Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako teidän muiden miehet keskustella syvällisistä asioista?

Vierailija
26.06.2018 |

Mua välillä tökkii se, että ei oo mielipidettä mistään syvällisistä asioista. Tai voi olla että on, mutta ei osaa niistä keskustella.
Jos minä pohdin jotain ääneen, ei oikeastaan sano mitään.
Jos kerron työ- tai opiskelijaasioista niin ei osaa sanoa oikein mitään.
Ehkä muutamalla sanall jotain.
Oikeastaan vituttaa tää asia ihan todella.
Toisaalta miehelle ei itselleen tapahdu juuri uusia asioita, samalla tavalla kuin mulle.. että ehkä sekin tässä tökkii.
Niin ja välillä vituttaa se ettei tee juuri mitään uutta, tai opettele uusia asioita, hae uusia kokemuksia.
Itse haluan oppia, osata ja käsittää maailmaa koko ajan lisää.

Ai että kuulkaa vituttaa.
Miten teillä muilla.
Että pohdin tässä että jaksanko elää näin ja tyydytän keskustelutarpeen jossain muualla.

Kiitos.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet osaa kommunikoida niin kuin naiset.

Vierailija
42/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ei tarvitsekaan sanoa mitään syvällistä.

Tässä kysyttiin muiden tilannetta keskustelujen ja syvällisten keskustelujen suhteen parisuhteessa tms liitossa?.

Eli voi vaan vapaasti kertoa omasta tilanteesta.

- nainen

Syvälliset naiset olisivat antaneet syvällisiä kommentteja. Naisten syvällisyys abstraktioissa tarkoittaa sitä, että pohditaan naapurin Sirkan miehen tunteita, kun sen koira kuoli.

Tämä lienee sun olettamus tai kokemus. Ei kuitenkan päde kaikkiin naisiin tai ihmisiin.

"Ei voi yleistää"-argumentti on somen käytetyimpiä.

Parhaimmat syvälliset keskustelut syntyvät ryhmissä. Uusia ihmisiä, uusia ajatuksia. Puolison ajatukset kulkevat tuttuja latuja pitkin. Mitään pohdiskelua ei enää synny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä haukut nyt aiheesta.

Tässä ei ollut tarkoitus keskustella syvällisiä.

Tosin muutama viesti aiemmin, eräs mainitsi syvällisiksi aiheiksi mm politiikka, kulttuuri, uskonto ja filosofia.

Itse pidän kaikista edellisistä, erityisesti filosofiasta.

Muuten rakastan keskustella sivistyksestä, uuden oppimisesta, sen kokemisesta jne. Syvällisellä tasolla.

Mikäs sen mukavampaa, kuin tulla illalla kotiin vaimokullan odotellessa syvällisiä keskusteluja. 

Vierailija
44/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii tulla illalla, voi tulla jo aiemminkin☺️

Vierailija
45/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin tulla sun luo. Jutellaan Nietzschestä.

Vierailija
46/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Btw, Nietzsche oli kyllä aika hullu mies. Mielenkiintoinen mutta hullu.

Aika dualistinenkin.

Vierailija
47/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei osaa. Tossa se murahtelee sohvalla.

Vierailija
48/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muilla?

Vierailija
49/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Btw, Nietzsche oli kyllä aika hullu mies. Mielenkiintoinen mutta hullu.

Aika dualistinenkin.

Puhutaan jostain elävästä, vaikka Kierkegaardista.

Vierailija
50/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkas syvälle kikuli työnnetää tänää?

Vierailija
51/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi miehen kanssa, joka ei osaisi ja haluaisi keskustella. Tuo oli yksin niistä asioista, jotka ratkaisivat heti ensitapaamisella, onko kiinnostusta vai ei.

Missä vaiheessa sinulle tuli yllätyksenä, että miehesi ei osaakaan keskustella eikä hän tee mitään uutta, hae uusia kokemuksia jne?

Vierailija
52/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ei tarvitsekaan sanoa mitään syvällistä.

Tässä kysyttiin muiden tilannetta keskustelujen ja syvällisten keskustelujen suhteen parisuhteessa tms liitossa?.

Eli voi vaan vapaasti kertoa omasta tilanteesta.

- nainen

Syvälliset naiset olisivat antaneet syvällisiä kommentteja. Naisten syvällisyys abstraktioissa tarkoittaa sitä, että pohditaan naapurin Sirkan miehen tunteita, kun sen koira kuoli.

Hahhaa, kuka sinusta on tehnyt jonkun syvällisyyden auktoriteetin? Oma syvällisyytesi on ihan omassa mielikuvituksessasi. 

Vierailija
53/80 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin tulla sun luo. Jutellaan Nietzschestä.

Oman kokemukseni mukaan nää Nietzche keskustelija miehet on niitä pahimpia. Voisi kuvailla sanalla "tekosyvällisyys".  

Vierailija
54/80 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tott tuokin 👆🏽

Vierailija
55/80 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksi on parisuhteen pippuri niin älylliset keskustelut ovat sen suola. Keskustelua käydään parhaimmillaan laajalla skaalalla hulluttelusta toisen tunteisiin ja vaikka pelkoihin. Olisi outoa jos näin ei olisi.

Vierailija
56/80 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aika hemmetin paljon ihmisiä, miehiä ja naisia, joiden 'syvällisintä' keskustelua on se, että miten toi salkkareiden jonne nyt noin teki. Tai ostetaanko viikonlopuksi kaksi vai kolme maitoa, kun kolme olisi tarjouksessa mutta juodaanko me sit niitä kaikkia?

Jokainen kulkee tavallaan, mutta kyllä on aika tuskallista olla parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jolla on heikko yleissivistys ja jota ei vaan kiinnosta mikään muu kuin arjen tavalliset asiat. Toki sellaiset keskenään voivat elää mukavaa elämää, jota ei turha pohtiminen häiritse.

Mielestäni on aivan huippua, että voin puolisoni kanssa jutella melkeinpä mistä vain. Häntä kiinnostaa maailman asiat, hänellä on mielikuvitusta ja hän miettii, päättelee ja ymmärtää. Muutakin kuin sen, mikä pesuaine oli tarjouksessa ja syntyykö pölystä ötököitä.

Vierailija
57/80 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa mieheni oikein keskustella syvällisiä kuin korkeintaan yhdellä lauseella. Hän on enemmän maalaisjärjen omaava ja ratkaisee ongelmat yhteen lauseeseen. Käyttää usein vertauksia sarjoihin ja elokuviin tukeakseen 'tietämystään' tai näkemystään. Ei ole tyhmä mutta ei mieti mitään syitä ja seurauksia asioiden takana. 

Itseasiassa tuhosin ehkä mieheni egoa kun puhuimme älykkyydestä. Sanat vain solahtivat suustani kun sanoin hänelle ettei hän ole mikään älykkö. Olisi kuin olisi vienyt tikkukaramellin pois lapselta ja mieheni katseeseen tuli eksyneen lapsen ilme. Ei hän tyhmä ole mutta ei todella mikään syvällinen ajattelija tai älykkö. Äitinsä suusta en ole koskaan kuullut mitään syvällistä, en yhden ainutta lausetta, joten ehkä kotona on ajateltu että kaiken jauhaminen on muka älykästä. Sama se mitä se puhuttu asia sisältää ja yleensä se on vain puhetta omasta itsestä ja siitä kääntyikö kertoja esim. kello 14 oikealle vai vasemmalle risteyksestä... ps. enkä ole itsekään mikään älykkö, mutta paljon tulee mietittyä asioita syvällisestikkin. 

Vierailija
58/80 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyviä kirjoituksia nuo.

Kyllä hän mua kuuntelee, ja välillä tuntuu että nauttii olla mun kanssani juuri siksi että tuon hänen elämäänsä uutta kulmaa ja särmää.

En vain ole koskaan kuullut hänen sanovan jotain mitä olisi itse ajatellut syvällisemmin.

Suoraviivainen ja selkeä, sitä hän on. Hoitaa asiat, maksaa lajit ajallaan, huolehtii itsestään ja kunnostaan.

Mutta ei mikään tekijä, että ottaisi hommaksi tehdä jotain päivän mitttaan.

Kirjoja onneksi lukee paljon.

Vierailija
59/80 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Ap jatkaa vielä, että sama kuvio mun miehen kohdalla. Äiti ei syvällistä keskustelua harrasta.

Ainakaan meidän läsnäollessa.

Puhumattomuus jotenkin syvällä. Vaikeita asioita ei jaeta, pidetään itsellä.

Vierailija
60/80 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi kyselee koko ajan että missä vaiheessa huomasit keskustelemattomuuden tai tuliko yllätyksenä. Jne.

Vastaus: en muista päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi