Aivan järkyttävää palvelua Hki keskustan Zarassa! Olen pöyristynyt.
Asioimme tänään tyttäreni kanssa tyttöjen osastolla. Olimme ostamassa kasaa vaatetta, kassalla kysyin yhdestä tuotteesta vaihtoa toiseen tahrattomaan. Myyjä sanoi että katsoo onko sitä varastossa ja tämän jälkeen soitti jonnekin. Sanoi, että tuotetta etsitään varastosta ja tuodaan kohta. Jäimme lapsen kanssa seisomaan kassalle. Myyjä jätti muut tuotteet kasaan eteemme ja lähti itse pois. Ei siis ottanut hälyttimiä tai viikannut tuotteita. Pyysi meitä väistämään kun tuli muita asiakkaita, mikä tietysti meille oli ok. Muut tuotteet olivat mytyssä siinä vieressä. Noin 7-10minuutin seisomisen jälkeen kysyi , meneekö vielä kauan. Tähän myyjä tokaisi (siis oikeasti tokaisi), että varasto on ”jossain metron alla eli saattaa vähän kestää”. Jäimme siis edelleen odottamaan. Seisoskelimme ja lopulta sanoin tyttärelle että aletaan katsoa, josko löytyisi muuta ostettavaa. Noin 15 minuutin odottelun jälkeen kysyin myyjältä, olisiko minun mahdollista ostaa tahrainen tuote alennuksella, jotta ei enää tarvitsisi odottaa. Tähän myyjä totesi heti että ei. Vaikutti tässä vaiheessa jo hermostuneelta hänkin. Sanoin, että tämä on melko huonoa asiakaspalvelua. Hän sanoi, että hän ei voi sille mitään ettei se varasto ole lähempänä, että voimme ostaa muut tuotteet ja lähteä. Tämä tietysti on totta, mutta myyjä sanoin asian todella ikävästi. V-maisesti. Olin niin järkyttynyt tuosta kommentista, etten osannut sanoa mitään. Lopulta noin 25 minuutin odottelun jälkeen toinen myyjä toi takin. Pahoitteli, että aikaa oli kulunut. Toinen (kassalla oleva) myyjä ei pahoitellut tilannetta missään vaiheessa.
Kysymys kuuluu, mitä tekisitte tilanteessani? Soittaisitteko liikkeeseen ja vaatisitte puhua esimiehelle? Loukkaannuin ja jotenkin ihan järkytyin tästä todella tylystä asiakaspalvelukokemuksesta. Ja siis myyjä ei kertaakaan tervethtinyt tai ollut ystävällinen palvelussaan. Lisäksi varastosta tuotu tuote oli vielä likaisempi ja huomasimme sen vasta kotona. Myyjä ei esimerkiksi tätäkään tarkistanut kassalla. Olen järkyttynyt, auttakaa minua selviämään tästä nyt jotenkin ja saamaan oikeutta.
Kommentit (208)
No olisithan sä voinut äänestää jaloillasi ja jättää ostamatta.
Minä kun mieleni niin pahoitin.....
Vierailija kirjoitti:
No samaa sanoi mies! Mutta halusin tuotteet lapselle, oli ne itse valinnut. Ja pahoitin mieleni aivan todellakin.
Taas on joku pissaliisa ollu pyörittelemässä purkkaa suussaan kassalla. Näitä riittää. Vaadi saada puhua päällikön kanssa että laittaa tuon asiakaspalvelijan ruotuun. Kassakuitista näet kuka teitä palveli.
Sentään ilmeisesti puhui suomea? Joku näet kertoi aiemmin, ettei Zaran myyjä puhunut kuin englantia.
Huono palvelu ollut siellä ihan aina. Vaatteita ei varata, heitä ei kiinnosta jos etsit jotain tiettyä vaatetta. Sanovat vaan että katso netistä. Siirtelevät vaatteita koko ajan (ärsyttävää), ja koska asiakkaita on niin paljon, heille on ihan sama jos löydät jonkun etsimäsi tuotteen ostaaksesi sen, tai et. Aivan sama. Ja kaikki työntekijät aivan vtunnielleitä koko ajan, niitä varmaan kohdellaan huonosti tms.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis olenko herkkänahnainen, kun otin tästä itseeni? Tuntui että oikeasti meni koko ostosreissu pilalle tästä kokemuksesta.
Ap
No olet kyllä turhaan ottanut nokkiisi. Kai voit palauttaa sen likaisen takin? Soita vaikka etukäteen ja kysy, onko puhdasta/tahratonta takkia.
Vierailija kirjoitti:
Ja anteeksi vaan nyt vielä, mutta mielestäni me suomalaiset aivan liian usein ”äänestetään jaloillamme”. Ketään ei todellakaan kiinnostanut siellä, otammeko tuotteet vai ei. Onko sinusta ok, että ihmisiä yleisesti kohdellaan näin? Eikö tästä pitäisi tehdä valitusta eteenpäin, jotta asiat joskus muuttuisivat?
Ap
Tollasta sattuu joka päivä.
Teet elämästäsi kurjaa jos jäät märehtimään tuon mittaluokan vastoinkäymisiä.
Todella herkkähipiäinen ap. Vasta munasta kuoriutunut. Miten pystyy elämään maailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Ja siis olenko herkkänahnainen, kun otin tästä itseeni?
Ap
olet
Tollasia aspoja on ihan joka paikassa. Ei luoja että on herkkänahkaista porukkaa.
Saitko tosi halvalla kasan vaatteita? Minä olisin tuollaisella odottamisella kävellyt menemään. Mutta jos oli iso kasa kiinnostavia vaatteita, niin et ilmeisesti halunnut? Olisit sanonut myyjälle että asenteesi on aika huono. Sitten asia ei enää häiritsisi sinua.
Semmoista se on kun myyjät palkataan ulkonäön perusteella.
Ihana beigenainen! Pumpulissa eläneet beigenaiset kun alkaa hurjistua niin se on oksat pois-menoa. Nyt jo esimiehelle soittouhkaus! Alkaa jo beiget nylonit kostua haarakiilasta, muttei sittenkään uskalla.
Palvelua Zarassa. Kaikkea sitä kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Saitko tosi halvalla kasan vaatteita? Minä olisin tuollaisella odottamisella kävellyt menemään. Mutta jos oli iso kasa kiinnostavia vaatteita, niin et ilmeisesti halunnut? Olisit sanonut myyjälle että asenteesi on aika huono. Sitten asia ei enää häiritsisi sinua.
No helvetti kun en tajunnut Siinä järkytykseltäni sanoa mitään. Todellakin olisi pitänyt, nyt sitten pihisen täällä ja verenpaineet on varmaan katossa.
Ja siis olenko herkkänahnainen, kun otin tästä itseeni? Tuntui että oikeasti meni koko ostosreissu pilalle tästä kokemuksesta.
Ap