Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sekasaunasta kieltäytyminen - miksi jotkut loukkaantuvat?

Vierailija
25.06.2018 |

En pidä sekasaunomisesta. Koen sen vaivaannuttavana eikä saunominen ole minulle silloin ollenkaan rentouttava kokemus (mikä on koko saunomisen pointti). Kehoni on minulle yksityinen asia ja minulla on omat rajani siinä missä seurassa haluan olla alasti. Kyse ei ole häveliäisyydestä vaan omasta yksityisyydestä. Ainoastaan hyvät naispuoliset ystävät ja mieheni kelpaa saunakaveriksi. Muut sekasaunokoot minkä lystää, minä en sitä paheksu yhtään, mutta on se kumma, kun ei voida ymmärtää ettei se kaikille sovi. Taas kerran olin mökkiporukassa, jossa osa veti herneen nenään, kun en halunnut yhteissaunaan! Olisin mennyt joko naisporukalla, mutta porukan toinen nainen ei tähän suostunut vaan halusi välttämättä mennä veljensä, miehensä ja parin muun porukan miehen kanssa saunaan. Minä sitten saunoin yksin heidän jälkeen (mieheni ei ollut reissussa mukana, hänkään ei sekasaunasta välitä). Ja minulle tämä oli täysin ok, ei haitannut yhtään saunoa yksin. Mutta muu porukka selvästi loukkaantui ja valitti useaan otteeseen kuinka nyt oli ikävää ettei voitu yhdessä saunoa. Seuraavana päivänä ehdotin uikkarisaunaa yhdessä tai että menen heidän jälkeen yksin saunomaan, tämä ei käynyt ja taas valiteltiin kun "on se nyt niin vaikeaa..". Yritin siinä sitten taas selittää, että tämä on asia, joka ei minusta tunnu hyvältä, että ymmärrän kyllä monenlaisia tapoja, mutta tämä on minun tapani ja toivon sitä kunnioitettavan. Tämä oli jo toinen kerta tällä kaveriporukalla, kun koen suoranaista painostusta ja mökötystä, kun en halua tulla sekasaunaan. Kerran näin kävi myös, kun saunoimme muun porukan jälkeen mieheni kanssa, koska pyyhe/uikkarit tai mies/naisvuorot eivät heille käyneet. Tuli niin ärsyyntynyt olo koko reissusta, että taisi jäädä viimeiseksi kerraksi mökkeily tuon porukan kanssa. Kyseessä on muuten fiksut ja mukavat ihmiset, joten miten on mahdollista että suututaan siitä ettei hakua tulla saunaan!? Miksi jokaisen yksityisyyttä, omia rajoja ja valinnanvapautta ei voi sen vertaa kunnioittaa ettei mökötetä kuin pienet lapset tuollaisesta asiasta? Ei vaan voi ymmärtää...

Kommentit (579)

Vierailija
341/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No menisikö mammat hunksien tai jonkun lätkäjoukkueen kanssa saunaan?

No ei menisi. Jos ei mene sinne edes lähisukulaistensa kanssa, niin kuvitteletko että jonkun pallihikisen ja tautisen jääkiekkojoukkueen kanssa? Ennemmin kuolisin. Hyi!

Pitäisikö uskoa? Isäni opetti jo pienenä että muista poika että nainen ei koskaan puhu totta :D

Vierailija
342/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin yritettiin kerran mökkireissulla painostaa sekasaunaan, en edes tuntenut kaikkia. Onneksi porukassa oli muutama muukin nainen, joka ei halunnut sekasaunaan, joten menimme muiden jälkeen keskenämme. En ilman uikkareita tai pyyhettä suostuisi saunomaan kuin äidin, poikaystävän ja läheisimpien tyttökavereideni kanssa. Ja uimahallissa tietysti. Mitä se muita haittaa?! Hyvä, kun pidit pääsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan tajunnu yhteissaunoja. Tykkään ottaa rennosti ja muiden saunojien jatkuva kälätys v***ttaa joten yleensä minäkin saunon mieluummin yksin.

Vierailija
344/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei menisi. Jos ei mene sinne edes lähisukulaistensa kanssa, niin kuvitteletko että jonkun pallihikisen ja tautisen jääkiekkojoukkueen kanssa? Ennemmin kuolisin. Hyi!

Pitäisikö uskoa? Isäni opetti jo pienenä että muista poika että nainen ei koskaan puhu totta :D

Hahah huvittavaa. Miestenhän alaa se valehtelu juuri on. Mitä vaan että sais vähän pillua.

Vierailija
345/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nämä mammapalstan päästänsä sairaat ovat vähemmistö. Suurin osa ihmisistä suhtautuu sekasaunoihin ihan normaalisti.

Normaali ihmiset eivät käy sekasaunoissa. Se on pieni marginaaliryhmä joka väenvängällä haluaa naiset ja miehet nakuilemaan ja tuntemaan itsensä "vapautuneeksi". Sori vaan, mutta sä olet todellakin poikkeus.

Niin onko alastomuudessa jotain väärää?

Siinä ei ole mitään väärää, se on luonnollista. Tämä ei poissulje sitä ettei sitä omaa alastonta vartaloa halua kelle tahansa esitellä, vaan omille läheisille. Kannata ajatella vähän laajemmin, ei noin yksinkertaisesti.

Tämä. Minä esimerkiksi suhtaudun alastomuuten erittäin luonnollisesti. Tykkään uida alasti luonnonvesissä -jos muita ihmisiä kuin mieheni ei ole paikalla. Mökillä uinnin jälkeen saatan olla pitkäänkin alasti -jos muita kun mieheni ei ole paikalla.

Jos paikalla on muita, en ole mielelläni edes uimapuvussa. Koska tuo luonnollinen alastomuudesta nauttiminen on minulle myös seksuaalinen kokemus. Enkä halua jakaa seksuaalisuuttani muiden kuin mieheni kanssa.

Itse asiassa valtaosa minut tuntevista ihmisistä ei luultavasti ikinä uskoisi millainen nakuilija olen privaattioloissa. Pukeuduin erittäin peittävästi ja esim. uimarannalla heitän heti uinnin jälkeen mekon uikkarin päälle, koska koen että ruumiini on nimenomaan MINUN. Ei se kuulu kenellekään muulle. Miehelleni valitsen sen näyttää, mutta en todellakaan muille, edes naisille.

Nuorempana kävin kyllä yhden tuttavaperheen kanssa sekasaunassa. Olin tuntenut ne vauvasta asti, joten ei tullut mieleeni että pitäisi tapojaan muuttaa teininä. Olisi pitänyt ymmärtää muuttaa, kun kävi ilmi että tuttavaperheen isällä olikin aika vikkelät kädet kopeloimaan.

Toisaalta olen myös sitä mieltä että olisi hirveän surullista jos miehet oikeasti suhatutuisivat alastomaan vartalooni välinpitämättömästi.

Ja kaikkien niiden äijien kanssa, jotka olit baarin jälkeen tuntenut jopa kaksi tuntia.

Olipa erikoinen kommentti. Olen harrastanut seksiä tasan yhden ihmisen kanssa. Aviomieheni.

Vierailija
346/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Minä menen saunaan rauhoittumaan ja rentoutumaan ja ottamaan löylyä. En tahdo sinne muita ihmisiä.

Minä en myöskään kiihotu visuaalisista ärsykkeistä juurikaan. Jotkut Hunskit on mielestäni lähinnä säälittäviä.

Vierailija
347/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä mun kulli kovettuu joka kerta kun saunon naisten kanssa. Tämä tapahtuu vaikka en katso niihin päinkään.

Vierailija
348/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä mun kulli kovettuu joka kerta kun saunon naisten kanssa. Tämä tapahtuu vaikka en katso niihin päinkään.

Ja sitten ihmetellään miksei jotkut halua mennä kaverimiesten kanssa sekasaunaan. On se jännä...

Vierailija
349/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään miksei jotkut halua mennä kaverimiesten kanssa sekasaunaan. On se jännä...

Niin mitä sitten vaikka vähän seisookin? Onko se niin vaarallista?

Vierailija
350/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sekasaunoja tarvitaan. Monelle täällä kirjoittaneelle miehelle se ainoa tilaisuus nähdä alaston nainen.

Vierailija
351/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa tuijotetaan: kiuasta tai omia varpaita

Saunassa ei tuijoteta: muiden vartaloita

Tämä pätee sukupuoleen ja uimapukeutumisasteeseen katsomatta.

Jotkut eivät syystä tai toisesta tätä allekirjoita. Tällaisten henkilöiden kanssa ei tietenkään kukaan halua saunoa. Parempi onkin, että ko. henkilöt saunovat itsekseen.

Vierailija
352/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä en halua, että random/kaverimiehet katsovat alastonta vartaloani ja heillä seisoo.

Vierailija
353/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä en halua, että random/kaverimiehet katsovat alastonta vartaloani ja heillä seisoo.

Osaatko lukea? Siis puhuin siitä että voi vähän seistä vaikka en koskaan katso kenenkään vartaloita saunassa.

Vierailija
354/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät syystä tai toisesta tätä allekirjoita. Tällaisten henkilöiden kanssa ei tietenkään kukaan halua saunoa. Parempi onkin, että ko. henkilöt saunovat itsekseen.

Uskomattomanto yksi järkeväkin tällä palstalla!

Vierailija
355/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aina niin hokee että saunassa ei ole mitään seksuaalista ja ei siellä kukaan toisen vartaloa tsekkaa. Vaikea uskoa että saunalla on näin maaginen vaikutus, jos muuten vain riisuutuisin alasti kaverimiesteni edessä niin kyllä varmasti vilkultaisiin, niin miksei saunassa? Ehkä varovaisemmin mutta silti. En halua että mut kuin mieheni näkevät minua alasti (vaikka painoindeksini on 20) ja sillä sipuli. Ärsyttää vääntää tästä samasta asiasta joka kesä mökillä ja kuunnella typeriä "mitä sä oikein salaat" ja "ei kukaan sun tissejä tuijota" kommentteja.

-n23

Vierailija
356/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Random-mies saa p-anna sinua kovaa p-eppuun ja suuhun, mutta hyvät ja luotettavat ystävämiehet eivät saa olla samassa tilassa kanssasi, jos et ole visusti verhoutunut?"

Tätä olen itsekin ihmetellyt. Ei ihme, että miehet eivät naisten ystävyydestä niin paljon perusta. Toiset miehet saavat panot, naisystävät koetaan läheisenä ja luotettavana mutta itse saa olla joku vähän pervoksi ja vastenmieliseksi koettu turhake. Ystävämies on vain vesitetty versio niistä oikeista ihmissuhteista.

Mitä hel-vettiä😁

Miten tämä liittyy saunaan? Olisiko se ystävyydenosoitus, että pääsisit vähän tiirailemaan intiimipaikkoja? Haistelemaan kuin koira? Sekö olisi läheisen ystävyyden osoitus?

No olisi se edes tyhjää parempi.

Jos kukaan ei halua sulle pildeä antaa, ja sinulle ei kelpaa ystävyys, vaan haluat vähintäänkin elimenhaistelusuhteen (!), olet varmalla nollavyöhykkeellä - ja siellä tuollaisella asenteella pysyt.

Varmaan tosi kurja ja kieroutunut näkemys seksistä näillä elimestä puhuvilla. Ihan kuin se pimppi tai pili pitäisi jotenkin demonisoida.

Vierailija
357/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki aina niin hokee että saunassa ei ole mitään seksuaalista ja ei siellä kukaan toisen vartaloa tsekkaa. Vaikea uskoa että saunalla on näin maaginen vaikutus, jos muuten vain riisuutuisin alasti kaverimiesteni edessä niin kyllä varmasti vilkultaisiin, niin miksei saunassa? Ehkä varovaisemmin mutta silti. En halua että mut kuin mieheni näkevät minua alasti (vaikka painoindeksini on 20) ja sillä sipuli. Ärsyttää vääntää tästä samasta asiasta joka kesä mökillä ja kuunnella typeriä "mitä sä oikein salaat" ja "ei kukaan sun tissejä tuijota" kommentteja.

-n23

Miehesi ja kaikki ne kymmenet panot, jotka tapasit pari tuntia aiemmin. En oikein ymmärrä tätä.

Vierailija
358/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-n23

No miten sä selität sen että voisin miespuolisena saunoa sun kanssa ja voisit laittaa mulle jonkin näköesteen. Jos kaikki on kerran jotain pervoja?

Vierailija
359/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ne sekasaunaan hinkuvat friikit saa saunoa keskenään.

Vierailija
360/579 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset miehet saavat panot, naisystävät koetaan läheisenä ja luotettavana mutta itse saa olla joku vähän pervoksi ja vastenmieliseksi koettu turhake. Ystävämies on vain vesitetty versio niistä oikeista ihmissuhteista.

Jos et ole ystävänaisillesi läheinen ja luotettava, et vaan ole tarpeeksi hyvä ystävä heille. Ovat todennäköisesti haistaneet katkeruutesi ja siksi pitävät etäisyyttä. Eivätkö sanat "vastenmielinen" ja "ystävä" vähän niinku sulje toisensa pois?

Miksi pitäisi olla ”läheinen ja luotettava” kun joku muu korjaa kuitenkin ne hedelmät pois?

Kuunteletko miespuolisten ystäviesi murheita tai vietätkö ylipäätään heidän kanssaan aikaa saadaksesi munaa? Onko se ihan normaali toimintamalli miespuolisten ystävysten parissa, että harrastellaan seksiä ilman mitään syvempiä tunteita? Reikä miehiltäkin löytyy. Miksi naispuoliset ystävät olisivat velvollisia "palkitsemaan" ystävyytesi seksuaalisilla palveluksilla, kun he eivät palkitse naispuolisiakaan ystäviään kuumalla lesboseksillä?

Miksi viettäisin aikaa naispuolisten kanssa kun se aika olisi pois miespuolisten ystävieni kanssa vietetystä ajasta tai jostain muusta kivasta, jos ei ole mahdollisuutta pimppitouhuille?