Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaunis avautuu: minne tahansa ikinä menenkin, kaikki menevät ihan "sekaisin," vaikka en mitään tekisi tai kellekään mitään puhuisi.

Vierailija
25.06.2018 |

Minua tuijotetaan, ympärilläni supistaan, minua mulkoillaan murhaavasti ja suljetaan sosiaalisten kuvioiden ulkopuolelle. Minusta on myös levitelty todella törkeitä perättömiä valheita selkäni takana.

Vähän väliä kuulen ulkonäkööni kohdistuvia kitkeriä kommentteja, vaikken ole pyrkinyt saamaan muita kiinnittämään ulkonäkööni huomiota, saati muiden mielipidettä ulkonäöstäni kysynyt.

Joskus kun jonkun naispuolisen kanssa on onnistunut vähän tutustumaan, kaveruus päättyy pian toisen täysin yllättäen tulleisiin selkään puukotuksiin, ilkeilyihin, haukkumiseen tai raivonpurkauksiin, joihin en keksi mitään muuta syytä kuin kateuden.

Tämä kuvio on toistunut aina, kaikkialla: koulussa, työpaikalla, harrastuksissa, vapaa-ajalla ja jopa seurakunnissa!

Kuvaavaa on, että yleensä tällaisiin avautumisiin saa kateellisilta naisilta vastaukseksi pilkallisia kommentteja, joissa kielletään täysin tällaisen ilmiön olemassaolo ja väitetään, kuinka jälleen kerran ylimieliset, itsestään liikoja kuvittelevat bitchit elelevät itsekeskeisissä harhamaailmoissaan.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki tuijottavat sinua mihin menetkään, ei kyse ole kauneudesta. Ei ole olemassa ihmistyyppiä joka olisi kaikkien tai edes enemmistön silmään huomiotaherättävän kaunis. Olet ehkä siis vain huomiotaherättävä, joidenkin mielestä kaunis? Mikä niin silmiinpistävää sinussa on että keräät katseet?

Ikävä jos saa ulkonäön perusteella huonoa kohtelua, oli sen takana mikä ajatus tahansa.

Vierailija
102/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin myös nuorempana sellainen että kuvittelin kaikkien olevan kateellisia mulle. Tämä johtui siitä että mulla oli ollut koko peruskoulun 1.-6. luokan ajan järjettömän huono itsetunto. Vertailin jatkuvasti itseäni muihin. Muut olivat mielestäni niin paljon nätimpiä ja saivat parempia numeroita. Itsetuntoni oli murskana. En tiedä mistä se johtuu että olin niin itsekriittinen ja koin olevani vääränlainen.

Tämä kuitenkin muuttui kun pääsin peruskoulusta. Pojat eivät olleet osoittaneet minulle kiinnostusta peruskoulussa. Sitten kaikki muuttui kun aloin meikata taitavammin. Minusta yhtäkkiä kiinnostuttiinkin.

Jotenkin se huomio nousi päähäni ja aloin kuvitella että kaikki ovat varmasti kateellisia mulle.

Onneksi elämänkokemukseni viime vuosina kasvattivat minua niin paljon etten enää mieti tuollaisia asioita ja ihan hävettää millainen olen ollut.

Minulla on selvästi ollut häiriötä psyykeessä. Nykyään ei taida ainakaan siinä määrin enää olla. Olo on ns. normaalimpi ja parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole samanlaisia kokemuksia. Olen monenkin mielestä kaunis, minua on pyydetty hiusmalliksi ja haluttu mainokseen.

Silti naiset eivät harvoin ovat kohdelleet minua huonosti. Ne jotka ovat kohdelleet huonosti ovat sellaisia jotka kohtelevat kaikkia huonosti.

Eli minäkin uskon siihen että tietyistä ihmisistä huokuu ikävämielisyys ja se että pidetään itseä muita parempana.

Sellaisista ihmisistä ei pidetä ulkonäöstä riippumatta.

Hiusmalliksi ja mainokseen ei tarvitse olla kaunis. Kai tämä vitsi olikin...

Vierailija
104/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, jos ihmiset eivät kokisikaan huonommuutta sinusta vaan näkisivät sinut ihan samanlaisena kuin taviksenkin näköiset. Olisitko sinä silloin tyytyväinen? Nyt kun tätä kysyn, haluat todennäköisesti vastata, että kyllä, olisit silloin paljon onnellisempi. Mutta minäpä en usko sen pitävän paikkaansa.

Kauniina olemisen mystisyys piilee juuri siinä että muut kokevat huonommuutta verratessaan itseään häneen. Ihminen, joka tiedostaa olevansa kateuden kohde, on jo ihmisenä sellainen että todellisuudessa salaa nauttii tilanteista, joissa hän voi kokea ylemmyyttä muihin nähden. Pitää olla siis sosiaalista älykkyyttä, että pystyy näkemään kuka on kateellinen sinulle ja mistä asioista.

Ei se ole väärin, että nautit salaa siitä tunteesta, joka sinulle herää, kun huomaat muiden olevan kateellisia. Sinulla on jotain mitä heillä ei ole. On täysin inhimillistä, että ihminen tuntee kateutta tai ollessaan itse kateuden kohde, nautintoa siitä että muut kadehtivat.

En siis väitä että kaikki kauniit edes miettisivät kauneuttaan tai sen vaikutusta ympäristöön, mutta ihminen joka ottaa esille sen, kuinka muut kadehtivat kauneuden takia, nauttivat tilanteestaan. Siinä ei ole mitään väärää.

Arvostaisin kuitenkin itse enemmän sitä, että jos jostain asiasta nauttii, sen voisi rehellisesti kertoa, eikä naamioida sitä ärsytykseksi tai ikäväksi asiaksi. Koska jos joku on sinua kohtaan kateellinen, hän on sitä huolimatta siitä miten itse toimit.

Mutta jos haluat ihailua niiltä muilta, jotka eivät sinua kadehdi, ole aito. Aito ihminen uskaltaa paljastaa todelliset tunteensa.

Sellaista minä arvostan, olipa kaunis tai ei, kateuden kohde tai itse kateellinen.

Auringonpaistetta jokaisen sisimpään💛

Kaikkien kauniiden elämä ei pyöri niin kauneuden ympärillä, että todellakaan olisi iloinen jos huomaa jonkun olevan kateellinen. Minua ainakin harmittaa kovasti, jos näen jonkun tuntevan alemmuutta seurassani tai käyttäytyvän eri tavalla minua kohtaan ulkonäköni vuoksi. Joko tämä ihminen on todella huonoitsetuntoinen, mikä on surullista, tai itse todella pinnallinen ja lisäksi ilkeä. Onneksi on ihmisiä jotka kohtelee minua ihan kuin muitakin, ja heidän seurassaan pysyttelen. 

Vierailija
105/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin myös nuorempana sellainen että kuvittelin kaikkien olevan kateellisia mulle. Tämä johtui siitä että mulla oli ollut koko peruskoulun 1.-6. luokan ajan järjettömän huono itsetunto. Vertailin jatkuvasti itseäni muihin. Muut olivat mielestäni niin paljon nätimpiä ja saivat parempia numeroita. Itsetuntoni oli murskana. En tiedä mistä se johtuu että olin niin itsekriittinen ja koin olevani vääränlainen.

Tämä kuitenkin muuttui kun pääsin peruskoulusta. Pojat eivät olleet osoittaneet minulle kiinnostusta peruskoulussa. Sitten kaikki muuttui kun aloin meikata taitavammin. Minusta yhtäkkiä kiinnostuttiinkin.

Jotenkin se huomio nousi päähäni ja aloin kuvitella että kaikki ovat varmasti kateellisia mulle.

Onneksi elämänkokemukseni viime vuosina kasvattivat minua niin paljon etten enää mieti tuollaisia asioita ja ihan hävettää millainen olen ollut.

Minulla on selvästi ollut häiriötä psyykeessä. Nykyään ei taida ainakaan siinä määrin enää olla. Olo on ns. normaalimpi ja parempi.

Mun siskolla sama juttu, myös koulukiusaamistausta.

Vierailija
106/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monen on vaikea hyväksyä, että joku tiedostaa olevansa kaunis? Mitä haittaa siitä on jos joku on kaunis ja tiedostaa sen?

Vierailija
107/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun siskolla sama juttu, myös koulukiusaamistausta.

Mun ystävä, 39, on edelleen tuollainen. Ihan tavis kahden lapsen äiti, ei koulukiusattu eikä kiusaaja. Nuoruudessa prinsessasyndroomainen "huomasitko, kuinka se katto mua?", nykyään edelleen huomionhakuinen, seikkailuja kuivahtaneen liiton ulkopuolella. Ja liitto kasassa koska elintaso.

Vierailija
108/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kun ei saa liikennettä Pariisin Riemukaaren ympärillä pysähtymään hiuksiaan heilauttamalla, on turha luulla olevansa kaunis.

