Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kiistatta työkyvytön mutta tt-tukea leikattiin

Suomiko oikeus- ja sivistysvaltio?
27.06.2018 |

Eli multa ja lapselta leikattiin 20%:a tt-tuesta kun ole ilmoittautunut työnhakijaksi. B-lausuntoja ja tutkimuksia on paljon ja sairauteen myös lääkkeet eli Kela tietää tämän kyllä. Itse myöskin hylkäsivät kuntoustuella perustellen etten ole enää kuntoutettavissa! Oletteko nyt tyytyväisiä? Mua ei kohta enää ole ja lapsi on iäksi traumatisoitunut. Onnea porvarit, aktiivimalli toimii!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu psykiatriseen (osasto)hoitoon (syynä esim. itsemurha-ajatukset). Eiköhän sen perusteella aleta uskomaan työkyvyttömyyteen. Itse olen tk-eläkkeellä masennuksen ja ahdistuksen vuoksi. Saan ihan hyvää eläkettä. Säälittää tuttava, joka on vähintään yhtä sairas kuin minä, mutta ei ylpeyttään hakeudu psyk. hoitoon. Saa jotain minimitoimeentuloa, on todella tiukilla taloudellisesti ja tekee työkkärin orjatöitä "kuntoutuakseen".

En taida jaksaa, en tiedä. Tää koskee niin paljon kun olisin halunnut antaa lapselle edes jokseenkin vakaan ja hyvän elämän, että pärjäisi hyvin sitten aikuisena ja tulevana lisäarvon tuottajana. Ettei tippuisi. Miksi ihmeessä hallitus puhuu lapsiköyhyyden poistamisesta ja tekee sitten vielä näin? Ymmärtäisin tämänkin vielä jotenkin jos olisin terve, mutta tätä on vaikea käsittää. Mitä ne luulee tästä hyötyvänsä? Mitä järkeä ja kuinka oikein ja kohtuullista on viedä kaikki puolikuntoisilta yksinhuoltajilta?! Minäkin olen todella priorisoinut kaiken lapsen takia (rahat, voimani jne.). Halunnut kasvattaa hänestä sivistyneen ja hyvän ihmisen, mutta ei, nyt ei anneta enää edes mahdollisuutta siihen! Ja olisin kasvattanut lapsen omillaan toimeentulevaksi, jonka itseluottamusta ja perusturvaa ei olisi viety jo nuorena. Ikinä en ole puhunut tai kehunut valtiolta saatavaa ilmaistarahaa eli sitä mallia en siirrä mutta ei, ei mitään armoa tai väliä millään. Alan kallistua siihen, että valkoinen keski-ikäinen porvarimies on itse piru. Se vie pienipalkkaisilta ja työkyvyttömiltä naisilta ja lapsilta leivänkin suusta koska se ei ymmärrä mitään ja/tai on egoistinen narsisti jota ei voisi vähempää kiinnostaa.

Ap sinä olet oikeassa. Valitettavasti. Sipilä kumppaneineen elää kuplassaan, eivät todellakaan tiedä mitä tekevät. En edes näiden kohdalla jaksa uskoa niin absoluuttiseen pahuuteen ja tyhmyyteen, vaikka sekin on tietysti osatekijä. Ihmiskuntaa kun tarkastelee vähänkin, huomaa miten raadollinen ihminen on. Se hyökkää väistämättä heikompaa vastaan, kun siihen on tilaisuus. Jokainen voi mietti mielessään, miksi itse toimii sillä tavoin vaikka täällä keskustelupalstallakin.

Ymmärrän sua Ap täysin. Pysy kaukana lasusta niin kauan, kuin läheiset auttavat. Saisitko mitenkään työnhakua voimaan? Ihan sama mitä niille sanoo, kunhan vain saat sen voimaan.

Tärkeää on ymmärtää, että itse asiassa hallitus rikkoo räikeästi lakia ja ihmisten perusturvaa, joten toimit myös itse taktikoiden asiat läpi.

Vierailija
42/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa tilanteessa olit kun hommasit lapsen? Missä lapsen isä?

Se ei liity tähän enkä jaksa alkaa selostaa. Se ei myöskään kuulu sulle tippaakaan, ei tippaakaan. Tai no sen verran kerron että kaksi tutkintoa löytyy ja töissä olin mutta sitten tapahtui monta onnetonta sattumaa eikä apua saanut mistään. Hyvä äiti olen ollut vaikka tilanne meni vaikeaksi. Oletko nyt tyytyväinen? Entä itse, olet fiksu, kiva ja empaattinen ja opetat nuo lapsellesikin? Et kyllä vaikuta siltä eli mitenkä se oma vanhemmuuteesi mahtaa sujua? Vähän huolestuttaa kyllä jos tässä nyt toisiamme alamme arvioimaan. Ja yksi lapsi on eikä lisää tule joten anna olla.

No se on hyvä. Harmi että kävi noin.

Tiedän itse alalla toimineena kyllä miten aivan ns finaalissa olevat hommaavat lapsen yksinään, ehkä jonkun baaripanon kanssa. Ajatellaan että ehkä se lapsi piristäisi itseä ja tulisi tehtyä jotain. Sitten itketään ettei ole rahaa eikä voimia. Sellaisille ei heru mitään sympatiaa minulta. Itsellä ei ole lapsia eikä tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei liity tähän enkä jaksa alkaa selostaa. Se ei myöskään kuulu sulle tippaakaan, ei tippaakaan. Tai no sen verran kerron että kaksi tutkintoa löytyy ja töissä olin mutta sitten tapahtui monta onnetonta sattumaa eikä apua saanut mistään. Hyvä äiti olen ollut vaikka tilanne meni vaikeaksi. Oletko nyt tyytyväinen? Entä itse, olet fiksu, kiva ja empaattinen ja opetat nuo lapsellesikin? Et kyllä vaikuta siltä eli mitenkä se oma vanhemmuuteesi mahtaa sujua? Vähän huolestuttaa kyllä jos tässä nyt toisiamme alamme arvioimaan. Ja yksi lapsi on eikä lisää tule joten anna olla.

Tiedän itse alalla toimineena kyllä miten aivan ns finaalissa olevat hommaavat lapsen yksinään, ehkä jonkun baaripanon kanssa. Ajatellaan että ehkä se lapsi piristäisi itseä ja tulisi tehtyä jotain. Sitten itketään ettei ole rahaa eikä voimia. Sellaisille ei heru mitään sympatiaa minulta. Itsellä ei ole lapsia eikä tule.

Sinä et ole ”alaa” nähnytkään. Kukaan ammattilanen ei puhuisi noin. Olet joku perseelle haiseva nobody. Tuhoudu.

Ohis.

Vierailija
44/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole ”alaa” nähnytkään. Kukaan ammattilanen ei puhuisi noin. Olet joku perseelle haiseva nobody. Tuhoudu.

Ohis.

Kukahan sitä alaa ei ole nähnyt :D

Lähdin kyllä aika nopeasti pois siitä helvetistä. Ihmisillä ei ole mitään moraalia. Hommataan lapsi kun ei ole muutakaan tekemistä, itsellä ei mitään valmiuksia tai töitä. Ei edes tukiverkostoa. Ei näin.

Vierailija
45/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä luovuta ap! tämän hallituksen jälkeen tulee uusi

Vierailija
46/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen perusteella mitä on tullut luettua noista lasu tapauksista, niin en mäkään ottaisi kuin vasta viime tipassa heihin yhteyttä. Hyvällä tuurilla saat täysillä käyvän työntekijän ja pahimmillaan pikku-natsin, jonka pää tavoitteena on saada koko perhe alas. Vie lapsi jollekin sukulaiselle ja mene päivystykseen. Ympäri Suomea pitäisi olla 24h päivystyksiä minne mennä tai sitten soitat ambulanssin samoin sanot, että nyt on hätä. 

Vierailija
47/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen perusteella mitä on tullut luettua noista lasu tapauksista, niin en mäkään ottaisi kuin vasta viime tipassa heihin yhteyttä. Hyvällä tuurilla saat täysillä käyvän työntekijän ja pahimmillaan pikku-natsin, jonka pää tavoitteena on saada koko perhe alas. Vie lapsi jollekin sukulaiselle ja mene päivystykseen. Ympäri Suomea pitäisi olla 24h päivystyksiä minne mennä tai sitten soitat ambulanssin samoin sanot, että nyt on hätä. 

Osastolle on vaikea päästä ja ap ei edes vaikuta olevan tosissaan noiden itsemurhapuheidensa kanssa. Kunhan kierii itsesäälissä ja vierittää syyn muiden niskoille.

Vierailija
48/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samassa veneessä olen.. kela uhkaa leikata elokuusta alkaen mun tt tuen koska en voi hakea sairaspäivärahaa mitä kela vaatii.. tilanne on tämä, et te-toimistossa sanottu ettei työllisyyteen tähtääminen nyt ole ajankohtaista kun mulla on kaikki terveydentila-tutkimukset kesken ja lääkäri ei kirjoita sairaslomaa kun ne tutkimukset ovat niin kesken (vasta lähetteitä ja ilman diagnooseja hän ei kirjoita sitä.)

Kelaa ei tää kiinnosta, vaikka lisäselvitykset sossun kanssa laitettiin, sairasloma tai tt-tuen leikkaus sanovat he.

Vierailija
50/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole kistatta työkyvytön kun sinulta ne kuntoutukset evätty. Juurihan kela on sinun työkyvyttömyytesi kiistänyt.

Vierailija
51/51 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et ole kistatta työkyvytön kun sinulta ne kuntoutukset evätty. Juurihan kela on sinun työkyvyttömyytesi kiistänyt.

Mutkumutku omasta mielestä oon!!1 byää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi