Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo ei hoida lapsia tarpeeksi

Vierailija
27.06.2018 |

Olen viikot töissä ympäri Suomea ja kun tulen viikonlopuiksi kotiin en todellakaan jaksaisi vapailla hoitaa jatkuvasti lapsia. Vaimo on nuorimman kanssa vielä kotona eli tarvitse edes arkena töissä käydä. Silti aina, kun tuleen kotiin hän haluaisi lähteä käymään kahvilla kavereittensa kanssa tai salilla ja tuntuu, että joudun lähes yksin hoitamaan lapset. Miten saisin vaimon ymmärtämään, että tarvitsen viikonloput lepäämiseen ja työviikosta toipumiseen?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona makaajat taas mölisemässä. On se niin rankkaa maata kotona lasten varjolla.

Olen ollut tänään kotona lasten kanssa ja makasin viimeksi aamulla klo 6.30, kun lapset heräsivät. Seuraavan kerran pääsen makaamaan noin klo 23.30, kun lapset nukkuu ja muut kotihommat tehty.

Luksusta! Itse herännyt klo 5 ja juuri sain lapset nukkumaan. Nuorin 1v herää yön aikana vähintään 3 kertaa ja sen kanssa saa valvoa 3-4h joka yö.

No niin... tää on klassikko. Sankarimamma! "Kuulkas ei tuo mitään, MINULLA on näin ja näin rankkaa, ei tuo sinun juttusi ole mitään". :D

Vierailija
42/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ota ero. Niin minäkin tein, kun mies ei hoitanut lapsia tarpeeksi. Ei se sen kummempaa ole.

Ja nyt hoidat kokonaan yksin? Helpottako?

Minkä pitäisi helpottaa?

Ap oli huolissaan lastensa äidin antamasta hoidosta, joten varmasti haluaa itse turvata lapsilleen hyvän hoidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona makaajat taas mölisemässä. On se niin rankkaa maata kotona lasten varjolla.

No mutta mikä aloittajan ongelma sitten on, kai vaimo voi kahvilla käydä kun mies makaa kotona viikonlopun lasten kanssa?

Vierailija
44/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta mikä aloittajan ongelma sitten on, kai vaimo voi kahvilla käydä kun mies makaa kotona viikonlopun lasten kanssa?

Tätä minäkin ihmettelen. Jos vaimo saa maata kotona arkipäivät, niin mikä siinä on niin vaikeaa, että mies saa maata kotona viikonloput. Eihän se lastenhoito voi yhtäkkiä raskaaksi muuttua kun mies sitä tekee.

Vierailija
45/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on just näitä joita ei jaksa... Puolustetaan henkeen ja vereen kotiäitiä, kuinka ei hetken lepohetkeä vuorokaudessa ole..miks helvetis näin yksinkertaisesta asiasta on tehty näin vaikee?? Ei ole ihme että syntyvyys laskee kun ollaan niin patalaiskoja, kellon kanssa katotaan aikaa kumpi enemmän joutuu pentujen kanssa olemaan, voi itku mitä porukkaa..

Vierailija
46/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tehdään lapsia, jos ei niitä haluta hoitaa. Koskee niin miehiä kuin naisiakin. Itse erosin exästä kun tajusin, että jos meillä olisi lapsia, ex-mies olisi jättänyt ne lähinnä minun vastuulleni. En halunnut sellaista, joten erosin ennen kuin ehdimme yrittää lasta.

Vierailija
47/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen. Jos vaimo saa maata kotona arkipäivät, niin mikä siinä on niin vaikeaa, että mies saa maata kotona viikonloput. Eihän se lastenhoito voi yhtäkkiä raskaaksi muuttua kun mies sitä tekee.

Eli myönnät itsekin että kotona makaaminen on kotona makaamista.

Vierailija
48/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli myönnät itsekin että kotona makaaminen on kotona makaamista.

Ei vaan pitää valita. Joko se on kotona makaamista, ja mies voi sen valittamatta viikonloput hoitaa. Tai sitten se on raskasta, ja vaimonkin levontarve pitää viikonloppuna huomioida.

Sellainen ei ole loogisesti mahdollista, että lastenhoito ei ole rankkaa, mutta mies ei sitä kuitenkaan jaksa työviikon päälle tehdä.

Vierailija
49/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tätä samaa paskaa. LOPETA JO AIKUINEN NAINEN.

Vierailija
50/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja yhdeksi päiväksi viikossa, saatte molemmat vapaapäivän.

Vierailija
51/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa hoitaja lapsille viikonlopuksi.

Vierailija
52/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä makaamisargumenteista puuttuu logiikka, sillä jos nainen vain 'makailee' kotona koko viikon, niin sittenhän mieskin vain 'makailee' lapsia hoitaessaan. Saahan sitä makaillessa levätä, eikö?

Vierailija
53/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun olet töissä, niin etkö saa levättyä iltaisin ja öisin? Luulenpa, että työpäivän jälkeen makaat loppuillan  työsuhdeasuntosi sohvalla telkkaria katsellen kaljapullo kädessä ja saat nukkua täydet yöunet. Vaimosi tuskin saa. Hänellä ei ole iltoja vapaana ja todennäköisesti joutuu heräilemään/valvomaan öisin. Hän kantaa lapsistanne paljon suuremman vastuun kuin sinä. Valituksesi on täysin perusteetonta ja niin raukkamaista kuin olla ja voi. 

Toivon todella, että tämä oli provo, eikä kellään naisella oikeasti ole noin urpoa miestä.

Vierailija
54/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen isän tulisi olla kotona lastensa kanssa vähintään puoli vuotta. Hoitaa sitä arkea, kaupassa käyntiä, ruoanlaittoa, pyykin pesua ja lasten viihdyttämistä. Oma mieheni oli kotona 9 kk ja 2,5 v lastemme kanssa noin 9 kk. Sen jälkeen meillä ei ole ikinä, KOSKAAN ollut erimielisyyksiä kodinhoidosta eikä rahasta. Hän tietää, että se pikkulapsiarki ei ole mitään "makoilua" vaan melkoisen rankkaa työtä. Ja tuuppasi kyllä minulle lapset kun tulin töistä :) Ilomielin olin lasteni kanssa illat.

Onnellisesti naimisissa 22 v.

Vierailija
55/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapelkaa lapset saatte nuuskaa

Vierailija
56/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun aletaan nykyään lisääntymään kolmekymppisinä,on totuttu vuosia helppoon elämään ja ajattelemaan vaan ja ainoastaan itseään,onhan se perhe elämä, toisen hyvivoinnin ja tarpeitten omien edelle laittaminen suuri muutos.. Ei ihme että kiukuttaa ja kaduttaakin...mitä nuorempana ryhtyy vanhemmaks sen helpommalla siitä selviää...näin on.

Vierailija
57/58 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän ap:ta. Minä annan mieheni levätä rauhassa viikonloput, on hän kuitenkin lastenkin kanssa kunhan on nukkunut tarpeeksi. Viikot on kuitenkin poissa, eli joo, hoidan lapsia enemmän, mutta itsehän minä rekkakuskin nain ja halusin lapsia... olen tyytyväinen siihen että on viikonloput kanssamme ja auttaa lasten kanssa vaikka nukkuukin paljon.

Vierailija
58/58 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisit maininnut tuloerot