Aivan järkyttävää palvelua Hki keskustan Zarassa! Olen pöyristynyt.
Asioimme tänään tyttäreni kanssa tyttöjen osastolla. Olimme ostamassa kasaa vaatetta, kassalla kysyin yhdestä tuotteesta vaihtoa toiseen tahrattomaan. Myyjä sanoi että katsoo onko sitä varastossa ja tämän jälkeen soitti jonnekin. Sanoi, että tuotetta etsitään varastosta ja tuodaan kohta. Jäimme lapsen kanssa seisomaan kassalle. Myyjä jätti muut tuotteet kasaan eteemme ja lähti itse pois. Ei siis ottanut hälyttimiä tai viikannut tuotteita. Pyysi meitä väistämään kun tuli muita asiakkaita, mikä tietysti meille oli ok. Muut tuotteet olivat mytyssä siinä vieressä. Noin 7-10minuutin seisomisen jälkeen kysyi , meneekö vielä kauan. Tähän myyjä tokaisi (siis oikeasti tokaisi), että varasto on ”jossain metron alla eli saattaa vähän kestää”. Jäimme siis edelleen odottamaan. Seisoskelimme ja lopulta sanoin tyttärelle että aletaan katsoa, josko löytyisi muuta ostettavaa. Noin 15 minuutin odottelun jälkeen kysyin myyjältä, olisiko minun mahdollista ostaa tahrainen tuote alennuksella, jotta ei enää tarvitsisi odottaa. Tähän myyjä totesi heti että ei. Vaikutti tässä vaiheessa jo hermostuneelta hänkin. Sanoin, että tämä on melko huonoa asiakaspalvelua. Hän sanoi, että hän ei voi sille mitään ettei se varasto ole lähempänä, että voimme ostaa muut tuotteet ja lähteä. Tämä tietysti on totta, mutta myyjä sanoin asian todella ikävästi. V-maisesti. Olin niin järkyttynyt tuosta kommentista, etten osannut sanoa mitään. Lopulta noin 25 minuutin odottelun jälkeen toinen myyjä toi takin. Pahoitteli, että aikaa oli kulunut. Toinen (kassalla oleva) myyjä ei pahoitellut tilannetta missään vaiheessa.
Kysymys kuuluu, mitä tekisitte tilanteessani? Soittaisitteko liikkeeseen ja vaatisitte puhua esimiehelle? Loukkaannuin ja jotenkin ihan järkytyin tästä todella tylystä asiakaspalvelukokemuksesta. Ja siis myyjä ei kertaakaan tervethtinyt tai ollut ystävällinen palvelussaan. Lisäksi varastosta tuotu tuote oli vielä likaisempi ja huomasimme sen vasta kotona. Myyjä ei esimerkiksi tätäkään tarkistanut kassalla. Olen järkyttynyt, auttakaa minua selviämään tästä nyt jotenkin ja saamaan oikeutta.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota että ap järkyttyi niin ettei pystynyt mitään sanomaan. Jos olet järkyttynyt niin avaa suusi ja kerro huonosta palvelusta. Se että olet hiljaa siinä kassalla ja sitten avaudut asiasta ensin kotona ja sitten täällä ei paljoa enää auta.
Mutta toki voit palauttaa tuotteen Zaraan tai vaihtaa sen vaikka toisessa liikkeessä puhtaaseen jos haluat.Miksi et ymmärrä tätä? Minusta tämä reaktio on aivan todella normaali. Olen ihminen, jonka on vaikea vastata suoraan agressioon. Vasta jälkeenpäin voivottelen, miksi en sanonut niin ja näin. Minulle oli jo todella paljon se, että puuskahdin toiselle myyjälle olevani täysin pöyristynyt ”päämyyjän” kohtelusta.
Ap
Miksi kysyt oletko liian herkkänahkainen jos kuitenkin olet ihan varma että reaktiosi on "aivan todella normaali"? Se, että valitsit itse odottaa jotain halparättiä puoli tuntia vaikka olisit voinut lähteä jo sen ison vaatekasan kanssa, kuulostaa minusta lähinnä 1. maailman vastoinkäymiseltä, etkä tuon kertomasi mukaan kohdannut mitään suoraa aggressiota. Valitsit itse odottaa joten deal with it. Likaisen takin voi palauttaa tai vaikka - tämä voi kuulostaa todella radikaalilta - pestä.
Olin epävarma itsestäni tuossa kohtaa. Mutta keskustelun ja ajan myötä olen tajunnut, etten ole ollut liian herkkänahkainen. Ja palvelua voi kuule vaatia, vaikka olisi miten halparättiyhtiö kyseessä. Tiedoksi sinullekin. Ja aion pestä takin tietenkin!!!!!!!
Ap
Mikä palvelu sinulta nyt jäi puuttumaan?
Ystävällinen ja asiakkaanhuomioiva asiakaspalvelu.
Ap
Jos arvostat hyvää asiakaspalvelua niin kierrä silloin zara kaukaa. Heillä täytyy olla todella huono huonot työolosuhteet (ilmapiiri, johtaminen, palkkaus jne..) kun lähes jokainen myyjä on kun myrkyn niellyt.
Vierailija kirjoitti:
Ite olen Tampereen Zaran sovituskoppijonossa todistanut tilanteen, jossa asiakas ei saanut otettua kaikkia haluamiaan vaatteita sovituskoppiin. Hän kysyi, voisiko jättää osan vaatteista ns. odottamaan sovitusta ja vaihtaa kun on sovittanut jo osan. Myyjä totesi tähän todella tylysti että voi ottaa vaatteet siihen, mutta hänen prioriteettinsa on viedä ne takaisin hyllyyn eikä hän voi luvata ettei hän ole jo ehtinyt viedä niitä pois ennen sovitusta. Tilanne oli todella ihmeellinen, sillä nainen selvästi olisi halunnut ostaa kyseiset vaatteet sovitettuaan ne. Luulisi, että Zaran prioriteetti on myyjä vaatteet asiakkaalle eikä viedä niitä takaisin hyllyyn vaikka asiakas niitä haluaa sovittaa? Muutenkin myyjän käytös oli todella tympeää ja teki mieli puuttua tilanteeseen jollain tapaa, mutta en osannut.
Tampereella kannattaa mennä Sokokselle, jos palvelua haluaa. Heitä ei haittaa sovittaisin sataa tuotetta ja aina palvellaan.
Noissa teinikaupoissa saa vaan purkkapallon naaman kun yrittää hymyillä.
Tuo Zarahan on tunnettu sotkuisuudesta ja tympeästä asiakaspalvelusta.
Ylipäätään näissä halpamuotiliikkeissä kassatyttöset ovat aina todella happaman ja ylimielisen näköisinä työssään. Välillä ei tiedä itkeä vai nauraa kun katsoo sitä purkan jäystämistä ja mulkoilua.
kesä kirjoitti:
Taas on joku pissaliisa ollu pyörittelemässä purkkaa suussaan kassalla. Näitä riittää. Vaadi saada puhua päällikön kanssa että laittaa tuon asiakaspalvelijan ruotuun. Kassakuitista näet kuka teitä palveli.
Mihin ruotuun? 😂 😂 Ei kai se myyjäparka voi vaikuttaa siihen miten kaukana heidän varastonsa on. Tai siihen miten kauan toisella kestää hakea joku tuote.
Samaa olen huomannut minäkin. Todella töykeää asiakaspalvelua zarassa, iso omenan ja helsingin toimipisteissä missä olen käynyt
Mikä palvelu sinulta nyt jäi puuttumaan?