Joukkoseulontakutsu - mitä tapahtuu jos ei mene?
Otsikossa kysymys. Ja syy menemättä jättämiseen on lamauttava pelko gynekologisia toimenpiteitä kohtaan.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seuraamuksia. Et saa muistutusta tai muutakaan, jää vain väliin.
Kannattaa kyllä mennä, se voi pelastaa sinut että syöpä löytyy varhaisessa vaiheessa.
Voiko olla solumuutoksia tai syöpä jos on neitsyt eikä ole koskaan käynyt gynekologilla?
Neitsyen ei tarvitse käydä papassa, sillä solumuutoksia aiheuttaa sukupuoliyhteydessä tarttuva virus.
Ei ne mitään pakollisia ole, en ole koskaan käynyt gynekologilla enkä aio jatkossakaan käydä ellei syytä ole.
Ei kukaan käy muillakaan erikoislääkäreillä ihan vaan varmuuden vuoksi otattamassa näytteitä eri puolilta kroppaa.
Jotkut vissiin luulee että jos on nainen, pitää juosta tollasissa paikoissa, no minun ei ole ainakaan tarvinnut juosta koskaan.
N46
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko lasku perumattomasta ajanvarauksesta, jos ei peru käyntiä ajoissa ja jättää menemättä?
Ei ainakaan mulle ole tullut koskaan.
Viimeksi kyllä ilmotin hoitajalle jossa käyn ihan muista syistä kuin alapäästä, kun se koneelta näki sen kutsuajan, sanoin että merkitsee etten mene.
Mutta kun noi terveyskeskusmaksusysteemit kokoajan muuttuu, niin ite soittasin ja peruisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään pakollisia ole, en ole koskaan käynyt gynekologilla enkä aio jatkossakaan käydä ellei syytä ole.
Ei kukaan käy muillakaan erikoislääkäreillä ihan vaan varmuuden vuoksi otattamassa näytteitä eri puolilta kroppaa.
Jotkut vissiin luulee että jos on nainen, pitää juosta tollasissa paikoissa, no minun ei ole ainakaan tarvinnut juosta koskaan.N46
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seuraamuksia. Et saa muistutusta tai muutakaan, jää vain väliin.
Kannattaa kyllä mennä, se voi pelastaa sinut että syöpä löytyy varhaisessa vaiheessa.
Voiko olla solumuutoksia tai syöpä jos on neitsyt eikä ole koskaan käynyt gynekologilla?
Neitsyen ei tarvitse käydä papassa, sillä solumuutoksia aiheuttaa sukupuoliyhteydessä tarttuva virus.
Turhaan alapeukutatte, tämä on totuus.
Ehkä vaimoihmisen tai prostituoidun joita aina pannaan, pitää käydä tollasissa operaatioissa.
Itse en onneksi elä sellasta elämää ka seksielämä on kaukana takana. Ei ole koskaan ollut tarvetta ravata alapäälekureissa.
Syöpähän voi iskeä vaikka maksaan tai aivoihin, ihan mihin vaan, käykö nää vouhkot nappasemassa niistäkin näytteet säännöllisesti?
Ei ihme jos naiseus stressaa, kun tehdään genitaaleista ongelma.
Ap haetaan kotoa poliisin virka-avulla pillutestiin. Poliisi myös valvoo vieressä, kun testi tehdään. Jalkopäässä, ettei oteta papaa väärästä reijästä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vissiin luulee että jos on nainen, pitää juosta tollasissa paikoissa, no minun ei ole ainakaan tarvinnut juosta koskaan.N46
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Tilaa hpv testi kotiin ja ota näyte itse ja lähetä se. Tein näin. Ei hpvtä joten voin olla 5 vuotta tai pikemminkin loppuelämäni rauhassa jos en vaihda miestä.
Ja jos ei miehesi käy vieraissa. Aika luottavaista moinen.
Sitäpaitsi mihin tahansa kehonosaan voi tulla spontaani pahanlaatuinen mutaatio, myös kohdunkaulaan. Ei siihen aina virusta tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mikään pakollinen ole :-)
No onpas. Kieltäytymisestä voi saada jopa 20v linnaa.
Näin juuri. Mun yksi tuttu kieltäytyi ja kuoli sitten siellä vankilassa juuri kohdunkaulan syöpään. Aika karua.
:DDDDDDDDDDDD
onkohan ne jotka tollasissa kaiveluissa käy, koskaan tajunneet mitä pöpöjä päästävät siinä tutkimuksessa sisäänsä.
tuntuu ongelmia olevan aina vain niillä jotka noissa jutuissa ramppaa.
muilla ei.
sanoohan sen järkikin ettei se ole normaalia toimintaa ilman pätevää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että sinulle on tullut 30v täyttäville lähetetty papa-seulontakutsu? Etkö siis todellakaan ole vielä aiemmin käynyt papakokeessa, saati sitten gynellä ollenkaan? Kannattaisi mennä sinne hoitamaan papa alta pois, ihan jo oman mielenrauhan takia. Voit tilata ajan vaikka ehkäisyklinikalta missä ainakin itselläni on paremmat kokemukset kuin labran papa-kokeista. Tai tosiaan yksityiseltä. Kun pelostaan kertoo niin osaavat kyllä ottaa sen huomioon ja tekevät toimenpiteen hellästi.
Tuon ikäinen ikineitsyt on lähtökohtaisesti täysin terve, ellei ole mitään vuoto-oireita tai kipuja. Ei tervettä tarvitse tutkia.
Tutkitaan ne lumput, joille on tehty 3 aborttia, joilla on neljällä lapsella eri isät ja sukupuolitautipolille kanta-asiakaskortti.
Tai mieluummin nukkupiikki pyllyyn vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ILMOITA, ETTET MENE.
Joku, jota kiinnostaa varmistaa, ettei ole syöpää, tai joka haluaa saada sen varhaisessa vaiheessa kiinni niin, että sen pystyy vielä hoitamaan, pääsee sinun asemestasi.
Ihmiset jotka ilmoittamatta jättää menemättä mammografioihin ja papa-kokeisiin on %((&##" !!
Minulla on kohdunkaulan syövän seuranta muualla ja sain silti 3 tai 4 kutsukirjettä kunnalta. Toisen kohdalla soitin, että voisivat lopettaa lähettämästä näitä kun en niitä tarvitse, niin sieltä sanottiin että ei niiden lähettämistä voi estää. En haluaisi näkyä tilastoissa virheellisesti seulonnan laiminlyöneenä, mutta minkäs teet. En koe velvollisuudeksi perua niitä aikoja, jotka turhaan minulle tulevat järjestelmän automaattisuuden takia.
Ihana asenne! Se kun on niiiiin iso vaiva perua aika viiden vuoden välein.
Kävin seulonnassa keväällä. Oli kevään ensimmäinen lämmin päivä ja olin muutaman minuutin myöhässä. Erittäin ystävällinen hoitaja kuitenkin otti minut vastaan ja huokaisten totesi, että samana päivänä 12(!?) seulonta-asiakasta oli jättänyt tulematta.
Onpa jännä, että sote-puolella menee rahaa kun asenne palveluja kohtaan on tämä...🤔
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vaimoihmisen tai prostituoidun joita aina pannaan, pitää käydä tollasissa operaatioissa.
Itse en onneksi elä sellasta elämää ka seksielämä on kaukana takana. Ei ole koskaan ollut tarvetta ravata alapäälekureissa.Syöpähän voi iskeä vaikka maksaan tai aivoihin, ihan mihin vaan, käykö nää vouhkot nappasemassa niistäkin näytteet säännöllisesti?
Ei ihme jos naiseus stressaa, kun tehdään genitaaleista ongelma.
Niinpä.
Nuo massaseulonnat ovat vastenmielisiä. Kohdellaan naisia kuin lihaa tiskissä. En käy. Olen perunut minulle tulleet ajat. Käyn lääkärissä "vuosihuollossa."
Näissä keskusteluissa juttelee aina itsensä kanssa tämä sama tyyppi, joka vauhkoaa siitä, ettei naisen tarvitse käydä gynekologilla, koska maksassakin voi olla syöpä etkä käy maksalääkärilläkään.
Totta kai syöpä voi olla missä vaan, mutta onhan se kiva jos sen edes yhdestä paikasta voi huomata ajoissa. 21-vuotiaalla kaverillani sellainen löytyi, yksi kumppani oli ollut.
Itseni ei tarvitse usein käydä koska olen neitsyt, ja papassa en käy koskaan, mutta en myöskään väheksy sitä että monet käyvät kerran vuodessa.
Naiseus on ongelma monille naisille ja useimmille miehille. Tajutkaa oma arvonne, mimmit. Mikään ei ole niin arvokas kapine kuin terve pillu.
Vierailija kirjoitti:
onkohan ne jotka tollasissa kaiveluissa käy, koskaan tajunneet mitä pöpöjä päästävät siinä tutkimuksessa sisäänsä.
tuntuu ongelmia olevan aina vain niillä jotka noissa jutuissa ramppaa.
muilla ei.
sanoohan sen järkikin ettei se ole normaalia toimintaa ilman pätevää syytä.
Tätä minäkin oon aina ihmetellyt. Tollasestahan ne pöpöt juuri leviää kohtuun jos leviää.
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa juttelee aina itsensä kanssa tämä sama tyyppi, joka vauhkoaa siitä, ettei naisen tarvitse käydä gynekologilla, koska maksassakin voi olla syöpä etkä käy maksalääkärilläkään.
Totta kai syöpä voi olla missä vaan, mutta onhan se kiva jos sen edes yhdestä paikasta voi huomata ajoissa. 21-vuotiaalla kaverillani sellainen löytyi, yksi kumppani oli ollut.
Itseni ei tarvitse usein käydä koska olen neitsyt, ja papassa en käy koskaan, mutta en myöskään väheksy sitä että monet käyvät kerran vuodessa.
Joo, me kaikkihan ollaan yksi ja sama, Suomessa on vain yksi nainen joka ei käy tuollasissa turhissa kokeissa.
Haloo nyt siellä. :D
Ei noissa käy kuin ne jotka luulee sen olevan pakollinen tuomio siitä, että syntyi naiseksi.
Moni viety Siperiaan tyäleirillekin kuulemma.