Vierailija
109/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kasvoiltani kaunis, vähän pullukka kylläkin. Ihmissuhteisiin ei ole juurikaan asia vaikuttanut, ainoastaan exän nyksä ei salli meidän olevan missään tekemisissä, ja syyksi epäilen hänen omaa epävarmuuttaan.

Mutta. Olen asiakaspalveluammatissa, ja siinä olen selkeästi huomannut, että minua vanhemmat naiset (ei nyt tietenkään kaikki) kohtelevat minua aika tylysti. Ei vastata jos kysyn/tervehdin jne. Luodaan vain mulkaisu tai ei katsota päinkään. Varsinkin jos he ovat kumppaninsa seurassa. Itse pyrin kohtelemaan kaikkia ystävällisesti.

Onko tuo varmaa tietoa, että exän nyksä kieltää sinun exääsi olemaan kanssasi tekemisissä? Vai olisiko se ihan exäsi oma päätös? Harhaisuutta on monenlaista, sinullakin nähtävästi.

No ihan siitäkin voi jo jotain päätellä kun satuin törmäämään exääni baarin edustalla ja vaihdoin hänen kanssaan pari sanaa, tämä nyksä juoksee sisältä exäni kimppuun tönäisten hänet selälleen maahan ja huutaen kusipäätä.

Tiedä sitten, onko tämä vain omaa harhaani.

Ai sinä olet tätä porukkaa. No sitten... luulin keskustelevani normaaliin yhteiskuntaan kuuluvan naisen kanssa.

Hmm. Avaisitko vähän, että tarkoitat "tällä porukalla"?

Ihminen, joka tekee pitkälle vietyjä johtopäätöksiä baarikäyttäytymisestä on

A)tosi nuori

B) baarien vakioasiakas

C) tyhmä

Valitse noista

Iik, ihan itse saan valita?

No ei. Asiaan liittyy paljon muutakin, mitä en ala sinulle täällä avaamaan.

Mutta valitsen silti nuo kaikki, ihan koska voin. ;)

Vierailija
110/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihuudesta kadehditaan usein. Se voi olla joku yksittäinen juttu, mistä kukakin on kateellinen. 

Vierailija
111/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monen on vaikea hyväksyä, että joku tiedostaa olevansa kaunis? Mitä haittaa siitä on jos joku on kaunis ja tiedostaa sen?

Kyllähän sen varmasti tiedostaakin, mutta aloituksen kaltainen liioittelu muiden reaktioista ja käytöksestä on melko naurettavaa.

Vierailija
112/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kehtaako joku kieltää ap:n kokemukset? Ei voi kukaan ulkopuolinen sitä kieltää 😂 tuskinpa kukaan muu kuin ap tietää mitä on tapahtunut.

Vierailija
113/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kehtaako joku kieltää ap:n kokemukset? Ei voi kukaan ulkopuolinen sitä kieltää 😂 tuskinpa kukaan muu kuin ap tietää mitä on tapahtunut.

Tosi

Vierailija
114/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa ajatella että aloittaja ja muut kaltaisensa ovat ihan oikeita ihmisiä. Voivat olla vaikkapa työkavereitamme ja minä saatan olla heidän silmissään yksi niistä kateellisista! Koska eikös sellainen joka näkee kateutta itseään kohtaan ajattele suurinpiirtein jokaisesta naispuolisesta, että ovat kateellisia. Kamala ajatus.

Vierailija
115/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai näin kukaan ole täällä väittänytkään. Tämä.aloitushan koski sitä, millaista kohtelua saa osakseen. Kyllä nyt varmaan suurin osa kauniista ihmisistä tiedostaa olevansa kauniita.

Vierailija
116/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestoaihe isketty jälleen tulille.

Av ei olisi mitään ilman tätä aihetta👍

Vierailija
117/124 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan kamala ihminen kun nautin tästä ketjusta 🤔

Vierailija
118/124 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan kamala ihminen kun nautin tästä ketjusta 🤔

Et

Vierailija
119/124 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joko trolli tai vainoharhainen narsisti. Noin kauniita ihmisiä, kuin kuvailet, ei ole olemassa, ei edes elokuvissa. 

Vierailija
120/124 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus kun on aina tulkinnanvarainen ja subjektiivinen. Ap tietää ainoastaan, miten hän itse on kokenut ja tulkinnut ihmisten käyttäytymisen ja sen syyt. Nämä "kateelliset" ihmiset saattaisivat hämmästellä ja nauraa ap:n ajatuksille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän