Mitähän välipalaa sitä laittais miehelle töiden jälkeen?
Kun mies siis pääsee töistä kotiin. Eilen ja toissapäivänä ollut karjalanpiirakkaa ja sämpylää + jogurtti ja hedelmä. Iltapalana myös samaa. En viittis samoja laittaa, jotenki tosi tylsää. Ideoita?
Ja ei kiitos mitään "pimppi se aina maistuu" kommentteja.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Miks välipala? Miks ei kunnon lämmintä ruokaa töitten jälkeen?
Se syödään vasta salin ja muun liikunnan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaukseni on se, että tässä kyseisessä perheessä ei syödä lämmintä ruokaa tuohon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Että jaksaa niitä kotitöitäkin vielä tehdä.
Eiköhän jokainen voi avata jogurttinsa itse ja sekoittaa siihen mieluisiaan marjoja tai ottaa sämpylän ja laittaa siihen päällysteen juuri silloin kuin se itselle sopii ja on nälkä... Välipalan tekemiseksi kutsuisin sitä jos tekee esim. uunissa suolaisen piirakan, leipoo sämpylöitä tms. niin niitä voi sitten välipalaksi itse ottaa.
Vanhojen 50- ja 60-luvun aikakauslehtien mukaan kotirouvana olevan vaimon tehtäviin kuului miehen olon tekeminen mukavaksi, kun tämä tuli töistä. Vaimo ohjasi miehen sohvalle, avasi tv:n, toi sanomalehden ja kantoi sohvapöydälle voileipiä ja kotikaljaa. Monissa sen ajan elokuvissakin näkyy tämä, niin kotimaisissa kuin amerikkalaisissa.
En siis sano, että ap. olisi tällaista tarkoittanut tai että tuollaisessakaan mitään vikaa on, jos niin haluaa elää. Tuli vain mieleen otsikosta :D
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jogurtit osaa jakainen itse avata ja sämpylät päällystää. En ymmärrä, että tuollaisia välipaljoa toiselle edes laitetaan vaan jokainen voi ottaa ne ihan itse. Laitetuksi välipalaksi katsoisin sen, jos on vaikkapa uunissa valmistanut suolaisen piirakan tai tehnyt itse jotakin muuta pientä ruokaa tai tilannut jostakin.
No ihan vaikkapa siksi, että haluaa ilahduttaa sitä toista. Etkö ihan oikeasti ymmärrä?
Älä kuitenkaan kutsu tuota välipalan laittamiseksi koska sitä se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Yksi lämminateria riittää aikuiselle päivässä ja se syödään työpaikkalounaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jogurtit osaa jakainen itse avata ja sämpylät päällystää. En ymmärrä, että tuollaisia välipaljoa toiselle edes laitetaan vaan jokainen voi ottaa ne ihan itse. Laitetuksi välipalaksi katsoisin sen, jos on vaikkapa uunissa valmistanut suolaisen piirakan tai tehnyt itse jotakin muuta pientä ruokaa tai tilannut jostakin.
No ihan vaikkapa siksi, että haluaa ilahduttaa sitä toista. Etkö ihan oikeasti ymmärrä?
No mitähän se sitten mahtaa olla? Tuntuu, että olet aika pahalla päällä, kun toista ihmistä kohtaan osoitettu huomaavaisuus aiheuttaa tuollaisen reaktion. Kyllä mulla on tapana laittaa miehelleni aamu- ja välipalaa aina joskus, eikä se aina nyt mitään erityisen hienoa ole. Itse ainakin ilahdun, jos joku tekee mulle leivän valmiiksi.
Yllätät miehen ja grillaat makkaraa. Siihen olutta palanpainikkeeksi 🤗
En todella ymmärrä. Minua ahdistaisi tuollainen suhde, että välipalat olisivat valmiina, vaikka välttämättä en juuri silloin itse laitettuna haluaisi syödä. Olen tosin itsenäinen ja tilaa tarvitseva ihminen samoin kun miehenikin. Eli haluan tasan syödä milloin haluan ja mitä kunakin päivänä itseni tekee mieli enkä sitä mitä toinen on laittanut valmiiksi (ellen ole itse valinnut niitä ja sanonut, että haluan juuri niitä välipalaksi tiettyyn aikaan).
Pinaattiletuja on meillä tänään.
Pinaatit on omasta maasta ja letut itse paistettuja. Jogurttia ja karjanpiirakoitakin tulee toisinaan ihan itse tehtyä alusta loppuun :D
Vierailija kirjoitti:
En todella ymmärrä. Minua ahdistaisi tuollainen suhde, että välipalat olisivat valmiina, vaikka välttämättä en juuri silloin itse laitettuna haluaisi syödä. Olen tosin itsenäinen ja tilaa tarvitseva ihminen samoin kun miehenikin. Eli haluan tasan syödä milloin haluan ja mitä kunakin päivänä itseni tekee mieli enkä sitä mitä toinen on laittanut valmiiksi (ellen ole itse valinnut niitä ja sanonut, että haluan juuri niitä välipalaksi tiettyyn aikaan).
Minä ymmärrän oikein hyvin, että on erilaisia ihmisiä eikä vain minunlaisia.
Me tunnemme toisemme jo niin hyvin, että tiedämme mistä toinen ilahtuu ja pitää. Ja teko on aina tulosta tärkeämpi ettei kaiken aina tarvitse mennä tismalleen oikein niin kuin toinen kulloinkin haluaa. Hyvä parisuhde on pieniä arkisia tekoja ja toiselle tehdään joka päivä jotain hyvää kun toinen on niin pirun hyvä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitähän se sitten mahtaa olla? Tuntuu, että olet aika pahalla päällä, kun toista ihmistä kohtaan osoitettu huomaavaisuus aiheuttaa tuollaisen reaktion. Kyllä mulla on tapana laittaa miehelleni aamu- ja välipalaa aina joskus, eikä se aina nyt mitään erityisen hienoa ole. Itse ainakin ilahdun, jos joku tekee mulle leivän valmiiksi.
Olen hyvällä tuulella ja nauraa kiherrän täällä kun sinä laittamalla laitat jogurttia miehellesi. Mutta jotta saamme rauhan välillemme, annan periksi ja voit jatkaa laittamista. Hyviä välipala ehdotuksia löytyy netistä. Esim. hedelmärahka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin sanoo? Sinä vai?
Me ei voida tietää mistä sun mies tykkää niin vaikea sanoa. Mulle sais laittaa vaikka jotain aurajuustopiirakkaa tai -pizzaa ja kaataa punaviiniä valmiiksi lasiin hengittämään. Tai sit vaikka sipuli-pekoni-kananmunatäytteisiä croissantteja ja jääkylmää kaljaa. Mutta mä olenkin nainen. Ehkä miehille menee alas nuo lastenruoat, varsinkin jos vaimo häärää äitinä ympärillä! :D
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä ja minä.
ps. meitä on muitakin kuin vain sinä
Nyt on kesä. Anna tomaatti ja meloninsiivu kouraan. Ei tule tiskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvällä tuulella ja nauraa kiherrän täällä kun sinä laittamalla laitat jogurttia miehellesi. Mutta jotta saamme rauhan välillemme, annan periksi ja voit jatkaa laittamista. Hyviä välipala ehdotuksia löytyy netistä. Esim. hedelmärahka.
No se hyvä tuulesi ei kyllä välity tänne asti. Millainen mahdatkaan olla pahalla päällä, jos hyvä tuulesi on tuollainen?
Minä en ole aloittaja, eikä mieheni syö jugurttia, joten ihan turhaan sä mua neuvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullako on joku valta määrätä muiden syömiset?