Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan järkyttävää palvelua Hki keskustan Zarassa! Olen pöyristynyt.

Vierailija
24.06.2018 |

Asioimme tänään tyttäreni kanssa tyttöjen osastolla. Olimme ostamassa kasaa vaatetta, kassalla kysyin yhdestä tuotteesta vaihtoa toiseen tahrattomaan. Myyjä sanoi että katsoo onko sitä varastossa ja tämän jälkeen soitti jonnekin. Sanoi, että tuotetta etsitään varastosta ja tuodaan kohta. Jäimme lapsen kanssa seisomaan kassalle. Myyjä jätti muut tuotteet kasaan eteemme ja lähti itse pois. Ei siis ottanut hälyttimiä tai viikannut tuotteita. Pyysi meitä väistämään kun tuli muita asiakkaita, mikä tietysti meille oli ok. Muut tuotteet olivat mytyssä siinä vieressä. Noin 7-10minuutin seisomisen jälkeen kysyi , meneekö vielä kauan. Tähän myyjä tokaisi (siis oikeasti tokaisi), että varasto on ”jossain metron alla eli saattaa vähän kestää”. Jäimme siis edelleen odottamaan. Seisoskelimme ja lopulta sanoin tyttärelle että aletaan katsoa, josko löytyisi muuta ostettavaa. Noin 15 minuutin odottelun jälkeen kysyin myyjältä, olisiko minun mahdollista ostaa tahrainen tuote alennuksella, jotta ei enää tarvitsisi odottaa. Tähän myyjä totesi heti että ei. Vaikutti tässä vaiheessa jo hermostuneelta hänkin. Sanoin, että tämä on melko huonoa asiakaspalvelua. Hän sanoi, että hän ei voi sille mitään ettei se varasto ole lähempänä, että voimme ostaa muut tuotteet ja lähteä. Tämä tietysti on totta, mutta myyjä sanoin asian todella ikävästi. V-maisesti. Olin niin järkyttynyt tuosta kommentista, etten osannut sanoa mitään. Lopulta noin 25 minuutin odottelun jälkeen toinen myyjä toi takin. Pahoitteli, että aikaa oli kulunut. Toinen (kassalla oleva) myyjä ei pahoitellut tilannetta missään vaiheessa.
Kysymys kuuluu, mitä tekisitte tilanteessani? Soittaisitteko liikkeeseen ja vaatisitte puhua esimiehelle? Loukkaannuin ja jotenkin ihan järkytyin tästä todella tylystä asiakaspalvelukokemuksesta. Ja siis myyjä ei kertaakaan tervethtinyt tai ollut ystävällinen palvelussaan. Lisäksi varastosta tuotu tuote oli vielä likaisempi ja huomasimme sen vasta kotona. Myyjä ei esimerkiksi tätäkään tarkistanut kassalla. Olen järkyttynyt, auttakaa minua selviämään tästä nyt jotenkin ja saamaan oikeutta.

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zara on sellainen rättikauppa, kierrän kaukaa kun Helsingissä käyn. En ihmettele myyjänkään käytöstä, ei kyllä asiakaspalvelija, mutta mitä rättikaupan myyjiltä voi odottaakaan...

Vierailija
182/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuote tottakai kuuluu myydä sillä hinnalla mikä siinä tuotteessta lukee! Se on kaupan tappio jos merkitty väärä hinta. Itse en ostaisi mitään tuotetta mihin myyjä merkinnyt väärän hinnan ja kassalla pitäisi maksaa korkeampi hinta. Eikä minulle ainakaan näin ole koskaan sanottukaan, pari kertaa käynyt ja ihan on sanottu että tullut väärä hinta, mutta myymme tuotteessa olevalla hinnalla.

Kaikkiin tuotteisiinhan voisi merkitä alemman hinnan ja kassalla sanoo, että hei tässä on väärä hinta, maksa typerys enemmän..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin Zarassa ja näin kivan lompakon ja päätin ostaa sen. En muista paljon maksoi, sanotaan vaikka 9,90€. Kassalla myyjä sanoi, että lompakkoon on tullut vahingossa väärä hintalappu, että lompakon oikea hinta on 13,90€. Hintalappu 9,90€ oli vielä kiinni tuotteessa, lompakko ei ollut mistään 9,90€ korissa.

Sanoin myyjälle, että tuote pitäisi myydä hintalapun hinnalla kun se kerran oli tuotteessa. Myyjä ei suostunut, hinta on 13,90€.

En ostanut enkä ole sen jälkeen Zarassa käynyt.

Eipä ole paljoo tarvinnut sinun karkottamiseen asiakaskunnasta! :D ikäviä toki noi hintalappu sekaannukset mutta vuosien kokemuksella sanoisin että melko päivittäistä settiä kaupan alalla. Myyjän täytyykin oikaista asia heti huomattuaan, mielleellään juuri noin ennen maksua. Itelle käyny sama lukuisia kertoja myös asiakkaan roolissa eikä oo käyny mielessäkään jäädä penäämään tuotetta väärän lapun hinnalla jos en oo kerinnyt maksaakkaan sitä. Heti muistinkin niin elävästi miten raskasta se asiakaspalvelutyö olikaan!

Vastaus tähän:

Tuote tottakai kuuluu myydä sillä hinnalla mikä siinä tuotteessta lukee! Se on kaupan tappio jos merkitty väärä hinta. Itse en ostaisi mitään tuotetta mihin myyjä merkinnyt väärän hinnan ja kassalla pitäisi maksaa korkeampi hinta. Eikä minulle ainakaan näin ole koskaan sanottukaan, pari kertaa käynyt ja ihan on sanottu että tullut väärä hinta, mutta myymme tuotteessa olevalla hinnalla.

Kaikkiin tuotteisiinhan voisi merkitä alemman hinnan ja kassalla sanoo, että hei tässä on väärä hinta, maksa typerys enemmän..

Vierailija
184/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison omenan zarassa vasta onkin huono palvelu. Ylimieliset myyjät ja ei puhuta lainkaan suomea. Olen äänestänyt jaloillani.

Vierailija
185/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että jos samassa liikkeessä on töissä monta, ns tylyä asiakaspalvelijaa, on vika monesti yrityksen johtopäässä. Ei ketään hymyilytä olla töissä, jos on huono johtoporras ja ympäristö. Joten kannattaa iham senkim takia laittaa asioita eteenpäin, niin saa ylemmäskim tietoa, ettei kaikki ole ok.

Vierailija
186/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet pyöristynyt - ja hoikat myyjälikat eivät viitti tuollaista punkeroa jeesiä.

Vierailija
187/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän, että ilkeilystä pahoittaa mielensä. Kenenkään ei pitäisi pahoittaa toisen mieltä. Ehkä myyjästä tuntuu jälkeenpäin pahalta ja hävettävältä äkkäilynsä. Kyllä tämä juttu häviää sinun mielestä.

Vierailija
188/208 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko tosi halvalla kasan vaatteita? Minä olisin tuollaisella odottamisella kävellyt menemään. Mutta jos oli iso kasa kiinnostavia vaatteita, niin et ilmeisesti halunnut? Olisit sanonut myyjälle että asenteesi on aika huono. Sitten asia ei enää häiritsisi sinua.

Tämä.

Mutta jotenkin ap:n stoorissa nyt haisee se normiseikka, että emme yhtään tiedä, miten HÄN on puhutellut myyjää.

Narisevalla äänellä tai kiukkuisesti ja syyttävästi kenties. Oikeastikaan ei myyjä voi taikoa itseään vaatekappaleeksi, vaan sen saaminen varastosta ottaa sen ajan, minkä ottaa. Eikä hän voi tietää, montako muuta juttua sieltä haetaan samalla, eli sitä, tuleeko kärryllinen vaatteita viiden minuutin vai puolen tunnin päästä.

Itse olisin vain maksanut muut vaatteet ja lähtenyt.

Jotenkin tuntuu, että yksille ja samoille ihmisille aina kasaantuu ikävät asiakaspalvelijat. Minä taas saan kumma kyllä aina hyvää palvelua, ja olen siis 51-vuotias, eli aika pitkältä ajalta on kokemusta.

Totta kai aina välillä joutuu odottamaan ja joskus muistuttamaan myyjää asiastani. Kiireessä sattuu ja tapahtuu, eikä sitä kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena.

Otan aina katsekontaktin, hymyilen ja puhun ystävällisesti ja kysyn asiallisesti, jos jokin jää askarruttamaan. En leiki kaikkitietävää, mutta en myöskään kysele tyhmiä.

Ja olennaisin: en kuvittele myyjien olevan siellä pelkästään minua passatakseen.

Näillä pääsee pitkälle. Jos joku ei silti ota edetäkseen, lähden ja jätän ostoksen väliin. Ei mieltä kannata IKINÄ pahoittaa jonkun halvan aletakin vuoksi.

Vierailija
189/208 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin Zarassa ja näin kivan lompakon ja päätin ostaa sen. En muista paljon maksoi, sanotaan vaikka 9,90€. Kassalla myyjä sanoi, että lompakkoon on tullut vahingossa väärä hintalappu, että lompakon oikea hinta on 13,90€. Hintalappu 9,90€ oli vielä kiinni tuotteessa, lompakko ei ollut mistään 9,90€ korissa.

Sanoin myyjälle, että tuote pitäisi myydä hintalapun hinnalla kun se kerran oli tuotteessa. Myyjä ei suostunut, hinta on 13,90€.

En ostanut enkä ole sen jälkeen Zarassa käynyt.

Eipä ole paljoo tarvinnut sinun karkottamiseen asiakaskunnasta! :D ikäviä toki noi hintalappu sekaannukset mutta vuosien kokemuksella sanoisin että melko päivittäistä settiä kaupan alalla. Myyjän täytyykin oikaista asia heti huomattuaan, mielleellään juuri noin ennen maksua. Itelle käyny sama lukuisia kertoja myös asiakkaan roolissa eikä oo käyny mielessäkään jäädä penäämään tuotetta väärän lapun hinnalla jos en oo kerinnyt maksaakkaan sitä. Heti muistinkin niin elävästi miten raskasta se asiakaspalvelutyö olikaan!

Ihmiset eivät tiedä oikeuksiaan, eikä kaupan velvollisuuksia. Tuote pitää myydä ilmoitetulla hinnalla. Ellei siinä ole kohtuutonta virhettä. Myös loppuneen tarjoustuotteet tilalle annettava vastaava, ellei ole ilmoitettu rajattua tuoteerää.

Ei ihme ettei asiakaspalvelua ole, kun ihmiset ei sitä kaipaa. Itse käytän pikkukauppoja, joissa asiantunteva omistaja haluaa myydä ja pitää asiakkaat tyytyväisinä. Shoppailu on silloin jopa mukavaa.

Vierailija
190/208 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun asioi epäeettisissä roskakaupoissa. Myös asiakkaiden kohtelu on samantasoista, mutta mitäpä muuta sellaisissa kaupoissa asioiva asiakas ansaitseekaan!

Vierailija
191/208 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen Tampereen Zaran sovituskoppijonossa todistanut tilanteen, jossa asiakas ei saanut otettua kaikkia haluamiaan vaatteita sovituskoppiin. Hän kysyi, voisiko jättää osan vaatteista ns. odottamaan sovitusta ja vaihtaa kun on sovittanut jo osan. Myyjä totesi tähän todella tylysti että voi ottaa vaatteet siihen, mutta hänen prioriteettinsa on viedä ne takaisin hyllyyn eikä hän voi luvata ettei hän ole jo ehtinyt viedä niitä pois ennen sovitusta. Tilanne oli todella ihmeellinen, sillä nainen selvästi olisi halunnut ostaa kyseiset vaatteet sovitettuaan ne. Luulisi, että Zaran prioriteetti on myyjä vaatteet asiakkaalle eikä viedä niitä takaisin hyllyyn vaikka asiakas niitä haluaa sovittaa? Muutenkin myyjän käytös oli todella tympeää ja teki mieli puuttua tilanteeseen jollain tapaa, mutta en osannut.

Vierailija
192/208 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sentään ilmeisesti puhui suomea? Joku näet kertoi aiemmin, ettei Zaran myyjä puhunut kuin englantia.

Samaa ihmettelin minäkin kun keskustan Zarassa viime kesänä asioin. Myyjät puhuivat vaan englantia?!

Vierailija
193/208 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite olen Tampereen Zaran sovituskoppijonossa todistanut tilanteen, jossa asiakas ei saanut otettua kaikkia haluamiaan vaatteita sovituskoppiin. Hän kysyi, voisiko jättää osan vaatteista ns. odottamaan sovitusta ja vaihtaa kun on sovittanut jo osan. Myyjä totesi tähän todella tylysti että voi ottaa vaatteet siihen, mutta hänen prioriteettinsa on viedä ne takaisin hyllyyn eikä hän voi luvata ettei hän ole jo ehtinyt viedä niitä pois ennen sovitusta. Tilanne oli todella ihmeellinen, sillä nainen selvästi olisi halunnut ostaa kyseiset vaatteet sovitettuaan ne. Luulisi, että Zaran prioriteetti on myyjä vaatteet asiakkaalle eikä viedä niitä takaisin hyllyyn vaikka asiakas niitä haluaa sovittaa? Muutenkin myyjän käytös oli todella tympeää ja teki mieli puuttua tilanteeseen jollain tapaa, mutta en osannut.

Varmaan sama "aspa" kun edellisellä, jonka vaatteet oli heti viety pois...

Vierailija
194/208 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta sitten töissä samassa rakennuksessa, jossa oli myös tämä Zara. Suuri osa rakennuksen liikkeistä käytti samaa hissiä, mukaanlukien Zara. 90% kerroista, jolloin osuin samaan aikaan hissiin Zaran työntekijän kanssa, työntekijä ei vastannut kun tervehdin. Näpyttelivät vaan puhelinta.

PS: se Zaran varasto todellakin on ihan helvetin syvällä maan alla.

Vierailija
195/208 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saitko tosi halvalla kasan vaatteita? Minä olisin tuollaisella odottamisella kävellyt menemään. Mutta jos oli iso kasa kiinnostavia vaatteita, niin et ilmeisesti halunnut? Olisit sanonut myyjälle että asenteesi on aika huono. Sitten asia ei enää häiritsisi sinua.

Tämä.

Mutta jotenkin ap:n stoorissa nyt haisee se normiseikka, että emme yhtään tiedä, miten HÄN on puhutellut myyjää.

Narisevalla äänellä tai kiukkuisesti ja syyttävästi kenties. Oikeastikaan ei myyjä voi taikoa itseään vaatekappaleeksi, vaan sen saaminen varastosta ottaa sen ajan, minkä ottaa. Eikä hän voi tietää, montako muuta juttua sieltä haetaan samalla, eli sitä, tuleeko kärryllinen vaatteita viiden minuutin vai puolen tunnin päästä.

Itse olisin vain maksanut muut vaatteet ja lähtenyt.

Jotenkin tuntuu, että yksille ja samoille ihmisille aina kasaantuu ikävät asiakaspalvelijat. Minä taas saan kumma kyllä aina hyvää palvelua, ja olen siis 51-vuotias, eli aika pitkältä ajalta on kokemusta.

Totta kai aina välillä joutuu odottamaan ja joskus muistuttamaan myyjää asiastani. Kiireessä sattuu ja tapahtuu, eikä sitä kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena.

Otan aina katsekontaktin, hymyilen ja puhun ystävällisesti ja kysyn asiallisesti, jos jokin jää askarruttamaan. En leiki kaikkitietävää, mutta en myöskään kysele tyhmiä.

Ja olennaisin: en kuvittele myyjien olevan siellä pelkästään minua passatakseen.

Näillä pääsee pitkälle. Jos joku ei silti ota edetäkseen, lähden ja jätän ostoksen väliin. Ei mieltä kannata IKINÄ pahoittaa jonkun halvan aletakin vuoksi.

En koskaan puhuttele myyjää alentavasti. En lähtökohtaisesti ketään koskaan puhuttele alentavasti, minulle on opetettu käyttäytymissäännöt. Lähestyn aina ihmisiä ystävällisesti ja hymyillen, siksi ehkä nyt järkytyinkin, koska en saanut vastaukseksi ystävällistä palvelua. Tuli todella typerä olo. Tämä oikeasti on ensimmäinen kerta, kun olen saanut näin järkyttävän huonoa asiakaspalvelua.

Laitoin sähköpostia, mutta aion myös soittaa. Kerron täällä miten asiaan vastataan.

Ap

Vierailija
196/208 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota että ap järkyttyi niin ettei pystynyt mitään sanomaan. Jos olet järkyttynyt niin avaa suusi ja kerro huonosta palvelusta. Se että olet hiljaa siinä kassalla ja sitten avaudut asiasta ensin kotona ja sitten täällä ei paljoa enää auta.

Mutta toki voit palauttaa tuotteen Zaraan tai vaihtaa sen vaikka toisessa liikkeessä puhtaaseen jos haluat.

Miksi et ymmärrä tätä? Minusta tämä reaktio on aivan todella normaali. Olen ihminen, jonka on vaikea vastata suoraan agressioon. Vasta jälkeenpäin voivottelen, miksi en sanonut niin ja näin. Minulle oli jo todella paljon se, että puuskahdin toiselle myyjälle olevani täysin pöyristynyt ”päämyyjän” kohtelusta.

Ap

Vierailija
197/208 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti asiaa myyjän kannalta, hänellä on kova kiire ja hän lähtee silti etsimään sinulle tuotetta. Tästä aiheutuu se, että jonot ruuhkautuu ja muilta asiakkailta jää palvelu saamatta.

Olet typerä ja ajattelematon kun kiukuttelet siitä, että toinen ihminen palveli sinua niin hyvin, että käytti puoli tuntia hakeakseen sinulle tuotteen. Ja tilannetta vielä pahoiteltiin sinulle.

Jos haluat, että sinua kohdellaan kuin prinsessaa, sinun täytyy maksaa siitä ja asioida kalliimissa liikkeissä.

Voit olla varma, että sinulle ja valituksellesi nauretaan taukohuoneessa. Aiheesta tehdyt palautteet sen sijaan otetaan yleensä tosissaan myymälöissä.

Hetkinen! En kiukuttele nyt tässä siitä, että meni puoli tuntia vaan siitä, miten asia hoidettiin! Lue ajatuksella ja yritä ymmärtää. Olisin ymmärtänyt, että tuotetta haettiin vaikka Tunisiasta, mutta jos se asia esitetään vittuillen tai pikemmin siitä ei alussa sanota mitään ennen kuin kysyn, kyllä se alkaa ottaa aivoon.

Ap

Vierailija
198/208 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota että ap järkyttyi niin ettei pystynyt mitään sanomaan. Jos olet järkyttynyt niin avaa suusi ja kerro huonosta palvelusta. Se että olet hiljaa siinä kassalla ja sitten avaudut asiasta ensin kotona ja sitten täällä ei paljoa enää auta.

Mutta toki voit palauttaa tuotteen Zaraan tai vaihtaa sen vaikka toisessa liikkeessä puhtaaseen jos haluat.

Miksi et ymmärrä tätä? Minusta tämä reaktio on aivan todella normaali. Olen ihminen, jonka on vaikea vastata suoraan agressioon. Vasta jälkeenpäin voivottelen, miksi en sanonut niin ja näin. Minulle oli jo todella paljon se, että puuskahdin toiselle myyjälle olevani täysin pöyristynyt ”päämyyjän” kohtelusta.

Ap

Miksi kysyt oletko liian herkkänahkainen jos kuitenkin olet ihan varma että reaktiosi on "aivan todella normaali"? Se, että valitsit itse odottaa jotain halparättiä puoli tuntia vaikka olisit voinut lähteä jo sen ison vaatekasan kanssa, kuulostaa minusta lähinnä 1. maailman vastoinkäymiseltä, etkä tuon kertomasi mukaan kohdannut mitään suoraa aggressiota. Valitsit itse odottaa joten deal with it. Likaisen takin voi palauttaa tai vaikka - tämä voi kuulostaa todella radikaalilta - pestä. 

Vierailija
199/208 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi kysyt oletko liian herkkänahkainen jos kuitenkin olet ihan varma että reaktiosi on "aivan todella normaali"? Se, että valitsit itse odottaa jotain halparättiä puoli tuntia vaikka olisit voinut lähteä jo sen ison vaatekasan kanssa, kuulostaa minusta lähinnä 1. maailman vastoinkäymiseltä, etkä tuon kertomasi mukaan kohdannut mitään suoraa aggressiota. Valitsit itse odottaa joten deal with it. Likaisen takin voi palauttaa tai vaikka - tämä voi kuulostaa todella radikaalilta - pestä. 

Olin epävarma itsestäni tuossa kohtaa. Mutta keskustelun ja ajan myötä olen tajunnut, etten ole ollut liian herkkänahkainen. Ja palvelua voi kuule vaatia, vaikka olisi miten halparättiyhtiö kyseessä. Tiedoksi sinullekin. Ja aion pestä takin tietenkin!!!!!!!

Ap

Vierailija
200/208 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olin epävarma itsestäni tuossa kohtaa. Mutta keskustelun ja ajan myötä olen tajunnut, etten ole ollut liian herkkänahkainen. Ja palvelua voi kuule vaatia, vaikka olisi miten halparättiyhtiö kyseessä. Tiedoksi sinullekin. Ja aion pestä takin tietenkin!!!!!!!

Mikä palvelu sinulta nyt jäi puuttumaan? 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän