Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä selkävaivaisia? Millaista patjaa käytätte? Mistä saisi edullisesti ostettua?

Vierailija
25.06.2018 |

Alkaa epätoivo iskeä kun mikään patja ei tunnu olevan sopiva selkävaivaiselle. Millainen patja on auttanut teidän selkäongelmiinne nukkuessa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tietää vain kokeilemalla. Minulle käy erittäin pehmeä patja, toisille erittäin kova. Riippuu siitä mikä selkäkivun aiheuttaa.

Vierailija
2/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta kovemman puoleinen patja, ei ole kallis. Niillähän saa vielä kuukauden muistaakseni testata. Ja selälle kovempi on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova patja sopii minun selälleni, pehmeällä tulee selkä kipeäksi yhdessä yössä. Paras on futon-tyyppinen, oikein tiivis patja. Tai kuten mökillä; hetekan päällä laudat, laudoilla perus hätävarapatja.

Vierailija
4/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisia patjoja saa mistä vaan. Hyviä ei saa halvalla.

Vierailija
5/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikeasta kovemman puoleinen patja, ei ole kallis. Niillähän saa vielä kuukauden muistaakseni testata. Ja selälle kovempi on parempi.

Vastaat siis kaikkien selkävaivaisten puolesta.

Vierailija
6/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla napakka, jopa kovahko patja, mutta joku "tempurin" versio sijauspatjaksi. Googleta viskoelastaaninen tai kehon lämpöön reagoiva. Lisäksi syliin vartalotyyny, jonka saa kainalosta polvien väliin pötköksi, jos nukut kyljelläsi.

Itselläni rikki selästä hartiat ja ristiselkä. Keskiselkä kunnossa. Lonkissa nivelrikko.

Vierailija
7/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty nukkumaan sängyssä ollenkaan. Nukun lattialla laadukkaassa makuupussissa. Vaihtoehtoja ei juuri tunnu olevan. Hyvät unet siinä kyllä saa.

Vierailija
8/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin stemmasta jenkkisängyn. Patjana on joku Meri ja petarina paksumpi petari. Patjasta voi valita kovemman tai pehmeämmän puolen, mulla on kovempi. Petarista sileä tai semmonen epätasainen, mulla on se sileä puoli.

Tuota ostosta ennen nukuin sohvalla vuoden, vähän toista, kun en voinut nukkua vanhassa sängyssä ja patjalla selän takia.

Patjan lisäksi ostin myös kokovartalotyynyn. Nukun kyljelläni jalka tyynyn päällä koukussa, oikea käteni lepää myös sillä tyynyllä. Näin saan lonkan optimaaliseen asentoon. Samoin oikea olkapääni lepää rentona mukavassa asennossa. Ennen sain nukuttua 5h kunnes kipu yltyi sietämättömäksi. Nykyään nukun täydet yöunet ilman heräilyä tai kipuja.

Vierailija
9/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aiheuttaa selkävaivan?

Onko syy selvillä? Minulla oli paha skolioosi. Kävin osteopaatilla ja se auttoi.

Mietin, että petarista johtuu tai jotain. Hästensin patjassa ja petarissa ei ollut mitään vikaa vaan selän rakenteessa.

En vaihtaisia Hästensiä pois 💖

Aivan ihana kokonaisuus, joskin arvokas, mutta hintansa väärti.

Vierailija
10/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kanssa tykännyt, että kova vaahtomuovi on paras.

Vierailija
11/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni reuma kipuja, ostin tavalliseen runkopatjasänkyyni paksun memory foam petauspatjan (Jyskistä) ja se auttoi tosi paljon.

Vierailija
12/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun niin monessa paikassa, että on monenlaisia patjojakin. Omituista on, että parhaiten selkä tykkää halpisvaahtomuovipatjasta ja liian kapeasta sängystä, josta mies vielä omii noin 3/4 - mutta siellä mulla on tosiaan tuollainen kovahko tyyny polvien ja säärten välissä.

Vierailija
13/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun vaihtaa patjaa sekin hiukan auttaa.

Joskus nukun lattialla vain petari alla.

Jonkin lainen skolioosi 60-luvun pahoinpitelyn seurauksena, kipuun muitakin syitä, joita ei tutkittu.

Vaivat myös työperäisiä, en jaksa istua kuin kaksi tuntia.

Vierailija
14/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tempur ja löysin sen remonttialesta. Pois en vaihtaisi vaikka maksettaisiin. Sänky oli vain vähän kalliimpi kuin tmpur petari.

Vierailija
15/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempur! Taivas.. Mutta on sitten hintakin pilvissä

Vierailija
16/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni reuma kipuja, ostin tavalliseen runkopatjasänkyyni paksun memory foam petauspatjan (Jyskistä) ja se auttoi tosi paljon.

Mulla tuo vei ojasta allikkoon. Tilanne paheni siis entisestään. Mitään jyskiä en henkkoht suosittele kenellekään. Ainakaan välilevyongelmaisille kuten itse olen.

Vierailija
17/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilta 15 euron pumpulla varustettu ilmapatja. Saa juuri niin kovaksi/pehmeäksi kuin tahtoo. Tällä voi ainakin testata eri patjakovuuksia ennenkuin sijoittaa kalliiseen "oikeaan" patjaan.

Vierailija
18/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova patja sopii minun selälleni, pehmeällä tulee selkä kipeäksi yhdessä yössä. Paras on futon-tyyppinen, oikein tiivis patja. Tai kuten mökillä; hetekan päällä laudat, laudoilla perus hätävarapatja.

Samoin.

Vierailija
19/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään lihasrappeumaa ja heikkoutta selän tukilihaksissa ja on kokenut tietynlaiset patjat hyväksi? Kovalla makaaminen tuntuu että lihakset revitään luista irti olipa asento millainen tahansa. Pehmeällä taas alkaa särky vähän ajan päästä. Olen nukkunut viimeiset vuodet sohvalla koska selkänojan tuki auttaa hieman kipuun.

Vierailija
20/23 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikaisemmin huono patja ja halusin sen vaihtoon kipeän selän vuoksi.

Ehkä elämäni paras ostos tähän asti oli siis Wellpur Gold F85 ja aamuisin kipeälle selälle pystyi sen jälkeen sanomaan hyvästit. Ainakin itselle siis tämä oli täysin riittävä koska se hoiti tärkeimmän asiansa eli hoiti aamukivut pois, en siis katso tarvitsevani Tempuria mihinkään. Vielä 4 vuotta myöhemmin patja on ihan hyväkuntoinen, eikä kivut ole palanneet.

Pehmeää patjaa ei kannata harkita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme