Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kiistatta työkyvytön mutta tt-tukea leikattiin

Suomiko oikeus- ja sivistysvaltio?
27.06.2018 |

Eli multa ja lapselta leikattiin 20%:a tt-tuesta kun ole ilmoittautunut työnhakijaksi. B-lausuntoja ja tutkimuksia on paljon ja sairauteen myös lääkkeet eli Kela tietää tämän kyllä. Itse myöskin hylkäsivät kuntoustuella perustellen etten ole enää kuntoutettavissa! Oletteko nyt tyytyväisiä? Mua ei kohta enää ole ja lapsi on iäksi traumatisoitunut. Onnea porvarit, aktiivimalli toimii!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, et ole yksin.

Vierailija
2/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

* en ole ilmoittautunut

* hylkäsivät kuntoutustuen

Ei pysty enää itkulta kirjoittamaankaan. No, kohti juna-asemaa sitten vaan. Ja saatte kirota mua ihan rauhassa kun junanne myöhästyy, paskan niskaan satamiseen oon jo niin tottunut ettette uskokaan. Tämä loinen lähtee nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku kannattaa aina pitää voimassa, kun hakemukset ovat vireillä. Ihan vaikka vain tuosta syystä, että jos tuleekin hylkäyspäätös (sairauspäivärahasta, kuntoutustuesta tms.) niin voi sen työttömyysetuuden edes saada, on sitten kenen tahansa silmissä tai näkemyksen mukaan työkyvytön tai ei. Työttömyysetuus on ikäänkuin se "kaatopaikka" tuki jota voi saada jos ei muuta saa, kunhan se työnhaku on voimassa ja siihen oikeuttava lausunto kunnossa.

Vierailija
4/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia, et ole yksin.

En mä jaksa enää. Oon kokenu jo muutenkin niin paljon halveksuntaa ja kaltoinkohtelua elämäni aika etten vaan jaksa enää. Mutta yritä sä jaksaa ja viedä viestiä eteenpäin, sillä tämä ei ole oikein.

Vierailija
5/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnhaku kannattaa aina pitää voimassa, kun hakemukset ovat vireillä. Ihan vaikka vain tuosta syystä, että jos tuleekin hylkäyspäätös (sairauspäivärahasta, kuntoutustuesta tms.) niin voi sen työttömyysetuuden edes saada, on sitten kenen tahansa silmissä tai näkemyksen mukaan työkyvytön tai ei. Työttömyysetuus on ikäänkuin se "kaatopaikka" tuki jota voi saada jos ei muuta saa, kunhan se työnhaku on voimassa ja siihen oikeuttava lausunto kunnossa.

Varmaan, mutten äärettömän väsyneenä ja kroonisesti masentuneena jaksa askarrella noitten kanssa, en vaikka pitäisi. Ja neuropsykakin on tutkinut ja todennut ettei voimia ole juuri mihinkään. En jaksa oikein kuin nukkua ja mieliala on ihan pohjamudissa. Olen soittanut ja itkien (en pystynyt enää hillitsemään) että uskoisivat ja antaosivat mun olla, mutta ei. Mä en todellakaan ole vain huvikseni kotona käsi ojossa ;-( mutta lapsesta en enää tässä puristuksessa jaksa huolehtia ja se koskee niin, etten voi jäädä tänne enää. En kestä tätä tuskaa ja nöyryytystä enää. Muhun koskee niin ettei kukaan voi tajutakaan.

Vierailija
6/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsestä lasu. Lapsi ainakin hoidetaan.

Vierailija
7/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan, mutten äärettömän väsyneenä ja kroonisesti masentuneena jaksa askarrella noitten kanssa, en vaikka pitäisi. Ja neuropsykakin on tutkinut ja todennut ettei voimia ole juuri mihinkään. En jaksa oikein kuin nukkua ja mieliala on ihan pohjamudissa. Olen soittanut ja itkien (en pystynyt enää hillitsemään) että uskoisivat ja antaosivat mun olla, mutta ei. Mä en todellakaan ole vain huvikseni kotona käsi ojossa ;-( mutta lapsesta en enää tässä puristuksessa jaksa huolehtia ja se koskee niin, etten voi jäädä tänne enää. En kestä tätä tuskaa ja nöyryytystä enää. Muhun koskee niin ettei kukaan voi tajutakaan.

Siis soittanut itkien Kelalle. Ja läheisten avulla, päivät leväten ja rahat ääreimmäisen tarkkaan laskien ollaan vielä lapsen kanssa selvitty mutta nyt tämä kokoaikainen taistelu ja Kelan uhkailu on ajanut mut jo sellaseen masennukseen ja ahdistukseen etten pysty enää tuohonkaan. Samoin kun rahat riittivät juuri juuri, en tämän leikkauksen jälkeen saa niitä enää riittämään. Ja vanhemmatkin on äärimmäisen pienituloisia eikä heillä ole mitään mistä antaa. Kunniallisia ja päihteettömiä ollaan kyllä, mutta mitäpä väliä sillä on koska "lisäarvo" puuttuu (ihmisarvoahan ei enää ole).

Vierailija
8/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen anellut, että Kela pitäytyisi kohtuuttomuuksista edes sen aikaa kun lapsi on alaikäinen. Että sitten voin mennä vaikka puskan juurelle kuolemaan vailla ruokaa, suojaa tai tuloja, mutta ei. Ei mitään väliä. Hölmöä heittää hukkaan mun vuosien sinnittely lapsen hyväksi. Nyt lapsi on vielä iloinen ja pärjää, mutta näkee ja pelkää jo mitä on tapahtumassa. Onnea porvarit, tämä säästö tulee teille todella kalliiksi...inhimmillinen kärsimyshän ei ketään kiinnosta.

Vierailija
9/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu psykiatriseen (osasto)hoitoon (syynä esim. itsemurha-ajatukset). Eiköhän sen perusteella aleta uskomaan työkyvyttömyyteen. Itse olen tk-eläkkeellä masennuksen ja ahdistuksen vuoksi. Saan ihan hyvää eläkettä. Säälittää tuttava, joka on vähintään yhtä sairas kuin minä, mutta ei ylpeyttään hakeudu psyk. hoitoon. Saa jotain minimitoimeentuloa, on todella tiukilla taloudellisesti ja tekee työkkärin orjatöitä "kuntoutuakseen".

Vierailija
10/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itsestä lasu. Lapsi ainakin hoidetaan.

En halua mun suloista ja iloista lastani siihen myllyyn. Se on harvoin lapselle hyväksi. Äitini ja siskoni varmaan huolehtii lapsesta, mutta jälkensä tämä häneen kyllä jättää.

Vierailija
11/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti ylipäätään tehdä se lapsi tähän maailmaan, kun on itse tuollaisessa jamassa ja kunnossa. Se raskaaksi tuleminen silti aina luonnistuu, vaikka muuhun ei sitten voimat riitäkään?

Vierailija
12/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhan tehneen vanhemman lapsena en voi muuta kuin halveksua ettet todella aio edes hakea apua, vaan mielummin vain kuolet pois. Heippa.

Vierailija
13/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oikeastaan myös työkyvytön mutta roikun työttömänä työnhakijana, tuet juoksee eikä ongelmia. Eivät he työkkärissä paljoa vaadi kun olen tilanteeni selittänyt heille. Jossain uravalmennuksessa jouduin käymään, ei ollut hyötyä mutta sainpahan ainakin enemmän rahaa hetken ajan. Mulla on myös lapsi. 

Vierailija
14/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu psykiatriseen (osasto)hoitoon (syynä esim. itsemurha-ajatukset). Eiköhän sen perusteella aleta uskomaan työkyvyttömyyteen. Itse olen tk-eläkkeellä masennuksen ja ahdistuksen vuoksi. Saan ihan hyvää eläkettä. Säälittää tuttava, joka on vähintään yhtä sairas kuin minä, mutta ei ylpeyttään hakeudu psyk. hoitoon. Saa jotain minimitoimeentuloa, on todella tiukilla taloudellisesti ja tekee työkkärin orjatöitä "kuntoutuakseen".

En taida jaksaa, en tiedä. Tää koskee niin paljon kun olisin halunnut antaa lapselle edes jokseenkin vakaan ja hyvän elämän, että pärjäisi hyvin sitten aikuisena ja tulevana lisäarvon tuottajana. Ettei tippuisi. Miksi ihmeessä hallitus puhuu lapsiköyhyyden poistamisesta ja tekee sitten vielä näin? Ymmärtäisin tämänkin vielä jotenkin jos olisin terve, mutta tätä on vaikea käsittää. Mitä ne luulee tästä hyötyvänsä? Mitä järkeä ja kuinka oikein ja kohtuullista on viedä kaikki puolikuntoisilta yksinhuoltajilta?! Minäkin olen todella priorisoinut kaiken lapsen takia (rahat, voimani jne.). Halunnut kasvattaa hänestä sivistyneen ja hyvän ihmisen, mutta ei, nyt ei anneta enää edes mahdollisuutta siihen! Ja olisin kasvattanut lapsen omillaan toimeentulevaksi, jonka itseluottamusta ja perusturvaa ei olisi viety jo nuorena. Ikinä en ole puhunut tai kehunut valtiolta saatavaa ilmaistarahaa eli sitä mallia en siirrä mutta ei, ei mitään armoa tai väliä millään. Alan kallistua siihen, että valkoinen keski-ikäinen porvarimies on itse piru. Se vie pienipalkkaisilta ja työkyvyttömiltä naisilta ja lapsilta leivänkin suusta koska se ei ymmärrä mitään ja/tai on egoistinen narsisti jota ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
15/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhan tehneen vanhemman lapsena en voi muuta kuin halveksua ettet todella aio edes hakea apua, vaan mielummin vain kuolet pois. Heippa.

Meinaat että mun pitää jaksaa halventamista ja kepittämistä loputtomiin? Kitua joka päivä kun lapsenkin takia sattuu vielä enemmän? Sä et tiedä tätä kärsimyksen määrää...

Vierailija
16/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun kannattais hyväksyä että tukisysteemissä on jonkinlaiset säännöt ja alkaa pelata niiden mukaan. Kiukuttelu ei auta. 

Vierailija
17/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatti ylipäätään tehdä se lapsi tähän maailmaan, kun on itse tuollaisessa jamassa ja kunnossa. Se raskaaksi tuleminen silti aina luonnistuu, vaikka muuhun ei sitten voimat riitäkään?

Lapsi on nyt jo koulussa ja tämä "jama" johtuu myös monista minusta riippumattomista asioista. Ja oletko sinä täydellinen ja virheetön että voit muita tuomita? Tuskin ja entäpä jos joudut onnettomuuteen ja vamnaudut etkä kykene enää töihin muttet saa apuakaan ja sinut haukuttaisiin kun olet lapsen hankkinut? Ei ihan loogista tai oikeudenmukaista. Oletpa julma ja ymmärtämätön, selkeästi paha ihminen joten turha ihmetellä että teidän keskellä osa masentuu pahastikin.

Vierailija
18/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sun kannattais hyväksyä että tukisysteemissä on jonkinlaiset säännöt ja alkaa pelata niiden mukaan. Kiukuttelu ei auta. 

Hyväksyä että työkyvytöntä rangaistaan kun ei hae työtä??? Tai että lapsesta uritetään väkisin tehdä syrjäytyjää? Ettekö te tajua että kyse on tuosta, ei pelkästään rahasta!!!

Vierailija
19/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia kuntoutustukea ei hyväksytty kohdallasi?

Itse olen kuntoutustuella, sehän on toiselta nimeltään määräaikainen työkyvyttömyyseläke.

Olen tilanteessa, että kuntoutukseni on terapiassa käynti. Ei muuta.

Hae kuntoutustukea uudestaan, tai eläkettä jos et ole työkykyinen. Tee siitä hylkäyksestä valitus.

Älä vaivu itsesääliin, se ei johda mihinkään.

Vierailija
20/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia kuntoutustukea ei hyväksytty kohdallasi?

Itse olen kuntoutustuella, sehän on toiselta nimeltään määräaikainen työkyvyttömyyseläke.

Olen tilanteessa, että kuntoutukseni on terapiassa käynti. Ei muuta.

Hae kuntoutustukea uudestaan, tai eläkettä jos et ole työkykyinen. Tee siitä hylkäyksestä valitus.

Älä vaivu itsesääliin, se ei johda mihinkään.

Kiitos vinkeistä mutta en vaan jaksa, mä olen ihan lopussa. Mä olen loputtoman väsynyt. Ehkä mä pyydän päästä osastolle, lapsen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä