukkuu, mutta silloinkin tuli olla valppaana ja heti käytettävissä.
Teetkö töitä arkisin kellon ympäri? Eikö sinulla ole silloin illat vapaata ja yöt saat nukkua? Toki perheaikaakin pitäisi jöödö.
En usko, että vaimo suostuu jakamaan viikonlopun.
Jos tarvitset viikonloput lepäämiseen ja työviikosta toipumiseen, milloin vaimo saa levätä?
No ota ero. Niin minäkin tein, kun mies ei hoitanut lapsia tarpeeksi. Ei se sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
No ota ero. Niin minäkin tein, kun mies ei hoitanut lapsia tarpeeksi. Ei se sen kummempaa ole.
Ja nyt hoidat kokonaan yksin? Helpottako?
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitset viikonloput lepäämiseen ja työviikosta toipumiseen, milloin vaimo saa levätä?
Enemmän se viikot töissä oleva lepoo tarvitsee.
Eli koska sä hoitaisit omia lapsiasi? Kun arkena ei voi ja viikonloppunakaan ei jaksa. Miksi edes suostuit lasten hankintaan, jos lapset kiinnostavat yhtä paljon kuin kivi?
Vierailija kirjoitti:
Eli koska sä hoitaisit omia lapsiasi? Kun arkena ei voi ja viikonloppunakaan ei jaksa. Miksi edes suostuit lasten hankintaan, jos lapset kiinnostavat yhtä paljon kuin kivi?
Kyllä minä heitä hoidan viikonloppuisin mielelläni mutta niin, että vaimo hoitaisi enemmän ja minä saisin levätä. Viikolla teen töitä ja tuntuu sunnuntaisin, ettei ole ehtinyt lepäämään ollenkaan. Vaimo halusi 2 lasta, minulle olisi riittänyt 1. Ja oletin hänen ottavan enemmän vastuuta hoitamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että täällä on kotimammoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä heitä hoidan viikonloppuisin mielelläni mutta niin, että vaimo hoitaisi enemmän ja minä saisin levätä. Viikolla teen töitä ja tuntuu sunnuntaisin, ettei ole ehtinyt lepäämään ollenkaan. Vaimo halusi 2 lasta, minulle olisi riittänyt 1. Ja oletin hänen ottavan enemmän vastuuta hoitamisesta.
Siis oot sä tosissasi? Sun vaimo on jo vastuussa lapsistanne arkena 24/7 ja luultavasti aimo osan viikonlopustakin ja silti se ei riitä? Hoidatko muka yötkin viikonloppuisin? Heräätkö viikonloppuaamuna lasten kanssa? Kestääkö vaimosi kahvittelu kaverin kanssa muka koko päivän? Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pöljä? Vaimon ei tarvitse käydä töissä, minä elätän perheen ja töiden lisäksi joudun viikonloput hoitamaan lapsia? Kyllä minä osan ajasta tietenkin voin hoitaa, mutta kyllä päävastuu pitäisi vaimolla olla.
Vaimollahan ON päävastuu koska hän hoitaa kaiken sun sä olet veks ja rälläät hotelleissa. Mikä tässä on se mitä sä et tajua? Oletko tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi. Vaimosi vastaa yksin arjesta viikolla24/7h. On vain kohtuullista, että sinä olet viikonloppuisin lapsen kanssa enemmän kuin vaimosi.
Itse en voisi edes ajatella saavani lasta miehen kanssa, joka on viikot poissa kotoa.
Ootkohan minun mies? Minä ainakin oon ihan poikki arkiviikon jälkeen ja melkein kannan lapset miehen syliin, kun hän perjantaina kotiin tulee. Ja juoksen ovesta ulos koiran kanssa lenkille tai kahville kaverin kanssa. Kyllä minä mielestäni olen ansainnut enemmän vapaata vkloppuna, kun olen ma-pe yksin hoitanut lapsia kellon ympäri ja mies saanut illat ja yöt huilata rauhassa (Vaikka päivät töitä tekee ja minä "vaan hengaan kotona lasten kanssa")
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että täällä on kotimammoja.
Minä en ole. En todellakaan ottaisi itselleni noin raskasta pestiä kuin ap:n vaimolla on, helpompaa on käydä töissä ja jakaa arjen vastuu miehen kanssa 50/50.
Jaa, taas joku provo. Ei kukaan oikeasti ole noin pöljä. Tai on, mutta ei myönnä sitä ääneen.