Monta kuukautta pientä lämpöä?
Minulla on ollut nyt monen kuukauden ajan pientä lämpöä (37-37,5), eli ei kuumetta kuitenkaan. Mistä tällainen voisi johtua? Terveyskeskuksessa ei olla otettu vastaan, koska ei ole kuumetta (38).
Kommentit (15)
Sama juttu mulla, kohta 3 kuukautta kestänyt. Välillä kyllä nousee reippaasti yli 38 öisin. 3 viikkoa sitten alkoi aivan kauhea limainen yskä. Verikokeet otettiin vajaa pari viikkoa sitten eikä niissä mitään poikkeavaa ollu. Alkaa oleen henkisestikin jo raskasta kun on koko ajan veto pois ja nyt tää yskä valvottaa öisin.
Onko mitään muita oireita? Voisiko olla allergiaa? Osalla allergia nostaa myös pienen kuumeen ja nyt on ollut, kuivuudenkin seurauksena, poikkeuksellisen paha allergiakevät (moni normaalisti oireetonkin oireillut).
Kannattaa mennä tutkimuksiin. Läheisellä oli merkki pitkälle edenneestä syövästä.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu mulla, kohta 3 kuukautta kestänyt. Välillä kyllä nousee reippaasti yli 38 öisin. 3 viikkoa sitten alkoi aivan kauhea limainen yskä. Verikokeet otettiin vajaa pari viikkoa sitten eikä niissä mitään poikkeavaa ollu. Alkaa oleen henkisestikin jo raskasta kun on koko ajan veto pois ja nyt tää yskä valvottaa öisin.
Olen alkaunut miettimään olisikohan kämpässäni hometta kun oireet alkoivat pari kuukautta muuton jälkeen. Rivariasunto on rakennettu -71. Lapsena olen altistunut homeelle lapsuuden kodissani ja silloinkin kuumeilin todella usein.
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään muita oireita? Voisiko olla allergiaa? Osalla allergia nostaa myös pienen kuumeen ja nyt on ollut, kuivuudenkin seurauksena, poikkeuksellisen paha allergiakevät (moni normaalisti oireetonkin oireillut).
Ei ole allergiaoireita ollut, enkä tietääkseni ole allerginen millekään. Yleistä väsymystä oireena, välillä pyörryttää, mutta muuten oireeton. -ap
Mullakin oli aikoinaan monia vuosia pientä kuumetta, 25-35vuotiaia.
Välillä oli, ei ollut..
Kaikki mahdolliset kokeet otettiin..ei mitää.
Sitten se vaan loppui.
Sama. Oon kokoajan 37.3-38c.
Vti kokeet otettu ja hoidettu.
Crp.
Kaikki.
Ollut nyt pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Crp.
Kaikki.
Ollut nyt pari vuotta.
Ei uskalla urheilla. Lenkit kävelyä. Salilla käynyt pari krt ei tuu mtn.
^ja aina kun ottaa buranaa vointi on parempi. Niin hämäävää. Mut joku tulehdus ei nyt mee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Crp.
Kaikki.
Ollut nyt pari vuotta.Ei uskalla urheilla. Lenkit kävelyä. Salilla käynyt pari krt ei tuu mtn.
Minäkin olen joutunut vaihtamaan salitreenit ja juoksemisen kävelyyn. Tk-täti kyllä sanoi, että saa urheilla jos ei mene kuumeen puolelle, mutta en ole uskaltanut jos meneekin pahemmaksi. Tiedä sitten.. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Crp.
Kaikki.
Ollut nyt pari vuotta.Ei uskalla urheilla. Lenkit kävelyä. Salilla käynyt pari krt ei tuu mtn.
Minäkin olen joutunut vaihtamaan salitreenit ja juoksemisen kävelyyn. Tk-täti kyllä sanoi, että saa urheilla jos ei mene kuumeen puolelle, mutta en ole uskaltanut jos meneekin pahemmaksi. Tiedä sitten.. -ap
Paljonko olet aiemmin liikkunut/urheillut? Ja onko ollut muuta stressiä (henkistä/fyysistä) samalla? Voisiko siis olla ylirasitustila? Jos päässyt pikku hiljaa hiipimällä pahaksi, niin voi mennä montakin kuukautta toipumiseen.
Minulla nousi lämpö kun aloitin e-pillerit. Mitään muuta syytä en keksinyt, ja ajankohta täsmäsi. Lääkärissä ei löydetty syytä, otettiin kokeita kyllä.
Iltaisin aina 37,0-37,4 välillä kun ennen pillereitä lämpö oli aina alle 37.
Ylirasitustila oli melkein kaksi vuotta sitten. Urheilin todella paljon ja oli kova stressi saman aikaisesti. Mutta luullakseni toivuin siitä (pidin melkein puoli vuotta taukoa välissä ja oireet katosivat). Sen jälkeen treenasin ihan kevyesti, eikä tullut ylirasitusoireita. Voisiko se sitten kuitenkin vielä vaikuttaa? -ap
Vierailija kirjoitti:
Ylirasitustila oli melkein kaksi vuotta sitten. Urheilin todella paljon ja oli kova stressi saman aikaisesti. Mutta luullakseni toivuin siitä (pidin melkein puoli vuotta taukoa välissä ja oireet katosivat). Sen jälkeen treenasin ihan kevyesti, eikä tullut ylirasitusoireita. Voisiko se sitten kuitenkin vielä vaikuttaa? -ap
Voihan se olla. Jos et kuitenkaan ollut ihan täysin toipunut, niin voi olla, että pienempikin rasitus sai tilan uudelleen päälle. Ilmeisesti jollain tuo ylirasitustila tulee helpommin päälle sen jälkeen, kun siihen on ensimmäistä kertaa joutunut. Eli pitää osata ottaa todella varovasti ja kuunnella keho todella tarkkaan.
No pieni lämpöily voi olla kyllä merkki vakavasta sairaudesta. Millainenhan ihminen siellä vastaanotossa mahtoi aikoja jaella, ei kyllä kuulosta terveydenhuollon ammattilaiselta!