Vaimo ei hoida lapsia tarpeeksi
Olen viikot töissä ympäri Suomea ja kun tulen viikonlopuiksi kotiin en todellakaan jaksaisi vapailla hoitaa jatkuvasti lapsia. Vaimo on nuorimman kanssa vielä kotona eli tarvitse edes arkena töissä käydä. Silti aina, kun tuleen kotiin hän haluaisi lähteä käymään kahvilla kavereittensa kanssa tai salilla ja tuntuu, että joudun lähes yksin hoitamaan lapset. Miten saisin vaimon ymmärtämään, että tarvitsen viikonloput lepäämiseen ja työviikosta toipumiseen?
Kommentit (58)
Ei tosiaan ole liikaa vaadittu, että sinäkin hoidat viikonloppuna lapsia. Jos tuntuu raskaalta, niin etsi päivätyö läheltä kotia.
Vierailija kirjoitti:
Kotona makaajat taas mölisemässä. On se niin rankkaa maata kotona lasten varjolla.
Olen ollut tänään kotona lasten kanssa ja makasin viimeksi aamulla klo 6.30, kun lapset heräsivät. Seuraavan kerran pääsen makaamaan noin klo 23.30, kun lapset nukkuu ja muut kotihommat tehty.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan ole liikaa vaadittu, että sinäkin hoidat viikonloppuna lapsia. Jos tuntuu raskaalta, niin etsi päivätyö läheltä kotia.
Kyllähän ap sanoo hoitavansa, mutta halusi että vaimo hoitaisi enemmän.
Kuinka monta tuntia teet töitä viikossa? Entä mitkä ovat työmatkat? Miksi et lepää työpäivien jälkeen? Jos sinä olet väsynyt viikonloppuisin, vaikka sinulla on vapaata työpäivien jälkeen edes jonain päivänä, niin vaimollasi ei sitä vapaata ole ollenkaan. 1v:n kanssa ei pääse edes vessaan yksin viikolla. Sinulla varmaan on vessatauot ihsn yksin? Olen töissä j muistsn, miten oma elämä helpottui, kun pääsi töihin: kaksi kahvitaukoa ja loi astsuko ja lisäksi omaa aikaa työmatkoilla, vsikka joufuinkin ajamaan autoa. Vielä nytkin, vaikka työhönpaluusta on jo 10v, nautin niistä , kun muistan miten lasten lanssa kotona lllessa oli täydin ilman taukoja ja hengähdyshetkiä.
Teidän kannattaa mennä pariterspiaan, vaihtaa rooleja( sinä kotiin hoitamaan koti 24/7) ja vaimo töihin. Viikonloppiisin saisit sen vapaan, minkä antIsit nyt vaimollesi. Viikollahan vaimosi ei tsrvitsidi tehdä mitään kodin ja lasten hyväksi. Tämä ehkä auttaisi tritä keskudtelrmaan siitä, että haluatteko viettää aikaa yhtään yhdessä, hsluatteko elää perheenä, ja mkten lasten hoiva, huolenoito ja heidän rskastamisensa ja kasvatuksensa tulisi järjestää, jos kumpikaan ei halua lastensa kanssa olla.
No mitä sä ap teet arkipäivisin töiden lisäksi? Ihan varmasti aikaa jää myös lepäämiseen kun taas vaimo tekee sitä samaa kellon ympäri joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ap sanoo hoitavansa, mutta halusi että vaimo hoitaisi enemmän.
Ap ilmeisesti haluaa, että vaimo on kotona silloin kun hän on lasten kanssa. Kyllä aikuinen mies pärjää muutaman tunnin ilman vaimoa. Se tosin tarkoittaa sitä, että jos lapsi tarvitsee jotain, pitää ap:n nostaa takamus sohvalta eikä voi lähettää lasta äidin luo. Ei, ap ei hoida tarpeeksi omia lapsiaan.
Itse olin tulla hulluksi kun asuin vieläexäni kanssa ja olin kotiäitinä.
Mies sai mennä. Itse jäin lasten kanssa keskenään ja kun nuorin oli "tarpeeksi" vanha, lähdin takaisin työelämään.
En tiedä sitten kumpi oli helpompaa. Olla kotiäitinä, vaiko työssä käyvänä äitinä, mutta paljon helpompaa on ollut elää ilman nykyistä exääni.
Teit saman virheen kuin minä ja moni muu, menit lisääntymään.
Mitään muuta en ole elämässäni niin paljoa joutunut katumaan.
Onko ruikuttava herra ap ollut hoitovapaalla edes joitakin kuukausia? Jos ei vielä ole ollut, niin suosittelen lämpimästi. Kun olet kotona ja teet kaikki kotityöt ja hoidat lapset joka päivä, niin katsotaan sitten, vieläkö valitat, ettei vaimo hoida lapsia. Jos sinä kerran olet lasten isä, niin kyllä heistä huolehtiminen kuuluu myös sinulle, ei pelkästään vaimolle. Vaikka kyllähän se tietysti on rasittavaa, kun matkarakastaja raju saapuu kaupunkiin ja vie naikkosilta tajun.
Vierailija kirjoitti:
Kotona makaajat taas mölisemässä. On se niin rankkaa maata kotona lasten varjolla.
Mua ihan oikeasti säälittää nää "makaaja" huutelijat. Ovat jääneet vaille lapsia, tai jos niitä on, eivät ole läheisiä, koska huutelija ei koskaan hoitanut ja ottanut vastuuta lapsestaan. Lisäksi myötähäpeä siitä, että ottaa kantaa asiaan, jota ei ole edellytyksiä ymmärtää, luulee vain mitä luulee.
En usko, mutta jos on totta niin olet siis pois kotoa viikot? Miksi et lepää iltaisin? Eihän vaimosi pääse mihinkään muulloin kuin viikonloppuna, eikä saa levätä lainkaan 5 päivänä viikossa?
Hanki työ, jossa olet viikot kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tänään kotona lasten kanssa ja makasin viimeksi aamulla klo 6.30, kun lapset heräsivät. Seuraavan kerran pääsen makaamaan noin klo 23.30, kun lapset nukkuu ja muut kotihommat tehty.
Luksusta! Itse herännyt klo 5 ja juuri sain lapset nukkumaan. Nuorin 1v herää yön aikana vähintään 3 kertaa ja sen kanssa saa valvoa 3-4h joka yö.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan miehen kanssa molemmat oltu kotona lasten kanssa n. 1.5v per lapsi. Kummankin mielestä työssäkäyminen + lapsiarki iltaisin ja viikonloppuisin oli helpompaa kuin kotonaolo. Saati jos olisi viikot muualla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pöljä? Vaimon ei tarvitse käydä töissä, minä elätän perheen ja töiden lisäksi joudun viikonloput hoitamaan lapsia? Kyllä minä osan ajasta tietenkin voin hoitaa, mutta kyllä päävastuu pitäisi vaimolla olla.
Elätät perheen? Kaikki maksetaan puoliksi. Tietenkin. Et kai sinä ketään elätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse "makaillut" kotona pienten lasten kanssa vuosikaupalla? Jos et, niin turha sun on lätistä yhtään mitään.
Minä luulen, että sen mamma on makoillut sohvalla ja pitänyt lasta leikkikehässä vuosikausia. Kyllähän siitä muistijäljet jää. Tyyppi ei vaan tajua, että nykyään tuosta toiminnasta tulisi lastensuojeluilmoitus, ennen ei.
Itse olen töissä ja mies kotona ja tuntuu etten saa olla riittävästi lapseni kanssa. Eli mielelläni hoidan kaiken lopun aikaa häntä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta tuntia teet töitä viikossa? Entä mitkä ovat työmatkat? Miksi et lepää työpäivien jälkeen? Jos sinä olet väsynyt viikonloppuisin, vaikka sinulla on vapaata työpäivien jälkeen edes jonain päivänä, niin vaimollasi ei sitä vapaata ole ollenkaan. 1v:n kanssa ei pääse edes vessaan yksin viikolla. Sinulla varmaan on vessatauot ihsn yksin? Olen töissä j muistsn, miten oma elämä helpottui, kun pääsi töihin: kaksi kahvitaukoa ja loi astsuko ja lisäksi omaa aikaa työmatkoilla, vsikka joufuinkin ajamaan autoa. Vielä nytkin, vaikka työhönpaluusta on jo 10v, nautin niistä , kun muistan miten lasten lanssa kotona lllessa oli täydin ilman taukoja ja hengähdyshetkiä.
Teidän kannattaa mennä pariterspiaan, vaihtaa rooleja( sinä kotiin hoitamaan koti 24/7) ja vaimo töihin. Viikonloppiisin saisit sen vapaan, minkä antIsit nyt vaimollesi. Viikollahan vaimosi ei tsrvitsidi tehdä mitään kodin ja lasten hyväksi. Tämä ehkä auttaisi tritä keskudtelrmaan siitä, että haluatteko viettää aikaa yhtään yhdessä, hsluatteko elää perheenä, ja mkten lasten hoiva, huolenoito ja heidän rskastamisensa ja kasvatuksensa tulisi järjestää, jos kumpikaan ei halua lastensa kanssa olla.
Miten joku kehtaa kirjoittaa noin törkeän huolimattomasti?
Lasten kanssa kotona oleminen on hirveää. Tietenkin miehen tulee hoitaa lapsia viikonloppuna enemmän kuin vaimon. Mutta oikeasti molempien pitäisi olla töissä. Kotiäitiys ei ole ihmisen hommaa. Se on kuin päiväkodin tädin hommaa, yhtä järjenvastaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku kehtaa kirjoittaa noin törkeän huolimattomasti?
Anteeksi, että jälleen pahentunut reumani haittaa Sinua. Voin kertoa, että haittaa minuakin. Tulikohan nyt oikein?
Oletko itse "makaillut" kotona pienten lasten kanssa vuosikaupalla? Jos et, niin turha sun on lätistä yhtään mitään.