Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan järkyttävää palvelua Hki keskustan Zarassa! Olen pöyristynyt.

Vierailija
24.06.2018 |

Asioimme tänään tyttäreni kanssa tyttöjen osastolla. Olimme ostamassa kasaa vaatetta, kassalla kysyin yhdestä tuotteesta vaihtoa toiseen tahrattomaan. Myyjä sanoi että katsoo onko sitä varastossa ja tämän jälkeen soitti jonnekin. Sanoi, että tuotetta etsitään varastosta ja tuodaan kohta. Jäimme lapsen kanssa seisomaan kassalle. Myyjä jätti muut tuotteet kasaan eteemme ja lähti itse pois. Ei siis ottanut hälyttimiä tai viikannut tuotteita. Pyysi meitä väistämään kun tuli muita asiakkaita, mikä tietysti meille oli ok. Muut tuotteet olivat mytyssä siinä vieressä. Noin 7-10minuutin seisomisen jälkeen kysyi , meneekö vielä kauan. Tähän myyjä tokaisi (siis oikeasti tokaisi), että varasto on ”jossain metron alla eli saattaa vähän kestää”. Jäimme siis edelleen odottamaan. Seisoskelimme ja lopulta sanoin tyttärelle että aletaan katsoa, josko löytyisi muuta ostettavaa. Noin 15 minuutin odottelun jälkeen kysyin myyjältä, olisiko minun mahdollista ostaa tahrainen tuote alennuksella, jotta ei enää tarvitsisi odottaa. Tähän myyjä totesi heti että ei. Vaikutti tässä vaiheessa jo hermostuneelta hänkin. Sanoin, että tämä on melko huonoa asiakaspalvelua. Hän sanoi, että hän ei voi sille mitään ettei se varasto ole lähempänä, että voimme ostaa muut tuotteet ja lähteä. Tämä tietysti on totta, mutta myyjä sanoin asian todella ikävästi. V-maisesti. Olin niin järkyttynyt tuosta kommentista, etten osannut sanoa mitään. Lopulta noin 25 minuutin odottelun jälkeen toinen myyjä toi takin. Pahoitteli, että aikaa oli kulunut. Toinen (kassalla oleva) myyjä ei pahoitellut tilannetta missään vaiheessa.
Kysymys kuuluu, mitä tekisitte tilanteessani? Soittaisitteko liikkeeseen ja vaatisitte puhua esimiehelle? Loukkaannuin ja jotenkin ihan järkytyin tästä todella tylystä asiakaspalvelukokemuksesta. Ja siis myyjä ei kertaakaan tervethtinyt tai ollut ystävällinen palvelussaan. Lisäksi varastosta tuotu tuote oli vielä likaisempi ja huomasimme sen vasta kotona. Myyjä ei esimerkiksi tätäkään tarkistanut kassalla. Olen järkyttynyt, auttakaa minua selviämään tästä nyt jotenkin ja saamaan oikeutta.

Kommentit (208)

Vierailija
81/208 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyly pissaliisa!!!

Allekirjoitan Ap sun kokemuksen Zarasta.

Minä soittaisin ja valittaisin.

N36

Vierailija
82/208 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nainen haluaa olla kerran elämässä yhden päivä prinsessa. APllä se päivä oli kun hän kävi Zarassa

Ei ollut kyllä tämä päivä se! Miksi kummassa, nyt en oikein seuraa ajatuksenjuoksuasi. Mutta valitan tästä kyllä eteenpäin ilman muuta ja ihan prinsessana tietty!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/208 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme maniaan kiihdyttää itsensä tuo ap. Pelottava. Voi tytärparkaa :(

Vierailija
84/208 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö...niin mitä ihmeellistä tässä nyt oli?! Ei zarassa saa palvelua, ei missään muissakaan zaran liikkeissä ulkomailla. Siihen on jo niin tottunut.

No siis minä en ole tottunut, siksi täällä vouhkaan. Mutta ok sä olet tottunut siihen jo. Minä olen vielä ehkä matkalla siihen että on ok että asiakkaat on vaan rasite.

Ap

Vierailija
85/208 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, onnistuit syyllistämään. Oletko nyt tyytyväinen? Ja millä perusteella teit ihmemaniadiagnoosisi? Luuletko, että selitän näitä asioita täällä tyttärelleni tähän aikaan?

Ap

Vierailija
86/208 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut aloituksen nyt pari kertaa ja mielestäni ap on todella herkkänahkainen, mutta toki auttaa itseäni ymmärtämään välillä herkkiksempiä asiakkaita.

Zarassa moni myyjä on töissä tyyliin 10e tuntipalkalla. Tuo tilanne olisi voitu hoitaa paremmin, olen ehdottomasti samaa mieltä. Jos ap:ta kiinnostaa, voin kuitenkin esittää näkemykseni siitä, miksi palvelu tai "palvelu" oli noin töksähtävää. Kassapalvelu on oikeasti liukuhihnatyötä, vaikka kuinka olisi vaateliike. On kiirettä, tekemistä, koko ajan joku kysyy jotain tms. Pitää mennä sinne tänne. Ei valitettavasti tilanne, jossa voi helposti omistautua vain ap:n palvelemiselle. Sitten toinen asia. Tuo myyjä ei voinut tietää, kauanko toisen vaatteen kaivelussa menee. Siis ei ollenkaan. Mitä myyjänä voit sanoa, jos yksinkertaisesti et voi tietää, kauanko jokin kestää? Onko olemassa siis jotain vastausta, jonka kuullessaan ap olisi ollut täysin tyytyväinen? Kuitenkin ap tuossa olettaa, että hänet olisi voitu huomioida lähes kuninkaallisesti. Siis samalla, kun jonot kertyvät kassalle ja todennäköisesti on muitakin hoidettavia tehtäviä.

En voi uskoa tuota, että ap pahoittaa mielensä siitä, että vain toinen myyjä pahoitteli hänelle asiaa. Siis what?

Mielestäni toki ap on asiakkaana oikeassa siinä mielessä, että hänelle jäi huono fiilis. Joku muu myyjä olisi ehkä onnistunut kommunikoimaan tavalla, josta ap:lle olisi kuitenkin voinut jäädä parempi fiilis, vaikka ap hieman prinsessamainen onkin.

Laittaisin kirjallisen palautteen menemään. Muutoin taas asiat eivät todellakaan mene parempaan suuntaan sillä, että lauot aspoille sitä, että palvelu on sinusta huonoa. He nyt eivät saa siitä muuta kuin pahan mielen eikä asioille koskaan tapahdu mitään.

Vierailija
87/208 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, onnistuit syyllistämään. Oletko nyt tyytyväinen? Ja millä perusteella teit ihmemaniadiagnoosisi? Luuletko, että selitän näitä asioita täällä tyttärelleni tähän aikaan?

Ap

Vaikka ihan siitä että olet yli kaksi tuntia näpäytellyt täällä tiiviisti. Korkki kiinni ja nukkumaan!

Vierailija
88/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa mullakin noin helppo elämä että tollanen asia vois tuntua noin isolta ongelmalta. En itse ole saanut tuossa Zarassa koskaan huonoa palvelua.

Vierailija
89/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu on erittäin huonoa kaikkialla Suomessa. Ei pyydetä anteeksi, ei selitetä, ei pahoitella, ei hymyillä, ei kiitetä. Sen sijaan tiuskitaan ja nakellaan niskoja niin kuin asiakas olisi jotenkin kohtuuton, kun haluaa ostaa jotain. Olen saanut aivan ala-arvoista palvelua esim. hotellien respassa ja ravintoloissa, siis paikoissa, jotka konkreettisesti elävät sillä asiakkaan rahalla ja kiinnostuksella tulla uudestaan. Ei ole asiakkaan vika, jos varasto on kaukana tai hotellihuone on siivoamatta. Ei ole tietenkään sen myyjän eikä respankaan vika mutta asiaa voidaan pahoitella, selittää, että asia on nyt näin ja tarjota vaihtoehtoja/korvauksia. Esim. sen sijaan että tiuskaisee asiakkaalle, ettei anna alennusta likaisesta takista, voi kohteliaasti hymyillen todeta, etten saa tehdä niin ja olen siitä tosi pahoillani. Jaksatteko vielä odottaa?

Muistan joskus keskustelun sairaanhoitajista ja heidän töykeydestään ja sitä puolusteltiin sillä, että asiakkaat ovat hirveitä ja työajat kohtuuttomia, palkka pieni jne. En käsitä, miksi se pitää purkaa asiakkaaseen, joka ei ole noista mihinkään syypää (paitsi jos itse on alkanut riehua, mutta siitä en puhu nyt).

Vuosia sitten ystäväni oli Stockmannilla töissä ja kertoi, että siellä oli kerran kuussa yhteinen palautetilaisuus, jossa käytiin asiakaspalautteita läpi ja valittiin paras työntekijä. Kannusti kuulemma parantamaan sitä asiakaspalvelua. Olen saanut huonoa palvelua Stockmannillakin, joten ei se ole mikään patenttiratkaisu tähän mutta ainakin sentään on yritetty parantaa sitä asiakaspalvelua ja siitä plussaa kyseiselle yritykselle.

Vierailija
90/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat, jotka pahoittaa mielensä noin yhdentekevistä asioista on myyjille niin arkipäivää, ettei tuu välttämättä mieleenkään pahoitella. Kun olin kaupassa töissä, niin ap:n kaltaisia mielensäpahoittajia tuli vastaan useita kertoja päivässä, ei niitä edes jaksa noteerata. Ja jos noin mitättömästä asiasta asiakas laittoi esimiehelle palautetta, niin se tulostettiin kahvipöytään ja sille palautteelle naureskeltiin porukalla. Sen sijaan jotkut oikeasti vakavasti otettavat palautteet käsiteltiin esimiehen ja työntekijän välillä.

Vierailija
91/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu on erittäin huonoa Suomessa...mai äääs! Minua ei ole koskaan Suomessa heitetty kesken kassalle jonotuksen ulos marketissa, Espanjassa kassa heitti jonollisen ihmisiä pihalle. Eikä ole koskaan kesken maksutapahtuman pistetty kassaa kiinni ja puhumatta mitään häipyä paikalta. Unkarissa jäin suu auki kassalle seisomaan.

Enkä ole koskaan odottanut kaupan oven takana kun se on lukossa keskellä päivää ja henkilökunta istuu sisällä tupakalla. Näin odotin Italiassa. Ruoat olen saanut syödä rauhassa loppuun Suomen ravintoloissa. Virossa ja Ranskassa on lautaset haettu tuhisten ja tiuskien kesken haarukallisen.

Suomen taksit ovat rahastaneet tasan sen summan minkä mittari näyttää. Näin ei ole käynyt New Yorkissa, Pariisissa, Prahassa, Roomassa, Dublinissa eikä Tallinnassa.

Vaatekaupoissa täällä tullaan kysymään tarvitsenko apua. Pariisitar suuttui kun keskeytin hänen kuhertelunsa poikaystävän kanssa kysyessäni onko kapeampaa vyötä ja haukkui kaikki suomalaiset naiset lihaviksi, rumiksi, harmaiksi rillipäiksi. Lihava en ole mutta lasit oli silloin päässä.

Venäjäläisestä "palvelusta" voisi tehdä oman ketjun.

Missä Suomessa olisi näin ketään asiakasta kohdeltu 😄 en usko että missään.

Ja tämän ketjun aloittajan kannattaa pysyä Suomessa jos noin pienestä järkyttyy.

Vierailija
92/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein jos tuli kaupassa työskennellessä pahoiteltua tuohtuneelle asiakkaalle jotain, niin se tuntui vaan hermostuttavan asiakasta entisestään ja joskus tuli jopa tilanteen jälkeen sähköpostiin palautetta, jossa sanottiin että "myyjä vain pahoitteli". Mitäköhän olisi pitänyt tehdä, tarjota ostokset ilmaiseksi? :D

Eli olisiko se oikeasti parantanut mieltäsi, jos Zaran myyjä olisi pahoitellut odotusta...

Vierailija
93/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut aloituksen nyt pari kertaa ja mielestäni ap on todella herkkänahkainen, mutta toki auttaa itseäni ymmärtämään välillä herkkiksempiä asiakkaita.

Zarassa moni myyjä on töissä tyyliin 10e tuntipalkalla. Tuo tilanne olisi voitu hoitaa paremmin, olen ehdottomasti samaa mieltä. Jos ap:ta kiinnostaa, voin kuitenkin esittää näkemykseni siitä, miksi palvelu tai "palvelu" oli noin töksähtävää. Kassapalvelu on oikeasti liukuhihnatyötä, vaikka kuinka olisi vaateliike. On kiirettä, tekemistä, koko ajan joku kysyy jotain tms. Pitää mennä sinne tänne. Ei valitettavasti tilanne, jossa voi helposti omistautua vain ap:n palvelemiselle. Sitten toinen asia. Tuo myyjä ei voinut tietää, kauanko toisen vaatteen kaivelussa menee. Siis ei ollenkaan. Mitä myyjänä voit sanoa, jos yksinkertaisesti et voi tietää, kauanko jokin kestää? Onko olemassa siis jotain vastausta, jonka kuullessaan ap olisi ollut täysin tyytyväinen? Kuitenkin ap tuossa olettaa, että hänet olisi voitu huomioida lähes kuninkaallisesti. Siis samalla, kun jonot kertyvät kassalle ja todennäköisesti on muitakin hoidettavia tehtäviä.

En voi uskoa tuota, että ap pahoittaa mielensä siitä, että vain toinen myyjä pahoitteli hänelle asiaa. Siis what?

Mielestäni toki ap on asiakkaana oikeassa siinä mielessä, että hänelle jäi huono fiilis. Joku muu myyjä olisi ehkä onnistunut kommunikoimaan tavalla, josta ap:lle olisi kuitenkin voinut jäädä parempi fiilis, vaikka ap hieman prinsessamainen onkin.

Laittaisin kirjallisen palautteen menemään. Muutoin taas asiat eivät todellakaan mene parempaan suuntaan sillä, että lauot aspoille sitä, että palvelu on sinusta huonoa. He nyt eivät saa siitä muuta kuin pahan mielen eikä asioille koskaan tapahdu mitään.

Vaikka kuinka työskentelisi 10 e tuntipalkalla liukuhihnatyötä, se ei milloinkaan ole peruste kohdella asiakasta ikävästi. Olen itsekin kaupassa töissä minimipalkalla eikä minulle koskaan ole kiireen keskellä tullut mieleenkään puhua asiakkaalle tuolla tavalla kuin ap:n aloituksessa. Asiakkaan ei myöskään pidä hyväksyä tuommoista käytöstä asiakaspalvelijalta, koska kyllä Suomessa riittää ystävällisiäkin työntekijöitä. Pitäisi vaan heti olla rohkeutta pyytää esimies paikalle ja panna asia itse liikkeessä eteenpäin. Jos tarpeeksi moni valittaa samasta myyjästä, tämä saa varmasti potkut ja tilalle mahdollisesti palkataan parempi kokelas.

En tajua tuota suomiasennetta, jonka mukaan huono käytös pitäisi vaan niellä. Asiakaspalvelun pitää olla sellaista, ettei edes herkkänahkainen ihminen loukkaannu.

Tuntuu, että ihmiset alkavat täysin unohtaa kuinka tärkeitä hyvät käytöstavat ovat, ja se ihan oikeasti huolestuttaa minua. Netissä ihmiset laukovat toisilleen mitä törkeimpiä solvauksia täysin miettimättä, mitä moinen solvaus saa aikaan ruudun toisella puolella. Täälläkin joku jo kerkesi ehdottamaan ap:lle itsemurhaa. Tuollainen solvaaminen ja erittäin epäystävällinen ja täysin empaatiton kohtelu alkaa pikkuhiljaa siirtymään anonyymeistä nettikeskusteluista Facebookin ryhmäkeskusteluihin ja sieltä arkielämään, eikä sellaista pitäisi minusta hyväksyä edes täällä Vauva-palstalla. Millaista ihmisen elämä tulevaisuudessa oikein tulee olemaan, kun on ihan ok sanoa livenä että hyppäähän junan alle koska herkkähipiäisenä loukkaannuit kaupan kassan v**tuilusta?

Vierailija
94/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin usein jos tuli kaupassa työskennellessä pahoiteltua tuohtuneelle asiakkaalle jotain, niin se tuntui vaan hermostuttavan asiakasta entisestään ja joskus tuli jopa tilanteen jälkeen sähköpostiin palautetta, jossa sanottiin että "myyjä vain pahoitteli". Mitäköhän olisi pitänyt tehdä, tarjota ostokset ilmaiseksi? :D

Eli olisiko se oikeasti parantanut mieltäsi, jos Zaran myyjä olisi pahoitellut odotusta...

Ei olisi riittänyt. Myyjän olisi pitänyt pestä ja silittää se takki, kaivaa uusi nopeampi tunneli varastoon, viedä tytär Lintsille, ratsastaa mallinukella ympäri kauppakeskusta ja soittaa Karpo paikalle.

Vierailija
95/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelu on erittäin huonoa Suomessa...mai äääs! Minua ei ole koskaan Suomessa heitetty kesken kassalle jonotuksen ulos marketissa, Espanjassa kassa heitti jonollisen ihmisiä pihalle. Eikä ole koskaan kesken maksutapahtuman pistetty kassaa kiinni ja puhumatta mitään häipyä paikalta. Unkarissa jäin suu auki kassalle seisomaan.

Enkä ole koskaan odottanut kaupan oven takana kun se on lukossa keskellä päivää ja henkilökunta istuu sisällä tupakalla. Näin odotin Italiassa. Ruoat olen saanut syödä rauhassa loppuun Suomen ravintoloissa. Virossa ja Ranskassa on lautaset haettu tuhisten ja tiuskien kesken haarukallisen.

Suomen taksit ovat rahastaneet tasan sen summan minkä mittari näyttää. Näin ei ole käynyt New Yorkissa, Pariisissa, Prahassa, Roomassa, Dublinissa eikä Tallinnassa.

Vaatekaupoissa täällä tullaan kysymään tarvitsenko apua. Pariisitar suuttui kun keskeytin hänen kuhertelunsa poikaystävän kanssa kysyessäni onko kapeampaa vyötä ja haukkui kaikki suomalaiset naiset lihaviksi, rumiksi, harmaiksi rillipäiksi. Lihava en ole mutta lasit oli silloin päässä.

Venäjäläisestä "palvelusta" voisi tehdä oman ketjun.

Missä Suomessa olisi näin ketään asiakasta kohdeltu 😄 en usko että missään.

Ja tämän ketjun aloittajan kannattaa pysyä Suomessa jos noin pienestä järkyttyy.

Jos Suomessa aletaan pikkuhiljaa hyväksymään asiakaspalvelijoiden surkeaa käytöstä, voi myöhemmin tulevaisuudessa olla että alat törmäämään noihin asioihin täälläkin. Minun mielestäni olisi siksi viisasta olla hyväksymättä yhtään minkään moista v**tuilua asiakaspalvelijoilta.

Vierailija
96/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa asiakaspalvelua saa nykyään jokaisessa kaupassa. Kassamyyjät ei tervehdi ja ovat ynseitä. Äänestän jaloillani ja minun ei tarvitse olla heille ystävällinen, koska he ovat töissä rahaa vastaan. Mutta kyllä putäidi olla hyvä asiakaspalvelija, koska asiakas tekee ostopäätökset nykyisin nopeasti ja siirtyvät nettiin asioimaan, jossa on jo ystävällisempää palvelua.

Vierailija
97/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka työskentelisi 10 e tuntipalkalla liukuhihnatyötä, se ei milloinkaan ole peruste kohdella asiakasta ikävästi. Olen itsekin kaupassa töissä minimipalkalla eikä minulle koskaan ole kiireen keskellä tullut mieleenkään puhua asiakkaalle tuolla tavalla kuin ap:n aloituksessa. Asiakkaan ei myöskään pidä hyväksyä tuommoista käytöstä asiakaspalvelijalta, koska kyllä Suomessa riittää ystävällisiäkin työntekijöitä. Pitäisi vaan heti olla rohkeutta pyytää esimies paikalle ja panna asia itse liikkeessä eteenpäin. Jos tarpeeksi moni valittaa samasta myyjästä, tämä saa varmasti potkut ja tilalle mahdollisesti palkataan parempi kokelas.

En tajua tuota suomiasennetta, jonka mukaan huono käytös pitäisi vaan niellä. Asiakaspalvelun pitää olla sellaista, ettei edes herkkänahkainen ihminen loukkaannu.

Tuntuu, että ihmiset alkavat täysin unohtaa kuinka tärkeitä hyvät käytöstavat ovat, ja se ihan oikeasti huolestuttaa minua. Netissä ihmiset laukovat toisilleen mitä törkeimpiä solvauksia täysin miettimättä, mitä moinen solvaus saa aikaan ruudun toisella puolella. Täälläkin joku jo kerkesi ehdottamaan ap:lle itsemurhaa. Tuollainen solvaaminen ja erittäin epäystävällinen ja täysin empaatiton kohtelu alkaa pikkuhiljaa siirtymään anonyymeistä nettikeskusteluista Facebookin ryhmäkeskusteluihin ja sieltä arkielämään, eikä sellaista pitäisi minusta hyväksyä edes täällä Vauva-palstalla. Millaista ihmisen elämä tulevaisuudessa oikein tulee olemaan, kun on ihan ok sanoa livenä että hyppäähän junan alle koska herkkähipiäisenä loukkaannuit kaupan kassan v**tuilusta?

Olen täysin samaa mieltä. Tämäkin keskustelu on täynnä tosi epäystävällisiä kommentteja, enkä usko että kukaan kehtaisi sanoa tällä hetkellä kommenttejaan ap:lle päin naamaa. Mutta koska netin käyttö vaan lisääntyy ja lisääntyy, jossain vaiheessa on varmaan ihan realistista odottaa että ihmiset alkavat ihan oikeasti puhumaa toisilleen samalla lailla kuin anonyymeissä nettikeskusteluissa.

Vierailija
98/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä kommentteja 😯 niinkuin asiakas ansaitsee tuollaisen kohtelun. Todellakin valitat eteenpäin. Melkein odotit puoli tuntia. Hassua miten ihmiset kommentoivat täällä että näin ulkomailla, kun taas amerikoissa ja aasiassa asiakaspalvelu aivan eri tasoa. Reissujen jälkeen sitä taas ihmettelen missä perunapellossa helsingissäkin asutaan 😕 likaista ja tympeitä ihmisiä joka puolella.

Vierailija
99/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee paha mieli siitä lapsityövoimasta joka Zaran rytkyjä vääntää. Itse en menisi koko puljuun!

Vierailija
100/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Ratinan Zarassa oli myös aika ilmeettömiä myyjiä. Ei juurikaan hymyä tullu sen pakkelinaaman alta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän