Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustelkaa, miksi olette hankkineet monta lasta

Vierailija
25.06.2018 |

Ja kertokaa, miten kestätte sitä. Ihan rautalangasta perustelkaa.

Kommentit (273)

Vierailija
141/273 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noku Jumala käskee lisääntyä. 

Eihän noita tenavia jaksa. Mutta taivaaseen ei pääse, jos käyttää ehkäisyä.

Lessu

Vierailija
142/273 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva mielikuva, että perheet joissa on monta lasta, ovat vähän sellaisia, missä jompikumpi vanhemmista on työelämässä varsin heikosti menestynyt. Yleensä se on nainen. Naisen ainoa ilo elämään on lapset, kun ei muuhunkaan äly riitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/273 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kertokaa, miten kestätte sitä. Ihan rautalangasta perustelkaa.

Lapsissa tulevaisuus meillä 5lasta ja 6nyt tulossa. Monet voi luulla että ollaan jotain uskontoa mutta ollaan ateisteja eikä kuuluta kirkkoon. Voin sanoa ilman lapsia ois elämä tylsää.

Vierailija
144/273 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 lasta ikähaarukassa 1,5v-11v  kaikki rakkaita lapsia. Hyvin tullaan toimeen kun on aikanaan rahansa oikein sijoittanut.  

Vierailija
145/273 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä lapsia voi estää syntymästä, jotka sinulle on määrätty syntymään? Jokaiselle naiselle on jo häntä luodessa määrätty tietty määrä lapsia synnytettäväksi elämänsä aikana ja hänen ne pitää synnyttää vaikka hän ei edes olisi miesten kanssa missään tekemisissä. Tavalla tai toisella ne lapset saavat naisen sisällä alkunsa ja hänen on ne synnytettävä vaikka sitten juuri ennen kuolemaansa kaikki kerralla jos hän ei niitä ole sitä ennen synnyttänyt. Vaikka niitä lapsia olisi naiselle määrätty 15 kerralla synnytettäväksi, niin hänen on sitten vaikka kuolinvuoteellaan ne kerralla synnytettävä.

Vierailija
146/273 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysy haarat kiinni ku oon jakorasia niiku muutkin naiset. :(

Vierailija
147/273 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kattosi.fi 

LUMENPUDOTUKSET TÄÄLTÄ!

Vierailija
148/273 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni juuri totesi kun hänellä on kaksi pvä vapaata töistä ja lapset siis kotona eikä päiväkodissa että tulee hulluksi. Ihmettelin suuresti..

a) miksi tehnyt kaksi lasta jos ei edes kahtapäivää jaksa/halua olla heidän kanssa kotona

b) js miksi ne omat rakkaat lapset tekee hulluksi?

Miettis ihmiset tarkkaan hankkiiko lapsia vai ei..onko tukiverkostoa..riittääkö ne omat voimavarat jne.

Vierailija
149/273 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus

Vierailija
150/273 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täältä mo der ointi kadonnut?

Vierailija
151/273 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kauniita ja älykkäitä ja halusimme samanlaisia valioyksilöitä tuottaa. Onnistui. 3 kertaa. Nyt parannamme Suomen geenipoolia jo 3. sukupolvessa.

Vierailija
152/273 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syy oli varmasti ihan biologinen tarve. Eli "koska mä halusin". Järjen kanssa ei ainakaan ollut mitään tekemistä. 3 lasta. Ihania ovat, mutta helpotus kun ovat jo isoja :-D

Vierailija
153/273 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahva mielikuva, että perheet joissa on monta lasta, ovat vähän sellaisia, missä jompikumpi vanhemmista on työelämässä varsin heikosti menestynyt. Yleensä se on nainen. Naisen ainoa ilo elämään on lapset, kun ei muuhunkaan äly riitä. 

Mä olen joskus miettinyt, millainen ihminen ajattelee näin. Oletko katkera jostain? Tunnetko joitain ärsyttäviä monilapsiperheiden vanhempia? Mistä tällainen sokea ja muita halveksuva ajatustapa kumpuaa? Minuakin ärsyttävät jotkut ihmiset. En kuitenkaan oleta, että kaikki saman ihmisryhmän edustajat olisivat samanlaisia. Miksi sinä oletat niin?

Vierailija
154/273 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole koskaan ajatellut, että miksi noita on siunaantunut jo 3 ja neljäs on tulossa. Lääkärit sanoivat, etten koskaan voi saada lapsia, mutta jotenkin ne ovat vaan kuitenkin alkunsa saaneet. Tokihan rakastelu on ihanaa, eikä sitten tullut ehkäisyä käytettyä, kun ei pitänyt lapsia tulla. Kun yksi tuli, sitä ajatteli, että josko silti tulisi vielä sille kaverikin. Silloin, kun lapset olivat alle kouluikäisiä, ei oikeastaan ollut mitään kiirettä koskaan minnekään. Ensimmäinen kun oli pieni, sitä kuvitteli, että meteli on niiiiiin kova, mutta sitten kun tuli toinen, sitä vain korotti itse ääntään... kyllä aikaa riittää jokaiselle, mutta johan nuo ala-asteen lopulla olevat ovat niin omatoimisia, ettei ne paljon kotona tahdo viihtyäkään enää. Kuskia tarvitsevat jonkun verran, kun maalla asutaan, mutta kun laittaa eväät vaikka luistelukentälle mukaan, ovat useamman tunnin tyytyväisinä siellä. Rautalangasta kun vääntää, niin enpä kyllä aina kestäkään. Mutta sitä varten onkin vapaa-aika, voi käydä joskus keikoilla tai ihan vaan metsässä. Ja päiväthän sitä on tavallaan lomalla, kun on töissä :D Mutta oikeastaan en kaipaa vapaata vain lapsista, vaan koko jengistä: kun on iso koira, 4 kissaa ja 3 lasta, niin joskus on vaan ihan pakko mennä tekemään jotain ihan omaa tai sulkea ovi perässään ja avata telkkari ja laittaa se täysille :D Ei minun tarvitse heidän riitojaan juuri selvitellä, siinähän oppivat selvittämään asioitaan itsenäisesti. Sitä paitsi, lapset tekevät paljon kotitöitä, eilenkin oli kolattu piha, kun tulin töistä... että on niistä muutakin hyötyä kuin ihanat jutut ja lämpimät halit ja kainalossa vietetyt lauantai-illan hetket <3

Vierailija
155/273 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen itse nelilapsisen perheen kuopus enkä halunnut omalle lapselleni samaa kohtaloa joten hankittiin vain yksi. Olemme perhekeskeinen ja tiivis kolmikko, joka on osa laajempaa isoa sukua. Kun me vanhemmat joskus vanhenemme, apukäsiä ja olkapäitä kyllä riittää ainokaisellemme tarvittaessa. 

Vierailija
156/273 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan elämää, lapsia, arkea lasten kanssa. Toki haasteita on, mutta olisi niitä yhdenkin lapsen kanssa. Sisaruksista on toisille seuraa, apua ja tukea elämän varrella. Ura vai perhe? Tietenkin perhe. Siitä saat nauttia läpi elämäsi.

Vierailija
157/273 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lapset ovat alakouluikäisiä, olen niin onnellinen, että minulla on lapsia. Joskus lasten ollessa pieniä, tuli joskus mietittyä, että mitä tuli tehtyä. Vaikka edelleen lapset ärsyttävät välillä, sotkevat ja kiukuttelevat, on ihanaa jotenkin, että kotona on rakkaita ihmisiä, kun tulen töistä ja mies on työmatkoillaan. 

Meillä on kolme lasta. Halusin yhden enemmän, mutta mies vain kaksi, joten päädyimme kompromissiin. Halusin useita lapsia, koska pidän lapsista (tai luulin pitäväni) ja minulla itselläni oli pienenä sisaruksia ja se oli mahtavaa. Edelleen aikuisena on hyvä, että on sisaruksia, vaikka ei mitenkään erityisen läheisiä olla. Soitellaan kuitenkin viikottain ja välillä on ihanaa kokoontua yhteen isolla porukalla. 

Omat lapset leikkivät paljon keskenään ja jos joku lapsista on viikonlopun yksin kanssani, hän roikkuu hihassani ja kyselee jatkuvasti, milloin sisarukset tulevat kotiin. Kesälomamatkoilla ei tarvitse ottaa ketään lapsen kaveria mukaan, voi vain istua mökin terassilla ja katsella, kun keskenään uivat koko päivän. Tietysti myös kinastelua on, mutta siitä olen yrittänyt tietoisesti kasvattaa lapset pois. 

Vierailija
158/273 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen eliön elämän tarkoitus on lisääntyä.

Vierailija
159/273 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole hankkineet yhtään vaan kaikki ovat jumalan pieniä lahjoja. Ota sinäkin vastaan usko ja tee parannus. Tervetuloa seuroihin.

Vierailija
160/273 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusten hankkiminen siksi, että "lapsi ei jää vanhempien kuoltua yksin" on aika naiivi teoria. Sisarus saattaa kuolla ensin. Kuka vaan meistä voi kuolla koska tahansa. Elämä ei etene aina niin kuin ajattelisi.

Ja yksinäisyys ei ole siitä kiinni onko suuri perhe ympärillä. Ystävät voivat monesti olla tärkeämpiä ja läheisempiä kuin omat perheenjäsenet.