Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kiistatta työkyvytön mutta tt-tukea leikattiin

Suomiko oikeus- ja sivistysvaltio?
27.06.2018 |

Eli multa ja lapselta leikattiin 20%:a tt-tuesta kun ole ilmoittautunut työnhakijaksi. B-lausuntoja ja tutkimuksia on paljon ja sairauteen myös lääkkeet eli Kela tietää tämän kyllä. Itse myöskin hylkäsivät kuntoustuella perustellen etten ole enää kuntoutettavissa! Oletteko nyt tyytyväisiä? Mua ei kohta enää ole ja lapsi on iäksi traumatisoitunut. Onnea porvarit, aktiivimalli toimii!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia kuntoutustukea ei hyväksytty kohdallasi?

Itse olen kuntoutustuella, sehän on toiselta nimeltään määräaikainen työkyvyttömyyseläke.

Olen tilanteessa, että kuntoutukseni on terapiassa käynti. Ei muuta.

Hae kuntoutustukea uudestaan, tai eläkettä jos et ole työkykyinen. Tee siitä hylkäyksestä valitus.

Älä vaivu itsesääliin, se ei johda mihinkään.

Ehkäpä sitä eläkettä ei ole tajuttu hakea.

Vierailija
22/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuntoutustuella, sehän on toiselta nimeltään määräaikainen työkyvyttömyyseläke.

Hae kuntoutustukea uudestaan, tai eläkettä jos et ole työkykyinen. Tee siitä hylkäyksestä valitus.

Pysyvää eläkettä tuskin irtoaa, mutta kuntsaria kyllä valituksen jälkeen tuossa kunnolla. Psykiatrian poliklinikan sossu kyllä auttaa tekemään hakemukset/valituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä mutta en vaan jaksa, mä olen ihan lopussa. Mä olen loputtoman väsynyt. Ehkä mä pyydän päästä osastolle, lapsen takia.

Ehkä ok idea. Osastolla on myös sosiaalityntekijä joka voi laatia kanssasi uuden hakemuksen tai valituksen. Saat myös uuden B-lausunnon joka melko varmasti menee osastopätkän jälkeen kelassa läpi.

Vierailija
24/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu lehteen, että tekevät tapauksestasi jutun niin kansa voi tuomita Kelan julkisesti ja se joutuu tekemään korjauksen.

Vierailija
25/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

* en ole ilmoittautunut

* hylkäsivät kuntoutustuen

Ei pysty enää itkulta kirjoittamaankaan. No, kohti juna-asemaa sitten vaan. Ja saatte kirota mua ihan rauhassa kun junanne myöhästyy, paskan niskaan satamiseen oon jo niin tottunut ettette uskokaan. Tämä loinen lähtee nyt.

Kyllä työhaku pitää olla voimassa jos haluaa työttömyyskorvausta. Se on kone joka laskee. Tuo ei ole mitään henkilökohtaista, eikä sinun tarvitse uhrata itseäsi tai lastasi tämän takia. Kelalta tulee usein hylky ensimmäiseen tai toiseen kuntoutus hakemuksen, mutta jossain vaiheessa myöntyy. Ota heti yhteyttä b-lausunnon kirjoittaneeseen tahoon, lääkärille tai hoitajalle. Tuo on välivaihe, asiat muuttuu kun et anna periksi.

Vierailija
26/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan niin pahalta kun mä olen aina välittänyt muista ja auttanut. Yrittänyt omasta halusta elää niin, etten kohtele muita huonosti ja olla reilu, koska mä välitän muista sillä tiedän mitä tuskaa toiset voi aiheuttaa. En myöskään koskaan ole pyutänyt ylimääräistä rahaa, vaan olen tyytynyt olemaan itse ilman mitään. Tiedän ettei valtion kassa ole pohjaton ja on mullakin ylpeyteni ja siksi tämä tuntuu niin väärältä. En ole röyhkeä ja vaativa vaan tyytynyt osaani joten miksi minut ajetaan nurkkaan ja oikeulsiani poljetaan? Onko tämä teistä oikein ja hyväksyttävää? Pitääkö minunkin siis luopua ihanteistani ja alkaa itsekkääksi ja muista piittaamattomaksi? Mitä ja ketä se muka hyödyttäisi? Nyt olisin tyytynyt osaani ja elänyt yhteistähyvää kunnioittaen mutta saan vain iskuja vasten kasvoja, miksi? Ja miksi lasten hyvinvoinnista edes kannetaan muka huolta kun toimet ovat kuitenkin sitä vastaan? Eikö kukaan ymmärrä tätä?

Vierailija
27/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* en ole ilmoittautunut

Ei pysty enää itkulta kirjoittamaankaan. No, kohti juna-asemaa sitten vaan. Ja saatte kirota mua ihan rauhassa kun junanne myöhästyy, paskan niskaan satamiseen oon jo niin tottunut ettette uskokaan. Tämä loinen lähtee nyt.

Kyllä työhaku pitää olla voimassa jos haluaa työttömyyskorvausta. Se on kone joka laskee. Tuo ei ole mitään henkilökohtaista, eikä sinun tarvitse uhrata itseäsi tai lastasi tämän takia. Kelalta tulee usein hylky ensimmäiseen tai toiseen kuntoutus hakemuksen, mutta jossain vaiheessa myöntyy. Ota heti yhteyttä b-lausunnon kirjoittaneeseen tahoon, lääkärille tai hoitajalle. Tuo on välivaihe, asiat muuttuu kun et anna periksi.

En uupuneena jaksa. On kuin olisin vakuumissa, täysin tyhjiin imetty vailla voimia. Se ei ole tavallista väsymystä vaan jotain muuta.

Vierailija
28/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan 17v parrakas astronauttikirurgi shoppailee uutta iphonea ja revittyjä farkkuja.

Vierailija
29/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyvää eläkettä tuskin irtoaa, mutta kuntsaria kyllä valituksen jälkeen tuossa kunnolla. Psykiatrian poliklinikan sossu kyllä auttaa tekemään hakemukset/valituksen.

Kyllä voi päätyä pysyvästi, jos on tarpeeksi ulalla. Tilassa jossa ei moiti muita julmiksi. T.been there

Vierailija
30/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* en ole ilmoittautunut

En uupuneena jaksa. On kuin olisin vakuumissa, täysin tyhjiin imetty vailla voimia. Se ei ole tavallista väsymystä vaan jotain muuta.

Sulla on älylaite kädessä, kun kerran kirjoitat tänne. Soita sinne psyk polille heti, ennen virka-ajan päättymistä. Oon joskus kelannu, että psyk polin paras työntekijä on se toimistonhoitaja, joka kuuntelee edes vähän. Sinun on oltava itsesi puolella, herätä sisäinen eloonjääjäsi heti!

Huomaathan, tuo rahajuttu on sun tapauksessa sivuseikka, ongelmasi on psyykkinen.

Vierailija
31/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes ahdistaa lukea tekstiä joka on kuin omalta näppikseltä vuosia sitten. Paitsi että minulla ei ole lasta. Jokin siinä että oli syntynyt Suomeen oli luonut sellaisen fiiliksen että yhteiskunta auttaa ja on olemassa sitä varten että ihmisten asiat rullaa. Ja että myös yhden ihmisen ajatukset ja tunteet merkkaa jotain. Ja pashat. Varskin mielenterveyspuoli on lapsenkengissä ja jos ei sovi siellä olevaan muottiin niin se on adios. Yksin täällä saa kyllä pärjätä ja se on helpottanut elämää kun sen on ymmärtänyt. Mutta siihen "ero" prosessiin että irrotti itsensä ympäristöstä ja yhteiskunnasta henkisesti kyllä meni tovi ja siihen kuului juuri se surun ja yksin jäämisen aiheuttamien tunteiden läpikäyminen.

Vierailija
32/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi päätyä pysyvästi, jos on tarpeeksi ulalla. Tilassa jossa ei moiti muita julmiksi. T.been there

Joo, voi. Tosin monen vuoden kuntoutustuen jälkeen. Huonoissa (psykoottisissa) tapauksissakin sitä myönnetään aluksi kahden vuoden välein. Itse olin kymmenen vuotta ennen pysyvää. Vain realisti - ei ole tarkoitus olla ikävä. Mutta määräaikainenkin kuntsari on hyvä juttu!

Vierailija
33/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* en ole ilmoittautunut

Tuo lukee siis B-lausunnoissakin ja olen sen Kelaan vuoden verran jo sanonut. Siellä on myös ollut kokoajan jotain hässäkkää kun tehneet virhepäätöksiä ja aina saa olla tekemässä lisäselvityksiä toisensa perään. Voimat on huvenneet hupenemistaan mutta eivät ilmeisesti usko ennenkuin ne loppuu kokonaan. Itkin ja rukoilin niitä, että älkää tehkö tätä, että uskokaa pliis etten joutuisi kokonaan sängynpohjalle ja syvään masennukseen, mutta ei, ei mitään vaikutusta. Päätäkin särkee jatkuvasti ja migreenit pahenee pahenemistaan. Ahdistus on myös kasvanut niin etten pärjää enää ilman lääkkeitä. En jaksa tätä myllytystä sillä voimia ei ole. Kukaan ei tunnu ymmärtävän mitä syvä uupumus on ja kuinka se vaikuttaa. Silloin ei jaksa etsiä kaavakkeita, puhelinnumeroita, soitella, selvitellä ja hakea sitä tätä ja tuota kun sitä ei jaksa enää edes lehteäkään lukea eikä väsymylseltään edes ymmärrä lukemaansa. Että sellasta. Mutta kiitos kaikille vinkeistä ja asiallisista vastauksista. Oli vaan pakko avautua kun tuntui niin raskaalta. En ole valittava marttyyri vaan tämä vaan osui meihin oikeasti todella kovaa ja saattaa vihdoin upottaa meidät sillä oltiin jo valmiiksi kuilun partaalla, yhtään liioittelematta. Ja kyse ei siis ole pelkästään rahasta vaan tämä on kokonaisuutena äärettömän raskasta ja lopulta sitten jo mahdotonta. Sori vähän "sekavat" sepustukset, mutta sokki ja pettymys oli valtava ja mä vaan olen nyt ihan lopussa, kaikkeen. En vaan jaksa enää.

Vierailija
34/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut psykoosissa jonkun aikaa aiemmin ja rankasti masentunut. Kykenin käytännössä makaamaan sängyllä, se oli ainut mitä tein ja olin toimintakyvytön. Elin sumussa. Mietin päivieni päättämistä. En ollut saanut psykoosin jälkeen edes terapiaa. Silti eläkeyhtiö hylkäsi työkyvyttömyyshakemukseni kerran, koska lääkäri ei ollut kirjoittanut kunnon lausuntoa eikä painottanut seikkoja minkä takia en kykene töihin. He siis näkivät että olen työkuntoinen. Menin yksityiselle lääkärille jolle kerroin nämä asiat ja hän kirjoitti uuden lausunnon ja se meni läpi. Nyt olen määräaikaiseläkkeellä ja ei huolta aktiivimallista. Mutta päätökset tehdään määräaikaisina ja joka kerta kauhunsekaisin tuntein odotan päätöstä, koska en edelleenkään ole kuntoutunut työkykyiseksi. Kun hakee kuntotustukea, kannattaa samalla hakea työkkäritukea tai sossutukea, koska muuten voi jäädä puille paljaille jos päätös venyy. Ensimmäisessä päätöksessä kesti kuukausia. Nykyään tiedän jo aika hyvin miten homma toimii. Aluksi tuntui uuvuttavalta taistella paperinpyörityksen kanssa, varsinkin kun olin tilassa jossa peseytyminen ja kaupassakäynti tuntui mahdottomuudelta.

Vierailija
35/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu psykiatriseen (osasto)hoitoon (syynä esim. itsemurha-ajatukset). Eiköhän sen perusteella aleta uskomaan työkyvyttömyyteen. Itse olen tk-eläkkeellä masennuksen ja ahdistuksen vuoksi. Saan ihan hyvää eläkettä. Säälittää tuttava, joka on vähintään yhtä sairas kuin minä, mutta ei ylpeyttään hakeudu psyk. hoitoon. Saa jotain minimitoimeentuloa, on todella tiukilla taloudellisesti ja tekee työkkärin orjatöitä "kuntoutuakseen".

En taida jaksaa, en tiedä. Tää koskee niin paljon kun olisin halunnut antaa lapselle edes jokseenkin vakaan ja hyvän elämän, että pärjäisi hyvin sitten aikuisena ja tulevana lisäarvon tuottajana. Ettei tippuisi. Miksi ihmeessä hallitus puhuu lapsiköyhyyden poistamisesta ja tekee sitten vielä näin? Ymmärtäisin tämänkin vielä jotenkin jos olisin terve, mutta tätä on vaikea käsittää. Mitä ne luulee tästä hyötyvänsä? Mitä järkeä ja kuinka oikein ja kohtuullista on viedä kaikki puolikuntoisilta yksinhuoltajilta?! Minäkin olen todella priorisoinut kaiken lapsen takia (rahat, voimani jne.). Halunnut kasvattaa hänestä sivistyneen ja hyvän ihmisen, mutta ei, nyt ei anneta enää edes mahdollisuutta siihen! Ja olisin kasvattanut lapsen omillaan toimeentulevaksi, jonka itseluottamusta ja perusturvaa ei olisi viety jo nuorena. Ikinä en ole puhunut tai kehunut valtiolta saatavaa ilmaistarahaa eli sitä mallia en siirrä mutta ei, ei mitään armoa tai väliä millään. Alan kallistua siihen, että valkoinen keski-ikäinen porvarimies on itse piru. Se vie pienipalkkaisilta ja työkyvyttömiltä naisilta ja lapsilta leivänkin suusta koska se ei ymmärrä mitään ja/tai on egoistinen narsisti jota ei voisi vähempää kiinnostaa.

Nyt on keskti jo sen verran paatoksillista ja harhaista , että kannattaa oikeasti iettiä onko sulla voimavaroja lapsen  tasapainoiseen kasvatukseen ?

Vierailija
36/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti kuitenkin riittää voimat palstalla roikkumiseen. Kuinkas monta tuntia on täällä tänään jo vierähtänyt?

Vierailija
37/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti kuitenkin riittää voimat palstalla roikkumiseen. Kuinkas monta tuntia on täällä tänään jo vierähtänyt?

Pakko purkaa ahdistusta ja tämä ei vaadi samanlaista ponnistusta kuin nuo selvittelyt ja kapulakieli. En tiedä edes miksi vastasin sulle kun vain veetuilet etkä ymmärrä.

Vierailija
38/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu psykiatriseen (osasto)hoitoon (syynä esim. itsemurha-ajatukset). Eiköhän sen perusteella aleta uskomaan työkyvyttömyyteen. Itse olen tk-eläkkeellä masennuksen ja ahdistuksen vuoksi. Saan ihan hyvää eläkettä. Säälittää tuttava, joka on vähintään yhtä sairas kuin minä, mutta ei ylpeyttään hakeudu psyk. hoitoon. Saa jotain minimitoimeentuloa, on todella tiukilla taloudellisesti ja tekee työkkärin orjatöitä "kuntoutuakseen".

En taida jaksaa, en tiedä. Tää koskee niin paljon kun olisin halunnut antaa lapselle edes jokseenkin vakaan ja hyvän elämän, että pärjäisi hyvin sitten aikuisena ja tulevana lisäarvon tuottajana. Ettei tippuisi. Miksi ihmeessä hallitus puhuu lapsiköyhyyden poistamisesta ja tekee sitten vielä näin? Ymmärtäisin tämänkin vielä jotenkin jos olisin terve, mutta tätä on vaikea käsittää. Mitä ne luulee tästä hyötyvänsä? Mitä järkeä ja kuinka oikein ja kohtuullista on viedä kaikki puolikuntoisilta yksinhuoltajilta?! Minäkin olen todella priorisoinut kaiken lapsen takia (rahat, voimani jne.). Halunnut kasvattaa hänestä sivistyneen ja hyvän ihmisen, mutta ei, nyt ei anneta enää edes mahdollisuutta siihen! Ja olisin kasvattanut lapsen omillaan toimeentulevaksi, jonka itseluottamusta ja perusturvaa ei olisi viety jo nuorena. Ikinä en ole puhunut tai kehunut valtiolta saatavaa ilmaistarahaa eli sitä mallia en siirrä mutta ei, ei mitään armoa tai väliä millään. Alan kallistua siihen, että valkoinen keski-ikäinen porvarimies on itse piru. Se vie pienipalkkaisilta ja työkyvyttömiltä naisilta ja lapsilta leivänkin suusta koska se ei ymmärrä mitään ja/tai on egoistinen narsisti jota ei voisi vähempää kiinnostaa.

Nyt on keskti jo sen verran paatoksillista ja harhaista , että kannattaa oikeasti iettiä onko sulla voimavaroja lapsen  tasapainoiseen kasvatukseen ?

"Sekavaa" ehkä kun ei jaksa miettiä ja huono olo, mutta harhaista se ei kyllä ole kun luet ja mietit huolella mitä saattaisin noilla tarkoittaa. Ja paatos tulee silloin asia on tärkeä, siinä ei ole mitään ihmeellistä. Sä et todellakaan ole mikään arvioimaan muun vanhmuutta. Näin en tietenkään ole lapsen kanssa. Yritä erottaa purkautuminen netissä reaalimaailmasta.

Vierailija
39/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa tilanteessa olit kun hommasit lapsen? Missä lapsen isä?

Vierailija
40/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa tilanteessa olit kun hommasit lapsen? Missä lapsen isä?

Se ei liity tähän enkä jaksa alkaa selostaa. Se ei myöskään kuulu sulle tippaakaan, ei tippaakaan. Tai no sen verran kerron että kaksi tutkintoa löytyy ja töissä olin mutta sitten tapahtui monta onnetonta sattumaa eikä apua saanut mistään. Hyvä äiti olen ollut vaikka tilanne meni vaikeaksi. Oletko nyt tyytyväinen? Entä itse, olet fiksu, kiva ja empaattinen ja opetat nuo lapsellesikin? Et kyllä vaikuta siltä eli mitenkä se oma vanhemmuuteesi mahtaa sujua? Vähän huolestuttaa kyllä jos tässä nyt toisiamme alamme arvioimaan. Ja yksi lapsi on eikä lisää tule joten anna olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi