Osaako teidän muiden miehet keskustella syvällisistä asioista?
Mua välillä tökkii se, että ei oo mielipidettä mistään syvällisistä asioista. Tai voi olla että on, mutta ei osaa niistä keskustella.
Jos minä pohdin jotain ääneen, ei oikeastaan sano mitään.
Jos kerron työ- tai opiskelijaasioista niin ei osaa sanoa oikein mitään.
Ehkä muutamalla sanall jotain.
Oikeastaan vituttaa tää asia ihan todella.
Toisaalta miehelle ei itselleen tapahdu juuri uusia asioita, samalla tavalla kuin mulle.. että ehkä sekin tässä tökkii.
Niin ja välillä vituttaa se ettei tee juuri mitään uutta, tai opettele uusia asioita, hae uusia kokemuksia.
Itse haluan oppia, osata ja käsittää maailmaa koko ajan lisää.
Ai että kuulkaa vituttaa.
Miten teillä muilla.
Että pohdin tässä että jaksanko elää näin ja tyydytän keskustelutarpeen jossain muualla.
Kiitos.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Työ ja opiskeluasiat eivät ole syvällisiä asioita. Filosofia, uskonto, kulttuuri, ovat mielestäni syvällisiä asioita.
Lue viesti yläpuolelta niin ymmärrät.
Osaa 😊
Oletko ekstovertti ja miehesi introvertti. Sekin vaikuttaa miten paljon kaipaa menoa ja meininkiä vapaa-ajalla.
Työ tai vastaava vaikuttaa myös, millaisessa melskeessä ja kiireessä on viettänyt päivänsä ja mikä tuntuu parhaalta sekä tarpeelliselta sen jälkeen.
Kaikki eivät ole tottuneet keskustelemaan syvällisiä. Se kaipaa opettelua ja totuttelua. Samoin luottamusta.
Anna miehelle aikaa oppia keskustelemaan avoimesti ja syvällisemmin. Hoppu ei ole avuksi. Ainakaan minun introverttoudelle.
Täällä toinen turhautunut!
Mieheni on hyvin älykäs ja hänen kanssaan saa pitkiä keskusteluja esim tieteestä. Mutta jos pitäisi keskustella syvällisiä meistä, tulevaisuudesta, ei se lähde mukaan ei millään. Ei kuulemma osaa keskustella näistä aiheista.
Nyt mietin alan vaihtoa ja opiskeluja ja olisin kaivannut mieheltä mielipidettä/ tukea päätökselle, mutta EI! Ei se vaan osaa.
Mietin tätä itsekin uuden tuttavuuden kohdalla. Itse tykkään jutella abstrakteista ideoista ja visioista, mutta tämän kanssa sellaisista ei olla keskusteltu. Aion olla kärsivällinen ja tutustua kunnolla, kun on muuten niin mahtava tyyppi.
Ihana, avartava vastaus numero 23.
Kyllä näin taitaa olla, että olen se ekstrovertti: sytyn uusista asioista ja ihmisistä. Halun uusia kokemuksia ja tapaamisia.
Miehelle riittää rutiinit: työ ja harrastus.
Tämä ei ole muissa asioissa haitannut meitä kumpaakaan. Minä olen saanut mennä vapaasti riennoissa ja viettää aikaa aktiivisesti ystävien kanssa.
Hänellä ei vastaavasti sellaista keveiporukkaa oikein ole, viihtyy yksinään.
Mutta tämä keskusteluasia , se hieman vaivaa välillä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mietin tätä itsekin uuden tuttavuuden kohdalla. Itse tykkään jutella abstrakteista ideoista ja visioista, mutta tämän kanssa sellaisista ei olla keskusteltu. Aion olla kärsivällinen ja tutustua kunnolla, kun on muuten niin mahtava tyyppi.
Lisään vielä, että sen verran kyselin tästä asiasta häneltä, että sain selville ettei hän ole tottunut keskustelemaan muiden kanssa syvällisesti, vaikka itse ajatteleekin asioita itsekseen. Joistain aiheista, joista itse olen kiinnostunut ja tiedän paljon, hän ei ole niin perillä, mutta haluaisi ilmeisesti oppia (lukea) lisää.
25
Joo, mä uskon kanssa että miehen pään sisällä tapahtuu paljonkin ajattelua ja pohdintaa, mutta se ei sanallistu puheeseen.
Omaa siis mielipiteitä kyllä.
Ap
Minä rakastan syvällisiä pohdintoja ja keskusteluja. Usein ihmettelenkin, miksi ihmiset eivät pohdi enemmän asioita ja käy mielenkiintoisia keskusteluja keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Tunteessa kun on niin tulee kirjoitettua asiat epäselvästi. Mutt toisaalta ei tässä olla virallista asiakirjaa täyttämässä tai Mensan sivulla. Että olkoon kirjoitustyylini millaista vaan, asia tuli kuitenkin esille. Ja osa on jopa osannut vastata kysymykseen.
Osaako teidän muiden miehet keskustella syvällisesti?
Kyllä osaa. Kiinnostuksen kohteemme ovat pitkälti samoja. Meillä on myös tutkinnot samalta alalta.
Joo, ei kaikki halua puhua kaikkea mutta luulisi kyllä että puolison kanssa syntyy keskustelua.
Itse olen ennemmin sivuun vetäytyvä, tarkkaileva ja mietin kyllä asioita paljonkin ja on mielipiteitä. Joskus en viitsi kommentoida porukassa kun se keskustelu menee ihan omituisilla raiteilla. Tuntuu ettei viitsi hämmentää sitä soppaa.
Mutta siis kyllä puolison kanssa puhutaan ihan kaikki ja toisaalta sekin on ongelma. Liika on liikaa.
Tässä ketjussa kukaan ei sanonut mitään syvällistä.
-Mies
Lässyn lää . Teitä vaan kiinnostaa eri asiat ja sille ei voi mitään. Jätä se sika jos et halua jatkuvasti vetää häntä perässäsi.
Tässä ketjussa ei tarvitsekaan sanoa mitään syvällistä.
Tässä kysyttiin muiden tilannetta keskustelujen ja syvällisten keskustelujen suhteen parisuhteessa tms liitossa?.
Eli voi vaan vapaasti kertoa omasta tilanteesta.
- nainen
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lää . Teitä vaan kiinnostaa eri asiat ja sille ei voi mitään. Jätä se sika jos et halua jatkuvasti vetää häntä perässäsi.
Nää on just näitä parhaita ja asiantuntevia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kysyttiin muiden tilannetta keskustelujen ja syvällisten keskustelujen suhteen parisuhteessa tms liitossa?.
Eli voi vaan vapaasti kertoa omasta tilanteesta.- nainen
Syvälliset naiset olisivat antaneet syvällisiä kommentteja. Naisten syvällisyys abstraktioissa tarkoittaa sitä, että pohditaan naapurin Sirkan miehen tunteita, kun sen koira kuoli.
Musta on eri asia myös se, jos on kiinnostunut eri asioista. Se on pari suhteessa ihan ok, ei tarvii kaikkea tehdä yhdessä. Mutta voisihan niistä eri asioista keskustella keskenään.
Mä en koe keskusteluksi sitä että toinen vastaa muutamalla sanalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voi vaan vapaasti kertoa omasta tilanteesta.- nainen
Syvälliset naiset olisivat antaneet syvällisiä kommentteja. Naisten syvällisyys abstraktioissa tarkoittaa sitä, että pohditaan naapurin Sirkan miehen tunteita, kun sen koira kuoli.
Tämä lienee sun olettamus tai kokemus. Ei kuitenkan päde kaikkiin naisiin tai ihmisiin.
Esimerkkejä syvällisyydestä tähän. Muuten tulee vaikutelma taas kerran, että nainen määrää syvällisyydestäkin.
Sä haukut nyt aiheesta.
Tässä ei ollut tarkoitus keskustella syvällisiä.
Tosin muutama viesti aiemmin, eräs mainitsi syvällisiksi aiheiksi mm politiikka, kulttuuri, uskonto ja filosofia.
Itse pidän kaikista edellisistä, erityisesti filosofiasta.
Muuten rakastan keskustella sivistyksestä, uuden oppimisesta, sen kokemisesta jne. Syvällisellä tasolla.
Alussa tutustuttiin juttelemalla joo. Kerrottiin vuorollamme itsestämme, taustoista, perheestä ja sellaisesta yleisestä. Miten nyt toiseen tutustutaan.